Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

 

Jeg elsket f6 cartoene med Boge tank da jeg fikk dem, men nå er det så lenge siden jeg har giddet å bruke dem. Har blitt så bortskjemt med Aspire i det siste så bruker kun dem egentlig. Lat. Har nesten ikke gidda å mekke noe coil og veke heller siden jeg fikk dem. Er lettvin goddamp :)

Har lagt Aspiren litt på hylla nå, jeg. For nå har plutselig dripper'n begynt å virke bra...uten at jeg har gjort noe med den. :p Og den damper herlig og smaker himmelsk...hehe.

Hvor ofte må man vikle ny coil forresten? Denne har vart leeenge nå og virker fremdeles godt og ingen brentsmak.

 

Du bytter når du syns det er nødvendig. Kommer veldig an på juicen. Noen gunker opp coilen på en dag, mens andre bruker lang tid. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bytter når du syns det er nødvendig. Kommer veldig an på juicen. Noen gunker opp coilen på en dag, mens andre bruker lang tid. :)

Oki. :) Har vel dampet 14 dager på denne coilen nå, og den fungerer fremdeles utmerket. Det som er rart at den virket dårlig i begynnelsen, så jeg la den på hylla og brukte Aspiren. Men nå fungerer dripperen helt perfekt når det gjelder smak og dampmengde. Kanskje fordi jeg blander juicen selv nå? Jeg aner ikke, men er hvertfall veldig fornøyd nå. :)

Endret av Knut A.
Lenke til kommentar

 

 

Har et ukjent antall Boge-cartos fra gamle dager som jeg brukte da jeg først starta, og de smaker og fungerer bedre enn cartoene jeg har i cartotankene. :p

Må begynne å punche selv smurfen.. Du skal være veldig flink hvis du klarer å blåse av deg en tommel av å punche en cartomizer :p

 

Men det krever at jeg faktisk kjøper en egen cartopuncher og setter meg inn i hvilke upuncha cartoer som er bra og ikke. :p

 

 

Fyrte for øvrig nettopp opp en Vivi Nova med et 2.8-hode for første gang på mange måneder. Fantastisk dampproduksjon og smak, men uvant med varm damp. :p

 

EasyCigarettes Wild Blueberry smaker for øvrig veldig kunstig. 1/10 would not buy again.

 

Det er lett! LR Boge fra vapeescape.co.uk og cartopuncher fra pink-mule (god og stødig den) :D

 

ALL blåbær jeg har smakt har smakt kunstig. Det er noen juicer jeg er overbevist om at er veldig vanskelig å få til!

 

Du bytter når du syns det er nødvendig. Kommer veldig an på juicen. Noen gunker opp coilen på en dag, mens andre bruker lang tid. :)

Oki. :) Har vel dampet 14 dager på denne coilen nå, og den fungerer fremdeles utmerket. Det som er rart at den virket dårlig i begynnelsen, så jeg la den på hylla og brukte Aspiren. Men nå fungerer dripperen helt perfekt når det gjelder smak og dampmengde. Kanskje fordi jeg blander juicen selv nå? Jeg aner ikke, men er hvertfall veldig fornøyd nå. :)

 

Kan hende du må ''kjøre inn'' nye veker, så de smaker bedre.. underlig, jeg vet :p

Lenke til kommentar

 

Kan hende du må ''kjøre inn'' nye veker, så de smaker bedre.. underlig, jeg vet :p

Ja, kanskje det. I begynnelsen så bare spytta den og sprutet uten noe særlig damp, men nå damper den som en skorstein...hehe. :p

 

Er ihvertfall sånn når jeg lager bomullscoils til kayfunen, først smaker det veldig sært, og smaken gir seg over tid, og den andre tanken smaker alltid bedre :)

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en startpakke fra Modz.no (http://modz.no/#vis/1000) og jeg lurte litt på når de sender varen/når jeg mottar den. Fikk ikke noe sporingsnummer.

 

Selvfølgelig er dette noe som ikke er sikkert, men er litt spent på hvor lenge jeg må vente på startsettet!

 

Også, har lest noen sider i tråden, men fant ikke noe ordentlig svar, hvor får jeg kjøpt væske med nikotin, og hvor mye er liksom 10mg nikotin, i forhold til de andre alternativene! Hvis det hjelper så har jeg snust i 5 år, og røkt sigaretter av og på de siste 2 årene.

 

Takker for fine svar :)

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en startpakke fra Modz.no (http://modz.no/#vis/1000) og jeg lurte litt på når de sender varen/når jeg mottar den. Fikk ikke noe sporingsnummer.

 

Selvfølgelig er dette noe som ikke er sikkert, men er litt spent på hvor lenge jeg må vente på startsettet!

