Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som kan gi råd om vaksiner?


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

 

Flott!

 

 

Dog er ironisk nok "kilden.info" langt fra en kredibel kilde, og så vidt jeg kan lese er ikke det de refererer til heller det - f.eks "organiclifestylemagazine".

 

Det finnes langt mer vitenskapelig korrekte kilder som motbeviser påstandene helt og holdent, så jeg velger å ikke tillegge denne artikkelen særlig vekt. Du står selvsagt fritt til å vekte kilder som du selv vil, men vil anbefale deg å være litt kritisk(kritisk i ordets rette forstand, ikke i konspirasjonsteoretiker-forstand) til hvor infoen kommer fra.

 

Vi har nok en ulik oppfattelse av ord.

Vaccination: The Story of a Great Delusion

https://play.google.com/books/reader?id=KMBHDwAAQBAJ&hl=no&printsec=frontcover&pg=GBS.PP1

Igjen - du kan ikke bruke komplette bøker som argument, du får selv finne og siterte de relevante partiene. Har denne boken bedre kilder enn "kilden.info" hadde?

 

Hvilket ord er det vi oppfatter forskjellig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Flott!

 

 

Dog er ironisk nok "kilden.info" langt fra en kredibel kilde, og så vidt jeg kan lese er ikke det de refererer til heller det - f.eks "organiclifestylemagazine".

 

Det finnes langt mer vitenskapelig korrekte kilder som motbeviser påstandene helt og holdent, så jeg velger å ikke tillegge denne artikkelen særlig vekt. Du står selvsagt fritt til å vekte kilder som du selv vil, men vil anbefale deg å være litt kritisk(kritisk i ordets rette forstand, ikke i konspirasjonsteoretiker-forstand) til hvor infoen kommer fra.

Vi har nok en ulik oppfattelse av ord.

Vaccination: The Story of a Great Delusion

https://play.google.com/books/reader?id=KMBHDwAAQBAJ&hl=no&printsec=frontcover&pg=GBS.PP1

Igjen - du kan ikke bruke komplette bøker som argument, du får selv finne og siterte de relevante partiene. Har denne boken bedre kilder enn "kilden.info" hadde?

 

Hvilket ord er det vi oppfatter forskjellig?

 

Vi burde finne de ordene vi oppfatter likt først.

Noe annet jeg lurer på er hvilke kriterier legger du til grunn for at en evt. kilde av informasjon/data anses som interessant/relevant?

Lenke til kommentar

 

Noe annet jeg lurer på er hvilke kriterier legger du til grunn for at en evt. kilde av informasjon/data anses som interessant/relevant?

Bare det vanlige. Fakta, typisk publisert og fagfellevurdert.

 

Ok.  Da har du en viss oppfattelse av hvorfor man kan ha et kritisk syn på ikke bare vaksiner men hele industrien, uten å være en slags teoretiker?  Eller sagt som : "If the whole materia medica, as now used, could be sunk to the bottom of the sea, it would be all the better for mankind, and all the worse for the fishes."      Oliver Wendell Holmes

Lenke til kommentar

 

 

Noe annet jeg lurer på er hvilke kriterier legger du til grunn for at en evt. kilde av informasjon/data anses som interessant/relevant?

Bare det vanlige. Fakta, typisk publisert og fagfellevurdert.

Ok. Da har du en viss oppfattelse av hvorfor man kan ha et kritisk syn på ikke bare vaksiner men hele industrien, uten å være en slags teoretiker? Eller sagt som : "If the whole materia medica, as now used, could be sunk to the bottom of the sea, it would be all the better for mankind, and all the worse for the fishes." Oliver Wendell Holmes
Man skal absolutt ha en kritisk innstilling til industrien, og derfor stoler jeg heller på uavhengige organer som etterprøver industrien enn selskapene selv - det finnes null induksjon for at norske helsemyndigheter er korrupte og lar seg bestikke av Pfizer, så hvis norske eksperter undersøker en medisin og godkjenner den for det norske marked, så stoler jeg på at de vet hva de gjør - de vet uansett langt mer enn meg og deg, og det lønner seg som regel å stole på de med mest kunnskap. "Det viktigste er ikke å vite hva, men å vite hvem som vet".

