Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som kan gi råd om vaksiner?


IntelAmdAti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Det fantes alternativer til Hexyon-vaksinen, nå lurer jeg på om hexyon er den eneste du får tak i. Vaksinen Norge brukte i årtier er iallefall tatt ut av produksjon.

Hvorfor mener du alternativet er bedre? Hvilke kriterier legger du til grunn for det?

Jeg mener mennesker bør selv kunne velge sin medisinering og vaksinering :-)

Så hvis man finner en vaksine med færre bieffekter eller som virker bedre mot sykdommen eller som er uten et av disse stoffene du er bekymret for, så skal man opprettholde produksjon og tilbud av den vaksinen man erstatter. Bare for at du skal kunne gjøre et dårlig valg?

Lenke til kommentar

Ethvert land som innfører en ny vaksine blir det siste landet som innfører den vaksinen.

 

 

Det fantes alternativer til Hexyon-vaksinen, nå lurer jeg på om hexyon er den eneste du får tak i. Vaksinen Norge brukte i årtier er iallefall tatt ut av produksjon.

Jeg vet ikke om du misforstår med vilje eller ikke vet hva du prater om, men med ett av de siste mener jeg at det var ca 10 WHO-medlemsland som ikke hadde innført den da vi gjorde det.

 

Det stemmer at den forrige er tatt ut av produksjon. Det er fordi alle har byttet til den nye, fordi den ekstra vaksinen regnes som en grei beskyttelse å ha i vår globale verden.

 

(Hvem tar i mot veddemål på om WHO er ondskapen selv?)

 

Anonymous poster hash: e259a...1f8

Lenke til kommentar

 

 

Det fantes alternativer til Hexyon-vaksinen, nå lurer jeg på om hexyon er den eneste du får tak i. Vaksinen Norge brukte i årtier er iallefall tatt ut av produksjon.

Hvorfor mener du alternativet er bedre? Hvilke kriterier legger du til grunn for det?

Jeg mener mennesker bør selv kunne velge sin medisinering og vaksinering :-)

Og det kan du, stort sett.

 

Anonymous poster hash: e259a...1f8

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg mener mennesker bør selv kunne velge sin medisinering og vaksinering :-)

Hvorfor skal du det, når profesjonelle kan gjøre dette bedre enn deg? Hvordan kan du gjøre et sikrere valg enn f.eks helsevesenet?

Du bør lytte til flinke og ærlige profesjonelle, det er det ikke alle som er.

Jeg anbefaler å være kresen og skeptisk, det er en grunn til at noen mister lisensen og du ønsker ikke å være den grunnen :-)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg mener mennesker bør selv kunne velge sin medisinering og vaksinering :-)

Hvorfor skal du det, når profesjonelle kan gjøre dette bedre enn deg? Hvordan kan du gjøre et sikrere valg enn f.eks helsevesenet?

Du bør lytte til flinke og ærlige profesjonelle, det er det ikke alle som er.

Jeg anbefaler å være kresen og skeptisk, det er en grunn til at noen mister lisensen og du ønsker ikke å være den grunnen :-)

 

Fortell oss gjerne hvordan du, som legmann og internettviter sitter med kunnskap og evner til å skille de ærlige legene/forskerne fra de uærlige?

Du gjør standardfeilen med å overføre amerikanske tilstander du ser på youtube til norske. I USA er det mange lovlige former for korrupsjon, det er fortjeneste i flere ledd i helsevesenet som i stor grad er for-profit - ingenting av dette kan man si om Norske forhold. Norske organer kan man dermed fint anta at med stor sikkerhet er langt mer uhildet enn Amerikanske.

Lenke til kommentar

"These findings demonstrate a counter-intuitive relationship: nations that require more vaccine doses tend to have higher infant mortality rates."

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3170075/

 

 

Jeg skulle ønske studien kunne inkludere gruppen 0-11 doser vaksiner også. Hva om 0 vaksiner er optimalt for helsen?

Martin Shkreli som var CEO for Turing Pharmaceuticals forklarer i videoen under at han kan sendes i fengsel om han ikke maksimerer profitten.

Sett det sammen med at legemiddelselskapene er immune mot søksmål - ofre med dokumenterbare vaksineskader får erstatning fra myndighetene.

Så er det egentlig ikke så rart at USA er verdensledende i vaksinering. Handler det mest om penger, eller om helse?

 

https://youtu.be/JTNOWSKMS10?t=8m

 

 

Jeg er ikke særlig redd for vaksinering i Norge, hele nasjonen her er anti-vaxxer som sier nei takk til mesteparten av de tilgjengelige vaksinene.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

[Jeg er ikke særlig redd for vaksinering i Norge, hele nasjonen her er anti-vaxxer som sier nei takk til mesteparten av de tilgjengelige vaksinene.

Hvordan?

Folk flest tar gladlig vaksiner, er de da imot de?

 

Jeg er i følge den logikken vegetarianer ettersom jeg ikke spiser alt kjøttet jeg kan..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Jeg er ikke særlig redd for vaksinering i Norge, hele nasjonen her er anti-vaxxer som sier nei takk til mesteparten av de tilgjengelige vaksinene."

