Gå til innhold

Terror i Stockholm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg våknet nettopp. Denne nyheten er nesten allerede borte ifra den internasjonale nyhetssyklusen. Der pusher de fortsatt for krig med Syria. Nå nettopp konkluderte CNN med at Hillary Clinton ville ha gjort det samme som Trump.

Dette var en varslet katastrofe. Og jeg mistenker dessverre at det kun er begynnelsen. 80% av svensk politi vurderer å slutte i jobben og 120 av 800 plasser på politiskolen står tomme. Svensk politi får ikke gjort jobben sin. De benytter nærmest all sin tid på å drive sosialarbeid med innvandrere.

Løfven og svenske politikere har blod på hendene. Jeg håper SD gjør et brakvalg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Her begynner du straks å vri 'leve med' til 'akseptere'. Det er to vidt forskjellige ting og det antar jeg du både vet og forstår.

 

At vi må leve med terror er en selvfølge fordi vi må forholde oss til realitetene her i verden og ikke en fantasiverden.

 

Tulle-"argumenter" som at "det er bare å kaste ut muslimene og stenge grensene" bør det være unødvendig å si at fullstendig mangler realisme. Selv om vi skulle stipulere at dette ville løse alle problemer, så er det ikke noe som lar seg gjøre i virkeligheten. Kjappe "det er jo bare å..."-løsninger gjør som regel lite annet enn å demonstrere at man ikke har peiling på hva man snakker om. De problemene her i verden som har en "det er jo bare å"-løsning blir aldri problemer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Tulle-"argumenter" som at "det er bare å kaste ut muslimene og stenge grensene" bør det være unødvendig å si at fullstendig mangler realisme. Selv om vi skulle stipulere at dette ville løse alle problemer, så er det ikke noe som lar seg gjøre i virkeligheten.

 

Hvorfor lar det seg ikke gjøre i virkeligheten ?

 

Hva er urealistisk med å kaste ut muslimer ?

 

Om spanjolene klarte det over 500 år siden skal vi nok også få det til den dag i dag. ;)

Endret av geita_
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Tulle-"argumenter" som at "det er bare å kaste ut muslimene og stenge grensene" bør det være unødvendig å si at fullstendig mangler realisme. Selv om vi skulle stipulere at dette ville løse alle problemer, så er det ikke noe som lar seg gjøre i virkeligheten.

 

Hvorfor lar det seg ikke gjøre i virkeligheten ?

 

Hva er urealistisk med å kaste ut muslimer ?

 

Om spanjolene klarte det over 500 år siden skal vi nok også få det til den dag i dag. ;)

 

 

Gi meg ett eneste realistisk scenario for hvordan samtlige muslimer skal kastes ut av et sivilisert vestlig land i dag?

 

Og nei, det er ikke så enkelt som at "det er bare for politkerene å si at det skal skje". Her er det så ufattelig mange aspekter at i det hele tatt å tro at noe slikt er realistisk viser at man totalt mangler ethvert begrep om hvordan ting fungerer i den virkelige verden.

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor skal vi kaste dem da? Mange er jo norske statsborgere. Ønsker du å ta fra meg retten til å tro på hva jeg vil? Hvordan vil du håndheve det?

 

Send dem tilbake til Afrika / Midt-østen der de vil være i godt selskap med sine trossamfunn.

 

Gi meg ett eneste realistisk scenario for hvordan samtlige muslimer skal kastes ut av et sivilisert vestlig land i dag?

 

Og nei, det er ikke så enkelt som at "det er bare for politkerene å si at det skal skje". Her er det så ufattelig mange aspekter at i det hele tatt å tro at noe slikt er realistisk viser at man totalt mangler ethvert begrep om hvordan ting fungerer i den virkelige verden.

 

Enkelt, forby Islam uten mulighet til å konvertere til kristendom eller ateisme etc.

 

Eneste veien videre er ut av landet og forhåpentligvis Europa.