 

Sitatet ditt skjønte jeg ikke, det er bare en ubegrunnet bastant påstand fra en for lengst død jurist(altså overhodet ikke fagperson)?

Lenke til kommentar

så sa jeg at vaksiner er enda skumlere når det finnes folk med slike ideer som "overbefolkning". (personlig mening, med kilde fra Bill Gates (som har mye med vaksiner å gjøre) som innrømmer at vaksiner kan "løse overbefolknings-problemet.")

Hvorfor må antivaksere alltid lyve? Særlig om Bill Gates. Jeg skjønner det ikke.

Lenke til kommentar

 

så sa jeg at vaksiner er enda skumlere når det finnes folk med slike ideer som "overbefolkning". (personlig mening, med kilde fra Bill Gates (som har mye med vaksiner å gjøre) som innrømmer at vaksiner kan "løse overbefolknings-problemet.")

Hvorfor må antivaksere alltid lyve? Særlig om Bill Gates. Jeg skjønner det ikke.

 

Skjønner du det hvis jeg sier at det ikke er noen overbefolkning på planeten?

http://www.nyttnorge.com/overbefolkning-og-matmangel-p%C3%A5-jorda-er-myter.html

Lenke til kommentar

 

 

så sa jeg at vaksiner er enda skumlere når det finnes folk med slike ideer som "overbefolkning". (personlig mening, med kilde fra Bill Gates (som har mye med vaksiner å gjøre) som innrømmer at vaksiner kan "løse overbefolknings-problemet.")

Hvorfor må antivaksere alltid lyve? Særlig om Bill Gates. Jeg skjønner det ikke.

 

Skjønner du det hvis jeg sier at det ikke er noen overbefolkning på planeten?

http://www.nyttnorge.com/overbefolkning-og-matmangel-p%C3%A5-jorda-er-myter.html

 

Denne artikkelen var jo komplett useriøs.

 

For eksempel:

 

 

Det er plass til hele Jordens befolkning i Norge

For å se hvor mange vi er her i verden og få en peiling på hvor stor Jorda er i forhold til antallet mennesker, kan vi ta utgangspunkt i Norge og prøve å plassere alle menneskene på Jorda her.

Norge er omtrent 350.000 kvadratkilometer. Antar vi at Jordas befolkning er 7 milliarder blir det omtrent 50 kvadratmeter pr. person. En familie på fire personer ville da få 200 kvadratmeter hvis man ikke bygger i høyden. Det vil være nok til et hus med egen energiproduksjon, og en liten hage. Det er ikke mye, men det ville gå. Resten av Jorda ville da være tom for mennesker og kan brukes til matdyrking, produksjon, natur og habitat for dyr. At Jorden er overbefolket stemmer helt klart ikke. Det kan man også se ved å reise i verden. I de fleste land er det store ubrukte arealer. Et land som Canada er nærmest ubebodd, og har omtrent 4 kvadratkilometer per person til rådighet. I Russland er det enorme ubebodde områder.

Lenke til kommentar

Jeg tar ikke stilling til om jorden er overbefolket eller ikke akkurat nå.

Befolkningsvekst er ikke bærekraftig og vil stanse, det er helt sikkert.

Spørsmålet er egentlig om mennesker velger aktivt å regulere befolkningsveksten, eller om det blir opp til hungersnød og krig å stanse den.

Jeg vet ikke hvor grensen er for hvor mange mennesker som klarer å overleve samtidig, så det kan gå mange generasjoner før dette blir en problemstilling :)

Lenke til kommentar

 

 

 

så sa jeg at vaksiner er enda skumlere når det finnes folk med slike ideer som "overbefolkning". (personlig mening, med kilde fra Bill Gates (som har mye med vaksiner å gjøre) som innrømmer at vaksiner kan "løse overbefolknings-problemet.")

Hvorfor må antivaksere alltid lyve? Særlig om Bill Gates. Jeg skjønner det ikke.

