Gå til innhold

HBO sender ut advarsler til Game of Thrones-pirater


Anbefalte innlegg

Haha. Hvor tar du det fra? 

 

Trege på nytt innhold skrev jeg. Har ikke nevnt noe om pris eller hvor mye innhold som er i Netflix totalt. Jeg skjønner helt fint hvordan Netflix fungerer. Og det var strengt tatt du som dro spill inn i dette ved å spørre en annen bruker hvor han får tak i BF1   :rofl: 

 

Jeg svarte enkelt og greit på "hvorfor netflix er for dårlig" med hvor JEG synes de er for dårlig :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Hvis jeg vil spille battlefield one hvor må jeg gå?

 

Du må dra til den forhatte Origins-butikken til EA. Men det endrer ikke det faktum at nesten alt er på Steam, selv om det finnes utgivere som EA som insisterer på egne plattformer. Men det er som om Netflix har alt unntatt HBO liksom. Men de har langt langt langt langt ifra alt unntatt HBO. De mangler utrolig mye.

Tror du steam betaler hvert spill for å være på deres plattform? (de fleste spill på steam er indie spill) Hvordan tror du netflix får serier/filmer? Du sammenligner industrier som er helt forskjellig. Det er flere hundre års underholdning på netflix for typ 100kr i måneden, og alikevel er det folk som greier å grine. Det er så JÆVLIG billig at det er skummelt, du bruker mer på en taxitur hjem fra byen.

Folk griner ikke, de mener tjenesten er for dårlig, og kjøper den ikke.

 

AtW

Men burde ikke da også la være å nyte produktet?

Man kan ikke si ja takk begge deler (gratis og fremdeles se alt) og samtidig ikke innrømme at man gjør noe umoralsk og ulovlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis jeg vil spille battlefield one hvor må jeg gå?

 

Du må dra til den forhatte Origins-butikken til EA. Men det endrer ikke det faktum at nesten alt er på Steam, selv om det finnes utgivere som EA som insisterer på egne plattformer. Men det er som om Netflix har alt unntatt HBO liksom. Men de har langt langt langt langt ifra alt unntatt HBO. De mangler utrolig mye.

Tror du steam betaler hvert spill for å være på deres plattform? (de fleste spill på steam er indie spill) Hvordan tror du netflix får serier/filmer? Du sammenligner industrier som er helt forskjellig. Det er flere hundre års underholdning på netflix for typ 100kr i måneden, og alikevel er det folk som greier å grine. Det er så JÆVLIG billig at det er skummelt, du bruker mer på en taxitur hjem fra byen.

Folk griner ikke, de mener tjenesten er for dårlig, og kjøper den ikke.

 

AtW

Men burde ikke da også la være å nyte produktet?

Man kan ikke si ja takk begge deler (gratis og fremdeles se alt) og samtidig ikke innrømme at man gjør noe umoralsk og ulovlig?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvis jeg vil spille battlefield one hvor må jeg gå?

Du må dra til den forhatte Origins-butikken til EA. Men det endrer ikke det faktum at nesten alt er på Steam, selv om det finnes utgivere som EA som insisterer på egne plattformer. Men det er som om Netflix har alt unntatt HBO liksom. Men de har langt langt langt langt ifra alt unntatt HBO. De mangler utrolig mye.
Tror du steam betaler hvert spill for å være på deres plattform? (de fleste spill på steam er indie spill) Hvordan tror du netflix får serier/filmer? Du sammenligner industrier som er helt forskjellig. Det er flere hundre års underholdning på netflix for typ 100kr i måneden, og alikevel er det folk som greier å grine. Det er så JÆVLIG billig at det er skummelt, du bruker mer på en taxitur hjem fra byen.

Folk griner ikke, de mener tjenesten er for dårlig, og kjøper den ikke.

 

AtW

Men burde ikke da også la være å nyte produktet?

Man kan ikke si ja takk begge deler (gratis og fremdeles se alt) og samtidig ikke innrømme at man gjør noe umoralsk og ulovlig?

 

 

Hvilket produkt? Produktet netflix? Eller mener du kun piratkopiering eller netflix er mulig?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvis jeg vil spille battlefield one hvor må jeg gå?

 

Du må dra til den forhatte Origins-butikken til EA. Men det endrer ikke det faktum at nesten alt er på Steam, selv om det finnes utgivere som EA som insisterer på egne plattformer. Men det er som om Netflix har alt unntatt HBO liksom. Men de har langt langt langt langt ifra alt unntatt HBO. De mangler utrolig mye.

 

Tror du steam betaler hvert spill for å være på deres plattform? (de fleste spill på steam er indie spill) Hvordan tror du netflix får serier/filmer? Du sammenligner industrier som er helt forskjellig. Det er flere hundre års underholdning på netflix for typ 100kr i måneden, og alikevel er det folk som greier å grine. Det er så JÆVLIG billig at det er skummelt, du bruker mer på en taxitur hjem fra byen. 

 

 

Folk griner ikke, de mener tjenesten er for dårlig, og kjøper den ikke.

