Jump to content

Zlinga

Medlemmer
  • Content Count

    297
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

101 :)

Profile Information

  • Kjønn
    Mann
  1. Jeg kommenterte i forhold til denne artikkelen. "Videre skal Epic ta samtlige kostnader knyttet til utviklingen" Det stemmer ikke i følge pressemeldingen, derfor kommenterte jeg det. Videre skrev de: "Til gjengjeld tar Epic rundt halvparten av fortjenesten som kommer fra salg av spillene." Noe som stemmer med pressemeldingen. Hva er det da du sikter til?
  2. "Først og fremst lover selskapet full kreativ frihet og eierskap over spillene som utvikles. Videre skal Epic ta samtlige kostnader knyttet til utviklingen, inkludert lønn til utviklere, testing, oversettelser, markedsføring og mer.Til gjengjeld tar Epic rundt halvparten av fortjenesten som kommer fra salg av spillene." Epic skal ikke nødvendigvis ta samtlige kostnader knyttet til utviklingen av spillene. Sitat fra pressemeldingen: "Fully-funded projects. Epic Games Publishing will cover up to 100% of development costs, from developer salaries to go-to-market expenses such as QA, localization, marketing, and all publishing costs." Legg merke til at det står "up to 100%" og ikke 100%! Videre fra pressemeldingen står det: "50/50 profit sharing. Developers earn a fair share for their work -- once costs are recouped, developers earn at least 50% of all profits." Legg merke til delen hvor det står "once costs are recouped" Det betyr at utviklerne ikke får noe som helst før EGP har fått inn alle pengene de har brukt på utviklingen og markedsføringen av spillet. Det vil si at dersom spillet ikke selger bra, så risikerer utvikleren at de ikke sitter igjen med en eneste krone på prosjektet. Fordelen da er selvsagt at en del eller alle utgiftene (opp til, men ikke nødvendigvis 100%) er dekket. Jeg sliter litt med å se hvordan dette skal være bra for utviklerne. De eneste tilfellene de kan være tjent med en modell som dette, er dersom spillet gjør det veldig dårlig til middels bra og selger under eller opp mot forventet antall kopier. De er også avhengig av å få 100% dekket utgiftene fra utviklingen av spillet, ellers risikerer de å tape penger ved få salg. Dersom de derimot gjør det bra og selger mange kopier, så ville de tjene langt mindre penger med Epic enn om de hadde valgt en annen løsning. Det er nettopp derfor Epic gjør det på denne måten. De vet selv at dersom spillet selger dårlig, så taper de penger på det. Med de har også sikret seg alle inntekter fra spillet helt til pengene de har spyttet inn i prosjektet, har kommet tilbake til de selv. Den eneste måten Epic tjener penger, er dersom spillet selger bra. De er derfor ekstremt selektive på hvilke utviklere de velger, og går for kjente studio som har levert gode titler tidligere i håp om at disse skal gjøre det bra igjen. Det som de ikke skriver eller sier noe om, er om disse blir Epic Games Store exclusive. Noe de garantert kommer til å bli, men de vet at vil skape bråk og derfor sier de ikke si noe om det en så lenge.
  3. Delvis feil! EA-spill på Steam krever at du installerer 3.parts DRM-løsning som i dette tilfellet er Origin-klienten. Du får ikke spilt noen av spillene til EA på Steam uten Origin-klienten som betyr at du MÅ ha denne klienten. https://store.steampowered.com/app/1172380/STAR_WARS_Jedi_Fallen_Order/ Eneste unntaket jeg har hørt om til nå blir Apex Legends. Klarer dessverre ikke finne noen link til hvor jeg hørte/leste det.
×
×
  • Create New...