Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videre glemmer de som argumenterer MOT våpen de som vil bli drept pga forbudet mot våpen, slike som Eric Torell, som ble skutt og drept av Politiet fordi han bar det Politiet trodde var ett våpen i ett land der dette er strengt forbudt.

 

Om det hadde vært lov å bære våpen på offentlig sted i Sverige ville Eric Torrell fortsatt vært i livet.

 

Alle som vet noe om hvor mange som drepes av politi i USA skjønner hvor dårlig dette argumentet er.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Videre glemmer de som argumenterer MOT våpen de som vil bli drept pga forbudet mot våpen, slike som Eric Torell, som ble skutt og drept av Politiet fordi han bar det Politiet trodde var ett våpen i ett land der dette er strengt forbudt.

 

Om det hadde vært lov å bære våpen på offentlig sted i Sverige ville Eric Torrell fortsatt vært i livet.

 

I følge politibetjentene rettet Eric "våpenet" mot en av dem som førte til at de skjøt ham. Uavhengig av om det var lov å bære våpen på offentlig plass, er det strengt ulovlig å sikte våpen på folk. Han ville blitt skutt uansett. 

 

"Politimannen forklarer at overlevelsesinstinktet hans slår inn. Han forteller at mannen nærmer seg dem, og retter våpenet sitt mot en kollega.

 

– Og da tenker jeg at nå skyter han henne i hjel, så da valgte jeg å skyte med våpenet mitt mot denne mannen, og når jeg skyter får jeg jo et kraftig tunnelsyn. Blir ekstremt fokusert, og jeg skyter, og jeg ser ikke at det har noe effekt på mannen, han står fortsatt der med våpenet høyt. Jeg opplever det fortsatt som en kraftig trussel."

Lenke til kommentar

Du maler et bilde. Personen stilte opp med våpen og molotover som han kastet. Du kan være så uenig du bare vil, det blir ikke en legitim handling av den grunn.

Materiell sabotasje er ulovlig, så det er definitivt ikke lovlig.

Politiet kunne ikke vite om våpenet var ladd da de møtte opp, og kunne ikke vite om han var en trussel mot menneskers liv eller helse.

Jeg forstår dog materiell sabotasje, som denne mannen utførte, uendelig mye bedre enn å drepe tilfeldige mennesker eller politiske motstandere.

Lenke til kommentar

Så mye for at alle masseskytinger er begått av høyreekstreme. Upålitelige medier fremstilte jo at masseskyteren i Christchurch New Zealand som "høyreekstrem" til tross for at han hadde politiske meninger veldig langt til venstre slik som at arbeiderne skulle eie produksjonemidlene og at han likte politikken til Kina. Skyteren fra Dayton får de enda større problemer med å fremstille som "høyreekstrem".

 

https://edition.cnn.com/2019/08/05/us/connor-betts-dayton-shooting-profile/index.html

"A Twitter account that appears to belong to Dayton mass shooter Connor Betts retweeted extreme left-wing and anti-police posts, as well as tweets supporting Antifa, or anti-fascist, protesters."

 

"He also retweeted messages supporting Sens. Bernie Sanders and Elizabeth Warren.

The user's Twitter bio reads: "he/him / anime fan / metalhead / leftist / I'm going to hell and I'm not coming back." "
Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge politibetjentene rettet Eric "våpenet" mot en av dem som førte til at de skjøt ham. Uavhengig av om det var lov å bære våpen på offentlig plass, er det strengt ulovlig å sikte våpen på folk. Han ville blitt skutt uansett. 

 

"Politimannen forklarer at overlevelsesinstinktet hans slår inn. Han forteller at mannen nærmer seg dem, og retter våpenet sitt mot en kollega.

 

– Og da tenker jeg at nå skyter han henne i hjel, så da valgte jeg å skyte med våpenet mitt mot denne mannen, og når jeg skyter får jeg jo et kraftig tunnelsyn. Blir ekstremt fokusert, og jeg skyter, og jeg ser ikke at det har noe effekt på mannen, han står fortsatt der med våpenet høyt. Jeg opplever det fortsatt som en kraftig trussel."

Det dypt ironiske med et politi som skyter er nettopp at...

 

Tenk på forbryteren som får våpenet pekt på seg.

 

"Nå skyter politiet. Og så kommer de til å si at jeg pekte våpenet på dem. Best at jeg skyter først! Ingen vei tilbake!"

Lenke til kommentar

Så mye for at alle masseskytinger er begått av høyreekstreme.

 

https://edition.cnn.com/2019/08/05/us/connor-betts-dayton-shooting-profile/index.html

"A Twitter account that appears to belong to Dayton mass shooter Connor Betts retweeted extreme left-wing and anti-police posts, as well as tweets supporting Antifa, or anti-fascist, protesters."

Skytingen var motivert av at skytteren var en autistisk incel som hadde drømt om å drepe i mange år -- det var ikke en politisk motivert skyting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror du krig er helt statisk? ISIS angrep i Syria en Assad-base med håndvåpen og drev forsvarerne på retrett. Deretter tok de i sin besittelse 50 stridsvogner som forsvarerne hadde forlatt. ISIS angrep Mosul og tok 2300 Humvees i krigsbytte. ISIS overtok hundrevis av amerikanskproduserte militære kjøretøy når de angrep Ramadi. 

