Gå til innhold

Super Mario Odyssey - Inntrykk og diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig. Alle måner og alle Purple Coins samlet. Brukte guide på de siste, tror aldri jeg hadde funnet dem selv. Måtte også benytte meg av glitchen på tauhoppingen i Metro. For noe dritt.

Tauhoppingen er helt mongo. Var en av mange måner som gjorde til at jeg raskt innså at det ikke er meningen man skal fange alle.

 

Glitchen forklares best på YouTube.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Endelig. Alle måner og alle Purple Coins samlet. Brukte guide på de siste, tror aldri jeg hadde funnet dem selv. Måtte også benytte meg av glitchen på tauhoppingen i Metro. For noe dritt.

Tauhoppingen er helt mongo. Var en av mange måner som gjorde til at jeg raskt innså at det ikke er meningen man skal fange alle.

 

Glitchen forklares best på YouTube.

 

Synes tauhoppingen var barnemat i forhold til volleyballen iallfall! 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har offisielt nådd veggen når det kommer til Odyssey! Fyrte det opp i sted etter to ukers fravær, men nå har jeg null motivasjon. Er på ca 650 måner uten å bruke walkthroughs, men bruker den hint-fuglen så mye det lar seg gjøre. Det var gøy så lenge det varte! Men alt for mye grinding mot slutten, noe som ble spillets største svakhet. Mushroom Kingdom var en gledelig overraskelse dog, og den der bakgården fra SM64 var et herlig tilskudd i spillet. 

Lander på en 8/10

Endret av GimleSag
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har aldri vært den største tilhengeren av 3D-Mario. Mario 64 er konge, ellers rangerer jeg spillene fra "meh" til "OK pluss". Derfor forventet jeg ikke mye av Mario Odyssey. Har akkurat "rundet" spillet, og jeg må si at forventningene mine ble blåst til skamme. Kan ikke huske å ha spilt et spill før som var så konsekvent en fryd å spille. Jeg liker kanskje BotW bedre alt i alt, men det spillet kan være frustrerende til tider. Til nå har jeg ikke blitt frustrert på Mario én eneste gang.

 

Det har kanskje ikke vært så vanskelig til nå, men det har vært midt i blinken for en trøtt småbarnspappa. Får mestringsfølelse av å merke at jeg blir flinkere og flinkere til å styre Mario. Det er gøy å komme fram på måter som kanskje ikke var meningen.

 

Og når du

fanger Bowser med hatten

må jo være tidenes "Aha! Ja, selvfølgelig!"-øyeblikk, kanskje etter Portal 2 sin "skyt på månen".

 

Nå ser jeg fram til å få tak i så mange måner jeg bare gidder. Kan bli mange timers underholdning dette her.

 

En ting jeg er misfornøyd med er at spillet ikke har britisk-engelsk oversettelse. Kjedelig med temperaturer i Fahrenheit på turistguiden, og å få datoen "feil vei" hver gang man finner en måne er faktisk ganske irriterende. (Nei, Mario, det er ikke 11. oktober i dag. Er du helt skrudd?)

 

Har spilt så og si kun i håndholdt. Litt teit at bevegelseskontroller er standard, men de aller fleste ting som er "shake to do X" kan gjøres nesten like bra med å trykke på Y. Kun én måne så langt som har absolutt trengt at jeg ristet på konsollen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Stønt-ape. Når jeg har spillt i handholdt og trenger å riste kontrollen så er det superkjapt å bare skli kontrollene ut av kosollen utføre ristingen til månen er nåd og så skli kontrollene på plass igjen. Kjapt og enkelt.

Mens man ligger på ryggen i sofaen med en sovende baby på magen? Nja.

 

jeg ligger på ryggen da jeg ligger hjemme med knekt ankel. Men ser at det er langt mindre gjenomførbart når en har en baby på magen også :)

Lenke til kommentar

Det som er irriterende med motion controlls i dette spillet er at det er 2 knapper som ikke er i bruk som de bare kunne brukt til de samme funksjonene og likevel hatt motion controlls i tillegg.

Det at få knapper brukes er helt bevisst. Det gjør spillet mer tilgjengelig. Og jeg synes egentlig det er helt supert med få knapper i bruk. Det er lettere å komme i flytsonen da, siden jeg sjeldnere trykker på feil knapp.

 

Jeg syntes bevegelseskontrollene i Super Mario Galaxy var mer irriterende. Der MÅ man vifte med kontrollen hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det som er irriterende med motion controlls i dette spillet er at det er 2 knapper som ikke er i bruk som de bare kunne brukt til de samme funksjonene og likevel hatt motion controlls i tillegg.

Det at få knapper brukes er helt bevisst. Det gjør spillet mer tilgjengelig. Og jeg synes egentlig det er helt supert med få knapper i bruk. Det er lettere å komme i flytsonen da, siden jeg sjeldnere trykker på feil knapp.

 

Jeg syntes bevegelseskontrollene i Super Mario Galaxy var mer irriterende. Der MÅ man vifte med kontrollen hele tiden.

Men om noen ekstra knapper gjorde det samme som bevegelseskontrollene (uten at de fjernet sistnevnte), så ville vel ikke det skadet?
Lenke til kommentar

 

 

Det som er irriterende med motion controlls i dette spillet er at det er 2 knapper som ikke er i bruk som de bare kunne brukt til de samme funksjonene og likevel hatt motion controlls i tillegg.

Det at få knapper brukes er helt bevisst. Det gjør spillet mer tilgjengelig. Og jeg synes egentlig det er helt supert med få knapper i bruk. Det er lettere å komme i flytsonen da, siden jeg sjeldnere trykker på feil knapp.

 

Jeg syntes bevegelseskontrollene i Super Mario Galaxy var mer irriterende. Der MÅ man vifte med kontrollen hele tiden.

Men om noen ekstra knapper gjorde det samme som bevegelseskontrollene (uten at de fjernet sistnevnte), så ville vel ikke det skadet?

Det er det jeg også tenker. Er rart at A, B, X og Y gjør de samme bevegelsene to ganger (hopp og kast).

 

Spillet lar seg ikke spille ordentlig i håndholdt modus pga dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...