Gå til innhold

Far Cry 5 - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Storkoser meg også med spillet. Er veldig mye å gjøre, men samtidig fint lite man gjøre. Ser det bare er ca 20 outposts i hele spillet til sammen alle regionene, og selv om det er flere ting å ødelegge (siloer osv) tar disse veldig kort tid. Er også en enorm friheter her. Bare velg en retning og trask i vei. Det er ingensteder man "må" ta først (etter tutorialen, i alle fall), og så vidt jeg kan se går fiendene opp i level sammen med deg.

 

Tror jeg, er faktisk ikke sikker. Alle regionene er jo satt til Level 1, så antar det har med vanskelighetsgrad å gjøre? Jeg har fått Boomer med meg, men er usikker på hva jeg skal foreta meg nå. Tenkte å hente Grace. En sniper kan jo være kjekt å ha med seg. Boomer er jo grei, han, men litt for svak. Har faktisk klart å få ham drept.  :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Eneste jeg jeg misliker med FC5 er at det er for lett. Selv på "hard" så er det fortsatt ganske lett. 

 

Ellers så kjører spill svært bra på PC, og selv med et peasant 1060 3GB på 1440P så ser det utrolig bra ut!

 

Jeg unngikk Hard siden jeg antok at da ble fiender kulesvamper, og jeg tålte én kule. Og det er bare irriterende. Men det er ikke slik? Kan jeg i så fall skifte vanskelighetsgrad underveis? Får man noe for å fullføre hele spillet på Hard?

 

Spiller på standard selv, og de fleste fiendene går ned med eller to kuler. Har også tatt to fiender om gangen med ett skudd med haglen. Men møtte en fyr med flammekaster, og slet noe sykt med å ta ham. Satt i trygt øverst i en silo og plaffet i vei med sniper rifle, men måtte skyte ham minst åtte, ni ganger før han døde, i tillegg til at Boomer angrep han hele tiden. Tror forskjellige fiender har forskjellig armor, eller noe sånt.

Lenke til kommentar

 

Dette spillet er flaut og dårlig, for å si det mildt. Hadde store forhåpninger da spillet ble avduket for en tid tilbake. Det virket som det faktisk hadde et budskap og at utvikleren hadde noe de ville si. I stedet får vi enda et Far Cry-spill med infantil "humor", elendig historie, flaue karakterer og latterlig dårlig dialog og stemmeskuespill. Her hadde Ubisoft en nesten unik mulighet til å si noe meningsfylt om våpen, ekstremisme og USA generelt, men de turte ikke gripe den. Skuffende.

Tipper du elsker nettsteder som Kotaku og Polygon. Sistnevnte anmeldte spillet, og klaget omtrent på det samme som du. Men Far Cry-spillene er dataSPILL som er laget for at folk skal ha det gøy. Ikke en plattform for å spre liberal politikk.

 

Selv er jeg liberal så det holder, og synes NRA-USA er latterlig, men storkoser meg med spillet!

 

Open-Carry-Target-01.jpg

Nei, besøker aldri de nettstedene og skyr Waypoint som ilden nettopp fordi de er for politiske. Eneste spillnettstedet jeg besøker utenom dette er Giant Bomb. Men for all del, stemple meg som noe jeg ikke er hvis det gjør at du føler deg bedre.

 

Synes bare det finnes nok hjernedøde spill der ute med papirtynne karakterer som bygger på diverse stereotyper. Hadde bare håpet at spillet skulle ha mot til å ha et synspunkt siden det kommer ut i et så passende tidspunkt. Her kunne Ubisoft fått et spill som ville blitt husket for å ha et budskap, men i stedet for fikk vi et trygt spill som vil være glemt om et par år.

Lenke til kommentar

 

 

Dette spillet er flaut og dårlig, for å si det mildt. Hadde store forhåpninger da spillet ble avduket for en tid tilbake. Det virket som det faktisk hadde et budskap og at utvikleren hadde noe de ville si. I stedet får vi enda et Far Cry-spill med infantil "humor", elendig historie, flaue karakterer og latterlig dårlig dialog og stemmeskuespill. Her hadde Ubisoft en nesten unik mulighet til å si noe meningsfylt om våpen, ekstremisme og USA generelt, men de turte ikke gripe den. Skuffende.

Tipper du elsker nettsteder som Kotaku og Polygon. Sistnevnte anmeldte spillet, og klaget omtrent på det samme som du. Men Far Cry-spillene er dataSPILL som er laget for at folk skal ha det gøy. Ikke en plattform for å spre liberal politikk.

 

Selv er jeg liberal så det holder, og synes NRA-USA er latterlig, men storkoser meg med spillet!

