Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som kan gi råd om vaksiner?


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

Ikke vreng inn på et totalt sidespor om fredspiser er du grei.

 

Du må gjerne forsøke å forsvare innholdet i kapittelet "Det er plass til hele jordens befolkning i Norge" med normal, voksen logikk - det blir ikke lett, men lykke til.

http://illvit.no/mennesket/far-hele-jordens-befolkning-plass-pa-bornholm
Jeg ba deg forsvare innholdet i kapittelet, ikke tittelen - alle vet at menneskene kan få fysisk plass, å overleve og beholde helsa er et helt annet spørsmål.

Tror du det er en lur taktikk å plassere alle verdens mennesker i Norge og Sibir, mens vi lager maten, strømmen, drikkevannet, hygieneproduktene, klærne og medisinene til alle disse menneskene på resten av kontinentene, mens det ikke bor folk der? Høres det ut som en god løsning på verdens problemer for deg?

Noe sier meg at du ikke har lest/bladd i noen av linkene jeg har lagt ut. Som denne, med grafer,illustrasjoner,etc.: Vaccination: The Story of a Great Delusion

https://play.google.com/books/reader?id=KMBHDwAAQBAJ&hl=no&printsec=frontcover&pg=GBS.PT21.w.2.0.1

Hvorfor svarer du aldri på direkte, konkrete spørsmål? Jeg leste en av linkene dine og stiller deg et spørsmål om den.

 

 Hvilken side skal vi begynne med?

 

Det står jo i det du siterer, hvorfor gjør du deg vanskelig?

 

Her er spørsmålet en gang til:

 

 

Jeg ba deg forsvare innholdet i kapittelet, ikke tittelen - alle vet at menneskene kan få fysisk plass, å overleve og beholde helsa er et helt annet spørsmål.

Tror du det er en lur taktikk å plassere alle verdens mennesker i Norge og Sibir, mens vi lager maten, strømmen, drikkevannet, hygieneproduktene, klærne og medisinene til alle disse menneskene på resten av kontinentene, mens det ikke bor folk der? Høres det ut som en god løsning på verdens problemer for deg?

Lenke til kommentar

Din påstand var

Siden vi er inne på logiske brister, Hvorfor vaksinere mot livmorhalskreft til noen som ikke har livmor?

 

Og begrunnelsen din er dette:

 

Men nå har du skiftet fullstendig tema. Du påstod det var en logisk brist i å gi gutter vaksine mot HPV, og begrunnelsen din er en link til en side som hevder vaksinen har mange bieffekter. Den enste logiske bristen her er i din argumentasjon.

 

Jeg spør nok en gang: Hvorfor mener du det er en logisk brist å vaksinere både gutter og jenter mot HPV?

Lenke til kommentar

Din påstand var

Siden vi er inne på logiske brister, Hvorfor vaksinere mot livmorhalskreft til noen som ikke har livmor?

Og begrunnelsen din er dette:

 

Men nå har du skiftet fullstendig tema. Du påstod det var en logisk brist i å gi gutter vaksine mot HPV, og begrunnelsen din er en link til en side som hevder vaksinen har mange bieffekter. Den enste logiske bristen her er i din argumentasjon.

 

Jeg spør nok en gang: Hvorfor mener du det er en logisk brist å vaksinere både gutter og jenter mot HPV?

 

Hvis du hadde vært interessert i temaet, hadde du lest " the great delusion",  "plague" eller  "Jenner-vaccine" som jeg har linket til.  Så kan vi diskutere videre da.   

Lenke til kommentar

 

Jeg spør nok en gang: Hvorfor mener du det er en logisk brist å vaksinere både gutter og jenter mot HPV?

 

Hvis du hadde vært interessert i temaet, hadde du lest " the great delusion", "plague" eller "Jenner-vaccine" som jeg har linket til. Så kan vi diskutere videre da.

Du kom tidligere med en konkret påstand. Jeg viser at den er feil. Og nå vil du at jeg leser noen bøker før du vil diskutere videre?

