Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som kan gi råd om vaksiner?


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

 

Ignorant er en ganske presis beskrivelse på vaksinemotstandere ja.

 

De fornekter fakta som er bevist og etterprøvd utallige ganger, samt forfekter tull som at det er rent vann og kosthold som har utryddet sykdommer som polio.

Jeg tror jeg vet hvorfor så mange leger fraråder enkelte vaksiner, kanskje det er fordi de vet litt mer om vaksiner enn folk flest? :-)

Dette er en tom påstand fra deg basert på ingen ting. Kom med kilde på at mange (som i 25%) av fastlegene fraråder vaksiner.

 

Det er ikke alltid folk flest har rett, skal man gjøre det riktige bør man enten holde det hemmelig eller akseptere stigmatisering som følger.

 

Så det at du ikke har noen kilder er plutselig et bevis på at du har rett? Tulleargumentasjon.

 

Jeg har ikke sett noen studier som viser at vaksinerte barn har bedre helse enn uvaksinerte, eller at vaksiner reduserer risiko for død. Mye jeg har sett tyder på at det er gunstigst med så få doser vaksiner som mulig.

 

I land uten vaksinasjon av småbarn er det mye høyere dødelighet. De har også en rekke sykdommer som mer eller mindre ble utryddet i Norge og andre land da vaksinasjon ble innført. At barn i Norge som ikke blir vaksinert ikke får disse sykdommene er pga flokkimunitet. Dersom nok barn unngår å ta vaksiner vil sykdommer blomstre opp igjen. Du har blitt vist eksempler på dette flere ganger.

 

Barnehelsen i Norge er blant verdens beste, og Norge har lav vaksinasjonsdekning (relativt få sykdommer vi blir vaksinert mot).

 

Hvorfor er det landene med best vaksinasjonsdekning som har dårligst barnehelse? Det er jo litt rart? :)

 

Det er det ikke. Land uten noe vaksine har dårligst barnehelse.

 

Jeg skal lage en graf i morgen som viser hva jeg tror er folk sine forventninger og hva jeg tror er realiteten. Jeg mener å kunne bevise påstanden med 100% sikkerhet, og håper det kan bidra til en debatt om hva som er optimalt antall doser for barn. Er det 0 doser, 1, 10, 60 eller 100+ doser? Kan det bli for mye av det gode?

 

Som tidligere nevnt må du da klare å utelukke andre faktorer. Du forstår at vaksine ikke er det eneste som påvirker helse? Gleder meg til bevisene. Husk å linke til kilder for tallene dine da.

 

I USA anbefales det at innbyggere tar noe rundt 200 doser med vaksiner i løpet av livet. Tallet vil trolig bare fortsette å øke inntil vaksineskeptikere blir hørt.

Likevel er folkehelsen i USA svært dårlig.

Hva tror dere vil hjelpe mest der borte? Dobling av antall vaksinedoser til 400, eller halvering ned til 100 doser? :)

Jeg tror mosjon og økt inntak av grønnsaker ville gjort underverker. På den andre siden så er det antivaksinasjonsmiljøer i USA hvor tidligere utryddede sykdommer blomstrer opp. Lurer på hvordan det kan ha seg. Mener du det er pga skittent vann eller pga manglende vaksiner?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg vet hvorfor så mange leger fraråder enkelte vaksiner, kanskje det er fordi de vet litt mer om vaksiner enn folk flest?

Kona er lege. Jeg har møtt ganske mange leger. Jeg har ikke møtt en eneste son er mot vaksiner. Jeg har møtt ganske mange som mener vaksinemotstandere burde vært straffet for barnemishandling.

 

(Det var enkelte som mente at HPV-vaksinen burde vært utredet bedre før den ble innført, men det var da.)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Jeg tror jeg vet hvorfor så mange leger fraråder enkelte vaksiner, kanskje det er fordi de vet litt mer om vaksiner enn folk flest? :-)

Mye jeg har sett tyder på at det er gunstigst med så få doser vaksiner som mulig.

