Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Det var synd de ikke prøvde å finne ut av det. Haha, for et patetisk forsøk på apolegetikk.

Men sannheten er at våpenet var uladd og at han kun angrep materiell uten hverken direkte fare for liv eller noe mål om å skade mennesker.

Han sa farvel til sine kjære, fordi han visste at han kom til å bli drept.

 

Jeg lurer bare på hvor grovt høyrepropaganda-kildene til Robertaas lyger i denne saken.

 

Politietterforskere har bekreftet at det ikke var skade på hovedbygningen og at han angrep tomme busser og skur på parkeringsplassen, og at politiet var de eneste som løsnet skudd.

 

...

 

Angående Andy Ngo så er han contributor his det pseudo-intellektuelle bloggen Quilette, som er like seriøs som en gjennomsnittlig Facebook-gruppe laget av strikkemødre -- hvor Andy Ngo, før han faktisk ble slått en gang i ansiktet av en jente og løy om å ha hjerneblødning, tidligere har publisert to falske anklager mot Antifa.

 

At folk siterer Andy Ngo uten å vite historien og forbindelsen hans som nyttig idiot for høyreekstreme, og skaden han har påført -- inkludert drapstrusler til journalister, politikere -- viser bare deres manglende evne til kildekritikk.

 

Jeg kan virkelig ikke går rundt og sjekke historien til envher dårlige kilde ytterste høyre presenterer etter at de har vært innom en eller annen høyreekstrem blogg og klippet og limer inn et innlegg de er enig med, uten å hverken sjekke kilden eller fakta.

 

Det tar ti-tjue ganger lengre tid å faktasjekke enn å ukritisk klippe og lime.

 

---

 

Minner også om at å gjøre høyresiden redd for mennesker som ikke ønsker høyreekstremistisk politikk eller nazister i gatene ha vært en av fokusene til den russiske propagandaen de siste par årene.

 

twitter.com/RVAwonk/status/901900151211610113

 

https://arcdigital.media/how-russian-alt-right-twitter-accounts-worked-together-to-skew-the-narrative-about-berkeley-f03a3d04ac5d

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I en kommentar til de to dramatiske hendelsene i helgen sier presidenten også at mentale lidelser ligger bak, skriver NTB.»

 

Trump skylder på psykisk sykdom for å distansere det fra konsekvensen av sin egen retorikk.

 

Uheldigvis for Trump så overlevde gjerningsmann i El Paso og dermed får vi høre hans egne ord, og hvem han har lyttet på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg tror ikke..jeg vet på basis av uttalige forskningsrapporter ( ikke bestilte fra våpenindustrien selv eller lobbyister).

Det er den LETTE TILGANGEN som gjør problemet usedvanlig stor i USA i forhold til alle andre land på kloden.

Da burde du muligens legge frem disse kildene som ikke er fremmet av lobbyister ... inkludert anti-gun lobbyistene.

 

Helst en som da beviser at

 

Hovedproblemet er selvsagt at det er minst 350.000.000 våpen i USA,...

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som tror det er tilfeldig at USA, med sine våpenlover, er landet med flest masseskytinger i verden? Skytingen i Ohio ble masseskyting nummer 250 hittil i år. Det har vært flere masseskytinger i USA enn dager i 2019. Jeg sier ikke at våpenlovene er eneste årsak, men det er en stor medvirkende effekt som muliggjør disse hendelsene.

 

Registrerer også ordbruken fra regjeringen, Trump, og en rekke republikanske politikere: "tragedy", "attacks", "mentally disturbed" osv. Begge tilfellene blir etterforsket som terrorisme, og den i El Paso er per definisjon et terrorangrep. En litt interessant problemstilling er om ordbruken ville vært annerledes hvis gjerningsmannen for eksempel var muslim. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Så vi er enige om at masseskytingene, som er et relativt nytt fenomen, ikke skyldes våpenlovene som stort sett har vært de samme, eller blitt noe innstrammet.

 

Funket bra på Utøya, eller?

 

Jeg mener fortsatt at når nesten hvem som helst kan gå inn i en butikk og kjøpe seg ei halvautomatisk rifle så er veien altfor enkel for de som ønsker å gjøre disse tingene. Strengere våpenlover vil kunne hindre mye. 

 

Breivik kjøpte et våpen fra Tsjekkia nettopp fordi det var vanskelig i Norge. Risikoen for å bli tatt var stor, dessverre ble han ikke det. 

 

Jeg antar du mener "alt" burde være lov som vanlig. Vi blir ikke enige om dette uansett :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener fortsatt at når nesten hvem som helst kan gå inn i en butikk og kjøpe seg ei halvautomatisk rifle så er veien altfor enkel for de som ønsker å gjøre disse tingene. Strengere våpenlover vil kunne hindre mye. 

 

Breivik kjøpte et våpen fra Tsjekkia nettopp fordi det var vanskelig i Norge. Risikoen for å bli tatt var stor, dessverre ble han ikke det. 