 

Nei, besøker aldri de nettstedene og skyr Waypoint som ilden nettopp fordi de er for politiske. Eneste spillnettstedet jeg besøker utenom dette er Giant Bomb. Men for all del, stemple meg som noe jeg ikke er hvis det gjør at du føler deg bedre.

 

Synes bare det finnes nok hjernedøde spill der ute med papirtynne karakterer som bygger på diverse stereotyper. Hadde bare håpet at spillet skulle ha mot til å ha et synspunkt siden det kommer ut i et så passende tidspunkt. Her kunne Ubisoft fått et spill som ville blitt husket for å ha et budskap, men i stedet for fikk vi et trygt spill som vil være glemt om et par år.

 

 

Hva hvis budskapet til spillet var at man må gi våpen til befolkningen i tilfelle dette skjer i virkeligheten? Hadde du likt det da også?

 

Og å tippe noe er ikke det samme som å stemple noen, for ordens skyld.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Storkoser meg også med spillet. Er veldig mye å gjøre, men samtidig fint lite man gjøre. Ser det bare er ca 20 outposts i hele spillet til sammen alle regionene, og selv om det er flere ting å ødelegge (siloer osv) tar disse veldig kort tid. Er også en enorm friheter her. Bare velg en retning og trask i vei. Det er ingensteder man "må" ta først (etter tutorialen, i alle fall), og så vidt jeg kan se går fiendene opp i level sammen med deg.

 

Tror jeg, er faktisk ikke sikker. Alle regionene er jo satt til Level 1, så antar det har med vanskelighetsgrad å gjøre? Jeg har fått Boomer med meg, men er usikker på hva jeg skal foreta meg nå. Tenkte å hente Grace. En sniper kan jo være kjekt å ha med seg. Boomer er jo grei, han, men litt for svak. Har faktisk klart å få ham drept.  :blush:

 

Etter å ha spilt Kingdom Come Deliverance rett før Far Cry 5 synes jeg det er litt dumt at man på magisk vis vet hvor alt er på kartet, og man har en stemme i øret som vet alt du gjør og som forteller deg alt du skal gjøre. Føler meg litt som om spillet tror jeg er 8 år og ikke klarer å finne noe på egen hånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha spilt Kingdom Come Deliverance rett før Far Cry 5 synes jeg det er litt dumt at man på magisk vis vet hvor alt er på kartet, og man har en stemme i øret som vet alt du gjør og som forteller deg alt du skal gjøre. Føler meg litt som om spillet tror jeg er 8 år og ikke klarer å finne noe på egen hånd.

 

Da tror jeg ikke vi har spilt samme spill. Jeg finner stadig nye ting på kartet. :) Selvsagt er det jo en del større ting jeg vet hvor er allerede (gårder osv), men det sier seg jo selv når vi får hjelp av folk som bor på øyen. :) Er også litt forskjell på teknologien til en bonde i middelalderen, og en topptrent spesialsoldat i 2018. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Dette spillet er flaut og dårlig, for å si det mildt. Hadde store forhåpninger da spillet ble avduket for en tid tilbake. Det virket som det faktisk hadde et budskap og at utvikleren hadde noe de ville si. I stedet får vi enda et Far Cry-spill med infantil "humor", elendig historie, flaue karakterer og latterlig dårlig dialog og stemmeskuespill. Her hadde Ubisoft en nesten unik mulighet til å si noe meningsfylt om våpen, ekstremisme og USA generelt, men de turte ikke gripe den. Skuffende.

Tipper du elsker nettsteder som Kotaku og Polygon. Sistnevnte anmeldte spillet, og klaget omtrent på det samme som du. Men Far Cry-spillene er dataSPILL som er laget for at folk skal ha det gøy. Ikke en plattform for å spre liberal politikk.

 

Selv er jeg liberal så det holder, og synes NRA-USA er latterlig, men storkoser meg med spillet!

Nei, besøker aldri de nettstedene og skyr Waypoint som ilden nettopp fordi de er for politiske. Eneste spillnettstedet jeg besøker utenom dette er Giant Bomb. Men for all del, stemple meg som noe jeg ikke er hvis det gjør at du føler deg bedre.

 

Synes bare det finnes nok hjernedøde spill der ute med papirtynne karakterer som bygger på diverse stereotyper. Hadde bare håpet at spillet skulle ha mot til å ha et synspunkt siden det kommer ut i et så passende tidspunkt. Her kunne Ubisoft fått et spill som ville blitt husket for å ha et budskap, men i stedet for fikk vi et trygt spill som vil være glemt om et par år.

Hva hvis budskapet til spillet var at man må gi våpen til befolkningen i tilfelle dette skjer i virkeligheten? Hadde du likt det da også?