 

Gratulerer med ditt så langt mest idiotiske utsagn. Vi er ikke antivaxxere, vi tar de vaksinene vi blir anbefalt av myndighetene. Myndighetene gir anbefalinger ut ifra hvilke sykdommer vi kan bli smittet med i Norge. De gir f.eks for ferier i enkelte land råd om hepatittvaksine osv. Mine foreldre dro gjennom flere vaksiner som var anbefalt da de var på jorda rundt tur. Tror det var 5 de tok. De ble ikke smitta og ut ifra hva jeg har sett har de heller ikke blitt autister.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"These findings demonstrate a counter-intuitive relationship: nations that require more vaccine doses tend to have higher infant mortality rates."

 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3170075/

 

 

Jeg skulle ønske studien kunne inkludere gruppen 0-11 doser vaksiner også. Hva om 0 vaksiner er optimalt for helsen?

Martin Shkreli som var CEO for Turing Pharmaceuticals forklarer i videoen under at han kan sendes i fengsel om han ikke maksimerer profitten.

Sett det sammen med at legemiddelselskapene er immune mot søksmål - ofre med dokumenterbare vaksineskader får erstatning fra myndighetene.

Så er det egentlig ikke så rart at USA er verdensledende i vaksinering. Handler det mest om penger, eller om helse?

 

https://youtu.be/JTNOWSKMS10?t=8m

 

 

Jeg er ikke særlig redd for vaksinering i Norge, hele nasjonen her er anti-vaxxer som sier nei takk til mesteparten av de tilgjengelige vaksinene.

DER DET ER MYE POLITI ER DET OGSÅ MYE KRIMINALITET. DET MÅ BETY AT POLITIET ER KRIMINELLE!

 

Det er så mye galt her at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Men her tar de for seg noe av det: https://sciencebasedmedicine.org/vaccine-schedules-and-infant-mortality-a-false-relationship-promoted-by-the-anti-vaccine-movement/

Endret av the_last_nick_left
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så om myndighetene i Sverige anbefaler 0 vaksiner, for eksempel for å spare penger, da er de ikke imot vaksiner? :)

Man er ikke automagisk motstander av vaksiner om man følger myndighetene sine anbefallinger nei. Ellers er det betydelig billigere for staten å vaksinere enn å ikke vaksinere, så det ville heller vært fordi det ikke lengre var fare for å bli smittet.

 

Vaksiner er jo en enorm besparing for staten og folket..

Lenke til kommentar

Så om myndighetene i Sverige anbefaler 0 vaksiner, for eksempel for å spare penger, da er de ikke imot vaksiner? :)

Jesus, du har fått eksempler på dette før, med ishockeyspillere - men du gadd vel ikke lese det. Det finnes _minst_ 3 kategorier av holdning til noe, positiv/nøytral/negativ.

La meg illustrere med religion: En er kristen, tror på en skaper - en er ateist, tror ikke på noe som helst - en er antiteist, har en aktiv holdning mot gudetro - en er djeveldyrker, tror på Gud men hater ham.

 

I ditt Sverige-eksempel er antivaksere alle de tre siste kategoriene samlet, så du mener altså at ateist=djeveldyrker. Og at jeg, som aldri spiller fotball men ser på av og til, er motstander av fotball.

Aner du virkelig ikke hvor tåpelig utsagnet ditt er?

 

Gleder meg forøvrig til å se deg ignorere enda et tilsvar og hoppe videre til en ny flåsete påstand.

Endret av toth
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fordi vi har utryddet mye sykdommer i Norge kontra andre land - MED VAKSINER? Ser du ikke konseptet der en populasjon blir immune mot "X" når hele populasjonen blir vaksinert? Er det noe her du ikke forstår?
 

Så hva tror du skjer da, når noen velger oppi det her, å IKKE vaksinere seg? Eller som i andre land, ikke har MULIGHET til å vaksinere seg? 

1+1=2

Lenke til kommentar

Hvordan definerer dere anti-vaxxere uten å selv falle inn under definisjonen når dere tar så få vaksiner sammenlignet med innbyggere i andre land?

En anti-vaxxer er en motstander av vaksinasjon. Man er ikke motstander selv om man ikke tar alle vaksiner som finnes.

 

En som følger myndighetenes råd om vaksinasjon kan ikke ansees å være motstander av vaksinasjon, da det innebærer å ta en rekke vaksiner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan definerer dere anti-vaxxere uten å selv falle inn under definisjonen når dere tar så få vaksiner sammenlignet med innbyggere i andre land?

En anti-vaxxer er en motstander av vaksinasjon. Man er ikke motstander selv om man ikke tar alle vaksiner som finnes.

 

En som følger myndighetenes råd om vaksinasjon kan ikke ansees å være motstander av vaksinasjon, da det innebærer å ta en rekke vaksiner.

 

 

Men det blir jo en flytende definisjon som bestemmes av geografisk plassering og øynene som ser. Hva kaller befolkningen turister i landet som nesten ikke er vaksinert i forhold til normalen?

 

Hva med over halvparten av Norges befolkning som ikke tok Pandemrix-vaksinen? Er de anti-vaxxers?

 

 

Det blir vel en lang liste med unntak?

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...