Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Er det? Jeg kjenner til formelen og slikt, men når jeg prøver å dampe utstyr med coils som jeg uten problemer kan dampe på 4 volt, blir det helt forferdelig og brent smak om jeg beveger meg over 4.5 watt over mer enn noen trekk.

 

Jeg tok utgangspunkt i at Buffy har en coil på 1,4Ohms(hun skrev 1,3-1,4 over her)

 

I=U/R

3,2V / 1,4Ohms = 2,286A

 

P=U*I

2,286A * 3,2V = 7,3W

 

Uansett, jeg ligger ofte rundt 7-8W, selv. Det kommer litt an på hva slags juice jeg har, og hva slags tank jeg bruker. Får aldri brent smak. Hva slags MOD bruker du?

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VAMO v2 og v5.

Coilene jeg bruker er 1,8, 2,4 og 2,8. Med en gang jeg går over 5 watt, kommer det brent smak.

 

Dette både med helt nye hoder og gamle og godt brukte. Er det noe forskjell på hvor mye watt du kan kjøre hjemmemekka coiler på og ferdiglaga fra kompaniet som satte dem sammen?

Aspire'n min kjører jeg på 8 watt, men det er jo en dobbel-coil. På dripper'n min med hjemmelaga coil, kjører jeg 10 watt uten problemer. :)

Og det er enkel coil.

Lenke til kommentar

 

VAMO v2 og v5.

Coilene jeg bruker er 1,8, 2,4 og 2,8. Med en gang jeg går over 5 watt, kommer det brent smak.

 

Dette både med helt nye hoder og gamle og godt brukte. Er det noe forskjell på hvor mye watt du kan kjøre hjemmemekka coiler på og ferdiglaga fra kompaniet som satte dem sammen?

Aspire'n min kjører jeg på 8 watt, men det er jo en dobbel-coil. På dripper'n min med hjemmelaga coil, kjører jeg 10 watt uten problemer. :)

Og det er enkel coil.

 

Hmm. Er dobbeltcoil det går i her også, men kan altså ikke gå over 5 watt uten å få problemer.

Lenke til kommentar

VAMO v2 og v5.

Coilene jeg bruker er 1,8, 2,4 og 2,8. Med en gang jeg går over 5 watt, kommer det brent smak.

 

Dette både med helt nye hoder og gamle og godt brukte. Er det noe forskjell på hvor mye watt du kan kjøre hjemmemekka coiler på og ferdiglaga fra kompaniet som satte dem sammen?

 

 

Jeg har ingen hjemmesnekra coiler. Ikke kommet dit enda :p

 

Hvor høyt kan du gå på volt før det blir brent?

Lenke til kommentar

 

VAMO v2 og v5.

Coilene jeg bruker er 1,8, 2,4 og 2,8. Med en gang jeg går over 5 watt, kommer det brent smak.

 

Dette både med helt nye hoder og gamle og godt brukte. Er det noe forskjell på hvor mye watt du kan kjøre hjemmemekka coiler på og ferdiglaga fra kompaniet som satte dem sammen?

 

 

Jeg har ingen hjemmesnekra coiler. Ikke kommet dit enda :p

 

Hvor høyt kan du gå på volt før det blir brent?

 

Kjører vanligvis på 4 volt, men kan gå opp på 4,2 på de enkle coilene jeg har i Vivi Novaene. ProTanken kjører jeg på 4 volt på 2,4 ohm. Går jeg over, smaker det brent.

Lenke til kommentar

 

Synes det er tragisk at det ikke er lov å selge nikotindamp i Norge. Moren til en venn av meg som har kols har blitt mye bedre etter at hun gikk over fra röyking til damping.

 

Men Norge vil vel ha inn avgiftene fra röyk og er dermed ikke interessert i å bidra noe med röykeslutt og bedre helse for röykere...

 

Er det lov noen andre steder i Norden? Når jeg var i Sverige fikk jeg beskjed om at det ikke var lov der.

Det hadde vært sykt behagelig å kunne bare stikke på butikken for å kjøpe væske.

 

 

Har de ikke en egen butikk for damping i Sverige dvs Strömstad?

 

De har altmulig i Sverige, Effedrin, Koffein, Guarana.. Rart om de da ikke har lov til å selge Nikotindamp..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Forbrukerinspektørene - FBI på nrk1 i kveld 19:45 skal handle om e-sigaretter :) Tune in fellow vapers :green:

Ja, det skal jeg se. Ramzy skal vel være med også..? :)

 

Vet at det er folk på gruppa Norsk Dampselskap på Facebook som er med, men vet ikke hvem eller om Ramzy er med. Blir spennende, ikke minst hvordan de vinkler dette. Håper ikke de uvitende folka fra kreftforeningen slipper til med bullshittet sitt i hvert fall :)

Lenke til kommentar

Da var det der jeg hadde sett at han skulle være med. :)

Nå har jeg fyrt opp i peisen og fylt opp Reo med Halo - Belgian Cocoa. Så da er det bare å sette seg foran tv og vente.. :)

Brenner godt i peisen her også. Sitter å tyner de siste dråpene Just Peachy ut av Aspireren min nå, så jeg får fyllt opp før det begynner :green:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...