Gå til innhold

Den store Playerunknown Battleground-tråden


Anbefalte innlegg

Det er damage reduction på vester også:

 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/13ZI5GQDbCXl7IlVCVnEA6aZVfC7NFJLBsXPIAGFMNj4/edit#gid=678472318

 

Edit: Se på høyre side.

 

 

 

Man bytter hjelm kun hvis den er helt kjørt. Vest bør man bytte stort sett hvis det er mindre enn 60-70% durability igjen. Har ingen korrekt science her, men i kampens hete er det en god tommelfingerregel.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal teste testserveren, men syns ikke det burde være nødvendig og det er helt håpløst at de ikke er i stand til å optimalisere spillet bedre etter å ha solgt så mye. Det finnes faktisk ikke en unnskyldning for det mtp at de har så ufattelig mye ressurser. Gleder meg sånn til et studio som faktisk er ørlite kompetente lager et spill i samme sjanger. Da skal jeg aldri snu meg tilbake.

Lenke til kommentar

Nå er jo spillet fremdeles i "Early Access" med release rett rundt hjørnet. Patch 1.0 slippes vel sikkert 12. Desember da Playerunknown har annonsert at nye Desert Map vil bli vist frem (og trolig sluppet?) 12. Desember.

 

Det skal jo også sies at spillet har tatt temmelig store steg hva gjelder ytelse og optimalisering, jeg var en av de som hadde tilgang til BETA før spillet gikk Early-Access og det var vel helt i starten av 2017. Det gikk vel ikke Early-Access før i Mars?

 

Største utfordringen med ytelsen nå er hvordan den skalerer ræva med bra maskinvare. Med GTX 1080 Ti så får jeg fremdeles en ytelse som hopper mellom 40-100 FPS, mens broren min som sitter på GTX 970M får nesten tilsvarende. Og uansett hvor mye du rævkjører grafikkinnstillingene (med unntak av view-distance) så har det fryktelig lite å si på ytelsen hvertfall for min del.

 

 

Men jeg syntes det blir teit å klage så voldsomt inntil spillet faktisk er lansert. Etter Patch 1.0 så syntes jeg det er mer rettferdig å stille litt større krav men alt jeg har sett av videoer fra Test Serverne tilsier jo at Patch 1.0 kommer med en hel haug av forbedringer. Virker som den største oppdateringen til spillet så langt i utviklingen.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 Det finnes faktisk ikke en unnskyldning for det mtp at de har så ufattelig mye ressurser. 

Ressurser som i penger? Penger gir ikke automatisk kompetente folk som er godt kjent med dagens kode / systemer fra dag 1.

Slike ting tar tid, og mtp. det ikke har gått 1 år en gang siden det eksploderte, så syns jeg ikke det er noe vi skal ta Bluehole på.

Lenke til kommentar

Har du forsøkt test-serveren? Der opplever jeg (og alle jeg kjenner) markant forbedring i FPS.

Selv har jeg god fps på testserveren, men jeg (og mange andre) sliter med lag/rubberbanding. Ble utrolig forbanna i går når jeg landa på shooting range først, men med en fyr rett bak meg. Jeg løper  bort til bordet hvor det ligger en mini. I det jeg skal plukke den opp blir jeg flytta 4-5 meter tilbake. Det store problemet er at det kun skjer med meg, mens han som landa etter meg kom helt bort og fikk plukka opp det samme våpnet uten problem.

 

Men dersom de får orden på det og får opp tickraten så begynner det virkelig å ligne på noe. Fpsen er som sagt rimelig god, det samme er flyten i spillet ellers.

Lenke til kommentar

 

Det finnes faktisk ikke en unnskyldning for det mtp at de har så ufattelig mye ressurser.

Ressurser som i penger? Penger gir ikke automatisk kompetente folk som er godt kjent med dagens kode / systemer fra dag 1.

