Gå til innhold

Den store Playerunknown Battleground-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, takk!

 

Hva er deres mening om first person mode? :)

 

Jeg personlig liker den ganske godt, det føles litt mer intenst.

Den er ikke perfekt, men forventer at den blir bedre etter noen oppdateringer. :)

 

Syns det er sånn spillet burde spillet. Tredjeperson gjør spillet til kamera krigføring mer enn det hander om faktiske skytingen. Så jeg elsker det. Bare ta en kamp hvor begge står bak et tre og peaker ut...i tredjeperson kan man bare stå trygt og vente til at den andre beveger seg. I første person må du ta sjanser og er nettopp det som gjør det så sabla gøy.

Endret av Avean
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så fort squads får FPP blir det fryktelig lite TPP på meg iallefall, spesielt når de får ordnet scaling.

 

Det jeg ikke syns noe om er hvor ofte jeg ser ut til å få regnvær siden sist patch, har fått det iallfall 1/3 games.

Lenke til kommentar

Regnværet var jo bugget før oppdateringen, det kom alt for sjeldent. Så det skal være normalisert igjen nå, sikkert bar du som har blitt vant til at det kommer utrolig sjeldent. Selv liker jeg første person bedre og bedre, føltes fryktelig uvant i starten men nå har det hvertfall blitt noen topp-10 plasseringen og ting begynner å sitte. Men plages veldig av at kameraføringen føles alt, alt for lav og jeg syntes animasjonene og den generelle flyten i første person føles litt feil uten at jeg helt klarer å sette ord på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Håper de heller går over til et dynamisk vær, en hel runde med regn som overdøver all annen lyd annet er ganske slitsomt.

Blir nok å leave på spawn island fra nå av når jeg får regn, bryr meg ikke noe særlig om ranking likevel. 

Lenke til kommentar

Jeg synes TPP har vært en av de tingene som virkelig har gjort pubg til et spill som står seg skikkelig ut fra mye annet. Jeg tenker at de som synes TPP er feigt/random ikke har lært seg hvordan man skal bruke det til sin egen fordel. Det tilfører spillet en ekstra dimensjon som gjør mestringen av spillet enda mer utfordrende siden det krever en helt annen taktikk enn vi er vant med fra tradisjonelle FPS spill.

 

Jeg forstår at mange liker intensiteten, men jeg syns at opplevelsen tapte seg en del med FPP. Jeg håper dog det kommer squad FPP etter hvert siden jeg tror det vil oppleves bedre enn i duo/solo.

Lenke til kommentar

Jeg tenker at de som synes TPP er feigt/random ikke har lært seg hvordan man skal bruke det til sin egen fordel. Det tilfører spillet en ekstra dimensjon som gjør mestringen av spillet enda mer utfordrende siden det krever en helt annen taktikk enn vi er vant med fra tradisjonelle FPS spill

 

 

Det er en del av oss som rett og slett bare ikke liker 3rd person taktikkene (peaking rundt hjørnene/over hauer osv). Bruker de selvsagt når man må, men FPP er så mye mer intenst og man lever seg mer inn i spillet. 

 

Liker FPP mye bedre så langt jeg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Typisk TPP scenario:

Man står bak et tre, spotter en motstander ca. 100 meter borte og starter å skyte.
Treffer et par ganger, så motstanderen gjemmer seg bak treet for å bruke meds.

Motstanderen kan men hans er helt trygg fra deg bak treet finne ut hvor du er, og se om du eventuelt flytter deg for å få en annen vinkel.

Når han har tilnærmet fullt liv igjen er han klar til å returnere ild mot deg, hvor enn du er.

Samme scenario i FPP:
Man åpner ild mot motstander.

Han må gjemme seg bak treet og ta meds, men har null peiling på hvor du er, med unntak av at han hørte sånn ca. hvor skuddene kom fra.

Mens han meder kan du flytte deg for å få en annen vinkel, ofte gjerne før han i hele tatt er ferdig med meds.

Fienden mottar ikke gratis informasjon som han kan bruke mot deg mens han trykker på "reset-knappen".

 

Så muligheten for outplays er langt større i FPP kontra TPP.

Så for meg er det liten tvil om hva som er å foretrekke, men jeg skal ikke klage på at det finnes 2 helt forskjellige måter å spille samme spill, det er tross alt utelukkende positivt. 

Lenke til kommentar

Hvordan kan FPP ikke føre til mer camping?

Ja, du ser kanskje mer selv om du camper med TPP kontra FPP, men du har da vitterlig også større sjanse for å kunne spotte campere.

 

Hvordan kommer FPP til å løse kommende vaulting? Vil det være mulig? I så fall vil det se veldig rart ut.

Er det noe som virkelig gir muligheten for outplays så er det kommende climbing og vaulting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...