Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sitter med samme spm som han over her, i mitt tilfelle snakk om å gå over fra iPhone 6s.

Har ikke hatt android siden HTC desire z og lurer på om tiden for android og tilsvarende smartwatch nå er inne eller om jeg må forberede meg på ustabilitet og uendelig tilpassing igjen.

 

Er også usikker på om Samsung er way to go for android eller om noen av de andre er bedre.

 

Er opptatt av ytelse, at telefonen ikke føles *glemt* med en gang (sene/ingen oppd), og at den kan vare i 2,5 år uten at det føles som om den er ubrukelig. Om jeg må evt vente til s9 er null stress, men kom ikke s8 ut like før ferien?

Lenke til kommentar

Jeg sitter med samme spm som han over her, i mitt tilfelle snakk om å gå over fra iPhone 6s.

Har ikke hatt android siden HTC desire z og lurer på om tiden for android og tilsvarende smartwatch nå er inne eller om jeg må forberede meg på ustabilitet og uendelig tilpassing igjen.

 

Er også usikker på om Samsung er way to go for android eller om noen av de andre er bedre.

 

Er opptatt av ytelse, at telefonen ikke føles *glemt* med en gang (sene/ingen oppd), og at den kan vare i 2,5 år uten at det føles som om den er ubrukelig. Om jeg må evt vente til s9 er null stress, men kom ikke s8 ut like før ferien?

Ble lansert i mars, kom i butikkene i mai. Så det blir lenge å vente på S9. Prisen på S8 og spesielt S8+ har gått ned såpass mye at det er et ekstremt bra kjøp etter min mening. Selv skal jeg prøve å vente til Black Friday før jeg bestemmer meg for om det blir S8+ igjen (hadde som jobbtelefon frem til nylig), Pixel 2 XL eller noe annet.
Lenke til kommentar

Sikkerhetsoppdateringer skal man få hver måned, eller kvartalsvis (avhengig av modell):

https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

Min S8+ har kun sikkerhetsfiks frem til 1. august. Google kom med en viktig sikkerhetsfiks som 4. september så det er håp om at den ikke kommer om så altfor lenge. Det hadde vært greit å kunne bruke BlueTooth igjen som nå er helt vidåpen for angrep på mobilen.

Lenke til kommentar

 

Sikkerhetsoppdateringer skal man få hver måned, eller kvartalsvis (avhengig av modell):

https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

Min S8+ har kun sikkerhetsfiks frem til 1. august. Google kom med en viktig sikkerhetsfiks som 4. september så det er håp om at den ikke kommer om så altfor lenge. Det hadde vært greit å kunne bruke BlueTooth igjen som nå er helt vidåpen for angrep på mobilen.

 

S8 nordisk har mottatt månedlige oppdateringer siden lansering: http://doc.samsungmobile.com/SM-G955F/NEE/doc.html

Lenke til kommentar

 

 

Sikkerhetsoppdateringer skal man få hver måned, eller kvartalsvis (avhengig av modell):

https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

Min S8+ har kun sikkerhetsfiks frem til 1. august. Google kom med en viktig sikkerhetsfiks som 4. september så det er håp om at den ikke kommer om så altfor lenge. Det hadde vært greit å kunne bruke BlueTooth igjen som nå er helt vidåpen for angrep på mobilen.

S8 nordisk har mottatt månedlige oppdateringer siden lansering: http://doc.samsungmobile.com/SM-G955F/NEE/doc.html

Nettopp. Augustoppdateringen fra Google som kom 1. august distribuerte de ifølge siden 21. august slik at mobilen har alle sikkerhetsfiksene frem til 1. august idag.

 

Krysser fingrene for at de snart klarer få ut sikkerhetsfiksen Google kom med 4. september slik at BlueTooth igjen kan brukes. Denne uken hadde ikke vært for sent for en så alvorlig feil.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Litt merkelig spørsmål kanskje, men likevel ganske viktig i mobilverdenen :).

 

En helt avgjørende egenskap for min del er flyten i nettleseren. Når jeg åpner en nettside med iPhone så går det rask og greit uten at artikkelen stadig oppdaterer seg og at teksten plutselig spretter nedover skjermen. De gangene jeg har prøvd Android så har opplevelsen ved å bruke nettleseren vært veldig skuffende.

Hvordan er dette på Galaxy S8 nå? Er det også slik at adressefeltet og "tilbake" og "fram"knappene er flyttet ned?

Lenke til kommentar

Nettopp. Augustoppdateringen fra Google som kom 1. august distribuerte de ifølge siden 21. august slik at mobilen har alle sikkerhetsfiksene frem til 1. august idag

Android sikkerhetsoppdateringer slippes ikke den første hver måned:

https://source.android.com/security/bulletin/

 

Min Nexus 5X hadde ikke mottatt septemberpakken sist jeg sjekket, så sent som på fredag 15. Skal sjekke om den har kommet i dag.

Lenke til kommentar

Litt merkelig spørsmål kanskje, men likevel ganske viktig i mobilverdenen :).

 

En helt avgjørende egenskap for min del er flyten i nettleseren. Når jeg åpner en nettside med iPhone så går det rask og greit uten at artikkelen stadig oppdaterer seg og at teksten plutselig spretter nedover skjermen. De gangene jeg har prøvd Android så har opplevelsen ved å bruke nettleseren vært veldig skuffende.

Hvordan er dette på Galaxy S8 nå? Er det også slik at adressefeltet og "tilbake" og "fram"knappene er flyttet ned?

 

Finnes en innstilling i Chrome for å forhindre dette. chrome://flags - Slå på rulleforankring/scroll-anchoring 

Lenke til kommentar

 

Litt merkelig spørsmål kanskje, men likevel ganske viktig i mobilverdenen :).

