Gå til innhold

Den store Playerunknown Battleground-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde back to back squad FPP wins idag, med kun 3 i squaden :D

 

Må si meg enig i de som sier at FPP gjør spillet mer intenst, for det gjør det virkelig. Eneste som er litt kjipt med FPP er at det blir som regel noen færre kills enn i TPP grunnet mindre info om omgivelsene.

 

Merker dog at når jeg mixer mellom FPP og TPP så suger jeg skikkelig, spesielt når jeg går over fra TPP til FPP  :hm:

Endret av €tt@n
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

I teorien er jo FFP tilrettelagt mer for camping, men der har visst seg at ytterst få har tålmodighet til å stirre på en baderomsdør i 20 minutt.

I TPP kan man i det minste se ut. 

Lenke til kommentar

Hadde en fin runde Duo FPP i går der en luring med en suppressed AR lå proned i gresset de siste tre sirklene og tok 3 teams alene. Jeg og makkeren min var de to siste, og prøvde å sandwiche han, men han var umulig å se, og umulig å plassere pga. suppressoren i tillegg til at det regnet.

 

Det var heller ikke første gangen det har skjedd. En lignende situasjon utspilte seg i Squad FPP for noen dager siden hvor vi var igjen til slutt og var 3 v 2 og ble drept av to luringer som lå i prone. Det er rett og slett for vanskelig å se folk som proner fra FP perspektivet, og de som ligger i prone ser for mye.

 

De jeg spiller med sitter mer igjen med følelsen av "Hadde vi spillt TPP, så hadde vi sett dem", enn "Hadde vi spillt FPP, så hadde de ikke sett oss" som er det argumentet jeg ser flest kommer med.

Lenke til kommentar

De jeg spiller med sitter mer igjen med følelsen av "Hadde vi spillt TPP, så hadde vi sett dem", enn "Hadde vi spillt FPP, så hadde de ikke sett oss" som er det argumentet jeg ser flest kommer med.

Jeg har det motsatt, men samtidig så har jeg ikke vært flink nok til å finne spots der man kan ligge prone og se andre uten at de ser deg. Ofte så er vegetasjonen i veien så man ikke ser noe, men hadde man hatt TPP kunne man sett noe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg er mer på den at suppressor burde vært sjeldnere (crate drop only f.eks.) / ha noen drawbacks.

 

FPP og TPP er så forskjellige måter å spille spillet på, så det sier seg nesten selv at like situasjoner utspiller seg helt forskjellige i de forskjellige gamemodene. 

Lenke til kommentar

Enig i det, men føler det blir litt for dumt at man kan ha flaks med ringene og bare ligge på bakken praktisk talt undetected fordi camera heighten i FPP gjør det umulig å se dem. Enten må de gjøre noe med foliagen slik at det er mulig å se folk, eller så må de redusere visibility i prone, eller fjerne muligheten til å skyte fra prone.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Forhåpentligvis blir det bedre når de får fikset hobbiteffekten som er nå.

Ser at en del streamers bruker veldig mye hopping til å sjekke om folk ligger i gress i FPP.

Lenke til kommentar

Liker ikke at streamers er så stor del av dette spillet. Forstår at mye av trafikken kommer derfra så spillet hadde nok ikke vært så stort uten de, men på reddit for eksempel har det vært mye drama rundt streamers og noen drittunge-streamere som klager på "stream snipers" osv. Ganske slitsomt for oss som aldri ser på streams.

Ellers synes jeg spillet er gøy. Hadde det hatt bedre performance bare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Liker ikke at streamers er så stor del av dette spillet. Forstår at mye av trafikken kommer derfra så spillet hadde nok ikke vært så stort uten de, men på reddit for eksempel har det vært mye drama rundt streamers og noen drittunge-streamere som klager på "stream snipers" osv. Ganske slitsomt for oss som aldri ser på streams.

 

Ellers synes jeg spillet er gøy. Hadde det hatt bedre performance bare.

Reddit har vært helt krise i de 3 siste ukene.

 

Heldigvis finnes det streamere som ikke har det samme behovet for drama.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er jo så mye tull på redit. 

 

FP er forresten vanskelig å venne seg til. Kom hjem fra ferie i går og tok et par runder. Jeg gjør det veldig dårlig.

Krever litt tilvenning ja.

 

Bruke lyd for det er verdt i CQB (slå av surround om du har det påslått via headsettet) og være i konstant bevegelse på åpnere områder.

Lenke til kommentar

Det virker som de har satt kameraet i brystkassa på han/hun du løper rundt med ja. Ellers så er spillet litt "håpløst" noen ganger, litt tregt, litt dårlig, litt gammeldags, men samtidig veldig morsomt på en gang. Litt som Arma, forferdelig UI, håpløst klunky med inventories man må aktivt bruke mens man er i kamp og animasjoner som man ikke får kansellert om man må noen ganger. Men igjen, det er en eller annen atmosfære i dette spillet som bare er forferdelig vanedannende  :dribble:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noen her som har AMD skjermkort og sliter med FPS-drops? Jeg sitter med en eldre 290x og en 4790k CPU. Jeg spilte spillet i tidligere beta og ting gikk fint. De siste 4-5 ukene har har spillet knapt vært spillbart. Møter jeg andre folk i en by eller i et hus, må de være AFK eller uten våpen for at jeg skal ha en sjanse. Jeg har egentlig planlagt å kjøpe et Vega 56/64 kort, men om AMD er vesentlig dårligere optimalisert enn tilsvarende kort fra nVidia på et av de 4 spillene jeg spiller, så bør jeg vel heller kikke på GTX 1070/1080. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...