Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
.berZerk skrev (13 timer siden):

De fleste som har holdt på med krypto en stund har slike erfaringer. Holdt Solana og solgte meg ut i Juli, Chainlink hadde jeg relativt mye av og solgte meg ut i 2019, Axie hadde jeg til i fjor og solgte meg ut. Listen går videre, er ikke vits å tenke på, får ikke gjort noe med det uansett. 

 

Har gått ut av det meste nå da, så det kommer nok noen smeller til :)

Nei en kan ikke la slikt gå innpå seg, men det hadde jo vært moro om en av coinsa for en gangs skyld hadde startet himmelferden før en solgte seg ut. :p

Lenke til kommentar
18 hours ago, Kato85 said:

Anbefaler at folk som miner og betaler strømregningen ur egen lomme holder nøye med på strømutviklingen under de timer som den peaker.

Huffameg, det nådde hele 31,3 øre her inkludert påslag.

Quote

Påslaget inkluderer kostnader i forbindelse med kjøp av lovpålagte elsertifikater. Prisene inkluderer mva.

 

Lenke til kommentar
.berZerk skrev (På 8.11.2021 den 3.03):

De fleste som har holdt på med krypto en stund har slike erfaringer. Holdt Solana og solgte meg ut i Juli, Chainlink hadde jeg relativt mye av og solgte meg ut i 2019, Axie hadde jeg til i fjor og solgte meg ut. Listen går videre, er ikke vits å tenke på, får ikke gjort noe med det uansett. 

 

Har gått ut av det meste nå da, så det kommer nok noen smeller til :)

Hvilke summer snakker vi? 

Om det ikke er store summene er det vel greit å bare HODLE som en lottokupong?

Er nok mye flaks her, men med bedre odds enn Lotto.

Lenke til kommentar

Et bull run og et bull market/bull cycle er to forskjellige ting. Bullrunnet er åpenbart ferdig når vi faller 10-20% :p syklusen er jeg nittifem prosent sikker på vil vare godt inn i 2022 minst, selv holder jeg en knapp på 2023. Jeg har også kjøpt litt av denne dippen, men er forberedt på at det kan dippe enda noe mer

Lenke til kommentar
BadCat skrev (48 minutter siden):

Hvorfor blir folk helt ville av relativt små svingninger? Har dere satset over evne?

Det er det nok mange her som har gjort, på generelt basis vet jeg at folk flest bruker mer penger enn de er klar over, de fleste blir ganske forbauset når jeg sier at jeg fortsatt har mye igjen av lønnen noen dager før neste lønning mens andre gjerne lever på vann og brød nesten, så det er ikke så rart at det er så mye kredittgjeld her i landet nei.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (11 timer siden):

Hvorfor blir folk helt ville av relativt små svingninger? Har dere satset over evne?

Jeg blir ikke helt vill, har vært med siden ETH kostet 5 USD.

Aldri solgt under bear, dog var rimelig nervøs den gangen 2018-2019 eller når det var, første skikkelige store kræsjet jeg var med på.

Men, har fulgt med uten å ha noe inngående kunnskap om krypto, og er jo samme hver gang. Alle hiver seg på ALT, så kommer det en drittcoin som shiba, så ryker den og etter det bare kræsjer ting.

Så kommer alle og bare "BUY THE DIP, DIP DIP DIP DIP".

Er vel der jeg merker at bear markedet kommer, hver gang folk skriker buy the dip og ting er på salg blir det brått stille en god periode. Folk poster mindre om krypto i sosiale medier, fb grupper dør litt..

og brått en dag, samme mølja igjen. Folk kaster penger inn, ny shitcoin som skal pumpes, nye idioter som taper. Bølgen kommer og bølgen går.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (47 minutter siden):

$4600 ble forutsett for ETH og passert. Da hadde man gode muligheter for å selge så mye man trenger å selge og sitte igjen med det man har mulighet til å satse.

Hvis man ikke selger får man tåle å være med nedover uten å bli hysterisk.

Hvor ble det spådd 4600?

Var sikker på at den kom til å nå 5k nå, tenkte å selge litt på 4900, men den gang ei :p

Lenke til kommentar

I slike artikler de spammer ned Android-feeden med. De har truffet flere ganger og $4600 var spot on før det steg litt til $4691.

Det var ikke denne, men her er en fra august.
https://www.valuewalk.com/ethereum-to-hit-4600-by-end-of-year/

Quote

Based on the average predictions from 27 of the 42 panelists, Ethereum will reach $4,596 per ETH by December 31, 2021.

That would require growth of roughly 45% between now and then, which isn't at all impossible given everything on the immediate horizon.

Ethereum er som Kvitt eller Dobbelt og Vil du bli millionær. Blir man for grådig ender man opp med mindre enn man skulle ønske.

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
TheKims skrev (1 minutt siden):

Det kan vel gå litt begge veier tenker jeg. Er nok mange som selger seg ut når miningen tar slutt.

Hvorfor skal man selge seg ut bare for at miningen tar slutt? ikke at jeg tror at miningen vil ta slutt anyway, går nok over til andre ting, mine Raptoreum med Ryzen cpu'er ser ut som er på vei opp, ikke helt her i Norge ennda men "Over there" begynner det å bli dyrt og vanskelig å få tak i Ryzen's.

Lenke til kommentar
Henrik.H skrev (10 minutter siden):

La oss si man kjøper/handler innenfor 10 forskjellige kryptovalutaer ila tre måneder. I praksis, hvordan håndterer daytradere det skattemessige? Lager man en oversikt over hvert eneste salg (som da kan være flere ila minutter)?

 

Ja, alt må føres opp, men det er flere kryptobørser hvor man kan eksportere overføringene til Excel eller noe, ellers så kan jo kryptosekken.no være behjelpelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...