Gå til innhold

Den store Playerunknown Battleground-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fyrte opp spillet igjen etter å ikke ha prøvd det siden en uke etter release på Steam.

 

Skjønner fortsatt ikke greia. Av 4 kamper vant vi en og kom på 2 og 4 plass. Ene gangen døde en av oss tidlig og vi restartet.

 

Ser virkelig ikke gleden i et spill der det å gjemme seg er det som fører til seier. Finne utstyr første 5 min, deretter gjemme seg i 20 min.

Lenke til kommentar

Det kommer jo an på hvordan du legger det opp til selv. Jeg gidde ikke å "gjemme" meg. Jeg går alltid og leter etter fiender. Er det som er morsomt. 

Det å løpe inn i sirkelen fortest mulig og sitte og campe i et hus det er jo gørr kjedelig. 

 

 

Det samme gjør jeg. I det siste har jeg droppet direkte ned på steder hvor det alltid er mye folk. Jeg dør relativt ofte, men blir stadig bedre i nærkamp. I tillegg er det morsomt. 

 

Det å starte safe på kanten av mappet er fint det også, men blir fort mye venting. 

Lenke til kommentar

Fyrte opp spillet igjen etter å ikke ha prøvd det siden en uke etter release på Steam.

 

Skjønner fortsatt ikke greia. Av 4 kamper vant vi en og kom på 2 og 4 plass. Ene gangen døde en av oss tidlig og vi restartet.

 

Ser virkelig ikke gleden i et spill der det å gjemme seg er det som fører til seier. Finne utstyr første 5 min, deretter gjemme seg i 20 min.

Det kommer jo helt an på hvordan du spiller.

 

Tidligere har jeg og kameratene gått for å finne, og gjerne unngått kamper, hoppet på low risk-områder og lignende. Vi vant ganske ofte, men det ble jo drittkjedelige runder.

 

Nå hopper vi som regel på middels- til høyrisikoområder, og går mot der vi hører skudd. Vi oppsøker spenningen. Vi vinner mer sjeldent, men det er ufattelig mye gøyere.

Lenke til kommentar

Jeg hadde hatt droppet der det er mye folk oftere om det ikke var for den horrible nettkoden i dette spillet.

Dette.

 

Altså, det er jo helt tilfeldig hvem som vinner i en skuddveksling. Poenget med spillet er jo å vinne, og i dette spillet er det å gjemme seg og spille safe som er nøkkelen til seier.

 

Sikring og skytingen i dette spillet skriker fortsatt early access.

Lenke til kommentar

 

Fyrte opp spillet igjen etter å ikke ha prøvd det siden en uke etter release på Steam.

 

Skjønner fortsatt ikke greia. Av 4 kamper vant vi en og kom på 2 og 4 plass. Ene gangen døde en av oss tidlig og vi restartet.

 

Ser virkelig ikke gleden i et spill der det å gjemme seg er det som fører til seier. Finne utstyr første 5 min, deretter gjemme seg i 20 min.

Det kommer jo helt an på hvordan du spiller.

 

Tidligere har jeg og kameratene gått for å finne, og gjerne unngått kamper, hoppet på low risk-områder og lignende. Vi vant ganske ofte, men det ble jo drittkjedelige runder.

 

Nå hopper vi som regel på middels- til høyrisikoområder, og går mot der vi hører skudd. Vi oppsøker spenningen. Vi vinner mer sjeldent, men det er ufattelig mye gøyere.

 

 

Kombinasjon er vel best eller? Land et sted hvor du kan loote og få deg i hvert fall noen våpen, så kan du begynne å aktivt jakte andre.

 

Noen ganger, på pur faen, så dropper jeg å plukke opp ARs og SMGs og bare bruker hagle f.eks eller bare pistol.

Stakkars folk som løper bort for å loote meg, for jeg har jo ikke en dritt! :p

 

For øvrig burde de belønne kills med mer BP. Slik at om jeg f.eks dreper 3 stykker og blir nummer 30 så får jeg en del mer poeng enn en fyr som blir nummer 10 uten en enste kill.

Å belønne kills med mye mer BP tror jeg vil forandre en del på hvordan folk spiller.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om poenegne. Jeg bryr meg ikke om win-ratio heller, og jeg bryr meg (egentlig) ikke om K/D. Den siste er en halvsannhet. Jeg går for kills, og liker ikke å dø uten å drepe noen, men har ingen problemer med å quitte spillet om 1 eller 2 i laget dør tidlig, så vi kan starte på nytt med en gang.

 

Men jeg snakker vel om en kombinasjon. Jeg liker som regel ikke skolen siden det er for dårlig loot. Military, Novo, eller Georgopol er de plassene vi dropper oftest. Det er alltid andre der, men god nok plass til at ikke den første som finner gun, vinner.

Lenke til kommentar

Poenget med spillet er jo å vinne, og i dette spillet er det å gjemme seg og spille safe som er nøkkelen til seier.

 

Helt enig i poenget, men sterkt uenig i taktikken. Nå spiller jeg riktignok aldri solo, men i squad så er det du sier en oppskrift på tap. Jeg/vi spiller aldri defensivt og det slår positivt ut for vår del. Vi unngår fighting i starten dersom det lar seg gjøre, men dropper aldri på low-lvl loot steder. Her er stats fra S5 så langt:

 

post-41440-0-78162900-1508642331_thumb.png

Lenke til kommentar

Gjemme seg og spille safe lar deg sikkert komme til topp 15 ofte, men å være aggressiv gjør at du blir flinkere i kamper og dermed øker sjansene til å vinne siste sirkelen drastisk. Da spillet først kom ut spilte jeg safe, jeg sugde i kamper. Nå går jeg inn med et mindset hvor jeg sier til meg selv "Ahh 15 andre lander ved siden av meg, stakkars dem!" haha.

Det er utrolig mye taktikk i spillet og det er ingen variabel man kan bruke for å vinne, spillet er så sinnsykt dynamisk og derfor jeg liker det.

Lenke til kommentar

Jeg hadde også kjørt en mye mer aggressiv taktikk hadde nettkoden og bildefrekvensen i spillet gjort skuddvekslinger innbydende.

 

Takler fortsatt ikke at spillet dypper ned i 15 fps hver gang det skjer noe spennende i spillet. Og dette på en PC som kjører spill som R6 Siege på ultra settings med konstant 120+ fps.

 

Har spilt kanskje 30 runder totalt i spillet, alt i duo eller squad, og vunnet 5 ganger nå og kommet på topp 20 de andre gangene. Hjelper selvsagt at noen i squadet begynner å bli ganske gode, men vi starter alltid i ytterkanten og jobber oss innover mens vi prøver å unngå folk. Siste skuddveksling når vi bare er noen få igjen føles alltid mer ut som flaks/uflaks når nettkoden er så elendig.

Lenke til kommentar

Min PC er rock stable. Opplever ikke FPS drops.

Heldiggris. Virker totalt tilfeldig om man har det eller ikke. De jeg kjenner som har litt eldre pc-er enn meg med mye svakere grafikkort har bedre bildeflyt enn det jeg har. En annen med kraftigere PC enn meg igjen har også FPS drops.

 

Håper de fokuserer mer på ytelse enn innhold i tiden fremover. Grafikken hadde trengt seg et løft fra Xbox 360 nivået som det ligger på nå også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...