Gå til innhold

HBO sender ut advarsler til Game of Thrones-pirater


Anbefalte innlegg

HBO Now og Amazon Prime Video (har samarbeid med HBO, men kun i USA naturligvis..) tilbyr jo Game of Thrones 1080P i 7,8mbit, og 720P i 2,3 mbit.. Mens i Norge er vi stuck med HBO Nordic og Game of Thrones i 1080P i 2,5 mbit og 720P i 1mbit. Det er jo helt latterlig.

Laster ned 1080P versjonen

Vurderte HBO Nordic, men har ikke flash og har ingen planer om å installere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir noe overasket over kommentarene her. Tenker dere noen gang på at det faktisk er noen som lager alt dette dere laster ned gratis. Musikk, film osv. Når du gjør en jobb regner jeg med at du ønsker å få betalt for arbeidet du utfører. Mulig jeg tar feil, men da ønsker jeg å komme i kontakt med deg, for jeg har masse arbeide jeg ønsker andre kan utføre for meg gratis. Og kvalitet, dårlig kvalitet er ingen unnskyldning for å ikke betale for seg.

 

Blir oppgitt når jeg leser alt dette tullet om at alt skal være gratis. Betal for dere og la musikere, filmskapere osv, få den betalingen de fortjener. Og jeg skal love deg det er ikke mye om man ikke er bland de største!!

Lenke til kommentar

Blir noe overasket over kommentarene her. Tenker dere noen gang på at det faktisk er noen som lager alt dette dere laster ned gratis. Musikk, film osv. Når du gjør en jobb regner jeg med at du ønsker å få betalt for arbeidet du utfører. Mulig jeg tar feil, men da ønsker jeg å komme i kontakt med deg, for jeg har masse arbeide jeg ønsker andre kan utføre for meg gratis. Og kvalitet, dårlig kvalitet er ingen unnskyldning for å ikke betale for seg.

 

Blir oppgitt når jeg leser alt dette tullet om at alt skal være gratis. Betal for dere og la musikere, filmskapere osv, få den betalingen de fortjener. Og jeg skal love deg det er ikke mye om man ikke er bland de største!!

 

Selvfølgelig tenker folk over det, men de ansatte i HBO får betalt, så gratis jobber de ikke. 

 

Ja, det hadde vært bedre om skaperene fikk det de fortjente, nå får noen alt for mye, og selskapene tar mye av kaka.

 

AtW

Lenke til kommentar

Blir noe overasket over kommentarene her. Tenker dere noen gang på at det faktisk er noen som lager alt dette dere laster ned gratis. Musikk, film osv. Når du gjør en jobb regner jeg med at du ønsker å få betalt for arbeidet du utfører. Mulig jeg tar feil, men da ønsker jeg å komme i kontakt med deg, for jeg har masse arbeide jeg ønsker andre kan utføre for meg gratis. Og kvalitet, dårlig kvalitet er ingen unnskyldning for å ikke betale for seg.

 

Blir oppgitt når jeg leser alt dette tullet om at alt skal være gratis. Betal for dere og la musikere, filmskapere osv, få den betalingen de fortjener. Og jeg skal love deg det er ikke mye om man ikke er bland de største!!

 

 

Nå er vel strengtatt de fleste av oss mer enn villig til å betale for oss. Men man stiller jo visse krav og sitter jo med visse forventninger til produktet som blir levert når noen skal ha en fast sum med penger hver måned.

 

Syntes du virkelig at vi som betalende kunder skal sitte å syntes det er helt greit at HBO Nordic leverer en ustabil tjeneste, som faller sammen ved hver eneste Game of Thrones Premiere og hvor vi får levert en tjeneste og en produktkvalitet som er langt dårligere enn hva HBO selv tilbyr i andre land?

 

Jeg har betalt for innholdet hele tiden jeg, i form av å abonnere på C-More via Canal Digital som koster temmelig mye penger for noen få gammeldagse TV-kanaler. Da syntes jeg det er helt på sin plass at jeg laster ned serien i tillegg, da jeg tross alt allerede har betalt for innholdet fra før av. Jeg kjøper også utgivelsen på Blu-Ray nettopp for å støtte serieskaperne selv om jeg aldri ser de på Blu-Ray.