Hvorfor er det landene med best vaksinasjonsdekning som har dårligst barnehelse? Det er jo litt rart? :)

I USA anbefales det at innbyggere tar noe rundt 200 doser med vaksiner i løpet av livet. Likevel er folkehelsen i USA svært dårlig. Hva tror dere vil hjelpe mest der borte? Dobling av antall vaksinedoser til 400, eller halvering ned til 100 doser? :)

 

Men kjære deg. Du har åpenbart så lav kompetanse på dette området at det så vidt kvalifiserer til å ha en mening. Mest fordi du ikke klarer å sortere i dine kilder til "fakta". Kan du ikke bare bli enig med deg selv at du er uenig med demokratiet, og så være stille.

 

Det du produserer nå er uverdig deg selv og du stimulerer bare til at alle ler av deg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

I USA anbefales det at innbyggere tar noe rundt 200 doser med vaksiner i løpet av livet.

200? Kilde? Og hvorfor mener du dette er mye? Hva gjør andre land?

 

Anonymous poster hash: e259a...1f8

 

 

Det er om jeg ikke tar helt feil ingen andre land som vaksinerer like mye og bredt, likevel har de dårlig helse sammenlignet med andre land.

 

Alle innbyggere i Norge er per definisjon anti-vaxxer eller vaksinemotstandere siden vi nesten ikke vaksinerer oss i forhold til mange andre vestlige land - likevel har Norge svært lav barnedødelighet.

 

La oss si at Norge 15-dobler antall vaksine-doser og kommer på nivå med ledende vaksineringsnasjon USA, vil det gjøre helsen vår bedre eller verre?

 

100+ flere doser med vaksiner hørtes jo sunt ut?

 

 

 

Alle i denne tråden er per definisjon "medlemmer" av minoriteten "anti-vaxxers", dere er knapt vaksinert i det hele tatt. Jeg tenker det er enda en ting som gjør at nordmenn har hatt vanvittig mye flaks :)

Og da mener jeg sammenlignet med andre mer folkerike vestlige nasjoner hvor de vaksineres i langt større grad enn minoriteten nordmenn.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Alle innbyggere i Norge er per definisjon anti-vaxxer eller vaksinemotstandere siden vi nesten ikke vaksinerer oss i forhold til mange andre vestlige land - likevel har Norge svært lav barnedødelighet.

 

Slutt å lyve

 

La oss si at Norge 15-dobler antall vaksine-doser og kommer på nivå med ledende vaksineringsnasjon USA, vil det gjøre helsen vår bedre eller verre?

 

100+ flere doser med vaksiner hørtes jo sunt ut?

 

Slutt med stråmannsargumentasjon

 

 

Alle i denne tråden er per definisjon "medlemmer" av minoriteten "anti-vaxxers", dere er knapt vaksinert i det hele tatt. Jeg tenker det er enda en ting som gjør at nordmenn har hatt vanvittig mye flaks :)

Og da mener jeg sammenlignet med andre mer folkerike vestlige nasjoner hvor de vaksineres i langt større grad enn minoriteten nordmenn.

Nok en gang, slutt å lyve.

 

Vi er ikke mer antivaksinasjonsfolk en vi er en nasjon av avholdsfolk. Bare fordi vi ikke drikker mest i verden, betyr ikke at vi er motstandere av å drikke alkohol.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

I USA anbefales det at innbyggere tar noe rundt 200 doser med vaksiner i løpet av livet.

200? Kilde? Og hvorfor mener du dette er mye? Hva gjør andre land?

 

Anonymous poster hash: e259a...1f8

Det er om jeg ikke tar helt feil ingen andre land som vaksinerer like mye og bredt, likevel har de dårlig helse sammenlignet med andre land.

 

Alle innbyggere i Norge er per definisjon anti-vaxxer eller vaksinemotstandere siden vi nesten ikke vaksinerer oss i forhold til mange andre vestlige land - likevel har Norge svært lav barnedødelighet.

 

La oss si at Norge 15-dobler antall vaksine-doser og kommer på nivå med ledende vaksineringsnasjon USA, vil det gjøre helsen vår bedre eller verre?