 

Jeg antar du mener "alt" burde være lov som vanlig. Vi blir ikke enige om dette uansett :)

 

Breivik prøvde kjøpe våpen fra Tsjekkia grov kaliber, men klarte ikke så endte med .223 Ruger Mini-14 kjøpt lovlig i Norge, nærmere sagt Winge våpen i Moss. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Det bør også bli en bedre bakgrunnsjekk, og jeg mener også at det ikke bør være lov med såkalte "AR" våpen, altså semi- og automatvåpen blant borgere. Hvorfor skal en vanlig borger gå rundt med våpen som er laget for krig? 

 

Jeg kan være enig i at håndvåpen burde være tillat der borte, men det burde også bli bedre regulert.  

 

Automatvåpen finnes det få av i USA og er ekstremt dyre. Mange koster 10,000$+.

De aller fleste håndvåpen er semiautomatiske.

 

Hvis du ser på totalt antall drepte i USA med skytevåpen, så står håndvåpen for den overveldende majoriteten mens en veldig liten minoritet er drept av AR-type våpen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Straks live Opptak fra i dag:

Trump taler fra WH, hvor han er ventet å kommentere skytingene og foreslå tiltak i respons til disse.

Dette skal være en forberedt tale til nasjonen med teleprompter.

 

Live i nyhetskanaler og på nett 10a ET (16:00 norsk tid), videre dekning etter talen fra ABC News:

 

Opptak fra talen:

 

 

 

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Men sannheten er at våpenet var uladd og at han kun angrep materiell uten hverken direkte fare for liv eller noe mål om å skade mennesker.

Han sa farvel til sine kjære, fordi han visste at han kom til å bli drept.

 

Jeg lurer bare på hvor grovt høyrepropaganda-kildene til Robertaas lyger i denne saken.

 

Politietterforskere har bekreftet at det ikke var skade på hovedbygningen og at han angrep tomme busser og skur på parkeringsplassen, og at politiet var de eneste som løsnet skudd.

Kildene jeg har brukt her er:

Buzzfeed

The National Interest

Har du dokumentasjon på at dette er "høyrepropaganda-kilder" og at de lyger?

 

Og hva mener du er en naturlig reaksjon når en agresiv person med maskinpistol og brannbomber tenner på flere kjøretøyer og går mot en bevoktet bygning og nekter stoppe? Anta at han er helt ufarlig person som sikkert ikke har ammuisjon med seg og sikkert kun har vann i de andre bomene han har med seg? Vente til han har drept noen?

 

 

Andy Ngo, før han faktisk ble slått en gang i ansiktet av en jente og løy om å ha hjerneblødning, tidligere har publisert to falske anklager mot Antifa.

 

At folk siterer Andy Ngo uten å vite historien og forbindelsen hans som nyttig idiot for høyreekstreme, og skaden han har påført -- inkludert drapstrusler til journalister, politikere -- viser bare deres manglende evne til kildekritikk.

 

Jeg kan virkelig ikke går rundt og sjekke historien til envher dårlige kilde ytterste høyre presenterer etter at de har vært innom en eller annen høyreekstrem blogg og klippet og limer inn et innlegg de er enig med, uten å hverken sjekke kilden eller fakta.

 

Det tar ti-tjue ganger lengre tid å faktasjekke enn å ukritisk klippe og lime.

Om det er noen som holder seg til fakta og dokumenterer sine påstander i denne tråden så er det meg.  Her regner jeg med at du som vanlig ikke vil kunne dokumentere dine påstander. La meg gjette, de fant alt dette på en venstreekstrem blogg så latterlig at du ikke vil oppgi kilder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Straks live Opptak fra i dag:

Trump taler fra WH, hvor han er ventet å kommentere skytingene og foreslå tiltak i respons til disse.

Dette skal være en forberedt tale til nasjonen med teleprompter.

 

For en gang skyld holder han seg til manus. Bra gjort. 

Lenke til kommentar

For en gang skyld holder han seg til manus. Bra gjort.

Nesten..

 

No, there was not a mass shooting in Toledo this weekend

https://www.13abc.com/content/news/No-there-was-not-a-mass-shooting-in-Toledo-this-weekend-520747711.html

"At the end of the speech, however, President Trump seems to imply that Toledo was also the site of a mass shooting when he said, "may God bless the memory of those who perished in Toledo."

For the record, and as far as 13abc is able to confirm, there have been no mass shootings in the city in recent days."

 

Trump incorrectly referenced Toledo, Ohio, as the location of mass shooting. It was actually in Dayton.

https://www.businessinsider.com/trump-says-mass-shooting-in-dayton-ohio-was-in-toledo-2019-8?r=US&IR=T

"President Donald Trump on Monday said, "May God bless the memory of those who perished in Toledo," as he delivered remarks on mass shootings that occurred in Texas and Ohio over the weekend.

But the Ohio shooting did not occur in Toledo — it was actually in Dayton."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...