 

 

Problemet er jo når disse selskapene skape fiktive grenser mellom regioner, hvor land som USA og England ofte har tilgang på langt bedre tjenester enn hva vi får her hjemme. Hvorfor skal vi her i Norden sitte å la oss bli skakkjørt med under halvert båndbredde på innholdet, dårligere apper, dårligere nettleserløsning som krever håpløse ting som Flash Player Plugin osv? Mener du virkelig at vi bare skal nikke, smile og åpne lommeboka og la disse selskapene få kjøre sitt eget løp hvor kundene ikke skal stille noen som helst krav til hva som leveres?

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir noe overasket over kommentarene her. Tenker dere noen gang på at det faktisk er noen som lager alt dette dere laster ned gratis. Musikk, film osv. Når du gjør en jobb regner jeg med at du ønsker å få betalt for arbeidet du utfører. Mulig jeg tar feil, men da ønsker jeg å komme i kontakt med deg, for jeg har masse arbeide jeg ønsker andre kan utføre for meg gratis. Og kvalitet, dårlig kvalitet er ingen unnskyldning for å ikke betale for seg.

 

Blir oppgitt når jeg leser alt dette tullet om at alt skal være gratis. Betal for dere og la musikere, filmskapere osv, få den betalingen de fortjener. Og jeg skal love deg det er ikke mye om man ikke er bland de største!!

Det er jo de som laster ned som også i stor grad betaler for tjenester og kjøper etterpå.

Problemet er at det man vil ha ikke blir levert av HBO lovlig.

La nå også folket få det de vil ha, lovlig.

 

Det er ikke snakk om å ikke ville eller at man ikke faktisk betaler i dag, men at HBO nekter å oppfylle behovet, som da blir oppfylt på andre måter.

 

Så vidt jeg har sett så betaler alle som har skrevet om det her, flere kunne betalt betydelig mer også om HBO faktisk leverte de de burde ha levert.

 

Du kan jo se for deg at du har en nabo som er verdens beste snekker som jobber gratis for deg uten problem, men ulovlig ettersom det er gratis.

Så har du det lokale firmaet som aldri leverer og kommer i tide, leverer elendig kvalitet og drar halvveis i arbeidet.

Hvem ville du ha valgt?

Gratis og bra eller dyrt og dårlig?

 

De fleste her betaler jo faktisk HBO selv om de laster ned, det blir jo som å betale firmaet uten å bruke tjenesten, men få naboen til å komme :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Jeg vil ha det sånn, akkurat sånn, NEI, ikke sånn,FOR DÅRLIG, må ha 4080p 500hz, MUST, alt annet FOR DÅRLIG, MINE PENGER MITT VALG, Å? Du kan ikke levere produktet akkurat tilpasset mitt overfladiske bruk? Næmmen så dumt for deg da, MEN jeg skal fremdeles ha underholdningen av deg! Via andre kanaler, GRATIS!"

 

"Btw, jeg kjøper automatisk mer enn andre fordi jeg laster ned gratis.. xD"

Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men hvor barnslig går det egentlig an å bli? Flere av oss betaler jo for tjenesten, det må nesten være lov til å være kritisk til et produkt man betaler for som man ikke er fornøyde med.

 

Og mener du virkelig er urimelig å skulle forvente at en tjeneste skal levere den samme kvaliteten som en annen? Er det virkelig rart å forvente samme kvalitet i Norge som i USA fra samme selskap? Er det virkelig overfladisk å forvente at tjenesten faktisk skal fungere når det er premiere på superpopulære serier? Er det virkelig for mye for langt å forvente at nettutgaven ikke skal benytte en plugin full av sikkerhetshull og risikoer som er skrinlagt av hele bransjen?

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men hvor barnslig går det egentlig an å bli? Flere av oss betaler jo for tjenesten, det må nesten være lov til å være kritisk til et produkt man betaler for som man ikke er fornøyde med.

 

Og mener du virkelig er urimelig å skulle forvente at en tjeneste skal levere den samme kvaliteten som en annen? Er det virkelig rart å forvente samme kvalitet i Norge som i USA fra samme selskap? Er det virkelig overfladisk å forvente at tjenesten faktisk skal fungere når det er premiere på superpopulære serier? Er det virkelig for mye for langt å forvente at nettutgaven ikke skal benytte en plugin full av sikkerhetshull og risikoer som er skrinlagt av hele bransjen?

 

Nei, det er ikke det, men noen forbrukere er sauer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Unnskyld meg, men hvor barnslig går det egentlig an å bli? Flere av oss betaler jo for tjenesten, det må nesten være lov til å være kritisk til et produkt man betaler for som man ikke er fornøyde med.

