Gå til innhold

Nå øker HBO prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan godt være en går glipp av noe. Men har du sett på serieutvalget på Netflix. Har ikke kommet meg gjennom Marvel-materialene enda :wee:

 

Smaken er som den evinnelige baken, den. Selv synes jeg HBO har noen av de beste seriene, og betaler gladelig for å få tilgang til disse.

Problemet er derimot at de ikke har så MYE som netflix har, og dermed kan det gå måneder imellom hver gang jeg åpner HBO-appen.

Lenke til kommentar

 

Get sin kvalitet på HBO innhold er langt over hva dem leverer på andre plattformer. Tror nok Get sitter på annet råmateriell, eller er bedre på transcoding enn de andre.

 

Det ville være fryktelig rart om HBO leverte forskjellige kvaliteter til forskjellige kabel/fiber-tilbydere, for akkurat samme pris.  Denslags kan man gjøre i USA, men det er ikke lovlig i Norge.  Hva som skjer over internet er en annen sak.

 

Ellers sender Altibox alt innhold "rett gjennom" uten å røre det, noe jeg uten videre vil anta at andre tilbydere også gjør.  Dermed tror jeg det er mer eller mindre garantert at alle som har HBO over kabel eller fiber får nøyaktig samme kvalitet.  Kvalitetsoppfattelsen mellom brukere kan derimot variere betydelig.

 

"rett igjennom" stemmer nok ikke.

 

Beviser som taler i mot det:

1) Man benytter seg av ulike bitrater

2) Man har forskjellige stramingplattformer og segment-lengder i DASH/HLS.

Encondigen av video må matche segmentlengden pga I/P og B frames.

 

 

Siden ikke manifester er like eller segment setup / stream engine setup er lik så gjøres det nok transcoding hos alle som får materiell fra HBO Nordic. Så det kan faktisk være forskjell på det.

 

Bitrate har heller ikke alt å si her, så ikke nødvendigvis noe poeng å bare sammenligne dette.

 

 

Get sin HBO er hhv:

1080p 7.36 Mbit

720p 3.6 Mbit

540p 1.78 Mbit

360p 0.84 Mbit

234p 0.17 Mbit

 

Kilde: mpd fra westword S02E01:

<Representation id="p0va0br7367562" codecs="avc1.640028" width="1920" height="1080" sar="1:1" bandwidth="7367562" />

<Representation id="p0va0br3603333" codecs="avc1.640028" width="1280" height="720" sar="1:1" bandwidth="3603333" />

<Representation id="p0va0br1784505" codecs="avc1.4d4028" width="960" height="540" sar="1:1" bandwidth="1784505" />

<Representation id="p0va0br848529" codecs="avc1.4d4028" width="640" height="360" sar="1:1" bandwidth="848529" />

<Representation id="p0va0br178846" codecs="avc1.42c01e" width="416" height="234" sar="1:1" bandwidth="178846" />

 

Har ikke noen andre manifester her nå, men det kan sikkert andre her skaffe :)

Endret av MegaMann2
Lenke til kommentar

HBO Nordic er på mange måter milevis bak Netflix, men innholde de leverer av serier gjør at jeg fortsatt er kunde. Dette prishoppet gjør meg ingenting, "dessverre". Jeg skulle likt å boikotte HBO og gjort at de føler seg "tvunget" til å oppgradere tjenesten sin, men det fører bare til at jeg må ty til piratbukta igjen for serier.

 

Neida, bare forsett å støtt et tjeneste du selv mener er milevis bak sine konkurenter og tydelig nekter å gjøre noe med det. :p Slike selskap fortjener virkelig støtte ^^

Lenke til kommentar

 

 

Get sin kvalitet på HBO innhold er langt over hva dem leverer på andre plattformer. Tror nok Get sitter på annet råmateriell, eller er bedre på transcoding enn de andre.

 

Det ville være fryktelig rart om HBO leverte forskjellige kvaliteter til forskjellige kabel/fiber-tilbydere, for akkurat samme pris.  Denslags kan man gjøre i USA, men det er ikke lovlig i Norge.  Hva som skjer over internet er en annen sak.

 

Ellers sender Altibox alt innhold "rett gjennom" uten å røre det, noe jeg uten videre vil anta at andre tilbydere også gjør.  Dermed tror jeg det er mer eller mindre garantert at alle som har HBO over kabel eller fiber får nøyaktig samme kvalitet.  Kvalitetsoppfattelsen mellom brukere kan derimot variere betydelig.

"rett igjennom" stemmer nok ikke.

 

Beviser som taler i mot det:

1) Man benytter seg av ulike bitrater

2) Man har forskjellige stramingplattformer og segment-lengder i DASH/HLS.

Encondigen av video må matche segmentlengden pga I/P og B frames.

 

 

Siden ikke manifester er like eller segment setup / stream engine setup er lik så gjøres det nok transcoding hos alle som får materiell fra HBO Nordic. Så det kan faktisk være forskjell på det.

 

Bitrate har heller ikke alt å si her, så ikke nødvendigvis noe poeng å bare sammenligne dette.

 

Get sin HBO er hhv:

1080p 7.36 Mbit

720p 3.6 Mbit

540p 1.78 Mbit

360p 0.84 Mbit

234p 0.17 Mbit

 

Kilde: mpd fra westword S02E01:

 

Har ikke noen andre manifester her nå, men det kan sikkert andre her skaffe :)

Er dette web-plattformen til Get eller er det Get-boksen? Vet bare at web-siden til Get gir lavere bitrate i starten, henholdsvis de første 2-3 sekundene. Om du vil ha høyeste bit-rate fra første sekund bruker man Get-boksen.

