Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elijah Cummings ønsker invitere Trump til Demokratenes utstillingsvindu, Baltimore.

 

https://time.com/5643192/cummings-invites-trump-visit-baltimore/

"“We are a great community,” Cummings, the chairman of the powerful House Oversight committee investigating the administration, said in his first public remarks about the controversy as he participated in the midday opening of a small neighborhood park."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Joda, jeg sjekket også mot hvor strenge våpenlovene var i staten.

 

Get over it. Fakta vant i denne saken.

 

 

Nei, du kan ikke fortsette å benekte realitetene og det å repetere denne løgnen vil aldri gjøre den sann. Du diskuterer på en uærlig måte.

 

Det finnes mye mer enn våpenlovene og dems/reps som avgjør graden av vold. Fattigdom, kultur, federalt styre, regionalt styre, historie osv. Det er mange flere variabler enn du gir uttrykk for og en slik forenkling av virkeligheten er svært skadelig.

Lenke til kommentar

Nei, du kan ikke fortsette å benekte realitetene og det å repetere denne løgnen vil aldri gjøre den sann. Du diskuterer på en uærlig måte.

 

Det finnes mye mer enn våpenlovene og dems/reps som avgjør graden av vold. Fattigdom, kultur, federalt styre, regionalt styre, historie osv. Det er mange flere variabler enn du gir uttrykk for og en slik forenkling av virkeligheten er svært skadelig.

Når man ser hvor lenge Mueller-saken har fått gå så skjønner man at det her er folk som nekter å gi seg selv om de ikke har fakta på sin side.

 

Jeg har flere ganger bedt folk komme med andre parametre som korrelerer bedre til at en by er farlig enn at den har Demokratisk styre og etter at jeg har vist at de meste plausible ikke holdt vann så er det bare surmuling som er igjen og ingen faktuelle argumenter.

 

Og tenk om de top 10 verstingbyene hadde hatt republikansk styre. Da tror jeg at de fleste i denne tråden hadde konkludert ganske så raskt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Når man ser hvor lenge Mueller-saken har fått gå så skjønner man at det her er folk som nekter å gi seg selv om de ikke har fakta på sin side.

 

Jeg har flere ganger bedt folk komme med andre parametre som korrelerer bedre til at en by er farlig enn at den har Demokratisk styre og etter at jeg har vist at de meste plausible ikke holdt vann så er det bare surmuling som er igjen og ingen faktuelle argumenter.

 

Og tenk om de top 10 verstingbyene hadde hatt republikansk styre. Da tror jeg at de fleste i denne tråden hadde konkludert ganske så raskt.

Disse argumentene har kommet over flere sider nå og du unngår å svare hver gang. Det er ikke slik at du kan foreslå en dårlig forklaring for så å kreve at andre skal finne en bedre forklaring.

 

Du misforstår hvor farlig det kan være å stole blindt på en korrelasjon man tror eksisterer. Dette lærer man om man tar litt utdanning, og det er derfor det er forskere som finner korrelasjonen, ikke deg.

Lenke til kommentar

På samme måte som du forutsetter at de ikke ønsker det i Irak, Afganisthan, etc

 

 

Selvsagt. Poenget mitt er at regimeskiftet står og faller på nettopp det. Det kan lykkes som i Tyskland, eller ikke som i Afghanistan. Forskjellen er hvor mange som faktisk ønsket nazisme i Tyskland etter krigen, og hvor mange som ønsker islamisme i Afghanistan i dag. 

 

Hvorvidt "demokrati" var beveggrunnen for noen av disse intervensjoner er en annen diskusjon. Det var det neppe i noen av tilfellene, ellers hadde vel kanskje general Patton fått gehør for å fortsette sin frammarsj videre østover, og sikre friheten for Øst-Tyskland og Polen. I stedet stoppet man etter avtale og lot Stalin få sitt.

