Gå til innhold

Far Cry 5 - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

 

Hvis jeg kjøper en bil eller et annet kjøretøy, vil jeg alltid ha den, eller bare til den blir ødelagt /jeg forlater den? Eller vil den spawne tilbake i en garasje eller noe?

 

Har det forøvrig ellers jævlig moro i spillet! :)

Ja, du har den for alltid.

Se etter grønt bil ikon, her kan du kjøpe, modifisere og spawne bilene du eier.

 

Samme gjelder med fly, helikopter og våpen (grønt fly ikon, grønt helikopter ikon og grønt våpen ikon)

 

 

Våpen trenger du faktisk ikke å kjøpe, heller. Hvis du har plukket opp et våpen, kan du hente det gratis hva en hvilken som helst "butikk". Så hvis du kommer over et våpen du ikke har, plukk det opp selv om du ikke trenger det. Du kan bare bytte tilbake til det du hadde etterpå, men siden du hadde det i et sekund, kan du hente det senere fra butikkene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvis jeg kjøper en bil eller et annet kjøretøy, vil jeg alltid ha den, eller bare til den blir ødelagt /jeg forlater den? Eller vil den spawne tilbake i en garasje eller noe?

 

Har det forøvrig ellers jævlig moro i spillet! :)

Ja, du har den for alltid.

Se etter grønt bil ikon, her kan du kjøpe, modifisere og spawne bilene du eier.

 

Samme gjelder med fly, helikopter og våpen (grønt fly ikon, grønt helikopter ikon og grønt våpen ikon)

 

 

Våpen trenger du faktisk ikke å kjøpe, heller. Hvis du har plukket opp et våpen, kan du hente det gratis hva en hvilken som helst "butikk". Så hvis du kommer over et våpen du ikke har, plukk det opp selv om du ikke trenger det. Du kan bare bytte tilbake til det du hadde etterpå, men siden du hadde det i et sekund, kan du hente det senere fra butikkene.

 

 

Ja det er riktig :)

 

Men tror noen av våpnene kun kan kjøpes, men det kan jeg ikke bekrefte enda :p

Lenke til kommentar

Takker! :)

 

Jeg har kjøpt et våpen som var under stjerne-fanen..

 

Ellers løper jeg rundt med handgun med scope og lyddemper, og det samme på sniper rifle.. I tillegg har jeg en ekstra våpen-slot til maskingevær.. En våpen-slot til, så tar jeg tilbake bua mi! :D

Lenke til kommentar

 

 

Etter å ha spilt Kingdom Come Deliverance rett før Far Cry 5 synes jeg det er litt dumt at man på magisk vis vet hvor alt er på kartet, og man har en stemme i øret som vet alt du gjør og som forteller deg alt du skal gjøre. Føler meg litt som om spillet tror jeg er 8 år og ikke klarer å finne noe på egen hånd.

Da tror jeg ikke vi har spilt samme spill. Jeg finner stadig nye ting på kartet. :) Selvsagt er det jo en del større ting jeg vet hvor er allerede (gårder osv), men det sier seg jo selv når vi får hjelp av folk som bor på øyen. :) Er også litt forskjell på teknologien til en bonde i middelalderen, og en topptrent spesialsoldat i 2018. :)

Jeg sa ikke at det ikke er noe ukjent å finne, men du får vite med en gang hvor du kan få en bjørnehjelper (og alle de andre hjelperne). Og den aktuelle bjørnen (det gjelder vel de fleste andre også) må du gjøre et oppdrag for å få som medhjelper, så den er ikke fysisk der på kartet, så det har ikke noe med teknologi å gjøre (så lenge ikke teknologien kan lese fremtiden). Det er spillet som forteller deg hvor du får oppdraget som gjør at du får hjelp av en bjørn. Synes det hadde vært bedre om du måtte finne ut det ved å utforske. Men skjønner at mange heller vil følge piler på kompasset enn å lete selv.

Nei, men da hadde de i det minste turt å si noe, og man kunne hatt en solid debatt om det. Som for eksempel hvor dumt det hadde vært å være pro-våpen i en setting hvor en en væpnet milits tar over et område i et land med allerede svært slakk våpenlovgivning.

 

Personlig ser jeg heller ikke noe klart skille på å tippe på hva noen gjør og å stemple dem. Men for all del, sikkert lettere for deg enn å godta at du tok feil. Fair enough.

Det hadde jo vært lett å lage et pro-våpen-argument. Hvis så og si alle i Hope County hadde blitt fratatt våpnene sine av myndighetene før sekten kom, hadde det jo nesten ikke eksistert effektive opprørere. Hvordan skulle folket forsvart seg mot en bevæpnet sekt uten våpen? Men de ønsket ikke å lage et politisk spill, og det er ingen grunn til å mislike spillet av den grunn.

 

Og ærlig talt var kommentaren om Kotaku et al. ment som en fleip. Nuvel...

Jeg misliker spillet fordi det er nok et hjernedødt actionspill uten noe budskap, og det må da være helt legitimt å mislike det av den grunn. Og når det gjelder våpenargumentet ditt faller det jo på sin egen urimelighet all den tid militsen er satt opp med privat eide våpen. Hadde ikke vært noen milits uten de liberale våpenlovene.

Endret av CommanderKeen
Lenke til kommentar

 

 

Huff, rimelig flaut når det siste du rekker å se før du dør er en jævla tiur. :p  :blush:

Ha ha den var bra. :green: 45 min igjen nå. :(:D

 

Ble også rimelig gretten da det skjedde :D (Men det som er verre er at det var nok ikke en tiur, men rett og slett en skikkelig kalkun ;) )

 

Ja, var nok en kalkun. Er ikke en ekspert på fugler akkurat, og så den bare svært kort tid på veeeeldig nært hold. :p Men ifølge wikipedia er tiur mest utbredt her i Europa, så er liten sjanse for å finne en i Montana. :)

 

Btw for dere som vil kjøpe våpen: Ikke skyt selgeren. Seriøst, lite lurt. :p

Lenke til kommentar

Kanskje dumt spørsmål, men er det noen "billigfly" å få kjøpt som har maskingevær? Kjøpte et Spitfire-lignende fly, bare for å oppdage at det ikke har våpen. Oooops... :p Haddet et mission der jeg fløy rundt og plaffet ned ting på bakken, og storkoste meg så mye at jeg tenkte å kjøpe mitt eget fly og surre rundt og ødelegge ting. :)

 

Edit: Glem det, fant et gratis fly med maskingevær. Det er nok ikke det beste flyet akkurat, men bra nok. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Kanskje dumt spørsmål, men er det noen "billigfly" å få kjøpt som har maskingevær? Kjøpte et Spitfire-lignende fly, bare for å oppdage at det ikke har våpen. Oooops... :p Haddet et mission der jeg fløy rundt og plaffet ned ting på bakken, og storkoste meg så mye at jeg tenkte å kjøpe mitt eget fly og surre rundt og ødelegge ting. :)

 

Edit: Glem det, fant et gratis fly med maskingevær. Det er nok ikke det beste flyet akkurat, men bra nok. :)

Du finner det samme flyet du brukte i oppdraget til han med den gravide kona, på samme plass som du leverte det.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...