 

Og å tippe noe er ikke det samme som å stemple noen, for ordens skyld.

Nei, men da hadde de i det minste turt å si noe, og man kunne hatt en solid debatt om det. Som for eksempel hvor dumt det hadde vært å være pro-våpen i en setting hvor en en væpnet milits tar over et område i et land med allerede svært slakk våpenlovgivning.

 

Personlig ser jeg heller ikke noe klart skille på å tippe på hva noen gjør og å stemple dem. Men for all del, sikkert lettere for deg enn å godta at du tok feil. Fair enough.

Lenke til kommentar

 

Etter å ha spilt Kingdom Come Deliverance rett før Far Cry 5 synes jeg det er litt dumt at man på magisk vis vet hvor alt er på kartet, og man har en stemme i øret som vet alt du gjør og som forteller deg alt du skal gjøre. Føler meg litt som om spillet tror jeg er 8 år og ikke klarer å finne noe på egen hånd.

 

Da tror jeg ikke vi har spilt samme spill. Jeg finner stadig nye ting på kartet. :) Selvsagt er det jo en del større ting jeg vet hvor er allerede (gårder osv), men det sier seg jo selv når vi får hjelp av folk som bor på øyen. :) Er også litt forskjell på teknologien til en bonde i middelalderen, og en topptrent spesialsoldat i 2018. :)

 

 

Jeg sa ikke at det ikke er noe ukjent å finne, men du får vite med en gang hvor du kan få en bjørnehjelper (og alle de andre hjelperne). Og den aktuelle bjørnen (det gjelder vel de fleste andre også) må du gjøre et oppdrag for å få som medhjelper, så den er ikke fysisk der på kartet, så det har ikke noe med teknologi å gjøre (så lenge ikke teknologien kan lese fremtiden). Det er spillet som forteller deg hvor du får oppdraget som gjør at du får hjelp av en bjørn. Synes det hadde vært bedre om du måtte finne ut det ved å utforske. Men skjønner at mange heller vil følge piler på kompasset enn å lete selv.

 

Nei, men da hadde de i det minste turt å si noe, og man kunne hatt en solid debatt om det. Som for eksempel hvor dumt det hadde vært å være pro-våpen i en setting hvor en en væpnet milits tar over et område i et land med allerede svært slakk våpenlovgivning.

 

Personlig ser jeg heller ikke noe klart skille på å tippe på hva noen gjør og å stemple dem. Men for all del, sikkert lettere for deg enn å godta at du tok feil. Fair enough.

Det hadde jo vært lett å lage et pro-våpen-argument. Hvis så og si alle i Hope County hadde blitt fratatt våpnene sine av myndighetene før sekten kom, hadde det jo nesten ikke eksistert effektive opprørere. Hvordan skulle folket forsvart seg mot en bevæpnet sekt uten våpen? Men de ønsket ikke å lage et politisk spill, og det er ingen grunn til å mislike spillet av den grunn.

 

Og ærlig talt var kommentaren om Kotaku et al. ment som en fleip. Nuvel...

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Digger rått den klare politiske siden spillet har. Fant nylig en skikkelig redneck-idiot på en telefonsvarer som bablet om hvordan alt skulle bli bedre dersom han ble valgt til senator. Snakket om hvordan han skulle øke prisen på healthcare og "bygge en mur". :D

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Huff, rimelig flaut når det siste du rekker å se før du dør er en jævla tiur. :p  :blush:

Ha ha den var bra. :green: 45 min igjen nå. :(:D

 

Ble også rimelig gretten da det skjedde :D (Men det som er verre er at det var nok ikke en tiur, men rett og slett en skikkelig kalkun ;) )
Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper en bil eller et annet kjøretøy, vil jeg alltid ha den, eller bare til den blir ødelagt /jeg forlater den? Eller vil den spawne tilbake i en garasje eller noe?

 

Har det forøvrig ellers jævlig moro i spillet! :)

Lurer på det samme. Har ennå ikke funnet ut hvor man kjøper biler og slikt. Samt oppgraderer dem. Men har ikke spilt så mye heller.

Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper en bil eller et annet kjøretøy, vil jeg alltid ha den, eller bare til den blir ødelagt /jeg forlater den? Eller vil den spawne tilbake i en garasje eller noe?

 

Har det forøvrig ellers jævlig moro i spillet! :)

Ja, du har den for alltid.

Se etter grønt bil ikon, her kan du kjøpe, modifisere og spawne bilene du eier.

 

Samme gjelder med fly, helikopter og våpen (grønt fly ikon, grønt helikopter ikon og grønt våpen ikon)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...