 

AtW

 

Ja, samme som at folk stjeler i butikken. Noen liker ikke å betale men liker produktet. 

 

 

Nei, det er ikke det samme. Og hva får deg til å tro at alle som ikke bruker netflix enten ikke betaler via andre kanaler, eller er villig til å betale?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at man må bruke forbrukerretten sin og ikke gi pengene sine til et produkt man mener er for dårlig, men da kan man ikke samtidig ta produktet uten å betale for det, da må man heller slutte å se seriene.

Dersom man fortsatt lastet ned burde man jo i prinsippet fortsette abonnementet slik at HBO får penger for å lage seriene du ser på.

 

Ser du ikke at jeg skrev at jeg betaler for HBO? Jeg betaler for HBO, og jeg ser det også på HBO. Så jeg betaler, men kun en måned i året. Jeg kunne betalt 2,3, 4 måneder i året. Kanskje enda mer, spørs på innholdet. Nå derimot? Jeg vil ikke gi dem mer enn minimum for å se serier jeg har bestemt på forhånd jeg vil se. Så de får 90 kr av meg for 2 serier. Det er ikke mye, men om de vil ha mer så får de fikse kvaliteten. For vet du hva de gjør føles som? De har gitt et selskap en jobb: "Lag en nettside som kan spille av en video, billigste vinner". Og så tenker de at siden seriene deres er så gode så må folk bruke det selv om det suger.  Og ja det må jeg, men jeg betaler ikke et øre mer enn jeg må hvis de ikke bryr seg mer enn det.

 

 

 

Hvis jeg vil spille battlefield one hvor må jeg gå?

 

Du må dra til den forhatte Origins-butikken til EA. Men det endrer ikke det faktum at nesten alt er på Steam, selv om det finnes utgivere som EA som insisterer på egne plattformer. Men det er som om Netflix har alt unntatt HBO liksom. Men de har langt langt langt langt ifra alt unntatt HBO. De mangler utrolig mye.

 

Tror du steam betaler hvert spill for å være på deres plattform? (de fleste spill på steam er indie spill) Hvordan tror du netflix får serier/filmer? Du sammenligner industrier som er helt forskjellig. Det er flere hundre års underholdning på netflix for typ 100kr i måneden, og alikevel er det folk som greier å grine. Det er så JÆVLIG billig at det er skummelt, du bruker mer på en taxitur hjem fra byen. 

 

Tror du Steam koster noe som helst per måned?

 

Du er klar over at jeg har Netflix, ikke sant? Du er klar over at jeg betaler for HBO for å se seriene der, ikke sant? Men jeg kan klage over at kvaliteten til HBO er dårligere enn Netflix, og spesielt YouTube, fordi den har ingen grunn til å være det. 

 

Og Netflix er bra for prisen du betaler, men folk vil ikke ha lite for litt. De vil ha mye for mye. Og vet du hva, det er ikke fantastisk å ha så mange timer, når veldig mange av lisensene de har koster dem omtrent ingenting. Det er som når du kjøper 100 spill på Steam for 1000 kr. Og så kan du si se så mange spilltimer jeg fikk for 1000 kr. Og så spiller du de 100 spillene 10 timer tilsammen. Gi ut gamle spill/filmer/serier for lite er bedre enn reelt sett ingenting. Som er hva de får om ingen kjøper dem. Og Steam/Netflix distribuerer så det er ren inntekt for de som lagde det. Det er liksom enten er det på Steam/Netflix ellers så må du pirate det.

 

Men jeg tror ikke du helt forstår her. Disse store selskapene som lager filmer holder dem vekke fra DVD for å tjene masse på kino. Så holder de det vekke fra Netflix for å tjene på DVD. Så selger de det til Netflix. Men i Norden solgte de det til Viaplay eller noe, og nå har de monopol på sesong 2 i 15 år, mens Netflix har sesong 1. Gir det mening? Nei. Men medieselskapene bryr seg ikke om noe annet enn pengene. Vet du hva folk vil ha? Et sted de kan faktisk bare se ting som kommer ut. Du vet som når du går i butikken og de har DVDene når de kommer ut. Bare online. Men når du ser på IMDB så må du ha 5 forskjellige videostreaming tjenester, lokale DVD butikker og shippe fra USA for å se alt. Det er latterlig. Spesielt hvis du ser en serie og hver sesong er et annet sted. 

 

Er det grinete å spør om det ikke er mulig å få en samling av alt på et sted?  Du er den eneste som snakker om pris, pris, pris hele tiden. Ingen andre her er opptatt av pris. De snakker om tilgjengelighet. Det er du som griner om pris. Du vet folk vil liksom bare sette seg ned fredags kveld og se på noe. Ikke bruke en time på å finne ut at nei den filmen må bestilles som DVD fra USA.

 

Jeg går forresten også ofte på kino om du lurte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

På at det man vil ha ikke kan kjøpes ja?

Du kan enten streame det eller kjøpe bluray/dvd. Eller du kan ta den billigere ruten å torrente. Samme som at du kan knabbe noen jordbær i butikken.

