Gå til innhold

Bør kun religiøse få religiøse ferier - avvikling av påskeferie og juleferie for ateister


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi det ikke er de Kristne som "pusher" vekk Kristendommen fra det Norske folk.

Hva har det med saken og gjøre?

Det var kristendommen som tvangskristnet Norge.

Selvsagt er det antikristne krefter som vil pushe vekk kristendomme, hva annet forventer du?

At kristenheten plutselig eller gradvis vil innse at de tok feil vil vel aldri skje.

Disse som pusher vekk kristendommen bør være oppmerksomme på hva konsekvensene av det kan være.

Konsekvensene er et friere samfunn uten kristenhetens åk der ansvarsfulle mennesker kan gjøre som de vil innen samfunnets regler.

Hvis det ikke lenger skal være en Kristen Norsk stat og forholdet mellom staten/folket og Kirken skal reduseres, så kan jo det oppveies med fordeler for medlemmer av Kirken.

Stat og kirke er allerede skilt så det toget er gått og forholdet mellom stat/folket og kirken er allerede redusert så her er ingenting å oppveie.

Det finnes massevis av medlemsorganisasjoner i verden idag, og de fleste av disse kommer med visse fordeler. Jeg ser ikke hvorfor det ikke skulle gjelde for Kirken også.

Vel også disse religiøse medlemsorganisasjonene har faktisk fordeler andre andre organisasjoner ikke har så som skattefritak og statsstøtte så de har allerede mere en nok fordeler så ser ikke hvorfor kirken skulle få enda flere.

Egentlig burde de hatt færre fordeler men misstenker at de får det etterhvert.

Endret av perpyro
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eneste jeg sier er at andre ikke skal kunne gifte seg i Kirken, med mindre de er medlemmer i Kirken. Det forhindrer dem ikke fra å gifte seg andre plasser på andre måter.

Hvis ikke-kristne ikke skal ha fri på kristne helligdager så kan vel heller ikke kristne ha fri i jula eller feire bryllup som er hedenske tradisjoner?
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det du alltid ser ut til å glemme når du snakker om "ørkenen" din som du ofte gjør når du snakker om Kristendommen og religion, er at det moderne samfunn oppstod i den samme "ørkenen".

Så er det moderne samfunnet også en hedensk tradisjon da? Mye eldre enn jesus og bibelen? Da kan jo de kristne leve som villmenn i naturen, men vent litt, det er også en hedensk tradisjon...

 

Kan vi ikke bare si at de kristne kan reise tilbake til midtøsten der de hører hjemme, så kan vi hedninger få leve fritt i Norge og Europa uten alt dette maset?

Endret av Abigor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Newflash; vi har ingen statskirke lenger. Get with the program. Hadde kirken ikke fått statsstøtten de får hadde vi fått se hvor mange ekte kristne det faktisk er, for kostnadene burde komme fra deres lommer, og kirken burde slutte med å melde inn folk som ikke vet om det eller engang vil være innmeldt for å få mer støtte, dette er faktisk jævla frekt og direkte juksing med tallene.

 

 

Ergo, det jeg sier er perfekt timing. Man burde få de fordelene man fortjener om man er innmeldt i den Norske Kirke, altså, de Kristne fridagene, høytidene og hellidgdagene. Og giftemål bør kun være mulig for medlemmer, andre kan gifte seg andre plasser.

 

 

Ok, så nå sier du at du helst vil ha det som det alltid har vært? Altså at det ikke er så nøye med hvem som får gifte seg, eller som får dra fordelene av seremonier og sånn, bare de er medlem så er det godt nok kriterie?

 

 

Ja. Hvorfor skal ikke-medlemmer i Kirken få lov å gifte seg i Kirken. De skal få lov å melde seg ut, uten å ta konsekvensene av dette?

 

Det blir klarere og klarere at du har lyst til å straffe folk for å forlate kristendommen av en eller annen grunn. Personlige grunner? Ble du såret av en ateist eller noe sånt? For du høres utrolig bitter ut.

 

Du hopper også glatt over alle som påpeker at hvis vi virkelig skal ta fra hverandre kristendommen og dere skal kun sitte igjen med det som er kristent så sitter dere ikke igjen med mye, hverken ekteskap, jul eller påske, stjålne skikker er ikke kristne skikker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Newflash; vi har ingen statskirke lenger. Get with the program. Hadde kirken ikke fått statsstøtten de får hadde vi fått se hvor mange ekte kristne det faktisk er, for kostnadene burde komme fra deres lommer, og kirken burde slutte med å melde inn folk som ikke vet om det eller engang vil være innmeldt for å få mer støtte, dette er faktisk jævla frekt og direkte juksing med tallene.

 

 

Ergo, det jeg sier er perfekt timing. Man burde få de fordelene man fortjener om man er innmeldt i den Norske Kirke, altså, de Kristne fridagene, høytidene og hellidgdagene. Og giftemål bør kun være mulig for medlemmer, andre kan gifte seg andre plasser.

 

 

Ok, så nå sier du at du helst vil ha det som det alltid har vært? Altså at det ikke er så nøye med hvem som får gifte seg, eller som får dra fordelene av seremonier og sånn, bare de er medlem så er det godt nok kriterie?

 

 

Ja. Hvorfor skal ikke-medlemmer i Kirken få lov å gifte seg i Kirken. De skal få lov å melde seg ut, uten å ta konsekvensene av dette?

 

Det blir klarere og klarere at du har lyst til å straffe folk for å forlate kristendommen av en eller annen grunn. Personlige grunner? Ble du såret av en ateist eller noe sånt? For du høres utrolig bitter ut.

 

Du hopper også glatt over alle som påpeker at hvis vi virkelig skal ta fra hverandre kristendommen og dere skal kun sitte igjen med det som er kristent så sitter dere ikke igjen med mye, hverken ekteskap, jul eller påske, stjålne skikker er ikke kristne skikker.