 

Snakk om å melde seg selv ut av diskusjonen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvis du hadde vært interessert i temaet, hadde du lest " the great delusion", "plague" eller "Jenner-vaccine" som jeg har linket til. Så kan vi diskutere videre da.

Da kan jo du lese denne. Lykke til!

https://www.adlibris.com/no/bok/immunologi-9788215010939?gclid=CjwKCAiAqbvTBRAPEiwANEkyCAvEL1OnAsDRdYzKrGW1tKLxDaeS4TzrS0U9_icnXID3ckrWon56wxoCpEgQAvD_BwE

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tvilsomt at han leser den boka, om han ikke en gang leste artikkelen han selv linket til en gang.

 

Tror i grunn du har tapt her, Keeling  :rofl:

Da må jeg si gratulerer til vinneren, av førstepremien som er livstidsforbruk av vaksiner med alle go-sakene de medfører.

Hvis du vil kan du lage en egen tråd som vi kan drive med myke lobber...   

Ang. vaksiner tror jeg at jo færre ,jo bedre.  Det gjelder vel alle former for helbredelse.  "Kunnskap er makt"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg spør nok en gang: Hvorfor mener du det er en logisk brist å vaksinere både gutter og jenter mot HPV?

Hvis du hadde vært interessert i temaet, hadde du lest " the great delusion", "plague" eller "Jenner-vaccine" som jeg har linket til. Så kan vi diskutere videre da.

Du kom tidligere med en konkret påstand. Jeg viser at den er feil. Og nå vil du at jeg leser noen bøker før du vil diskutere videre?

 

Snakk om å melde seg selv ut av diskusjonen.

 

Her er en link om kontroverser ang. hpv vaksinen på norsk fra UIO.  https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/17662/Kontroversiellxvaksinasjon.pdf?sequence=1 

Hva med å snakke om de s.k. ikke-eksisterende bivirkningen som finnes i mer enn en vaksine. Selv om det er hyggelig at noen er såpass ivrig å høre mine standpunkt..  

edit: link lagt til

Endret av keelling
Lenke til kommentar

Interessant, jeg reiser rundt i verden - Afrika inkludert. Vil du vite hvor mange vaksiner jeg har tatt? 

Eller har "kunnskapen" din nok med å holde seg hjemme i Norge eller andre sikre land der du kun trenger vaksinene du fikk i grunnskolen og militæret? 

 

 

Venter i "spenning"  :grumpy:

Lag en egen tråd om det da. Denne trådens tema krever en viss grad av seriøsitet. Noe en med middels kunnskap om mennskes verden skjønner.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg spør nok en gang: Hvorfor mener du det er en logisk brist å vaksinere både gutter og jenter mot HPV?

Hvis du hadde vært interessert i temaet, hadde du lest " the great delusion", "plague" eller "Jenner-vaccine" som jeg har linket til. Så kan vi diskutere videre da.
Du kom tidligere med en konkret påstand. Jeg viser at den er feil. Og nå vil du at jeg leser noen bøker før du vil diskutere videre?

 

Snakk om å melde seg selv ut av diskusjonen.

Her er en link om kontroverser ang. hpv vaksinen på norsk fra UIO.

Hva med å snakke om de s.k. ikke-eksisterende bivirkningen som finnes i mer enn en vaksine. Selv om det er hyggelig at noen er såpass ivrig å høre mine standpunkt..

Hva med å fullføre ett argument før du hopper videre til neste. Her blir du spurt hva du mener med en konkret påstand, men du er veldig nøye med å unngå å svare for deg.

For meg er det åpenbart at du ikke har noe å komme med, men bare slenger ut noe.

 

Hvis du først skal komme med påstander må du tåle at andre stiller spørsmål ved dem uten å bli furten.