 

Kjøp det her om du vil https://www.platekompaniet.no/produktserie/game-of-thrones-3/

 

Dette er en så elendig sammenligning. Og vet du hva det dummeste er?

 

Hver gang du setter inn din 100 kr DVD for å se film, hva får du? "you wouldent steal a car!". Og favoritten er han som sitter og downloader en film i en time, og så blir den korrupt og så får de ikke sett filmen. Men vet du hva? Jeg som ser på DVDen er den som sitter og venter å se på at filmen skal starte fordi jeg må se på alt idiotgreiene, og de har puttet masse trailere osv der og.

 

Men uansett, en bil, et jordbær har en fysisk verdi. Jeg kan laste ned GoT 1 milliard ganger. Hvor mye penger taper HBO på det da? 100 kr per gang? Nei, det er idiottankegang. De har ikke mistet noe som helst. Si jeg kjøper Blue-Rayen etterpå, da har de tjent mer på meg enn den vanlige kunde. Til tross for at jeg lastet ned ulovlig 1 milliard ganger. 

 

Si jeg stjeler en milliard jordbær, og så kjøper 10 kurver etterpå. Da har du tapt en total verdig av 1 milliard jordbær - 10 kurver. Den eneste måten du kan måle tapte inntekter er å se hvor mange som piratkopierte, men som ville ha betalt om de ikke gjorde. Og ikke telle de som piratkopierer, men også har HBO abonnement osv. La meg og påpeke at den norske stat (nrk) kjøper programmer av HBO. Det er bare idiotlogikk brukt av de store medieselskapene for å lage store tall om hvor mye de angivelig taper, som bare er hva de hevder, og alle kan se er helt latterlige tall for å legge press mot myndigheter ol til å straffeforfulge folk. Fordi de vil heller putte folk i fengsel enn å la dem kunne se seriene og filmene de vil på en lett måte. Fordi de skal ha sine kino og DVD inntekter akkurat som i 1980, selv om vi er i 2017.

 

Morsomste er at selskap som Sony og Warner har all musikken sinn på Spotify, men de driver med dette tullet for film. Personlig ser jeg ingen grunn til å forsvare Sony, Warner og lignende medieselskaper for å monopolisere og vanskeliggjøre tilgangen på det de lager for å kunne ta høyere priser. Generelt forstår jeg ikke folk som forsvarer metoder store selskaper bruker for å få mest mulig penger ut av folk, fremfor å kjempe for at det blir lettere for folk å se den underholdningen de har lyst til å se. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Jeg har råd til å betale for Google Music (Brukte Spotify før det), da de har alt jeg trenger av musikk.

Hverken HBO eller Netflix har alt jeg vil ha når det kommer til film og serier, men jeg får alt jeg trenger fra EN piratside.

De som driver med VPN tjener fett på at filmselskapene er noen idioter

Har det slått deg at det er litt dyrere å lage tv-serier enn muaikk og at derfor tilgang til ALT, vil være dyrere en tilgang til ALT av musikk vil være?

 

 

Har det slått deg at mange er villige til å betale flere hundre kroner for tilgang til filmer? I flere år har folk betalt ekstra for filmkanaler, men er lei av manglende valgmuligheter og stadige repriser, men heller vil velge selv hvilke filmer og serier de vil se? Pengene finnes, men mangler det gode tilbudet. Og pga Internet er folk flest klar over hva som kunne vært tilgjengelig, hadde man bare bodd et annet sted?

 

Har selv vært av de som har hatt sonefrie DVD og bluerayspillere for å få sett innhold kjøpt i "feil" sone, men som er potte lei av alle hindringene som de virkelige piratene, filmselskapene, lager, for å hindre tilgang til varene.

 

Streaming er den vanligste og mest interessante distribusjonsformen, og den man gjerne vil bruke, pga fordelene med distribusjon, men som sliter mot hva man forventer når det gjelder kvalitet og tilgang.

 

Griskheten fra diverse rettighetshavere er i mine øyne også hovedårsaken til at interessen for sport på TV er gått ned. Er jo klin umulig å få sett den sporten man vil, fordi rettighetene er spredt rundt omkring. Legg også til at flere av eventene går på betal-TV til priser som er rett opp til der de er for folk som klarer å få seg biletter til der selve eventen finner sted. Jeg har gitt opp å følge med, for jeg orker ikke følge med på prisgaloppen og likevel ikke får fulgt alle kampene jeg hadde hatt lyst til å se.

 

Er varen god og tilgjengeligheten er der, er de fleste villig til å betale. Men folk har både forskjellig krav og prissensitivitet.

 

Edit: Typo

Endret av Snowleopard
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med piratversjonene så slipper en varslene om at en får straff om en kopierer platen, er vel dette en kaller ironi?

 

Hadde Netflix fra den var tilgjengelig, helt til de sa de ville sperre for DNS tjenester

Noe funker i dag også, men ikke alltid og gidder ikke stresse med dritten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...