Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dragen skrev (På 26.6.2021 den 13.11):

Jo lavere ohm med høyere watt jo høyere forbruk får du.

Hva som gjør at den overfylles av juice kan være som mangt, men vanligvis så er det fordi du suger for hardt.

70VG er nesten sirup, så den er ikke for tynn.

Det var helt feil coil for formålet som var problemet.

Var på PGVG igjen og beskrev situasjonen og tror de løste problemet..

Når jeg damper så er det f.eks. 5-10 drag av gangen fram til neste gang,

lange drag altså.. waterpipe-style og den 0.3 ohm's coilen blir helt feil. (Best30-42w).

 

Selv på 30w, den blir for varm, så flyter juicen ut i coilen, så kommer spitback.

Men prøvde nå den 0.15 ohms coilen, ble anbefalt å dampe 20w under best setting (60-80w),

altså på 40w, og det er genialt. Masse god airflow, smak og blir ikke varm omtrent.

Og pga. av kjapp airflow får jeg trekt kjapt inn og ut og ikke ut til 8 sec soft-cut..

og det er genialt for da får jeg dampa slik jeg vil men så rekker den ikke bli varm.

 

Derfor tenker jeg den 0.3 ohms coilen må være mer retta mot når den er ombygd til MTL.

Men der har jeg altså brukt den coilen som en DTL sub-ohms tank..

Var utrolig god smak da.. xD nesten litt for søtt i starten helt til den fikk spitback..

Men da lærte jeg noe nytt.. 0.15ohm må være for direkte lunge og 0.3ohm munn til lunge.

Men det står faktisk i manualen at 0.3 ohm også kan brukes som DTL,

men da blir isåfall slik jeg bruker den litt hardcore og for mye for coilen.

 

Vi damper alle ulikt og hvordan man damper har mye å si for hvilke ting som må matche for at opplevelsen skal bli "korrekt" :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Gjest 613ce...718

Hei. Jeg håper noen kan hjelpe meg. Jeg har en far som har røykt hele livet omtrent. Og de siste årene har han virkelig fått merke skadene, med begynnede kols. Han vil slutte og prøvde Esigarett for noen år tilbake, men han tok en innhalering og rørte den aldri igjen. Det var en helt vanvittig forskjell fra tobakk. Min far røyker petterøes 3. Og denne e sigaretten hadde mye throat kick, og bare resulterte med kraftig hoste. Så det funket ikke. Jeg har ikke peiling på e sigaretter, er det noen som kunne gitt noe råd?

Oppsummert ser jeg etter 

*enkel å rengjøre og påfylle, siden min far ikke er flink med slike ting. Det er såvidt han klarer å bruke en mobil😅

*ikke mye throat kick

*ikke noe smak eller menthol, så lik petterøes 3 som mulig 

*finnes det noe slikt på markedet? 

Noen anbefalinger? Takk på forhånd🤗

Anonymous poster hash: 613ce...718

Lenke til kommentar

Noen som vet om noe sted man kan selge sine brukte e-sigaretter?

Har en oxva velocity, kanger subtank mini og en aspire atlantis jeg gjerne skulle solgt for en grei penge.

Ser ikke en eneste en som har lagt ut noe sånn på finn så antar det ikke er lov etc..

Noen som vet hvordan det er å selge sine e-sigaretter?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...