Lenke til kommentar

 

 

Har HBO "gratis" via Get abonnementet mitt, så forhåpentligvis slipper jeg å lide av dette også

 

 

Søppelkvaliteten vil du uansett lide under, siden HBO ikke leverer noe bedre uansett klient.  Netflix er en helt annen verden; spesielt 4K i Dolby Vision er en ren nytelse.

Get sin kvalitet på HBO innhold er langt over hva dem leverer på andre plattformer. Tror nok Get sitter på annet råmateriell, eller er bedre på transcoding enn de andre.

 

 

Har lest tidligere at HBO via Get leverer i høyere kvalitet (bitrate) enn direkte i HBO Nordic. Klarer ikke finne kilder på dette akkurat nå, men noen kan kanskje bekrefte/avkrefte dette?

 

 

 

Dette er fra Game of Thrones. 

 

Edit: https://imgur.com/a/ef2mB

Endret av Ryoki
Lenke til kommentar

HBO Nordic følger også med Riks-TV, som jeg har.

Dermed bruker jeg Riks-TV sin mobil-app for å fortelle Chromecasten hva jeg vil se.

 

Jeg har ikke lagt merke til bitrate. Det funker greit til mitt bruk, men jeg har 7 år gammel LCD-TV og er ikke veldig opptatt av 4K over mobilt bredbånd. Da måtte jeg brukt opp datakvoten når jeg streamer på hytta.

 

En ting jeg kan si om løsningen er at mobil-appen mister kontakten med Chromecast hele tiden.

Avspillingen fungerer stabilt, men plutselig kan jeg ikke pause avspillingen eller se hvor langt jeg har kommet uti episoden.

 

Jeg kan fortsatt trykke Pause på TVens fjernkontroll hvis TVen støtter HDMI-styring av play/pause-knappene. TVen på hytta er for gammel, men TVen hjemme klarer dette.

 

I en serie med mange episoder er det vanskelig å huske hvor langt man har kommet.

Hvis det også er mange sesonger, der hver sesong har mange episoder, kommer du lett utav tellingen.

Min løsning er å ta screenshot av episodeoversikten hver gang jeg har sett en episode, så kan jeg sjekke Album for å se hva episoden het neste gang jeg vil se. Appen har hengt seg opp i at jeg sluttet på sesong 1 episode 3. Den defaulter alltid dit når jeg starter appen.

 

Er en stund siden sist det kom ut en episode, så jeg har ikke sjekket for forbedringer de siste ukene. Det kan godt ha endret seg.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Er dette web-plattformen til Get eller er det Get-boksen? Vet bare at web-siden til Get gir lavere bitrate i starten, henholdsvis de første 2-3 sekundene. Om du vil ha høyeste bit-rate fra første sekund bruker man Get-boksen.

Fra nett-tv ja. Det med lavere bitrate i starten er en adaptiv streaming ting. Starter på lav kvalitet også går opp når man ser at klienten håndterer det. På en mobil på dårlig 3G gir det ikke mening å starte på full kvalitet og vente på at det buffrer også gå ned.

Lenke til kommentar

 

Kan godt være en går glipp av noe. Men har du sett på serieutvalget på Netflix. Har ikke kommet meg gjennom Marvel-materialene enda :wee:

 

Smaken er som den evinnelige baken, den. Selv synes jeg HBO har noen av de beste seriene, og betaler gladelig for å få tilgang til disse.

Problemet er derimot at de ikke har så MYE som netflix har, og dermed kan det gå måneder imellom hver gang jeg åpner HBO-appen.

Nå er jo sesong 4 av Borsch tilgjenlig bare det er hvert 99 kr :) men ellers så er det nesten bare dritt på HBO syntes jeg

Lenke til kommentar

Nå er jo sesong 4 av Borsch tilgjenlig bare det er hvert 99 kr :) men ellers så er det nesten bare dritt på HBO syntes jeg

 

 

Hver sine lyster sier jeg da ;):p

 

 

Det skjer noe spennende etter 31 min og 35 sekunder :wee:

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

DVD er ikke helt u-se-bart, men ja jeg foretrekker Blu-ray. Har tilgode å gå for 4K, men det hadde vært gromt da.

 

DVD er enklere å rippe og ta vare på via harddisk (tar mindre plass er en bonus), dersom man gidder å gjøre det for noen få utvalgte filmer man bare vil/må ta vare på.

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har LG Tv så ingen smart-TV app fra HBO Nordic, appen på 4K Android-boksen virker ikke, og mobilen min + chromecast er noe ustabil + ingen fjernkontroll. Ingen app på Xbox One S, og ingen på blu-ray spilleren. 

 

Det er sånn passe irriterende å måtte låne mobilen til madammen for å starte/pause en TV-serie.

 

Finnes det noe sånn som en spiller med 4k Blu-ray som også har en fungerende 4k HBO Nordic app? 

Det er ikke det at jeg synes prisen er for høy, det er heller sånn at jeg synes tjenesten er svært dårlig. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Morsomt hvordan vi endrer standard på kvalitet hele tiden. Husker når DVD hadde fantastisk kvalitet. HD var utrolig når det kom. Nå er DVD usebart.

 

Det har jo en del med at både TV størrelsen og oppløsningen har økt en god del siden DVD'en sin storhetstid. Det er absolutt ikke pent å oppskalere så lav oppløsning på en stor 4K TV.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...