Gå til innhold

Far Cry 5 - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hvor er det billigst til PC?

 

Dyrt overalt tror jeg, men 518,- på Gamesplanet er vel greit nok.

 

Litt overrasket over at spillet "bare" var på 23 GB, håper det kommer av god komprimering/optimalisering mer enn manglende innhold :)

 

23GB? Hvor har du fått det ifra? Jeg sjekket diverse Far Cry-spill på Steam, og de er satt til

 

Far Cry - 4GB

Far Cry 2 - 3.5GB (pluss saves)

Far Cry 3: Blood Dragon - 3GB

Far Cry 3 - 15GB

Far Cry 4 - 30GB

Far Cry: Primal - 20GB

Far Cry 5 - 40GB

 

Med andre ord er Far Cry 5 det største spillet til nå i filstørrelse, ifølge Steam. :)

 

 

Ok, den lastet bare ned ca 25 GB men pakker seg vel opp og tar større plass når installert kanskje, men jeg har ikke kommet så langt enda :)

Lenke til kommentar

Hvor er den perken som gjør at jeg kan ha bue og maskingevær samtidig? Liker best bue, men finner mest gevær, og har alltid lite ammo..

 

Elsker spillet så langt men synes dyr/cougars spawner veldig raskt!

 

:)

"Additional holster". Ligger på tredje linje nedenfra.
Lenke til kommentar

Hvor er den perken som gjør at jeg kan ha bue og maskingevær samtidig? Liker best bue, men finner mest gevær, og har alltid lite ammo..

 

Elsker spillet så langt men synes dyr/cougars spawner veldig raskt!

 

:)

Kan ikke vente til jeg får nok sånne poeng (8) til å åpne det samme. Men gud det var deilig å ta ut en hel camp alene med bare en bue ?
Lenke til kommentar

Litt overrasket over at spillet "bare" var på 23 GB, håper det kommer av god komprimering/optimalisering mer enn manglende innhold :)

Spill under 25 GB trenger bare enlags Blu-Ray plater som muligens er noe billigere å få produsert.

Det er vanligvis kompresjon på mange nivåer. F.eks teksturer som brukes til å bygge bilde, lydkompresjon og komprimering av selve platen for raskere innlesing av data. Vet PS4 har realtime dekomprimering i hardware når den leser fra Blu-Ray.

 

PSstore oppgir at FC5 er på 38 GB, Sannsynligvis på HDD installert. Steam oppgir at krav er 40 GB ledig HDD.

 

PC-versjonen kjører desverre på Denuvo DRM som spiser en del spillytelse. Det burde vært lovlig å legge inn en versjon som fjerner dette så lenge man har kjøpt spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette spillet er flaut og dårlig, for å si det mildt. Hadde store forhåpninger da spillet ble avduket for en tid tilbake. Det virket som det faktisk hadde et budskap og at utvikleren hadde noe de ville si. I stedet får vi enda et Far Cry-spill med infantil "humor", elendig historie, flaue karakterer og latterlig dårlig dialog og stemmeskuespill. Her hadde Ubisoft en nesten unik mulighet til å si noe meningsfylt om våpen, ekstremisme og USA generelt, men de turte ikke gripe den. Skuffende.

Lenke til kommentar

Selv er jeg kjempefornøyd med Far Cry 5, for et vakkert spill! Noen andre som spiller på PS4?

 

PS4 Pro og 4K TV. :) Eneste jeg sliter litt med er lysstyrken. Det er svært mørkt inne, og alt for lyst ute. Aner ikke helt hva jeg kan gjøre med det, men er bare en liten fillesak. Det kan være solen som gjør det, for alt jeg vet. Spillet ser ellers helt nydelig ut.

Lenke til kommentar

Dette spillet er flaut og dårlig, for å si det mildt. Hadde store forhåpninger da spillet ble avduket for en tid tilbake. Det virket som det faktisk hadde et budskap og at utvikleren hadde noe de ville si. I stedet får vi enda et Far Cry-spill med infantil "humor", elendig historie, flaue karakterer og latterlig dårlig dialog og stemmeskuespill. Her hadde Ubisoft en nesten unik mulighet til å si noe meningsfylt om våpen, ekstremisme og USA generelt, men de turte ikke gripe den. Skuffende.