 

Skjønner du det hvis jeg sier at det ikke er noen overbefolkning på planeten?

http://www.nyttnorge.com/overbefolkning-og-matmangel-p%C3%A5-jorda-er-myter.html

 

Denne artikkelen var jo komplett useriøs.

 

For eksempel:

 

 

Det er plass til hele Jordens befolkning i Norge

For å se hvor mange vi er her i verden og få en peiling på hvor stor Jorda er i forhold til antallet mennesker, kan vi ta utgangspunkt i Norge og prøve å plassere alle menneskene på Jorda her.

Norge er omtrent 350.000 kvadratkilometer. Antar vi at Jordas befolkning er 7 milliarder blir det omtrent 50 kvadratmeter pr. person. En familie på fire personer ville da få 200 kvadratmeter hvis man ikke bygger i høyden. Det vil være nok til et hus med egen energiproduksjon, og en liten hage. Det er ikke mye, men det ville gå. Resten av Jorda ville da være tom for mennesker og kan brukes til matdyrking, produksjon, natur og habitat for dyr. At Jorden er overbefolket stemmer helt klart ikke. Det kan man også se ved å reise i verden. I de fleste land er det store ubrukte arealer. Et land som Canada er nærmest ubebodd, og har omtrent 4 kvadratkilometer per person til rådighet. I Russland er det enorme ubebodde områder.

 

Som biomasse er vi mindre enn maur. Overbefolkning som problem burde vi etter to verdenskriger ha gjennomskuet som en sinnsyk ide.!.?

Lenke til kommentar

Jeg tar ikke stilling til om jorden er overbefolket eller ikke akkurat nå.

Befolkningsvekst er ikke bærekraftig og vil stanse, det er helt sikkert.

 

Spørsmålet er egentlig om mennesker velger aktivt å regulere befolkningsveksten, eller om det blir opp til hungersnød og krig å stanse den.

 

Jeg vet ikke hvor grensen er for hvor mange mennesker som klarer å overleve samtidig, så det kan gå mange generasjoner før dette blir en problemstilling :)

Ja, tror man kan si at noens voldsomme ego krever litt mere plass enn andre.

Om det rent hypotetisk skulle bli ett problem burde de gå foran som et godt eksempel. Måtte de hvile i fred.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

så sa jeg at vaksiner er enda skumlere når det finnes folk med slike ideer som "overbefolkning". (personlig mening, med kilde fra Bill Gates (som har mye med vaksiner å gjøre) som innrømmer at vaksiner kan "løse overbefolknings-problemet.")

Hvorfor må antivaksere alltid lyve? Særlig om Bill Gates. Jeg skjønner det ikke.

 

Skjønner du det hvis jeg sier at det ikke er noen overbefolkning på planeten?

http://www.nyttnorge.com/overbefolkning-og-matmangel-p%C3%A5-jorda-er-myter.html

 

Denne artikkelen var jo komplett useriøs.

 

For eksempel:

 

 

Det er plass til hele Jordens befolkning i Norge

For å se hvor mange vi er her i verden og få en peiling på hvor stor Jorda er i forhold til antallet mennesker, kan vi ta utgangspunkt i Norge og prøve å plassere alle menneskene på Jorda her.

Norge er omtrent 350.000 kvadratkilometer. Antar vi at Jordas befolkning er 7 milliarder blir det omtrent 50 kvadratmeter pr. person. En familie på fire personer ville da få 200 kvadratmeter hvis man ikke bygger i høyden. Det vil være nok til et hus med egen energiproduksjon, og en liten hage. Det er ikke mye, men det ville gå. Resten av Jorda ville da være tom for mennesker og kan brukes til matdyrking, produksjon, natur og habitat for dyr. At Jorden er overbefolket stemmer helt klart ikke. Det kan man også se ved å reise i verden. I de fleste land er det store ubrukte arealer. Et land som Canada er nærmest ubebodd, og har omtrent 4 kvadratkilometer per person til rådighet. I Russland er det enorme ubebodde områder.

 

Som biomasse er vi mindre enn maur. Overbefolkning som problem burde vi etter to verdenskriger ha gjennomskuet som en sinnsyk ide.!.?

