Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forhold fylt med problemer


Anbefalte innlegg

Hei Kjære venner,

 

Jeg er helt rådløs. Jeg blir bare hjemsøkt av fortiden min, alt jeg har gjort før er bare et problem. Fortiden setter grenser for hele fremtiden min med henne, uansett så blir det bare krangling, dårlig stemning og trusler om å forlate hverandre. Det er bare helt latterlig patetisk, og jeg får bare lyst til å forsvinne fra jordens overflate og glemme alt. 

 

Vi ble kjent tinder, o'hellige tinder hvor vakker du er.

Traff hverandre etter mye masing fra min side, dette var helt annerledes enn noe jeg hadde vært borti fra før, alt gikk så fort fra første "date" til at hun så og si bodde hos meg. 

Vi blir enige om alltid å være ærlige med hverandre fremover, og at den andre ikke kan bruke ting mot hverandre. 

Da vi ble enige om dette var det ting jeg ikke hadde fortalt som jeg unnlot å fortelle fordi jeg vet enkelte ting kan man holde oss gutta imellom. 

Uansett, flash forward. Vi er jo fortsatt sammen etter utallige krangler om hverandres fortid og ting som dukker opp. Vi blir gang på gang enige om at vi ikke skal dra opp fortiden til hverandre.

Dette har nå resultert i at vi ikke kan gjøre ting, f.eks reise til andre land på ferie sammen fordi den ene personen har hatt med seg en annen dit. Og spesielt hvis det har innebært sex på steder, hytter til hverandres familie osv.

 

Vi har lagt ned flere hundre tusen kroner i å pusse opp min leilighet fordi jeg har hatt andre jenter der. Vi har byttet ut alt mulig av mine eiendeler, hun sier selv hun har gjort det samme av klær osv.

Det er også veldig mye annet som har kommet opp, men det blir en lengre historie.

 

Vi begge er, i hvert fall fra min side enige om at vi har lyst til å være sammmen resten av livet og forhåpentligvis få barn sammen.

 

Men nå sitter vi her da, på ferie, i et land hvor jeg har hatt en annen med fordi jeg har familie her og hun holder på å bestille billett hjem.

Hva skal jeg gjøre? 

Jeg vil bare at vi ikke skal være hindret av hverandres fortid, fordi det er jo faktisk det som skjer. At vi ikke kan skape minner sammen, pga en annen person har vært der og det har vært et "minne". 

Jeg blir bare skikkelig oppgitt, lei meg og får lyst til å være ferdig med det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ALT som har med gamle jenter/gutter å gjøre er helt forferdelig. Alt fra normale steder å være sammen med en person til klær faktisk. Du har brukt penisen din til sex med andre jenter før, det vil altså si at dere ikke har sex?

 

Fy faen, dette er det mest sinnsyke jeg har lest noengang her på forholddelen av forumet. Dere kan jo ikke leve sammen normalt når det er slik. Skal man ikke gjøre noe man har gjort med andre jenter/gutter tidligere i livet så må man rett og slett være singel resten av livet.

 

Rett og slett :confused:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hahaha for ei dysfunksjonell dame :lol: Jeg ble enig med meg selv for en del år tilbake at jeg aldri skal bli sammen ei jente som fort blir sjalu. Sykelig sjalue jenter er giftige i et forhold, varsellampene her burde ha gått for lenge siden. Av skade blir man klok. I denne situasjonen ville jeg hadde forlatt skuta før den seilte ut. Siden du allerede er på dypt vann, og har investert i henne så er det ikke like greit.

 

Hvis ikke dama di jobber med selv og sine problemer tror jeg forholdet deres aldri vil fungere. Hun burde finne seg en jomfruelig kristen gutt, eller gå til psykolog... Det er ikke tvil om at hun er sykelig sjalu og må jobbe med seg selv. Erkjenner hun ikke problemet kommer hun med sakte til sikkert rive forholdet deres i stykker. Du ser jo at dette ikke vil holde, og noe må gjøres drastisk. Så enten prøver hun å jobbe med seg selv eller eventuelt gå til psykolog ellers er det bare å drite i forholdet med mindre du ønsker å leve et miserabelt liv.

Endret av Heradon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hei Kjære venner,

 

Jeg er helt rådløs. Jeg blir bare hjemsøkt av fortiden min, alt jeg har gjort før er bare et problem. Fortiden setter grenser for hele fremtiden min med henne, uansett så blir det bare krangling, dårlig stemning og trusler om å forlate hverandre. Det er bare helt latterlig patetisk, og jeg får bare lyst til å forsvinne fra jordens overflate og glemme alt. 

 

Vi ble kjent tinder, o'hellige tinder hvor vakker du er.