 

Også, har lest noen sider i tråden, men fant ikke noe ordentlig svar, hvor får jeg kjøpt væske med nikotin, og hvor mye er liksom 10mg nikotin, i forhold til de andre alternativene! Hvis det hjelper så har jeg snust i 5 år, og røkt sigaretter av og på de siste 2 årene.

 

Takker for fine svar :)

Hmmm.. har dessverre ikke bestilt derfra før, så kan ikke si noe på det. Du kan jo prøve å sende dem en mail? :)

Når det gjelder nikotinholdig væske så er det en liste med butikker i førsteinnlegget. 10 mg er greit det, men jeg vil anbefale at du prøver juice i forskjellige styrker, f.eks 15 og 18 (i det minste). Dette for å finne nikotinmengden som passer akkurat deg, og innimellom er det fint å kunne variere mellom de forskjellige styrkene også :) Som hvis jeg har kjempelyst på en røyk så passer 15 og 18 mg veldig veldig bra for å stilne søtRØYKsuget, mens juicer som jeg damper masse av (søte, frukter, osv, mmmm jeg liker å dampe på dem!) så pleier jeg å bestille rundt 10 mg istedet så jeg kan dampe masse av dem uten å bli svimmel eller noe sånt.

Håper det hjalp, bare å spørre mer hvis det er noe du lurer på!

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Jeg bestilte en startpakke fra Modz.no (http://modz.no/#vis/1000) og jeg lurte litt på når de sender varen/når jeg mottar den. Fikk ikke noe sporingsnummer.

 

Selvfølgelig er dette noe som ikke er sikkert, men er litt spent på hvor lenge jeg må vente på startsettet!

 

Også, har lest noen sider i tråden, men fant ikke noe ordentlig svar, hvor får jeg kjøpt væske med nikotin, og hvor mye er liksom 10mg nikotin, i forhold til de andre alternativene! Hvis det hjelper så har jeg snust i 5 år, og røkt sigaretter av og på de siste 2 årene.

 

Takker for fine svar :)

Er ikke kjent med den sida, men når jeg har bestilt fra f.eks Friske Drag har jeg hatt varene dagen etter(uten sporing). Hvis jeg bestiller med sporing tar det en ekstra da med Posten.

 

Hvis du skal bestille en annen gang, anbefaler jeg damping.no og friske drag. Begge er veldig raske ril å sende.

 

Angående nikotin. Jeg har bestilt mye fra Pink Mule. Tar fort ei uke å få varene. Du bør prøve 18mg, 16mg eller 12mg. Selv røyka jeg 40 (Rød) om dagen, og slutta tvert da jeg gikk over til damping. 16mg funker fint for meg. 24mg ble faktisk for sterkt.

Lenke til kommentar

Og da klarte jeg endelig å få til en deilig bomullscoil på kayfunen..

Har blitt besatt med å få så mye bomull og surringer i det siste. Aner ikke hvor jeg fikk det fra.

30 awg ståltråd med 5 surringer og middels tykk, litt lengre bomulls'tråd' og jeg fikk den PERFEKTE 1,4 - 1,3 ohm coilen. Smaker herlig øyeblikkelig. Livet er søtt.. med Berry Crumble på tanken.. :D

Lenke til kommentar

Synes det er tragisk at det ikke er lov å selge nikotindamp i Norge. Moren til en venn av meg som har kols har blitt mye bedre etter at hun gikk over fra röyking til damping.

 

Men Norge vil vel ha inn avgiftene fra röyk og er dermed ikke interessert i å bidra noe med röykeslutt og bedre helse for röykere...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar BuffyAnneSummers og Rrhodes! Fikk lest litt på forsiden om smakene og sett litt på sidene som sender, så nå skal jeg bestille en liten mix av smaker, dog når jeg har mottatt e-siggen!

 

Sendte de en mail, så håper på svar (sendte den etter kl 16.00, så skjønner at det ikke kom noe svar i dag), forhåpentligvis tar det ikke mange dagene :)

 

Skal faktisk lese litt rundt på Damping og Friske Drag, kan jo alltids få refundert kjøpet hvis det går for lang tid, da jeg gjerne skulle hatt den før torsdag (stoppe festrøykinga)!

 

God tråd, skal følge med her!


 

Lenke til kommentar

Synes det er tragisk at det ikke er lov å selge nikotindamp i Norge. Moren til en venn av meg som har kols har blitt mye bedre etter at hun gikk over fra röyking til damping.

 

Men Norge vil vel ha inn avgiftene fra röyk og er dermed ikke interessert i å bidra noe med röykeslutt og bedre helse for röykere...

 

Er det lov noen andre steder i Norden? Når jeg var i Sverige fikk jeg beskjed om at det ikke var lov der.

Det hadde vært sykt behagelig å kunne bare stikke på butikken for å kjøpe væske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...