 

Og mener du virkelig er urimelig å skulle forvente at en tjeneste skal levere den samme kvaliteten som en annen? Er det virkelig rart å forvente samme kvalitet i Norge som i USA fra samme selskap? Er det virkelig overfladisk å forvente at tjenesten faktisk skal fungere når det er premiere på superpopulære serier? Er det virkelig for mye for langt å forvente at nettutgaven ikke skal benytte en plugin full av sikkerhetshull og risikoer som er skrinlagt av hele bransjen?

Du, barnslig, hah, barnslige er vel heller de som bruker trøste-unnskyldninger for å gjøre noe umoralsk. 

Hvis du betaler for et produkt du ikke er fornøyd med, så sier det mer om deg enn noe annet.

 

Ja, det er urimelig å forvente at kvaliteten er lik over hele verden. HBO prioriterer slik de selv vil, det unnskylder ingenting.

Når en super populær serie har premiere, så er det ikke vanskelig å skjønne det kan skape trøbbel. Med det sagt, er det noe selskapet bør være forberedt på.

 

Og sikkerhetshull? Spar meg. Er det den nyeste unnskyldningen? Du vil ikke se GoT via flash hos hbonordic fordi du er redd for sikkerhetshullene? Hvor paranoid går det ann å bli?

Lenke til kommentar

"Jeg vil ha det sånn, akkurat sånn, NEI, ikke sånn,FOR DÅRLIG, må ha 4080p 500hz, MUST, alt annet FOR DÅRLIG, MINE PENGER MITT VALG, Å? Du kan ikke levere produktet akkurat tilpasset mitt overfladiske bruk? Næmmen så dumt for deg da, MEN jeg skal fremdeles ha underholdningen av deg! Via andre kanaler, GRATIS!"

 

"Btw, jeg kjøper automatisk mer enn andre fordi jeg laster ned gratis.. xD"

Det er ikke snakk om at de bør levere mer enn dagens standard, altså vanlig HD i vanlig god kvalitet og ikke komprimert i det uendelige for å strupe kapasiteten.

 

De nekter å lever det som regnes som standard kvalitet i dag, da kan må de nesten forvente at de som leverer i standard kvalitet får "kunder" også.

 

Ellers hadde det vært spennende å se hvor mange som laster ned GOT som også har HBO, tror det gjelder de fleste :)

 

Selv har jeg og noen andre her sagt at vi fint kan betale mye, mye mer for en bra tjeneste, men ingen vil levere det. Det er ikke betalingen eller betalingaviljen det står på, det er at leverandøren behander kundene sine som dritt.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

de som bruker trøste-unnskyldninger for å gjøre noe umoralsk. 

Virker som du tolker alt som unnskyldninger, og da blir det lite bra diskusjon. Mange her kommer med forklaringer på hvorfor, ikke unnskyldninger. Når det er så lett å få bedre kvalitet enn det som streames så er det naturlig at en del foretrekker torrents over streaming.

 

HBO leverer faktisk ikke like bra her i Norge som jeg får når jeg bruker torrents. Har jeg et aktivt HBO abonnement jeg kan bruke? Ja. Laster jeg ned likevel? ja. Taper HBO penger på det? Nei. Det er flere som er som meg. Noen serier streamer jeg helt fint (12 monkeys og Silicon Valley som jeg ser på nå feks), men enkelte serier vil man ha i best mulig kvalitet som feks GoT :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

går det an å være så fattig at de ikke har råd til 89kr i mnd at de må stjele det?

Det er sikkert mulig, men ting er litt mer komplisert - for hvis man ønsker å se x antall tv-serier, så koster ikke det 89,- pr mnd, men flere ganger den prisen hvis man feks ønsker å ha HBO, Netflix, Viasat Play osv osv

Lenke til kommentar

Det tok intet mindre enn ca 20 sekunder fra vi satt på episoden til madammen sa; "Hva skjer med kvaliteten??" og hun er ikke spesielt kresen. :tease:

Haha samboeren min reagerte på at animasjonene ikke var jevne nok. Tok 10 min før vi lastet ned en torrent på cirka 4GB som gjorde jobben.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, tok kontakt med HBO Nordic og de driver jo med regelrett løgn. De påstår at Game of Thrones krever 8 mbit/mbps for full kvalitet, det samme som i USA. Men jeg har testet med samtlige sesonger her og det trekkes aldri mer enn 2,5 mbit/mbps..

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...