 

En helt avgjørende egenskap for min del er flyten i nettleseren. Når jeg åpner en nettside med iPhone så går det rask og greit uten at artikkelen stadig oppdaterer seg og at teksten plutselig spretter nedover skjermen. De gangene jeg har prøvd Android så har opplevelsen ved å bruke nettleseren vært veldig skuffende.

Hvordan er dette på Galaxy S8 nå? Er det også slik at adressefeltet og "tilbake" og "fram"knappene er flyttet ned?

Finnes en innstilling i Chrome for å forhindre dette. chrome://flags - Slå på rulleforankring/scroll-anchoring

Fungerer det bra?

Lenke til kommentar

 

 

Litt merkelig spørsmål kanskje, men likevel ganske viktig i mobilverdenen :).

 

En helt avgjørende egenskap for min del er flyten i nettleseren. Når jeg åpner en nettside med iPhone så går det rask og greit uten at artikkelen stadig oppdaterer seg og at teksten plutselig spretter nedover skjermen. De gangene jeg har prøvd Android så har opplevelsen ved å bruke nettleseren vært veldig skuffende.

Hvordan er dette på Galaxy S8 nå? Er det også slik at adressefeltet og "tilbake" og "fram"knappene er flyttet ned?

Finnes en innstilling i Chrome for å forhindre dette. chrome://flags - Slå på rulleforankring/scroll-anchoring
Fungerer det bra?

Chrome fungerer veldig bra på Android.

Om du skulle være misfornøyd er det vel sikkert 300 andre nettlesere å velge mellom på Play Store, og alle kan settes som standard nettleser (i motsetning til på iPhone)

Lenke til kommentar

 

 

Litt merkelig spørsmål kanskje, men likevel ganske viktig i mobilverdenen :).

 

En helt avgjørende egenskap for min del er flyten i nettleseren. Når jeg åpner en nettside med iPhone så går det rask og greit uten at artikkelen stadig oppdaterer seg og at teksten plutselig spretter nedover skjermen. De gangene jeg har prøvd Android så har opplevelsen ved å bruke nettleseren vært veldig skuffende.

Hvordan er dette på Galaxy S8 nå? Er det også slik at adressefeltet og "tilbake" og "fram"knappene er flyttet ned?

Finnes en innstilling i Chrome for å forhindre dette. chrome://flags - Slå på rulleforankring/scroll-anchoring

Fungerer det bra?

 

Ja, jeg har dette påslått og feiltrykking er eliminert for min del :)

Lenke til kommentar

Loco mange valg nedover den lista :). Finner ikke den innstillingen. Langt ned eller opp? Er det også mulig å tilpasse Chrome slik at søkefeltet kommer nederst? Eventuelt også slik av men bare kan sveipe til venstre for å gå tilbake til forrige side som på iPhone? :)

hehe, ja har litt valgmuligheter i chrome..

 

Er ganske langt ned ja - litt under midten, men bruk finn på siden og scroll-a så finner du det litt raskere ;)

Lenke til kommentar

 

Loco mange valg nedover den lista :). Finner ikke den innstillingen. Langt ned eller opp? Er det også mulig å tilpasse Chrome slik at søkefeltet kommer nederst? Eventuelt også slik av men bare kan sveipe til venstre for å gå tilbake til forrige side som på iPhone? :)

hehe, ja har litt valgmuligheter i chrome..

 

Er ganske langt ned ja - litt under midten, men bruk finn på siden og scroll-a så finner du det litt raskere ;)

Hjertelig takk :)

Lenke til kommentar

 

Vurderer kjøp av S8. Har egt en 6S som fungerer utmerket. Er det verdt å kjøpe S8 nå eller er det like greit å vente til S9 kommer?

Hvorfor vurderer du kjøp hvis s6 fungerer utmerket?

 

 

Skrev dette litt feil. Har en iPhone 6s som jeg vurderer å bytte ut. Kunne tenkt meg vanntettheten og heldekkende skjerm.

Lenke til kommentar

 

 

Vurderer kjøp av S8. Har egt en 6S som fungerer utmerket. Er det verdt å kjøpe S8 nå eller er det like greit å vente til S9 kommer?

Hvorfor vurderer du kjøp hvis s6 fungerer utmerket?

Skrev dette litt feil. Har en iPhone 6s som jeg vurderer å bytte ut. Kunne tenkt meg vanntettheten og heldekkende skjerm.

Etter at Note8 ble tilgjengelig så har prisen rast på s8, så det er virkelig et knakende godt kjøp. Løp og kjøp, er min anbefaling.
Lenke til kommentar

 

 

 

Vurderer kjøp av S8. Har egt en 6S som fungerer utmerket. Er det verdt å kjøpe S8 nå eller er det like greit å vente til S9 kommer?

Hvorfor vurderer du kjøp hvis s6 fungerer utmerket?

Skrev dette litt feil. Har en iPhone 6s som jeg vurderer å bytte ut. Kunne tenkt meg vanntettheten og heldekkende skjerm.

Etter at Note8 ble tilgjengelig så har prisen rast på s8, så det er virkelig et knakende godt kjøp. Løp og kjøp, er min anbefaling.

 

 

Skjønner ikke hvorfor ikke flere folk kikker på Huawei.

Lenke til kommentar

S8 Plus er i dag billigere enn P10 Plus hos power.no og det er ikke tvil om hva som gir mest for pengene. Har selv en P10 Plus og en Note 8(kom fra S8 Plus). S8 Plus har bedre skjerm, kamera*, vanntetthet og lyd (streaming) enn P10 Plus.

 

*kameraet til P10 Plus er til tider vel så bra som hos S8 Plus i dagslys men i svakt lys/mørke blir forsjellen tydelig i Samsungs favør.

Endret av blutut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...