Slike ting tar tid, og mtp. det ikke har gått 1 år en gang siden det eksploderte, så syns jeg ikke det er noe vi skal ta Bluehole på.

Har man nok penger får man tak i kompetente folk. Opplever man suksess setter man at spillet skal være optimalisert og stabilt som prioritet nummer én. Bluehole fokuserer heller på nytt kart og Xbox. Amatører.

Lenke til kommentar

Så du har altså ikke spilt testversjonen av Patch 1.0 og du stempler utviklerne som amatører med feil fokus uten at du har noen som helst erfaring med release patchen?

Det er en testversjon med ekstreme mengder rubberbanding. Så, nei har ikke prøvd mer enn en runde der og var ikke videre imponert.

Lenke til kommentar

Så du dømmer altså utviklerne nord og ned uten noe som helst form for praktisk grunnlag for å gjøre det?

 

Er jo ikke rart at test serverne går til helvete når det er så mange som er utålmodige og vil prøve ut patch 1.0 før den slippes live så Test Serverne blir overbelastet med langt flere spillere enn hva de er skalerte for. Det er jo ikke sånn at de har skalert serverne med en tanke for at Test Serverne plutselig skulle bli blant topp-10 mest populære spill på Steam.

 

Nå har man vel forøvrig også test servere for å teste og finpusse patchen før den slippes live så om rubberbandingen er et problem relatert til patchen og ikke serverbelastningen så er vel nettopp ting som det mye av poenget med at patch 1.0 per nå kun er på test serverne og ikke live serverne.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

 

Så du har altså ikke spilt testversjonen av Patch 1.0 og du stempler utviklerne som amatører med feil fokus uten at du har noen som helst erfaring med release patchen?

Det er en testversjon med ekstreme mengder rubberbanding. Så, nei har ikke prøvd mer enn en runde der og var ikke videre imponert.

 

 

På EU serveren? Det var ikke rubberbanding når jeg spilte igår. Looting og hitbox er langt bedre enn tidligere. Bedre grafikk, ytelse og gameplay. vaulting og redesign av sikter og lyder overalt gjør det utrolig mye bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

 

Så du har altså ikke spilt testversjonen av Patch 1.0 og du stempler utviklerne som amatører med feil fokus uten at du har noen som helst erfaring med release patchen?

Det er en testversjon med ekstreme mengder rubberbanding. Så, nei har ikke prøvd mer enn en runde der og var ikke videre imponert.

 

 

På EU serveren? Det var ikke rubberbanding når jeg spilte igår. Looting og hitbox er langt bedre enn tidligere. Bedre grafikk, ytelse og gameplay. vaulting og redesign av sikter og lyder overalt gjør det utrolig mye bedre.

 

Som igjen tyder på ekstrem høy pågang på enkelte tidspunkt, for at det har vært rubberbanding på testserverne er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar

 

Har du forsøkt test-serveren? Der opplever jeg (og alle jeg kjenner) markant forbedring i FPS.

Selv har jeg god fps på testserveren, men jeg (og mange andre) sliter med lag/rubberbanding. Ble utrolig forbanna i går når jeg landa på shooting range først, men med en fyr rett bak meg. Jeg løper  bort til bordet hvor det ligger en mini. I det jeg skal plukke den opp blir jeg flytta 4-5 meter tilbake. Det store problemet er at det kun skjer med meg, mens han som landa etter meg kom helt bort og fikk plukka opp det samme våpnet uten problem.

 

Men dersom de får orden på det og får opp tickraten så begynner det virkelig å ligne på noe. Fpsen er som sagt rimelig god, det samme er flyten i spillet ellers.

 

Opplever det samme. Første runde jeg forsøkte testserveren (for et par uker siden) opplevde jeg ikke dette, men det er mulig jeg bare var heldig. Denne uken har jeg opplevd det mye, spesielt når mange lander på samme sted. Og ja, det kan være fantastisk frustrerende, og jeg håper de fikser det. Men ellers har jeg opplevd store forbedringer på omtrent alle andre områder.

