Gå til innhold

Terror i Stockholm


Anbefalte innlegg

Merkelig og uforståelig. Surrealistisk. Skulle vært artig å vite om det hadde blitt mindre terrorangrep om myndighetene hadde lagt lokk på mediadekning av terror. Da hadde det hvertfall blitt mindre attraktivt å drive terror.

 

Tror jeg ikke. Det hadde antagelig medført at flere hadde turt å utføre terror. 

Men uansett er det urealistisk å tenke seg, at man skal nekte mediene å dekke saker innen en kategori.

For det første ville det kommet ut på en eller annen  måte uansett, det ville dukket opp alternative kanaler på nettet feks

som hadde formidlet dem.

For det andre ville det aldri blitt enighet om hva man skulle regne som terror eller ikke. Det vet man jo heller aldri sikkert, før

en viss tid etter at selve handlingene er skjedd, og da er det alt kommet ut i nyhtene for lengst.

Helt urealistisk tanke.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvor skal vi kaste dem da? Mange er jo norske statsborgere. Ønsker du å ta fra meg retten til å tro på hva jeg vil? Hvordan vil du håndheve det?

 

Send dem tilbake til Afrika / Midt-østen der de vil være i godt selskap med sine trossamfunn.

 

Gi meg ett eneste realistisk scenario for hvordan samtlige muslimer skal kastes ut av et sivilisert vestlig land i dag?

 

Og nei, det er ikke så enkelt som at "det er bare for politkerene å si at det skal skje". Her er det så ufattelig mange aspekter at i det hele tatt å tro at noe slikt er realistisk viser at man totalt mangler ethvert begrep om hvordan ting fungerer i den virkelige verden.

 

Enkelt, forby Islam uten mulighet til å konvertere til kristendom eller ateisme etc.

 

Eneste veien videre er ut av landet og forhåpentligvis Europa.

 

Det eneste som virkelig må til er at nok hvite mennesker i vesten bestemmer seg for at nok er nok, alt annet er irrelevant.

 

 

geitebukken glimter til med nye gjennomtenke tiltak ser jeg, låven er gjort om til en rasehygenisk lab nå for anledningen og koker opp innovative, dog virkelighetsfjerne og ikke minst ulovlige løsninger.

 

Problemet er at det ikke er mulig å "sende ut" en nordmann, det er ikke sånn at andre land bare gaper opp om vi hadde funnet det for godt å utvise våre egne. Både umulig og meningsløst og halve Norge hadde stoppet in it`s tracks grunnet mangel på arbeidskraft innen litt for mange områder, men dette tar geita_ seg av! Fyller inn for de tusenvis av sykepleiere og bussjåfører som nå sitter på fly til ingenmannsland han..

 

Men om det nå skulle blitt sånn at muslimer uavhengig av nasjonalitet bare får komme seg ned til ett araberland, så regner jeg med at dere kristenfascister tar imot bibeltro Ugandere med åpne armer? Siden Kristne har vel ikke noe neddi der å gjøre, og du åpner vel stabburet for dem du da?

Lenke til kommentar

Merkelig og uforståelig. Surrealistisk. Skulle vært artig å vite om det hadde blitt mindre terrorangrep om myndighetene hadde lagt lokk på mediadekning av terror. Da hadde det hvertfall blitt mindre attraktivt å drive terror.

 

Media må jo nesten melde om slikt, men de kunne spart seg for alle de unødvendige 'koke suppe på en spiker'-reportasjene som de hagler på med i slike saker bare for å generere klikk.

 

Type: "Per (32) gikk forbi terrorstedet tidligere på dagen", "Skoleklasse var på terrorstedet dagen før", "Emma (19) hørte smellet fra hotellet sitt" etc. Om de hadde holdt seg til å rapportere nyttige og nødvendige fakta så hadde mye vert gjort.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

De vanlige flosklene.. Vi holder sammen, vi skal ikke la oss knekke. bla bla bla.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/svenskenes-statsminister-vi-skal-komme-gjennom-dette-sammen/a/23971280/

 

Ja Løfven, det du ser nå er resultatet av innvandringspolitikken til regjeringen din, spørsmålet nå er; NÅR og HVOR skjer det neste gang?