 

Traff hverandre etter mye masing fra min side, dette var helt annerledes enn noe jeg hadde vært borti fra før, alt gikk så fort fra første "date" til at hun så og si bodde hos meg. 

 

Vi blir enige om alltid å være ærlige med hverandre fremover, og at den andre ikke kan bruke ting mot hverandre. 

 

Da vi ble enige om dette var det ting jeg ikke hadde fortalt som jeg unnlot å fortelle fordi jeg vet enkelte ting kan man holde oss gutta imellom. 

 

Uansett, flash forward. Vi er jo fortsatt sammen etter utallige krangler om hverandres fortid og ting som dukker opp. Vi blir gang på gang enige om at vi ikke skal dra opp fortiden til hverandre.

 

Dette har nå resultert i at vi ikke kan gjøre ting, f.eks reise til andre land på ferie sammen fordi den ene personen har hatt med seg en annen dit. Og spesielt hvis det har innebært sex på steder, hytter til hverandres familie osv.

 

Vi har lagt ned flere hundre tusen kroner i å pusse opp min leilighet fordi jeg har hatt andre jenter der. Vi har byttet ut alt mulig av mine eiendeler, hun sier selv hun har gjort det samme av klær osv.

 

Det er også veldig mye annet som har kommet opp, men det blir en lengre historie.

 

Vi begge er, i hvert fall fra min side enige om at vi har lyst til å være sammmen resten av livet og forhåpentligvis få barn sammen.

 

Men nå sitter vi her da, på ferie, i et land hvor jeg har hatt en annen med fordi jeg har familie her og hun holder på å bestille billett hjem.

 

Hva skal jeg gjøre? 

 

Jeg vil bare at vi ikke skal være hindret av hverandres fortid, fordi det er jo faktisk det som skjer. At vi ikke kan skape minner sammen, pga en annen person har vært der og det har vært et "minne". 

 

Jeg blir bare skikkelig oppgitt, lei meg og får lyst til å være ferdig med det...

Det virker som dere har laget noen regler som er temmelig urettferdig mot dere begge.

 

Tidligere forhold er tidligere forhold. Det er en ting av fortiden. Det er ingen grunn til at disse forholdene skal fortsette å skape problemer for dere i fremtiden. At du eller ho har hatt sex med noen på forskjellige steder, og dere -tror- at dette skaper psykologiske friksjoner når -dere- er sammen på samme sted, er for meg en vrangforestilling. Så lenge dere begge har erkjent at tidligere forhold er slutt på alle måter, så er det ingen grunn til å la minner fra tidligere forhold ødelegge for deres opplevelser i nåtid/fremtid.

 

Jeg anbefaler at dere lager noen nye regler. Én bør være at, dere begge blir enige om å ikke tenke på tidligere forhold, og gjør akkurat dét dere har lyst til, når dere har lyst, og lar fortid være fortid. Hvis dere virkelig bryr dere om hverandre, så vil dette ikke være vanskelig.

 

Hvordan skal dere kunne skape en trygg, solid fremtid sammen, hvis dere hele tiden må planlegge "rundt" der dere har minner med tidligere partnere? For meg virker dette som en 100% umulig oppgave, og det er svært urettferdig mot dere selv.

 

Det bør være nok å skifte sengetøy, kanskje overmadrass, for å fjerne de psykologiske barriérene fra tidligere forhold. Ikke totalrenovére hele leiligheten. Dét virker for meg i overkant. Men det viser jo også at dere er svært seriøse med forholdet, når dere (bare du?) er villige til å investere så mye penger i psykologisk trygghet. Så dette synes jeg ikke er noe dere bør bare kaste på bålet. Jobb ut problemene. Ikke vær urettferdige mot dere selv. Bare bli enige om at for resten av livet, så er fortid fortid, og dere skal kun fokusére på å skape nye minner og opplevelser sammen.

 

Hvordan skal dere kunne forklare til barna deres hvordan dette henger sammen, hvis dere lar slike ting fra fortiden hele tiden skape hinder for hvor dere kan dra og hva dere kan gjøre? Nei, vær et forbilde for deres fremtidige barn, og forsón dere med fortiden. Vis at det er mulig å la minner fra gamle forhold ligge, sånn at et nytt kan blomstre. Faktisk en svært viktig psykologisk lekse.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Takk for gode svar.

 

 

Jeg blir bare helt paff og jeg klarer ikke gjøre det slutt. Eneste jeg kan gjøre er å være så drittsekk at hun forlater meg, men det er bare synd å kaste så mye tid, penger, energi og alt som følger med pga noe sånt.

