Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange snakker om at man nå går inn i bearmarked andre mener det bare er en "fakeout". 
Vanskelig og time markedet, men går man inn i bear - så er det vel bare å forberede seg på ca 4 kjedlige år. 
Bruke de godt på å kjøpe seg inn igjen til neste bullrun.
"By the dip" som det sies :D 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Digg at bobla er i ferd med å sprekke. Kanskje det var litt naivt å tro at digitale lekepenger skulle være veien til finansiell uavhengighet? Flott at vi nå får ryddet bort denne klimaverstingen og kanskje crypto brosa får tatt seg en dusj. 

Endret av PgUp
  • Liker 2
Lenke til kommentar
PgUp skrev (7 timer siden):

Digg at bobla er i ferd med å sprekke. Kanskje det var litt naivt å tro at digitale lekepenger skulle være veien til finansiell uavhengighet? Flott at vi nå får ryddet bort denne klimaverstingen og kanskje crypto brosa får tatt seg en dusj. 

Kunne du ha funnet en chart over top 10 krypto Med verdi og årstall også zoomet ut på den. 

Lenke til kommentar
PgUp skrev (11 timer siden):

Digg at bobla er i ferd med å sprekke. Kanskje det var litt naivt å tro at digitale lekepenger skulle være veien til finansiell uavhengighet? Flott at vi nå får ryddet bort denne klimaverstingen og kanskje crypto brosa får tatt seg en dusj. 

At et marked går opp og ned betyr ikke at noen boble har sprukket. Det er kun et halvt år siden vi var i et mini bearmarket og BTC og mange andre coins så ATH noen måneder etterpå. 

Visst vi er på tur i et bearmarket, så er det bare å holde frem til neste gang markedet går opp igjen.

Jeg stresser vertfall ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, PgUp said:

Digg at bobla er i ferd med å sprekke. Kanskje det var litt naivt å tro at digitale lekepenger skulle være veien til finansiell uavhengighet? Flott at vi nå får ryddet bort denne klimaverstingen og kanskje crypto brosa får tatt seg en dusj. 

Hva slags boble tenker du på? Den ene bobla, typ Bitcoins 13 års boble har sprukket og prisen skal til 0. Eller 2021-bobla?

Forøvrig så er det ikke bare krypto som går ned for å si det sånn. Bare å ta en titt på hvordan f,eks S&P500 og Nasdaq avsluttet for helgen:

1874807615_ScreenShot2022-01-22at12_45_54.thumb.png.cc37e855d87db0beb3dbec1eef19ae1c.png

1148423686_ScreenShot2022-01-22at12_46_34.thumb.png.3fa8b60b82e99ed9e96cd166af55104b.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.f-b.no/didrik-om-bitcoin-krakket-jeg-kjoper-her/s/5-59-2484841

Sitat:

"FB har spurt Fredrikstads Bitcoin-ekspert, Didrik Arnesen, hva han tenker om krypto-turbulensen.

– Jeg har troen på Bitcoin i det lange løp, og kjøper mer på dette nivået. Det betyr ikke at den ikke kan synke videre, men jeg er langsiktig og tror prisen skal mye høyere i løpet av en tre-fem års periode, sier han."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Leon83 skrev (14 timer siden):

Hva slags boble tenker du på? Den ene bobla, typ Bitcoins 13 års boble har sprukket og prisen skal til 0. Eller 2021-bobla?

Forøvrig så er det ikke bare krypto som går ned for å si det sånn. Bare å ta en titt på hvordan f,eks S&P500 og Nasdaq avsluttet for helgen:

1874807615_ScreenShot2022-01-22at12_45_54.thumb.png.cc37e855d87db0beb3dbec1eef19ae1c.png

1148423686_ScreenShot2022-01-22at12_46_34.thumb.png.3fa8b60b82e99ed9e96cd166af55104b.png

Stablecoin bobla. Den er du vel enig i eksisterer? Bitcoin prisen er forsåvidt irrelevant så lenge den pumpes opp av milliarder av dollar som ikke faktisk eksisterer. 

Lenke til kommentar
TheKims skrev (15 timer siden):

At et marked går opp og ned betyr ikke at noen boble har sprukket. Det er kun et halvt år siden vi var i et mini bearmarket og BTC og mange andre coins så ATH noen måneder etterpå. 

Visst vi er på tur i et bearmarket, så er det bare å holde frem til neste gang markedet går opp igjen.

Jeg stresser vertfall ikke.

 

Ikke?

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt særlig å handle for hadde jeg begynt å handle litt krypto nå, selv om jeg tror nedsiden er større enn hva vi har sett til nå. Skulle vi gå under 30K må jeg kanskje rett og slett stjele litt penger og kjøpe.

Det som er mest skuffende med krypto er hvor sterkt det virker å korrelere med aksjemarkedet og øvrige aktivaklasser. Et av argumentene for krypto har vel vært at det skal være en ukorrelert aktivaklasse.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
16 hours ago, PgUp said:

Stablecoin bobla. Den er du vel enig i eksisterer? Bitcoin prisen er forsåvidt irrelevant så lenge den pumpes opp av milliarder av dollar som ikke faktisk eksisterer. 

Ja, ganske kontroversielt det der. Men på den annen side så er stablecoins bare noe man parkerer verdier i midlertidig. Stabil token istedenfor å sette verdiene til fiat. Det er ekte penger som pumper opp prisen da.

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...