 

Mannen kan ikke være så forkalka i hue at han ikke innser hvor fullstendig feilslått innvandrings politikken har vært? Men de har vel kommet til et punkt nå hvor det rett å slett er for sent.

 

Så da er det bare en ting å gjøre, presse lokket på trykkokeren enda mer sammen, å late som dette ikke har noe med innvandringen der borte å gjøre. Ingen debatt, ingen som tør å åpne kjeften, så venter vi på neste hendelse.

Endret av Simkin
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Delvis, den 08 Apr 2017 - 07:12, sa:
Men uansett er det urealistisk å tenke seg, at man skal nekte mediene å dekke saker innen en kategori.

Ikke helt sant. Mediene har en del typer saker de ikke skriver om, som f.eks. selvmord. De vet at statistisk sett vil færre gjøre det når det ikke blir skrevet om ("monkey see monkey do"). Det å kjøre med kjøretøy gjennom folkemengder er et eksempel på dette, "terror-industrien" begynte først å gjøre dette etter det ble gjort i Paris først.

 

Uansett blir det interessant å se hvordan politikken i Sverige blir nå. Sverigedemokraterna (Det "rasistiske" partiet) har fått mer og mer stemmer og med denne hendelsen kommer nok enda flere til å stemme dem. Husker jeg leste kommentarer fra den siden som sa "det er bare et spørsmål om tid før Sverige får terror fra IS" og nå har det altså skjedd. De er nok gankse sinte nå.

Lenke til kommentar

geitebukken glimter til med nye gjennomtenke tiltak ser jeg, låven er gjort om til en rasehygenisk lab nå for anledningen og koker opp innovative, dog virkelighetsfjerne og ikke minst ulovlige løsninger.

 

Problemet er at det ikke er mulig å "sende ut" en nordmann, det er ikke sånn at andre land bare gaper opp om vi hadde funnet det for godt å utvise våre egne. Både umulig og meningsløst og halve Norge hadde stoppet in it`s tracks grunnet mangel på arbeidskraft innen litt for mange områder, men dette tar geita_ seg av! Fyller inn for de tusenvis av sykepleiere og bussjåfører som nå sitter på fly til ingenmannsland han..

 

Men om det nå skulle blitt sånn at muslimer uavhengig av nasjonalitet bare får komme seg ned til ett araberland, så regner jeg med at dere kristenfascister tar imot bibeltro Ugandere med åpne armer? Siden Kristne har vel ikke noe neddi der å gjøre, og du åpner vel stabburet for dem du da?

 

 

Som sagt. Det er mye som må gjøres for å få det til, men jeg har tro på at når nok folk skjønner at flerkultur er en dødsdom for vesten og slutten for hvite mennesker her på jorden vil disse "ulovlige og virkelighetsfjerne" løsningene bli tatt imot med åpne armer.

Endret av geita_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er helt utrolig hvor lite Politiet har å stille opp med når det kommer til slike hendelser.

 

Man er mer eller mindre overlatt til seg selv.

 

Minner om 22 juli, hvor EN (!) mann klarte å smadre hele regjeringskvartalet til grus og drepe 77 mennesker.

 

Noe spesielt at du, etter å ha ropt hurra for multikultur uten å ha noen anelse om hva som ligger bak her, minner om 22. juli...

 

Var en del som prematurt "ropte hurra" for multikultur den dagen også. Men det er ikke noe vi trenger minnes eller lære av, vel...?

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Det er helt utrolig hvor lite Politiet har å stille opp med når det kommer til slike hendelser.

 

Man er mer eller mindre overlatt til seg selv.

 

Minner om 22 juli, hvor EN (!) mann klarte å smadre hele regjeringskvartalet til grus og drepe 77 mennesker.

 

Hvorfor det? Politiet er ikke akkurat guder. 

Det er klart at om en person virkelig ønsker å gjøre stor skade, så får han/hun til det, dessverre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...