 

Og det eneste jeg tenker er at det er min feil, hver eneste gang, alltid jeg som gjør noe feil eller sier noe feil.

Jeg elsker henne så latterlig høyt og er villig til å gjøre alt for henne, det som er så patetisk av meg i det hele tatt å faktisk bli så tiltrukket av en person. 

Sitter å tenker at dette var noe av det dummeste jeg har gjort i hele mitt liv hver gang vi krangler, i tillegg så har hun en hund fra før og vi skaffet oss en katt sammen.

 

Så vær gang det er en diskusjon løper hunden bort til henne og gir masse kjærlighet å omsorg, og den hunden er jo alt for henne. Den får jo maks seperasjonsangst når hun forlater han. 

Alt annet er bare helt perfekt, det er bare den diskuteringen nesten daglig som virkelig ødelegger. 

 

Og jeg føler jeg snakker til en vegg hver jævla gang det er noe, uansett hva jeg sier så går det rett ut og inn og bare tar ting bokstavelig.

Og ja denne saken har nok 2 sider som alle andre.

Men jeg har ikke lyst til å ofre dette for noe så jævlig tåpelig, skyt meg.

Lenke til kommentar

Legg alle kortene på bordet. Skriv ned en liste over alle plassene du har hatt sex, og med hvem, og hvordan det var. Etter hun får se den har hun to valg; enten får hun nok av alt og stikker, eller så kan hun slå seg til ro med den listen. Jeg vil tro en faktor her, som i alle sjalusi-saker er usikkerhet. Da får du klarnet opp i ting for henne, og hun får muligheten til å stikke av. Win-win situasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det her er sykt av en annen verden.

Du får si hun bare får akseptere fortiden så får du se hvordan hun handler.

Alternativt, kanskje for sent nå, men du kunne jo sagt hun var din første. (Du kan kanskje gjøre det enda, si du bare var flau over det ;) )

Lenke til kommentar

Er hun generelt en veldig usikker jente? Om sitt utseende, prestasjoner, osv? Vil gjerne se om problemet ligger i at hun er usikker på seg selv og dere og derfor går crazy over små detaljer som ikke betyr noe, eller om hun bare rett og slett er så sjalu at hun ikke klarer å holde seg selv og sine følelser i sjakk selv om hun er ett voksent menneske.

Lenke til kommentar

Nå får du svar fra ei kvinne som selv er usikker, hater egen kropp og til tider kan bli sjalu: hun der er i en liga for seg selv. Det beste du kan gjøre for deg selv nå er å bryte alle bånd. Ikke ta på deg skyld for noe som helst her.

 

Fortid er fortid. Hun har store problemer med å håndtere at du faktisk har hatt et liv før henne. Det er HENNES problem, men dessverre gjør hun det til ditt.

 

Jeg kan også bli sjalu når gubben bruker mye tid på snap med kollega jeg veit han liker utseendet til og prøver å skjule det for meg. Men å bli sjalu på eksene hans fra mange år før vi møttes? Det er sykt! 

 

Bryt opp, men prøv å gjøre det så ordentlig som mulig. Og bytt lås på dørene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

TS, ingenting av det du skrev innledningsvis er vanlig, det er helt ekstremt. Jeg har aldri sett maken. Det må være en av de mest dysfunksjonelle forholdene jeg har hørt om.

Det må være direkte helseskadelig og helt sikkert skadelig på alle andre måter også, å være i et slikt forhold.

Dette er sykt, bokstavelig talt. Kom deg vekk fort som svint. Dette kan umulig ende godt for noen av dere. Kjærlighet er ikke nok, dere er nødt til å ha en god mental helse for at dette skal kunne fungere.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Alt annet er bare helt perfekt, det er bare den diskuteringen nesten daglig som virkelig ødelegger. 

 

*klipp*

 

Men jeg har ikke lyst til å ofre dette for noe så jævlig tåpelig, skyt meg.

 

Vet du, et forhold skal ikke være sånn at man krangler like mye som man har det bra. Da er det ikke et bra forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beklager å si det men du beskriver en med narsissistiske trekk her altså. Du blir først fanget i en enorm forelskelse- alt går så kjapt at man rekker ikke tenke igjennom ting før man sitter der. Alt handler om dem og disse elsker drama og uro. Du forsøker å komme til enighet men de drar deg hit og dit i diskusjoner og du opplever at du må forklare den minste normale ting nede på krabbestadiet. Du sier selv det er som at du snakker til en vegg. Jeg tror desverre du blir snart forkastet som at du ikke eksisterte for henne. Vær obs, dette du beskriver er RØDE flagg! Hva sier magefølelsen din deg da?

 

Anonymous poster hash: 8ee6c...31e

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...