 

Hæ.

Verdenskrigene handlet ikke om overbefolkning, og å basere en teori på at alle jordens mennesker bor i Norge og Sibir mens vi dyrker mat i Sør-amerika og Afrika bør de fleste innse at høres ut som en norsk-stil skrevet av en fantasifull 9-åring.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

så sa jeg at vaksiner er enda skumlere når det finnes folk med slike ideer som "overbefolkning". (personlig mening, med kilde fra Bill Gates (som har mye med vaksiner å gjøre) som innrømmer at vaksiner kan "løse overbefolknings-problemet.")

Hvorfor må antivaksere alltid lyve? Særlig om Bill Gates. Jeg skjønner det ikke.

 

Skjønner du det hvis jeg sier at det ikke er noen overbefolkning på planeten?

http://www.nyttnorge.com/overbefolkning-og-matmangel-p%C3%A5-jorda-er-myter.html

 

Denne artikkelen var jo komplett useriøs.

 

For eksempel:

 

 

Det er plass til hele Jordens befolkning i Norge

For å se hvor mange vi er her i verden og få en peiling på hvor stor Jorda er i forhold til antallet mennesker, kan vi ta utgangspunkt i Norge og prøve å plassere alle menneskene på Jorda her.

Norge er omtrent 350.000 kvadratkilometer. Antar vi at Jordas befolkning er 7 milliarder blir det omtrent 50 kvadratmeter pr. person. En familie på fire personer ville da få 200 kvadratmeter hvis man ikke bygger i høyden. Det vil være nok til et hus med egen energiproduksjon, og en liten hage. Det er ikke mye, men det ville gå. Resten av Jorda ville da være tom for mennesker og kan brukes til matdyrking, produksjon, natur og habitat for dyr. At Jorden er overbefolket stemmer helt klart ikke. Det kan man også se ved å reise i verden. I de fleste land er det store ubrukte arealer. Et land som Canada er nærmest ubebodd, og har omtrent 4 kvadratkilometer per person til rådighet. I Russland er det enorme ubebodde områder.

 

Som biomasse er vi mindre enn maur. Overbefolkning som problem burde vi etter to verdenskriger ha gjennomskuet som en sinnsyk ide.!.?

 

Hæ.

Verdenskrigene handlet ikke om overbefolkning, og å basere en teori på at alle jordens mennesker bor i Norge og Sibir mens vi dyrker mat i Sør-amerika og Afrika bør de fleste innse at høres ut som en norsk-stil skrevet av en fantasifull 9-åring.

 

Tror faktisk enhver 9-åring "ser" problemet lettere enn oss "voksne".

Hvorfor ellers har f.eks. EU og Obama fått Nobels freds-pris, men ikke Gandhi og Galtung?  

Tror ikke Alfred Nobel ville vært fornøyd, for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Ikke vreng inn på et totalt sidespor om fredspiser er du grei.

 

Du må gjerne forsøke å forsvare innholdet i kapittelet "Det er plass til hele jordens befolkning i Norge" med normal, voksen logikk - det blir ikke lett, men lykke til.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Akkurat, så de ble ikke egentlig kastet ut. Det er snakk om en generell begrensning på inntekter fra utlandet for visse statlige organisasjoner.

 

Og Gates Foundation har jo tydeligvis fortsatt kontor i India, så det virker som du har bløffet litt igjen, gitt.

 

 

Hvorfor må antivaksere alltid lyve? Særlig om Bill Gates. Jeg skjønner det ikke.

Skjønner du det hvis jeg sier at det ikke er noen overbefolkning på planeten?

http://www.nyttnorge.com/overbefolkning-og-matmangel-på-jorda-er-myter.html

 

Hva har dette med løgnene om Bill Gates å gjøre?

 

Overbefolkning på planeten? Nei, rent fysisk er det sikkert nok av plass, men når man begynner å se på tilgjengelige ressurser og fordeling av dette opp mot fordeling av befolkningsmassen i verden så er det et litt annet bilde. Enkelte områder er det faktisk overbefolket i forhold til f.eks. tilgjengelige ressurser.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...