Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som kan gi råd om vaksiner?


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

 

 

Hvordan definerer dere anti-vaxxere uten å selv falle inn under definisjonen når dere tar så få vaksiner sammenlignet med innbyggere i andre land?

En anti-vaxxer er en motstander av vaksinasjon. Man er ikke motstander selv om man ikke tar alle vaksiner som finnes.

 

En som følger myndighetenes råd om vaksinasjon kan ikke ansees å være motstander av vaksinasjon, da det innebærer å ta en rekke vaksiner.

Men det blir jo en flytende definisjon som bestemmes av geografisk plassering og øynene som ser. Hva kaller befolkningen turister i landet som nesten ikke er vaksinert i forhold til normalen?

 

Hva med over halvparten av Norges befolkning som ikke tok Pandemrix-vaksinen? Er de anti-vaxxers?

 

 

Det blir vel en lang liste med unntak?

Nei. En anti-vaxxer er en motstander av vaksinasjon. Det er noen ytterst få som nekter å ta vaksiner samt nekter barna sine å bli vaksinert, disse kan kalles anti-vaxxere, eller vaksinemotstandere på norsk.

 

At du og andre har klart å mislede enkelte om at en spesifikk vaksine er farlig, gjør dem ikke til vaksinemotstandere. En vaksinemotstander er motstander av vaksiner. Du prøver nok en gang å definere en person som ikke kontinuerlig spiser kjøtt til å være vegetarianer. Det blir ikke riktig samme hvor mange ganger du prøver.

 

Ditt håpløse forsøk i å få alle Norge med i den marginale klubben forblir håpløst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan definerer du en motstander av vaksinasjon uten å selv falle inn under definisjonen?

 

 

Husk at du ligger helt på bunnen av vaksineringsskalaen. Blir det feil å si at du tilhører en gruppe med særlige reservasjoner mot vaksiner sammenlignet med normalen?

 

Hvorfor anbefaler ikke myndighetene i Norge flere vaksiner? Er det fordi de har reservasjoner mot de fleste vaksinene og ikke anser de som nødvendige?

Lenke til kommentar

Her endret du i semantikken ganske radikalt. Fra å hevde motstand til å hevde reservasjon. Det er en betydelig forskjell mellom å yte motstand og å være reservert. 

 

Hvorfor anbefaler ikke myndighetene i Norge flere vaksiner? Er det fordi de har reservasjoner mot de fleste vaksinene og ikke anser de som nødvendige?

 

Jeg har en misstanke, men må spørre, driver du ap med forumet?

Lenke til kommentar

Hvordan definerer du en motstander av vaksinasjon uten å selv falle inn under definisjonen?

 

 

Husk at du ligger helt på bunnen av vaksineringsskalaen. Blir det feil å si at du tilhører en gruppe med særlige reservasjoner mot vaksiner sammenlignet med normalen?

 

Hvorfor anbefaler ikke myndighetene i Norge flere vaksiner? Er det fordi de har reservasjoner mot de fleste vaksinene og ikke anser de som nødvendige?

Nå går du i sirkel. Dette er besvart av meg og andre en rekke ganger.

Lenke til kommentar

 

Hvordan definerer du en motstander av vaksinasjon uten å selv falle inn under definisjonen?

 

 

Husk at du ligger helt på bunnen av vaksineringsskalaen. Blir det feil å si at du tilhører en gruppe med særlige reservasjoner mot vaksiner sammenlignet med normalen?

 

Hvorfor anbefaler ikke myndighetene i Norge flere vaksiner? Er det fordi de har reservasjoner mot de fleste vaksinene og ikke anser de som nødvendige?

Nå går du i sirkel. Dette er besvart av meg og andre en rekke ganger.

 

 

Jeg beklager..

 

Er 55% av Norges befolkning vaksinemotstandere siden de ikke tok Pandemrix?  :)

Lenke til kommentar

 

Nå går du i sirkel. Dette er besvart av meg og andre en rekke ganger.

 

Jeg beklager..

 

Er 55% av Norges befolkning vaksinemotstandere siden de ikke tok Pandemrix? :)

Dette er også besvart.

 

Alle dine spørsmål er besvart, men du ignorerer svarene og hopper videre uten å forholde deg til dem.

 

Du blir også stilt en rekke spørsmål som du ikke besvarer.

 

Jeg er ikke lenger med i runddansen din før du begynner å svare.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan definerer du en motstander av vaksinasjon uten å selv falle inn under definisjonen?

 

Hvordan definerer du konseptet spørsmål og svar? Det er tydeligvis ikke på samme måte som resten av verden. Tror du må finne en annen måte å uttrykke deg på, for du stiller det vanlige folk kaller spørsmål, og får 12 av det vanlige folk kaller svar - men så bare skriver du det samme igjen, det vi vanlige kaller et spørsmål - men du endrer det ikke til noe annet.