 

 

Jeg vil ikke straffe noen. Jeg bare lurer på om ateister er villig til å ta konsekvensene av sine valg. Eller skal de ha både i pose og sekk? Skal vi absolutt separere Kirke og stat, så vil det jo ha visse fordeler å være medlem av Kirken, som at man kan gifte seg i Kirken og ta fri på Kristne hellidager og høytider.

 

Den andre paragrafen din er bare fjas, uansett hvor mange som påpeker dette fjaset. Jeg har hoppet over å kommentere det fordi det er irrelevant og fjasete.

Lenke til kommentar

 

Eneste jeg sier er at andre ikke skal kunne gifte seg i Kirken, med mindre de er medlemmer i Kirken. Det forhindrer dem ikke fra å gifte seg andre plasser på andre måter.

Hvis ikke-kristne ikke skal ha fri på kristne helligdager så kan vel heller ikke kristne ha fri i jula eller feire bryllup som er hedenske tradisjoner?

 

 

Du vet like godt som meg at Jul og Påske er Kristne helligdager.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke straffe noen. Jeg bare lurer på om ateister er villig til å ta konsekvensene av sine valg. Eller skal de ha både i pose og sekk? Skal vi absolutt separere Kirke og stat, så vil det jo ha visse fordeler å være medlem av Kirken, som at man kan gifte seg i Kirken og ta fri på Kristne hellidager og høytider.

 

Den andre paragrafen din er bare fjas, uansett hvor mange som påpeker dette fjaset. Jeg har hoppet over å kommentere det fordi det er irrelevant og fjasete.

 

Du er ikke den som bestemmer hva som er relevant dessverre. Du driver å preiker om arv og tradisjon og shit men gir faen i norges historie egentlig. Du ønsker bare å fremme ditt eget bullshit om at ateister er gale og kristne går rette veien. Det er ganske artig at du syter om ateister som får 'fordeler' når du ikke klarer å se fordelene kristendommen stjal fra alle andre. En typisk hykler. Endret av aklla
Sitatpyramide
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ateister er merkelig mennesker. De feirer kristne Jul og får masse julepakker. Spiser ribbe og riskrem til dessert

 

Ulv i fåreklær ?

Kristne er merkelige mennesker, bryter de 10 bud for å feire en hedensk tradisjon der de vister andre guder enn den kristne guden hvor bra man har det og slakter dyr i andre guders navn og kaller seg kristne.

Viste du at nissen er symbol på tidligere avdøde og brukt til fedredyrking, altså avguder. Også en hedensk tradisjon.

Hva i jula er kristent?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du er ikke den som bestemmer hva som er relevant dessverre. Du driver å preiker om arv og tradisjon og shit men gir faen i norges historie egentlig. Du ønsker bare å fremme ditt eget bullshit om at ateister er gale og kristne går rette veien. Det er ganske artig at du syter om ateister som får 'fordeler' når du ikke klarer å se fordelene kristendommen stjal fra alle andre. En typisk hykler.

 

Nei. Det du sier er manipulasjon og/eller løgn. Jeg har aldri sagt ateister er "gale" eller at "Kristne" går "rette veien". Jeg forsøker bare å påpeke verdien av Kristendommen i Europa.

 

Jeg snakker ikke om ateister får fordeler, jeg snakker om at ateister er villige eller ikke til å ta konsekvensen av sine valg. I dette tilfellet ved at de ikke kan gifte seg i Kirken og ikke vil ha fridager på Kristne helligdager.

Endret av aklla
Sitatpyramide
Lenke til kommentar

Nei. Det du sier er manipulasjon og/eller løgn. Jeg har aldri sagt ateister er "gale" eller at "Kristne" går "rette veien". Jeg forsøker bare å påpeke verdien av Kristendommen i Europa.

 

Jeg snakker ikke om ateister får fordeler, jeg snakker om at ateister er villige eller ikke til å ta konsekvensen av sine valg. I dette tilfellet ved at de ikke kan gifte seg i Kirken og ikke vil ha fridager på Kristne helligdager.

 

Er du som kristen villig til å ta konsekvensene fra når kristendommen herjet rundt og drepte alle som ikke var villig til å konvertere? Du må jo stilles til ansvar for dine ''valg''. Endret av aklla
Sitatpyramide
Lenke til kommentar

Verdien i disse fridagene, om det er bare fri-delen av det som er vesentlig, er ikke basert på at de er kristne. De er basert på at staten anerkjenner de som legitime fridager. Akkurat som at et ekteskap, eller de vesentlige delene ved det, ikke har noe med kirken å gjøre. Det er en sosial kontrakt anerkjent av staten.

 

Med det sagt så synes jeg det er helt greit at man må være medlem av DNK om man skal gifte seg i DNK.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Nei. Det du sier er manipulasjon og/eller løgn. Jeg har aldri sagt ateister er "gale" eller at "Kristne" går "rette veien". Jeg forsøker bare å påpeke verdien av Kristendommen i Europa.

 

Jeg snakker ikke om ateister får fordeler, jeg snakker om at ateister er villige eller ikke til å ta konsekvensen av sine valg. I dette tilfellet ved at de ikke kan gifte seg i Kirken og ikke vil ha fridager på Kristne helligdager.

Er du som kristen villig til å ta konsekvensene fra når kristendommen herjet rundt og drepte alle som ikke var villig til å konvertere? Du må jo stilles til ansvar for dine ''valg''.

 

 

Hvem har sagt jeg er Kristen? Jeg vet du liker å lage skrønehistorier om Kristendommen, som så mange andre bitre hatere her på forumet, men det rettferdiggjør ikke spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...