Lenke til kommentar

Så du dømmer altså utviklerne nord og ned uten noe som helst form for praktisk grunnlag for å gjøre det?

 

Er jo ikke rart at test serverne går til helvete når det er så mange som er utålmodige og vil prøve ut patch 1.0 før den slippes live så Test Serverne blir overbelastet med langt flere spillere enn hva de er skalerte for. Det er jo ikke sånn at de har skalert serverne med en tanke for at Test Serverne plutselig skulle bli blant topp-10 mest populære spill på Steam.

 

Nå har man vel forøvrig også test servere for å teste og finpusse patchen før den slippes live så om rubberbandingen er et problem relatert til patchen og ikke serverbelastningen så er vel nettopp ting som det mye av poenget med at patch 1.0 per nå kun er på test serverne og ikke live serverne.

Jeg har plenty med praktisk grunnlag til å dømme spillet nord og ned. Jeg har spilt det til og fra i en del måneder og resultatet har alltid vært det samme. Hit detection er en vits, ytelsen er elendig og spillet kræsjer litt for ofte til desktop. Jeg har heller ikke troa på at 1.0 patchen løser alle problemene, men jeg håper jeg tar feil. Det lukter evig early access, selv om de nå liksom lanserer et fullverdig spill.

 

Jeg vedder 1000 kroner på at i det sekundet det kommer et battle royale spill med realistisk grafikk fra noen litt mer kompetente spillutviklere så vil PUBG-hypen dale på rekordtid.

Lenke til kommentar

vi får se. Jeg mistenker at test-serverne var såpass bra at de ble litt for populær, og dermed overbelastet i de siste par rundene med public test server. Forenklet sett synes jeg nå at test-verisjonen er mye bedre enn live-verisjonen, men at serverne på test-verisjonen har vært dårligere/underdimensjonert i forhold til live-verisjonen. Et så stort og åpenbart problem som ekstrem rubberbanding kan vi forvente blir fikset fort, og utenom det ser jeg ikke særlig mange problemer med test-serveren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jo spillet fremdeles i "Early Access" med release rett rundt hjørnet. Patch 1.0 slippes vel sikkert 12. Desember da Playerunknown har annonsert at nye Desert Map vil bli vist frem (og trolig sluppet?) 12. Desember.

 

Det skal jo også sies at spillet har tatt temmelig store steg hva gjelder ytelse og optimalisering, jeg var en av de som hadde tilgang til BETA før spillet gikk Early-Access og det var vel helt i starten av 2017. Det gikk vel ikke Early-Access før i Mars?

 

Største utfordringen med ytelsen nå er hvordan den skalerer ræva med bra maskinvare. Med GTX 1080 Ti så får jeg fremdeles en ytelse som hopper mellom 40-100 FPS, mens broren min som sitter på GTX 970M får nesten tilsvarende. Og uansett hvor mye du rævkjører grafikkinnstillingene (med unntak av view-distance) så har det fryktelig lite å si på ytelsen hvertfall for min del.

 

 

Men jeg syntes det blir teit å klage så voldsomt inntil spillet faktisk er lansert. Etter Patch 1.0 så syntes jeg det er mer rettferdig å stille litt større krav men alt jeg har sett av videoer fra Test Serverne tilsier jo at Patch 1.0 kommer med en hel haug av forbedringer. Virker som den største oppdateringen til spillet så langt i utviklingen.

Prøv 8700k @ 5ghz+ OG 4000mhz minne OG 1080ti. Da får du nok over 100fps hele tiden :D

 

Sliter man med fps, så har man for dårlig hardware  :green:

post-42975-0-14628900-1512166900_thumb.png

 

4000 cl16-17 tweaket ram og intel skylake x/coffee lake @ 4700-

5,3ghz = win i PUBG

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...