 

Litt sårt tiltrengt lesestoff:

http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+Sp%C3%B8rsm%C3%A5l&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&bokmaal=+&ordbok=begge

http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+Svar&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=bokmaal

https://no.wikipedia.org/wiki/Debatt

https://no.wikipedia.org/wiki/Diskusjon

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er like greit å bli ferdig med tråden - vil ikke kalle det som har foregått en debatt da det var mer 3-4 spørsmål som ble stilt og besvart mange ganger for deretter å bli stilt igjen - motargumenter var det en trykkende mangel av.

Heldigvis er det mange gode svar for de som leser tråden i ettertid, så sånn sett passende for trådens tittel. Ut fra majoritetens konsensus er altså svaret ikke uventet at man bør stole på de som kan dette (fremfor å stole på eget ukvalifisert tankespinn), og derfor at det norske vaksineprogrammet anbefales på det sterkeste å følge.

Endret av toth
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

*fra en høy hest*

Så nedlatende, og for et håpløst forsøk. Hittil så har du vist oss at du har null peiling på dette temaet, og at du ikke en gang leser det du serverer oss. Eks. var den polio artikkelen du kom med. Når du ble tatt med buksa nede, så bare later du som om du ikke "hører". Dette er ganske flaut, du har ikke mulighet til å bare velge ut debatten du ønsker å delta i - etter at du har argumentert i den i utgangspuktet. Dette skjønner  vel du også, ikke sant? Du har jo tross alt så høy intelligens 

 

Jeg ønsker videre debatt ang. Polio (og andre sykdommer for den sakssyld). Vi kan jo starte med Boostrix (4 vaksiner i én) - hva mener du er galt med denne vaksinen?

 

Jeg har verken hest eller høy intelligens, men prater minst mulig med frekke folk.

Lenke til kommentar

Ja, det er like greit å bli ferdig med tråden - vil ikke kalle det som har foregått en debatt da det var mer 3-4 spørsmål som ble stilt og besvart mange ganger for deretter å bli stilt igjen - motargumenter var det en trykkende mangel av.

Heldigvis er det mange gode svar for de som leser tråden i ettertid, så sånn sett passende for trådens tittel. Ut fra majoritetens konsensus er altså svaret ikke uventet at man bør stole på de som kan dette (fremfor å stole på eget ukvalifisert tankespinn), og derfor at det norske vaksineprogrammet anbefales på det sterkeste å følge.

Ferdig med tråden?  Vi har knapt nok begynt.

Er enig med deg at ang. vaksiner må de som evt. har kunnskap om tema bli hørt.

  
Lenke til kommentar

Det gir deg fremdeles ikke anledning til å påberope seg noen form for "seier" i denne debatten. Faktumet er, at du tar feil - men fortsetter likevel. Det er å være frekk det 

Din mening om meg er irrelevant. Se videoen , så øker motivasjonen for lesing av; Vaccination - The great delusion.(som omhandler 25 historiske publiseringer om temaet,samt grafer og statistikk)

Lenke til kommentar

 

Ja, det er like greit å bli ferdig med tråden - vil ikke kalle det som har foregått en debatt da det var mer 3-4 spørsmål som ble stilt og besvart mange ganger for deretter å bli stilt igjen - motargumenter var det en trykkende mangel av.

Heldigvis er det mange gode svar for de som leser tråden i ettertid, så sånn sett passende for trådens tittel. Ut fra majoritetens konsensus er altså svaret ikke uventet at man bør stole på de som kan dette (fremfor å stole på eget ukvalifisert tankespinn), og derfor at det norske vaksineprogrammet anbefales på det sterkeste å følge.

Ferdig med tråden? Vi har knapt nok begynt.

Debatten som aldri begynte er åpenbart over. Hverken du eller Gulars svarer på noen som helst oppfølgingsspørsmål, men spyr istedet ut nye påstander når dere blir servert motargumenter. I posten over den jeg siterer her siterer du selv en rekke spørsmål til deg, og ignorerer dem fullstendig mens du snakker om hester og frekke folk.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det gir deg fremdeles ikke anledning til å påberope seg noen form for "seier" i denne debatten. Faktumet er, at du tar feil - men fortsetter likevel. Det er å være frekk det

Din mening om meg er irrelevant. Se videoen , så øker motivasjonen for lesing av; Vaccination - The great delusion.(som omhandler 25 historiske publiseringer om temaet,samt grafer og statistikk)
Ingen gidder å se eller lese noe mer får du faktisk svarer på motspørsmål til de 30 påstandene du allerede har fremsatt.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...