Gå til innhold

Bør kun religiøse få religiøse ferier - avvikling av påskeferie og juleferie for ateister


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Guder kan ikke oppstå fra ingenting. Heimdall ble født av ni mødre for eksempel: Gjálp, Greip, Eistla, Angeyja, Ulfrún, Eyrgjafa, Imðr, Atla og Járnsaxa.

Det var forsøk på sarkasme, men feilet. Religiøse peker jo hele tiden på at Big Bang ikke kan oppstå fra ingenting, men de sier ingenting om hva som fantes før gudene deres fantes.

Lenke til kommentar

Det er bare guder som kan oppstå fra ingenting. Jeg skal ikke si at de oftest oppstår i tomme hoder.

 

Så dersom jeg skulle begynne å meditere, så vil det oppstå en rekke guder  :wee:

Jeg har aldri skikkelig prøvd særlig til meditasjon til nå. Men, det ville jo vært skøy å se hvilke guder jeg kan mane fram  :ohmy:

Endret av G
Lenke til kommentar

Guder kan ikke oppstå fra ingenting. Heimdall ble født av ni mødre for eksempel: Gjálp, Greip, Eistla, Angeyja, Ulfrún, Eyrgjafa, Imðr, Atla og Járnsaxa.

 

Derfor han fikk så awesome powers?

 

 

 

 

Heimdall var i den norrøne mytologien vokteren av Bifrost, regnbuebroen mellom Åsgard og Midgard, som er den viktigste veien inn i Gudenes rike.

 

Montro om det er der kristentolkningen av St. Peter har hatt sitt rip-off?

 

Perleport vs. gulltenner.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er fremdeles for å røske opp og kaste ut gammel overtro av fridagene våre jeg. De aller fleste har ikke peiling på hvorfor vi feirer påske, de vet at det har noe med den fiktive kristne helten, men ikke hva biblen påstår at skjedde og er dette noe å feire da? Ta vekk alt som heter hellig dager, ingenting er hellig allikevel, og erstatt det med noe annet. Ferie må vi jo ha, men vi trenger ikke å ha fridager oppkalt etter en løgnhistorier.  La oss heller kalle dem for noe bedre, mer inspirerende og godt...

 

 

På tide at vi slutter å feire at menneske ofringer er noe vi bør se opp til... Og det er jo hva den kristne påsken er, da feirer de at guden deres var så stupid at han måtte ofre sin eneste sønn (så vidt vi vet...) for å tilgi oss for noe han selv hadde tillagt oss, men som han selv har skylden for... For et makkverk av primitivitet og bestialske ting å tro på....
 

Endret av RWS
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...