Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
valen skrev (4 timer siden):

Gjør du nå egentlig det? Hvilken krypto er du inne i og hvorfor. Har du sett på noen interessante protokoller i det siste? Hvilke?

Nope, krypto er stort sett scams. Bare se på fallet i dag :p var som forventet. Husk at å diskutere noe betyr ikke at man er fanboy og i en kult som mange er ;)

Lenke til kommentar
PgUp skrev (1 minutt siden):

Nope, krypto er stort sett scams. Bare se på fallet i dag :p var som forventet. Husk at å diskutere noe betyr ikke at man er fanboy og i en kult som mange er ;)

Neida, man må bare vite når man skal selge og når man skal kjøpe, jeg har truffet bra de 3 siste gangene og solgt på topp og kjøpt meg inn igjen sånn som nå 😁

Lenke til kommentar
PgUp skrev (7 minutter siden):

Går rett i vasken. Hvalene har bestemt seg for å selge. Hopp ut før det er for sent!

Ses om alt ifra noen uker til midten av neste år.

Når man har vært i krypto i flere år så er dager/uker som dette noe man fint må tåle. Risk management og ikke minst SL om man ikke ønsker sitte gjennom perioder som dette.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bitcoin og kryptomarkedet forøvrig skal jo være ukorrelerte markeder og har kanskje historisk vært det, men vi ser jo nå at det korrelerer ganske så greit med aksjemarkedet. 

Jeg tror Bitcoin fortsetter nedover, men jeg er definitivt bullish på lang sik og sitter på gjerdet og venter på en inngang. Om vi skulle se et krasj - så skal jeg kjøpe med begge hender. :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
54 minutes ago, Leon83 said:

Er jo usikkerheten rundt den nye covid-varianten Omikron som har ført til dette fallet. Bitcoin hadde sannsynligvis ligget over 55k nå uten Omikron.

Er nok til en stor grad FUD det. FED tapering og kommende rate hikes er langt viktigere. Dagens markeder er totalt avhengig av sentralbanker som printer penger og kjøper all verdens assets. Med påfølgende inflasjon, og etter hvert stagflasjon. En sentralbank kan printe uendelige mengder fiat money men de kan ikke uten videre "fikse økonomien".

Lenke til kommentar
Leon83 skrev (2 timer siden):

Er jo usikkerheten rundt den nye covid-varianten Omikron som har ført til dette fallet. Bitcoin hadde sannsynligvis ligget over 55k nå uten Omikron.

Bare se på S&P500, Nasdaq og Dow Jones. Blir spennende å se hva disse 3 gjør når markedene åpner igjen på mandag.

Omikron er en dårlig spøk av en unnskyldning for å sende markedet ned. Det er derimot politikernes håndtering av det som rammer mest med nedstegning og andre ekstreme påfunn. Tradere tjener mest når det svinger så la det svinge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
PgUp skrev (4 timer siden):

Nope, krypto er stort sett scams. Bare se på fallet i dag :p var som forventet. Husk at å diskutere noe betyr ikke at man er fanboy og i en kult som mange er ;)

For å diskutere det så skulle en tro si i det minste hadde en økonomisk interesse av det da du åpenbart har null interesse av det tekniske. Du får se om du klarer time markedet med noen posisjoner. At du mener det er scam hindrer deg ikke fra i å ta gevinster dersom du har litt teft. Dersom du gjør annet enn å trade så skulle jeg tro si hadde fått øynene opp for mulighetene som ligger her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
valen skrev (12 minutter siden):

For å diskutere det så skulle en tro si i det minste hadde en økonomisk interesse av det da du åpenbart har null interesse av det tekniske. Du får se om du klarer time markedet med noen posisjoner. At du mener det er scam hindrer deg ikke fra i å ta gevinster dersom du har litt teft. Dersom du gjør annet enn å trade så skulle jeg tro si hadde fått øynene opp for mulighetene som ligger her.

Ingen som er inne i krypto for det tekniske 😛 Har tatt gode gevinster jeg! Var på allerede i 2014. Men krypto har utviklet seg til å bli noe veldig annerledes enn det det var i 2014 og før. Alt handler nå om måter å tjene penger nå. Alt annet, teknologien, det revolusjonære er glemt. Nå går det i dogecoin, shiba og kult mentalitet. Stablecoins trykkes uten kontroll. Dette er en boble som vil eksplodere, tenker det er greit å advare ;)   

Endret av PgUp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (16 timer siden):

Ingen som er inne i krypto for det tekniske 😛 Har tatt gode gevinster jeg! Var på allerede i 2014. Men krypto har utviklet seg til å bli noe veldig annerledes enn det det var i 2014 og før. Alt handler nå om måter å tjene penger nå. Alt annet, teknologien, det revolusjonære er glemt. Nå går det i dogecoin, shiba og kult mentalitet. Stablecoins trykkes uten kontroll. Dette er en boble som vil eksplodere, tenker det er greit å advare ;)   

Hva er det du snakker om. Krypto var ingenting i 2014 i forhold til nå. Vi skjønner du ikkje liker memecoins men det har da virkelig skjedd mer på 7år enn at markedet blir flommet over av slikt. Stabelcoins blir garantert regulert nå uansett men de store sentraliserte har vel allerede jobbet mot det målet, å bli godkjent. 

Siden du holder på med aksjer også så vet du jo godt at de fleste motiveres av et håp om gevinst. Som i aksjer og i krypto er det ofte de som faktisk tjener noe og som har bruksområde som står igjen som vinnerne.

Personlig er jeg fascinert av hva de får til i defi og det markedet eksisterte vel ikke i det hele tatt i 2014?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
PgUp skrev (19 timer siden):

Nå går det i dogecoin, shiba og kult mentalitet.

Kan jo si det samme om aksjemarkedet og generelt alt annet også. Skal man ignorere aksjemarkedet fordi det er noen dårlige aksjer der ute? 

Jeg har selv vært veldig kritisk til krypto, men er nå positiv etter å ha satt meg mer inn i det. Det som har endret seg de siste årene er at kryptovaluta faktisk blir tatt på alvor og tunge institusjonelle aktører er inne i dette markedet. Det er på lang vei et mer modent og utviklet marked, men fortsatt i en tidlig fase.

Sitat

Stablecoins trykkes uten kontroll. Dette er en boble som vil eksplodere, tenker det er greit å advare ;)   

Akkurat dette tror jeg du har rett i. 

Tether er potensielt en stor scam. 

https://markets.businessinsider.com/news/currencies/senate-banking-committee-letter-stablecoin-issuers-tether-circle-sherrod-brown-2021-11

Forresten. Når du sier stor boble. Mener du hele kryptomarkedet inkludert Bitcoin eller 95 % av de 13000 + myntene som er i omløp?

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...