 

Hva med at du svarer på det du blir spurt om før jeg leser linken som du glemte å legge ved?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spør bare igjen jeg, for å tydeliggjøre for alle som leser at du konsekvent unnviker alle direkte oppfølgingsspørsmål til dine egne påstander:

 

 

 

Hvorfor svarer du aldri på direkte, konkrete spørsmål? Jeg leste en av linkene dine og stiller deg et spørsmål om den.

 

Hvilken side skal vi begynne med?

Det står jo i det du siterer, hvorfor gjør du deg vanskelig?

 

Her er spørsmålet en gang til:

Jeg ba deg forsvare innholdet i kapittelet, ikke tittelen - alle vet at menneskene kan få fysisk plass, å overleve og beholde helsa er et helt annet spørsmål.

Tror du det er en lur taktikk å plassere alle verdens mennesker i Norge og Sibir, mens vi lager maten, strømmen, drikkevannet, hygieneproduktene, klærne og medisinene til alle disse menneskene på resten av kontinentene, mens det ikke bor folk der? Høres det ut som en god løsning på verdens problemer for deg?

Endret av toth
Lenke til kommentar

FHI hasteinnfører den nye Hexyon-vaksinen.

 

Det går bra siden foreldre i dag gjerne stiller sine barn som forsøkskaniner :)

 

 

De som vokser opp i Norge lever kanskje et så beskyttet og polstret liv at det blir vanskelig å begripe at noe faktisk kan være farlig?

Du skriver her om vaksinen som har vært tilgjengelig siden 2012 og som Norge er ett av de siste landene i verden til å innføre?

 

Anonymous poster hash: e259a...1f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*fra en høy hest*

Så nedlatende, og for et håpløst forsøk. Hittil så har du vist oss at du har null peiling på dette temaet, og at du ikke en gang leser det du serverer oss. Eks. var den polio artikkelen du kom med. Når du ble tatt med buksa nede, så bare later du som om du ikke "hører". Dette er ganske flaut, du har ikke mulighet til å bare velge ut debatten du ønsker å delta i - etter at du har argumentert i den i utgangspuktet. Dette skjønner  vel du også, ikke sant? Du har jo tross alt så høy intelligens 

 

Jeg ønsker videre debatt ang. Polio (og andre sykdommer for den sakssyld). Vi kan jo starte med Boostrix (4 vaksiner i én) - hva mener du er galt med denne vaksinen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

FHI hasteinnfører den nye Hexyon-vaksinen.

 

Det går bra siden foreldre i dag gjerne stiller sine barn som forsøkskaniner :)

 

 

De som vokser opp i Norge lever kanskje et så beskyttet og polstret liv at det blir vanskelig å begripe at noe faktisk kan være farlig?

Du skriver her om vaksinen som har vært tilgjengelig siden 2012 og som Norge er ett av de siste landene i verden til å innføre?

 

Anonymous poster hash: e259a...1f8

 

 

Ethvert land som innfører en ny vaksine blir det siste landet som innfører den vaksinen.

 

 

Det fantes alternativer til Hexyon-vaksinen, nå lurer jeg på om hexyon er den eneste du får tak i. Vaksinen Norge brukte i årtier er iallefall tatt ut av produksjon.

Lenke til kommentar

 

Det fantes alternativer til Hexyon-vaksinen, nå lurer jeg på om hexyon er den eneste du får tak i. Vaksinen Norge brukte i årtier er iallefall tatt ut av produksjon.

Hvorfor mener du alternativet er bedre? Hvilke kriterier legger du til grunn for det?

 

 

Jeg mener mennesker bør selv kunne velge sin medisinering og vaksinering :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det fantes alternativer til Hexyon-vaksinen, nå lurer jeg på om hexyon er den eneste du får tak i. Vaksinen Norge brukte i årtier er iallefall tatt ut av produksjon.

Hvorfor mener du alternativet er bedre? Hvilke kriterier legger du til grunn for det?

 

 

Jeg mener mennesker bør selv kunne velge sin medisinering og vaksinering :-)

 

Så vi må helst ha en 2-300 varianter du kan velge mellom da, fra rævva til dritbra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...