 

100+ flere doser med vaksiner hørtes jo sunt ut?

 

 

 

Alle i denne tråden er per definisjon "medlemmer" av minoriteten "anti-vaxxers", dere er knapt vaksinert i det hele tatt. Jeg tenker det er enda en ting som gjør at nordmenn har hatt vanvittig mye flaks :)

Og da mener jeg sammenlignet med andre mer folkerike vestlige nasjoner hvor de vaksineres i langt større grad enn minoriteten nordmenn.

Du svarer ikke på spørsmålene.

 

Hvor mange vaksiner får man i USA (med kilde)?

 

Hvor mange får man i andre land, som feks Norge (med kilde)?

 

Anonymous poster hash: e259a...1f8

Lenke til kommentar

 

Ikke vreng inn på et totalt sidespor om fredspiser er du grei.

 

Du må gjerne forsøke å forsvare innholdet i kapittelet "Det er plass til hele jordens befolkning i Norge" med normal, voksen logikk - det blir ikke lett, men lykke til.

http://illvit.no/mennesket/far-hele-jordens-befolkning-plass-pa-bornholm
Jeg ba deg forsvare innholdet i kapittelet, ikke tittelen - alle vet at menneskene kan få fysisk plass, å overleve og beholde helsa er et helt annet spørsmål.

Tror du det er en lur taktikk å plassere alle verdens mennesker i Norge og Sibir, mens vi lager maten, strømmen, drikkevannet, hygieneproduktene, klærne og medisinene til alle disse menneskene på resten av kontinentene, mens det ikke bor folk der? Høres det ut som en god løsning på verdens problemer for deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

I USA anbefales det at innbyggere tar noe rundt 200 doser med vaksiner i løpet av livet.

200? Kilde? Og hvorfor mener du dette er mye? Hva gjør andre land?

 

Anonymous poster hash: e259a...1f8

Det er om jeg ikke tar helt feil ingen andre land som vaksinerer like mye og bredt, likevel har de dårlig helse sammenlignet med andre land.

 

Alle innbyggere i Norge er per definisjon anti-vaxxer eller vaksinemotstandere siden vi nesten ikke vaksinerer oss i forhold til mange andre vestlige land - likevel har Norge svært lav barnedødelighet.

 

La oss si at Norge 15-dobler antall vaksine-doser og kommer på nivå med ledende vaksineringsnasjon USA, vil det gjøre helsen vår bedre eller verre?

 

100+ flere doser med vaksiner hørtes jo sunt ut?

 

 

 

Alle i denne tråden er per definisjon "medlemmer" av minoriteten "anti-vaxxers", dere er knapt vaksinert i det hele tatt. Jeg tenker det er enda en ting som gjør at nordmenn har hatt vanvittig mye flaks :)

Og da mener jeg sammenlignet med andre mer folkerike vestlige nasjoner hvor de vaksineres i langt større grad enn minoriteten nordmenn.

Er det ordet "definisjon" du sliter litt med å forstå, eller noen av de andre ordene du bruker feil? Jeg spiller ikke ishockey, ergo er jeg en ishockeymotstander iflg deg. Solid argumentasjon der, kamerat.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ordet "definisjon" du sliter litt med å forstå, eller noen av de andre ordene du bruker feil? Jeg spiller ikke ishockey, ergo er jeg en ishockeymotstander iflg deg. Solid argumentasjon der, kamerat.

Det er ikke det han sier. Han sier norske eliteseriespillere i ishockey spiller mindre enn spillerne i NHL, derfor er de ishockeymotstandere...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Er det ordet "definisjon" du sliter litt med å forstå, eller noen av de andre ordene du bruker feil? Jeg spiller ikke ishockey, ergo er jeg en ishockeymotstander iflg deg. Solid argumentasjon der, kamerat.

Det er ikke det han sier. Han sier norske eliteseriespillere i ishockey spiller mindre enn spillerne i NHL, derfor er de ishockeymotstandere...
Selvsagt, du har helt rett. Da gir det jo mye mer mening ?
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Ikke vreng inn på et totalt sidespor om fredspiser er du grei.

