Gå til innhold

Nå øker HBO prisene


Anbefalte innlegg

Har HBO "gratis" via Get abonnementet mitt, så forhåpentligvis slipper jeg å lide av dette også

 

 

Søppelkvaliteten vil du uansett lide under, siden HBO ikke leverer noe bedre uansett klient.  Netflix er en helt annen verden; spesielt 4K i Dolby Vision er en ren nytelse.

Get sin kvalitet på HBO innhold er langt over hva dem leverer på andre plattformer. Tror nok Get sitter på annet råmateriell, eller er bedre på transcoding enn de andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har HBO "gratis" via Get abonnementet mitt, så forhåpentligvis slipper jeg å lide av dette også

 

 

Søppelkvaliteten vil du uansett lide under, siden HBO ikke leverer noe bedre uansett klient.  Netflix er en helt annen verden; spesielt 4K i Dolby Vision er en ren nytelse.

Get sin kvalitet på HBO innhold er langt over hva dem leverer på andre plattformer. Tror nok Get sitter på annet råmateriell, eller er bedre på transcoding enn de andre.

Ser nå på s1 av Bosch via Get-appen på ATV4. Helt ok bildekvalitet.
Lenke til kommentar

Om du faktisk leser kommentarene her så er det vell faktisk prisøkning uten kvalitetsøkning de siste 6 årene som er problemet, en ting er pils til 70,- men om pilsen plutselig kostet 85,- og de vannet den ut til halvparten av det den var, så er det plutselig noe annet

 

Det er en dårlig sammenligning du kommer med. HBO Nordic har ikke økt prisen og samtidig gjort tjenesten dårligere enn det den var før prisendringen. De har bare økt prisen. Det skjer hele tiden med øl også, uten at selve produktet endres.

Lenke til kommentar

 

Om du faktisk leser kommentarene her så er det vell faktisk prisøkning uten kvalitetsøkning de siste 6 årene som er problemet, en ting er pils til 70,- men om pilsen plutselig kostet 85,- og de vannet den ut til halvparten av det den var, så er det plutselig noe annet

Det er en dårlig sammenligning du kommer med. HBO Nordic har ikke økt prisen og samtidig gjort tjenesten dårligere enn det den var før prisendringen. De har bare økt prisen. Det skjer hele tiden med øl også, uten at selve produktet endres.

 

Sammenligningen er kanskje dårlig, men det er mye sannhet. Selv om en prisøkning på 10 kroner ikke bryr meg, så føles det ut som du betaler for Coca Cola men får Tab Xtra. De har hatt mange år på og forbedre tjenesten, men svært lite har skjedd. 

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

"Lurer du på hvilken strømmetjeneste du bør velge?"

 

Nei, absolutt ikke. Det er ingen som er i nærheten av Netflix verken i brukervennlighet, funksjoner eller mengde innhold.

 

Sumo er blitt brukbar.

 

HBO er bunnen i bøtta. Så mye som ikke virker, eller virker dårlig. Fatter ikke at et så stort selskap ikke klarer å få noen til å programmere et system som virker.

Sist jeg prøvde var det fremdeles ikke slik at systemet huske hvilke episoder av en serie jeg hadde sett. Det måtte jeg pent holde rede på selv.

Lenke til kommentar

 

Har HBO "gratis" via Get abonnementet mitt, så forhåpentligvis slipper jeg å lide av dette også

 

 

Søppelkvaliteten vil du uansett lide under, siden HBO ikke leverer noe bedre uansett klient.  Netflix er en helt annen verden; spesielt 4K i Dolby Vision er en ren nytelse.

Get sin kvalitet på HBO innhold er langt over hva dem leverer på andre plattformer. Tror nok Get sitter på annet råmateriell, eller er bedre på transcoding enn de andre.

 

 

Har lest tidligere at HBO via Get leverer i høyere kvalitet (bitrate) enn direkte i HBO Nordic. Klarer ikke finne kilder på dette akkurat nå, men noen kan kanskje bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til kommentar

Get sin kvalitet på HBO innhold er langt over hva dem leverer på andre plattformer. Tror nok Get sitter på annet råmateriell, eller er bedre på transcoding enn de andre.

 

Det ville være fryktelig rart om HBO leverte forskjellige kvaliteter til forskjellige kabel/fiber-tilbydere, for akkurat samme pris.  Denslags kan man gjøre i USA, men det er ikke lovlig i Norge.  Hva som skjer over internet er en annen sak.

 

Ellers sender Altibox alt innhold "rett gjennom" uten å røre det, noe jeg uten videre vil anta at andre tilbydere også gjør.  Dermed tror jeg det er mer eller mindre garantert at alle som har HBO over kabel eller fiber får nøyaktig samme kvalitet.  Kvalitetsoppfattelsen mellom brukere kan derimot variere betydelig.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

Jeg har vært abonnement hos HBO Nordic i lengre tid, og aldri hatt noe problem med hakking og buffering. Jeg har alltid hatt bra hastighet på mitt nettverk, 1Gbps ut og inn, og kvaliteten er ikke noe å klage på. Jeg ser på HBO Nordic som en av de tjenestene som faktisk fungerer. De norske streamingtjenestene derimot klarer jeg ikke. Der er det buffering, kvalitet på 240P osv. på en 1Gbps linje ut.

Lenke til kommentar

Overraskende at folk vil si opp for kr 10,-

 

Men en øl for 70,- er helt greit

 

Overraskende at folk finner seg i møkkakvalitet, når det er gratis via andre kilder, og når man er så frekk og øker prisen, og bare prisen.

Husk, streamingtjenester konkurrerer faktisk med torrents/pirater. Netflix klarer dette utmerket i forhold.

Lenke til kommentar

Jepp.  GoT ble hentet ned i topp kvalitet fra "alternative kilder" siden den var nærmest umulig å se på fra HBO.  Lastet også ned det minste 720p-rippet jeg i farten kunne finne av en enkeltepisode og selv det så langt bedre ut på en 4K-TV enn samme episode levert fra HBO.

Hmm, så stor forskjell altså? Tror det da blir å finne frem det gamle piratflagget neste år og se siste sesong i god kvalitet. Og jeg har ikke lastet ned noe ulovlig siden Napster-dagene, men her har HBO bare seg selv å takke.

Lenke til kommentar

 

Jepp.  GoT ble hentet ned i topp kvalitet fra "alternative kilder" siden den var nærmest umulig å se på fra HBO.  Lastet også ned det minste 720p-rippet jeg i farten kunne finne av en enkeltepisode og selv det så langt bedre ut på en 4K-TV enn samme episode levert fra HBO.

Hmm, så stor forskjell altså? Tror det da blir å finne frem det gamle piratflagget neste år og se siste sesong i god kvalitet. Og jeg har ikke lastet ned noe ulovlig siden Napster-dagene, men her har HBO bare seg selv å takke.

 

Som natt og dag, helt enkelt.  Ellers vil jeg si at bukta langt fra er første stopp om en vil finne rips i topp kvalitet.  Sikkert ikke lurt å nevne alternativer her, men om du ikke er oppdatert så kan du jo sende en PM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...