 

Synes det er kjempebra at vi slipper budskap, våpenpolitikk osv. Nok politisk korrekthet ellers. Hadde ikke orket det i spill også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Litt overrasket over at spillet "bare" var på 23 GB, håper det kommer av god komprimering/optimalisering mer enn manglende innhold :)

Spill under 25 GB trenger bare enlags Blu-Ray plater som muligens er noe billigere å få produsert.Det er vanligvis kompresjon på mange nivåer. F.eks teksturer som brukes til å bygge bilde, lydkompresjon og komprimering av selve platen for raskere innlesing av data. Vet PS4 har realtime dekomprimering i hardware når den leser fra Blu-Ray.PSstore oppgir at FC5 er på 38 GB, Sannsynligvis på HDD installert. Steam oppgir at krav er 40 GB ledig HDD.PC-versjonen kjører desverre på Denuvo DRM som spiser en del spillytelse. Det burde vært lovlig å legge inn en versjon som fjerner dette så lenge man har kjøpt spillet.

Så du skylder på Denuvo for dårlig ytelse i fc5?

 

:p

Lenke til kommentar

Forøvrig et helt fantastisk spill etter ca. 4-5 timer spilling. Utrolig gøy å ha "MAGA gærninger" som rettmessige badguys :D

 

Tematikken er noe av det beste ved spillet. Jeg skjønner at de (Ubisoft) ikke turte å ta den helt ut, men digger å krige mot gale alt-right'ere og andre red necks.

 

Jeg digger spillet så lagt. Det eneste negative er den latterlige helikopter-styringen! :D

Lenke til kommentar

Dette spillet er flaut og dårlig, for å si det mildt. Hadde store forhåpninger da spillet ble avduket for en tid tilbake. Det virket som det faktisk hadde et budskap og at utvikleren hadde noe de ville si. I stedet får vi enda et Far Cry-spill med infantil "humor", elendig historie, flaue karakterer og latterlig dårlig dialog og stemmeskuespill. Her hadde Ubisoft en nesten unik mulighet til å si noe meningsfylt om våpen, ekstremisme og USA generelt, men de turte ikke gripe den. Skuffende.

 

Tipper du elsker nettsteder som Kotaku og Polygon. Sistnevnte anmeldte spillet, og klaget omtrent på det samme som du. Men Far Cry-spillene er dataSPILL som er laget for at folk skal ha det gøy. Ikke en plattform for å spre liberal politikk.

 

Selv er jeg liberal så det holder, og synes NRA-USA er latterlig, men storkoser meg med spillet!

 

Open-Carry-Target-01.jpg

Endret av Orwandel
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så du skylder på Denuvo for dårlig ytelse i fc5?

Jeg har ikke noe problem det, men tar bare opp konseptet, spesielt siden hackere knakk Denuvo for en stund siden og klarte å omgå det veldig kjapt for senere releaser, noe som gjør at kundene sitter igjen med et dårligere produkt enn de som laster det ned kort tid etter release. Dette er kjerneproblemet med den rene software-basere DRM modellen.

 

Alle ønsker da mest mulig ytelse for spillene på riggen så det blir så bra som mulig, noe avansert DRM som Denuvo ikke akkurat bidrar til så glupsk den er på CPU.

 

GTA IV f.eks er jo forferdelig optimalisert og DRM i tillegg til det gjør jo at spillet blir en mye dårligere opplevelse enn det trenger å være.

 

Hvis du ser på Steam sitt hardware survey ser du fordelingen av hva folk bruker og hva produsentene sikter etter. Det å legge på en krevende DRM gjør i praksis at de må skalere ned CPU-kode, noe som igjen gir en dårligere opplevelse for alle, siden det drar ned listen de kan legge seg på. Rent teknisk er det rimelig lett å ta hensyn til et godt grafikk-kort og skalere til det, men verre å måtte ta hensyn til mindre praktisk CPU ytelse.

Lenke til kommentar

Eneste jeg jeg misliker med FC5 er at det er for lett. Selv på "hard" så er det fortsatt ganske lett. 

 

Ellers så kjører spill svært bra på PC, og selv med et peasant 1060 3GB på 1440P så ser det utrolig bra ut!

 

Jeg unngikk Hard siden jeg antok at da ble fiender kulesvamper, og jeg tålte én kule. Og det er bare irriterende. Men det er ikke slik? Kan jeg i så fall skifte vanskelighetsgrad underveis? Får man noe for å fullføre hele spillet på Hard?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...