 

 

Jeg synes det du skrev virker svært virkelighetsfjernt og svart-hvitt.

 

Ja Syriske og Irakiske soldater hadde ikke kamp vilje, så IS kunne angrepet med sopelim.

Det samme kan ikke sies om Tyske soldater på 1930 tallet, så bra stråmann hvor du bruker to helt forskjellige ting for å "bevise" din påstand.

 

Elefanter kan heller ikke fly derfor ville jøder med jakt våpen banke opp en topp trent tysk hær men da tidens beste utstyr og doctrine. 

Lenke til kommentar

Det dypt ironiske med et politi som skyter er nettopp at...

 

Tenk på forbryteren som får våpenet pekt på seg.

 

"Nå skyter politiet. Og så kommer de til å si at jeg pekte våpenet på dem. Best at jeg skyter først! Ingen vei tilbake!"

Dummeste jeg har lest på en god stund. Du synes vel kanskje politiets pistoler burde byttes ut med blomsterbuketter eller evannpistoler? 

Lenke til kommentar

Ja Syriske og Irakiske soldater hadde ikke kamp vilje, så IS kunne angrepet med sopelim.

Det samme kan ikke sies om Tyske soldater på 1930 tallet, så bra stråmann hvor du bruker to helt forskjellige ting for å "bevise" din påstand.

 

Elefanter kan heller ikke fly derfor ville jøder med jakt våpen banke opp en topp trent tysk hær men da tidens beste utstyr og doctrine. 

Det jeg skriver beviser at væpnede grupper kan bruke enkle våpen mot fienden og skaffe seg bedre og mer avanserte våpen. Dette er åpenbart for de fleste oppegående mennesker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg skriver beviser at væpnede grupper kan bruke enkle våpen mot fienden og skaffe seg bedre og mer avanserte våpen. Dette er åpenbart for de fleste oppegående mennesker.

 

skjer

Nei, en av to ting skjer.

 

1. Enten er den totalitære staten i god stand og vil slå ned alt motstand med overveldene makt. Da hjelper det ikke å ha erteskytere.

 

2. Den totalitære staten er ikke i god stand og den vil ikke greie å holde kontroll, og da trenger man ikke våpen i det hele tatt, masse protester og organisert motstand er nok.

 

Det finnes ingen totalitær makt i god stand som vil si, åh de gjør litt motstand, nei da dropper vi bare alle våre onde planer og ser på repriser av Simpsons i stedet.

Lenke til kommentar

Oppdatering på kampen om personlig pronomen blandt Demokratenes preaidentkandidater:

Julian Castro fortsatt klart i ledelsen med nesten uslåelig spansk personlig pronomen. Han har allikevel fortsatt forbedringspotensiale.

Etter at hun ble slått av Julian Castro har Elizabeth Warren har gått tilbake fra She/her/Hers til She/her. Hun har antagelig blitt fortalt at ved å ha med eiendomspronomen fremstod som egositisk og for opptatt av hennes egen eiendom. Det virket og som om hun prøvde litt for hardt. Hun har også liten forbokstav på den andre pronomenet som får henne til å virke litt mere ydmyk. Og hun har enda ikke klart komme opp med et indiansk pronomen for å slå Julian.

Hickenlooper prøver kommer seg med, men har visst ikke helt skjønt hvordan dette fungerer og tramper i klaveret.

Mest woke:
1) https://twitter.com/juliancastro He/Him/Él
2) https://twitter.com/ewarren She/her
3) https://twitter.com/billdeblasio He/him
4) https://twitter.com/hickenlooper He/Him/His

Lenke til kommentar

Dummeste jeg har lest på en god stund. Du synes vel kanskje politiets pistoler burde byttes ut med blomsterbuketter eller evannpistoler? 

Jeg tror at drapsraten utført av politi i USA ville gått betydelig ned om bare kompetent og trent politi, med politihøyskole på minst 3 års utdannelse, fikk lov til å bære våpen i USA.

 

Politiet dreper flere mennesker enn innbruddstyver, i USA.

Lenke til kommentar

Det er bare en ting å si til det. Som Jim Jeffries sa det: Dere vet at dere tar med skytevåpen til en dronekamp, ikke sant?

 

Ja, for du tror at de amerikanske borgerne som styrer de amerikanske dronene vil bruke dem mot det amerikanske folk (i dag)? Og bonus: Det han sier støtter kun oppunder at sivile i USA må ha rett til å eie alt av våpen under 2nd ammendment.

 

Si det til Ghandi.

 

Jøss. EN vellykket semi pasifistisk revolusjon, av hvor mange?

 

 

Politiet dreper flere mennesker enn innbruddstyver, i USA.

 

For en latterlig sammenligning.

Lenke til kommentar

Politiet dreper flere mennesker enn innbruddstyver, i USA.

 

 

Hvor mange av politiets drap er selvforsvar og berettighet? En overveldende majoritet. 

I alle slike tilfeller blir videobevis fra patruljebiler og kroppskamera gått gjennom for å se om det var berettighet eller ikke.

 

Dette viser at politiet stort sett gjør en veldig god jobb. Det vil selvfølgelig være en liten minoritet som setter alle de andre i et dårlig lys. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...