Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Synes du? Jeg sparer fortsatt rundt 1200 kr i måneden på å dampe fremfor å røyke. :p

Brukte i snitt 1600 kr i måneden på sigaretter og snus de årene jeg holdt på.

 

Da jeg var student, var det 6000 inn, 3000 ut i husleie, 1600 til nikotin og resten til alkohol og til en viss grad mat. Enda bra at jeg var glad i bønner før jeg flytta ut, for det er lite som er så digg som å være mett i 12 timer av å spise én boks tomatbønner til 4 kr. :p Hadde råd til å opprettholde de dyre (u)vanene mine slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes du? Jeg sparer fortsatt rundt 1200 kr i måneden på å dampe fremfor å røyke. :p

Brukte i snitt 1600 kr i måneden på sigaretter og snus de årene jeg holdt på.

 

Da jeg var student, var det 6000 inn, 3000 ut i husleie, 1600 til nikotin og resten til alkohol og til en viss grad mat. Enda bra at jeg var glad i bønner før jeg flytta ut, for det er lite som er så digg som å være mett i 12 timer av å spise én boks tomatbønner til 4 kr. :p Hadde råd til å opprettholde de dyre (u)vanene mine slik.

Jeg overdreiv vel litt..hehe. Men om man får dilla og kjøper diverse utstyr i tide og utide, koster det fort penger. :) Selv har jeg bare SID'en, dripper'n og et par tanker da. Så jeg har ikke den helt store utgiften, pluss at jeg blander juice'n selv. :)

Lenke til kommentar

Kom frem til at silica så langt smaker ræv. Selv etter mer enn 20 min bruk. Smaker bare brent av den nydelige juicen. Selv om jeg husker på å vende på Vivi Nova-en og dryppe ekstra rett på coilen etc.

 

Bullshit. :p

 

e: På den positive siden fikk jeg 50 ml Necterine fra http://easycigarettes.co.uk/ i dag, så nå kan jeg ta i bruk den eneste fungerende cartotanken igjen. Woop!

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

Kom frem til at silica så langt smaker ræv. Selv etter mer enn 20 min bruk. Smaker bare brent av den nydelige juicen. Selv om jeg husker på å vende på Vivi Nova-en og dryppe ekstra rett på coilen etc.

 

Bullshit. :p

 

e: På den positive siden fikk jeg 50 ml Necterine fra http://easycigarettes.co.uk/ i dag, så nå kan jeg ta i bruk den eneste fungerende cartotanken igjen. Woop!

Har bare smakt nydelig med Silica hos meg. Ikke ræv eller brent i det hele tatt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

eier ikke det enda :) men blir nok mer avansert jeg og med tiden :p er begynt å bli litt fant av denne hobbien nå når jeg ser hvor mye dill å dall man kan få kjøpt xD

Hehe...det var dyrt å røyke, men det er jaggu dyrere å dampe. :D

 

 

Ikke for meg. Jeg brukte 6000 i måneden på røyk.

 

Det har blitt en del med damping også, med tanke på utstyr og slik, men jeg kommer ikke til å kjøpe like mye utstyr hver måned. Jeg har bare dampet i 2 måneder. Kanskje jeg har brukt 1500,- på væske og utstyr til nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skru den fra en annen,s pyl i varmt vann, tørrbrenner coilen viss det ikke er bomullveke. Er noen coiler jeg ikker får rene, men har lest at noen bruker alkohol.

 

 

Eller for å gjøre det enda mer grundig.

 

Ta fra hverandre alle deler. Finn et dørslag. Sett vannkranen på det varmeste du finner. Finn en pølseklype eller pinsett eller lignende. Først tar du og holder hver del hardt fast under det glohete vannet, så legger du det i dørslaget. Gjenta til du har renset alle deler (tank, atomizer, hode, gummiting, driptip og alt annet du kan skru fra hverandre). Så setter du i proppen på vasken (kjekt om den er ren før du gjør dette, er alltid like kjedelig med hår og rester av såpe og tannkrem som flyter rundt oppi der) og fyller opp med så mye varmtvann som du kan. Ta dørslaget med alle delene du renser og plasser det slik at alle deler er under vann, men likevel holder seg i dørslaget. La det ligge der i en halvtimes tid. Ta ut, tørk av vekene med tørkepapir, samt tørk hver del lett med tørkepapir, sett det til lufttørking, gjerne over natten / mens du er på jobb / skole etc. Personlig lar jeg det stå i minimum 7 timer før jeg rører det, og ofte merker jeg at det fortsatt er vann i tanken som jeg ikke får ut med risting, q-tips eller hårføner, så da lar jeg det bare stå på benken.

 

Du trenger selvfølgelig ikke gjøre det så grundig, men jeg føler meg sikrere og bedre når jeg gjør det slik.

 

Alternativt for å rense veker uten å dryburne for mye, kan du legge hele sulamitten i vodka, eller bruke en autoklave eller lignende.

 

 

Ser den, men tenkte at det er best og holde det enkelt når man ikke er så dreven. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...