 

Det eneste som virkelig må til er at nok hvite mennesker i vesten bestemmer seg for at nok er nok, alt annet er irrelevant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvor skal vi kaste dem da? Mange er jo norske statsborgere. Ønsker du å ta fra meg retten til å tro på hva jeg vil? Hvordan vil du håndheve det?

 

Send dem tilbake til Afrika / Midt-østen der de vil være i godt selskap med sine trossamfunn.

 

Gi meg ett eneste realistisk scenario for hvordan samtlige muslimer skal kastes ut av et sivilisert vestlig land i dag?

 

Og nei, det er ikke så enkelt som at "det er bare for politkerene å si at det skal skje". Her er det så ufattelig mange aspekter at i det hele tatt å tro at noe slikt er realistisk viser at man totalt mangler ethvert begrep om hvordan ting fungerer i den virkelige verden.

 

Enkelt, forby Islam uten mulighet til å konvertere til kristendom eller ateisme etc.

 

Eneste veien videre er ut av landet og forhåpentligvis Europa.

 

Det eneste som virkelig må til er at nok hvite mennesker i vesten bestemmer seg for at nok er nok, alt annet er irrelevant.

 

 

Du tror virkelig man kan forby en tanke og at potensielle terrorister flommer ut av landet om man lager en lov som sier at de må pelle seg ut om de tror det de tror?

 

Jeg sa altså 'realistisk scenario'. Lakmustesten her er at om det begynner med 'enkelt, ' så er det hverken enkelt eller realistisk.

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du tror virkelig man kan forby en tanke?

 

Neida du må gjerne tenke som du vil, du får bare ikke praktisere den her.

 

 

Med mindre du mener terrorhandlingen i Stockholm i går skjedde fordi det var lov å "praktisere den der" så er dette et fullstendig meningsløst argument. 

 

Igjen - vi snakker realisme her. Ikke fantasier.

Endret av Zork
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du tror virkelig man kan forby en tanke og at potensielle terrorister flommer ut av landet om man lager en lov som sier at de må pelle seg ut om de tror det de tror?

 

Jeg sa altså 'realistisk scenario'. Lakmustesten her er at om det begynner med 'enkelt, ' så er det hverken enkelt eller realistisk.

 

Ikke bare "potensielle terrorister", alle sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du tror virkelig man kan forby en tanke og at potensielle terrorister flommer ut av landet om man lager en lov som sier at de må pelle seg ut om de tror det de tror?

 

Jeg sa altså 'realistisk scenario'. Lakmustesten her er at om det begynner med 'enkelt, ' så er det hverken enkelt eller realistisk.

 

Ikke bare "potensielle terrorister", alle sammen.

 

 

Igjen - realisme. Ikke fantasier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Igjen - vi snakker realisme her. Ikke fantasier.

 

Og realiteten er at man bare trenger nok sinte europeere så skal nok problemet løses ganske raskt.

 

 

Ja, finnes det noen konflikter her i verden som ikke har blitt løst om bare begge sider har blitt sinte nok?

 

Alvorlig talt - dette er for dumt. Selv på en fredags kveld/natt. 

 

Med mindre du har noen realistisk plan for hvordan fantasiverdenen du beskriver skal skje, så er dette fullstendig meningsløst. Dette er ikke problemer som løses med one-liners på diskusjonsforum. Det antar jeg du også innser - så da er spørsmålet: hvorfor gidder du å late som noe annet?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Med mindre du har noen realistisk plan for hvordan fantasiverdenen du beskriver skal skje, så er dette fullstendig meningsløst. Dette er ikke problemer som løses med one-liners på diskusjonsforum. Det antar jeg du også innser - så da er spørsmålet: hvorfor gidder du å late som noe annet?

 

Ja du har så rett, det er mye som må gjøres før man når det punktet der man begynner å kaste folk ut. Man får bare håpe det ikke tar så veldig lang tid for folk flest å forstå det da det bare vil bli værre for alle parter jo lengre man venter.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...