 

Du må gjerne forsøke å forsvare innholdet i kapittelet "Det er plass til hele jordens befolkning i Norge" med normal, voksen logikk - det blir ikke lett, men lykke til.

http://illvit.no/mennesket/far-hele-jordens-befolkning-plass-pa-bornholm
Jeg ba deg forsvare innholdet i kapittelet, ikke tittelen - alle vet at menneskene kan få fysisk plass, å overleve og beholde helsa er et helt annet spørsmål.

Tror du det er en lur taktikk å plassere alle verdens mennesker i Norge og Sibir, mens vi lager maten, strømmen, drikkevannet, hygieneproduktene, klærne og medisinene til alle disse menneskene på resten av kontinentene, mens det ikke bor folk der? Høres det ut som en god løsning på verdens problemer for deg?

 

Noe sier meg at du ikke har lest/bladd i noen av linkene jeg har lagt ut. Som denne, med grafer,illustrasjoner,etc.:  Vaccination: The Story of a Great Delusion

 https://play.google.com/books/reader?id=KMBHDwAAQBAJ&hl=no&printsec=frontcover&pg=GBS.PT21.w.2.0.1

Lenke til kommentar

 

 

 

Ikke vreng inn på et totalt sidespor om fredspiser er du grei.

 

Du må gjerne forsøke å forsvare innholdet i kapittelet "Det er plass til hele jordens befolkning i Norge" med normal, voksen logikk - det blir ikke lett, men lykke til.

http://illvit.no/mennesket/far-hele-jordens-befolkning-plass-pa-bornholm
Jeg ba deg forsvare innholdet i kapittelet, ikke tittelen - alle vet at menneskene kan få fysisk plass, å overleve og beholde helsa er et helt annet spørsmål.

Tror du det er en lur taktikk å plassere alle verdens mennesker i Norge og Sibir, mens vi lager maten, strømmen, drikkevannet, hygieneproduktene, klærne og medisinene til alle disse menneskene på resten av kontinentene, mens det ikke bor folk der? Høres det ut som en god løsning på verdens problemer for deg?

Noe sier meg at du ikke har lest/bladd i noen av linkene jeg har lagt ut. Som denne, med grafer,illustrasjoner,etc.: Vaccination: The Story of a Great Delusion

https://play.google.com/books/reader?id=KMBHDwAAQBAJ&hl=no&printsec=frontcover&pg=GBS.PT21.w.2.0.1

Hvorfor svarer du aldri på direkte, konkrete spørsmål? Jeg leste en av linkene dine og stiller deg et spørsmål om den. Endret av toth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ikke vreng inn på et totalt sidespor om fredspiser er du grei.

 

Du må gjerne forsøke å forsvare innholdet i kapittelet "Det er plass til hele jordens befolkning i Norge" med normal, voksen logikk - det blir ikke lett, men lykke til.

http://illvit.no/mennesket/far-hele-jordens-befolkning-plass-pa-bornholm
Jeg ba deg forsvare innholdet i kapittelet, ikke tittelen - alle vet at menneskene kan få fysisk plass, å overleve og beholde helsa er et helt annet spørsmål.

Tror du det er en lur taktikk å plassere alle verdens mennesker i Norge og Sibir, mens vi lager maten, strømmen, drikkevannet, hygieneproduktene, klærne og medisinene til alle disse menneskene på resten av kontinentene, mens det ikke bor folk der? Høres det ut som en god løsning på verdens problemer for deg?

Noe sier meg at du ikke har lest/bladd i noen av linkene jeg har lagt ut. Som denne, med grafer,illustrasjoner,etc.: Vaccination: The Story of a Great Delusion

https://play.google.com/books/reader?id=KMBHDwAAQBAJ&hl=no&printsec=frontcover&pg=GBS.PT21.w.2.0.1

Hvorfor svarer du aldri på direkte, konkrete spørsmål? Jeg leste en av linkene dine og stiller deg et spørsmål om den.

 

 Hvilken side skal vi begynne med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...