 

Tyskland (vest-) kunne med folkets støtte og velsignelse ta et oppgjør med nazismen etter krigen, I Afghanistan lever Taliban videre.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger bedt folk komme med andre parametre som korrelerer bedre til at en by er farlig enn at den har Demokratisk styre og etter at jeg har vist at de meste plausible ikke holdt vann så er det bare surmuling som er igjen og ingen faktuelle argumenter.

 

26 mennesker drept i Texas. 9 mennesker drept i Ohio. Tallet på døde og sårede stiger for hver time som går begge stedene. Dette skjedde innenfor en dag.

 

Er det demokratene som er i lommen på våpenlobbyen?

Lenke til kommentar

Disse argumentene har kommet over flere sider nå og du unngår å svare hver gang. Det er ikke slik at du kan foreslå en dårlig forklaring for så å kreve at andre skal finne en bedre forklaring.

Jeg har jo svart på alle realistiske motargumenter og avvist dem da de ikke ble supportert av data. Og det er nettopp oppgaven til de som er uenige i en forklaring å komme opp med en som er bedre. Å bare si "Orange man bad" når tallene ikke supporterer det holder ikke.

 

Du misforstår hvor farlig det kan være å stole blindt på en korrelasjon man tror eksisterer. Dette lærer man om man tar litt utdanning, og det er derfor det er forskere som finner korrelasjonen, ikke deg.

Og det er nettopp det som er mitt poeng. Mange i denne tråden er så hellig overbevist om "Orange man bad" holder som forklaringsmodell på det meste at de blir helt perplekse når tallene viser noe helt annet. Og ja, jeg har høyere utdanning og veldig god kjennskap til statistikk, men har ikke ønsket å bruke det som argument. Jeg lar tall og fakta tale for seg selv. Om du er uenig så kom med noe som angriper tallene og ikke mannen.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Jeg har jo svart på alle realistiske motargumenter og avvist dem da de ikke ble supportert av data. Og det er nettopp oppgaven til de som er uenige i en forklaring å komme opp med en som er bedre. Å bare si "Orange man bad" når tallene ikke supporterer det holder ikke.

 

Og det er nettopp det som er mitt poeng. Mange i denne tråden er så hellig overbevist om "Orange man bad" holder som forklaringsmodell på det meste at de blir helt perplekse når tallene viser noe helt annet. Og ja, jeg har høyere utdanning og veldig god kjennskap til statistikk, men har ikke ønsket å bruke det som argument. Jeg lar tall og fakta tale for seg selv. Om du er uenig så kom med noe som angriper tallene og ikke mannen.

Stråmann og uærlig diskusjonsteknikk. Jeg og andre som har kommet med grundige argumenter for hvordan du tar feil har slettes ikke nevnt "Orange man bad" som du insinuerer. Du unngår å se realitetene fordi de passer deg ikke.

Lenke til kommentar

Stråmann og uærlig diskusjonsteknikk. Jeg og andre som har kommet med grundige argumenter for hvordan du tar feil har slettes ikke nevnt "Orange man bad" som du insinuerer. Du unngår å se realitetene fordi de passer deg ikke.

Det er ingen grunn til å forholde seg til debattanter som ikke forholder seg til hva andre skriver og konsekvent lager stråmenn. Mye bedre å ignorere dem.

Endret av nirolo
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nye massedrap. I snitt skjer noe slikt hver 11 dag med i snitt 4 dødsoffer. Skyting uten samme utfall kommer i tillegg. Republikanere ber for ofrene ( standardsvar), og det er igjen høyreekstreme nationalister som dreper. Jeg skulle gjerne vite hvor mange av disse massedrap kan tilbakeføres til sosiopaten som sitter på stolen samt hans gode høyreekstremistiske venn Steve Bannon.

Det er uten tvil at når disse to kriminelle fyrer opp under hat så å si ved hele sitt virke at dette fører til «utrenskninger» som dette. Våpenlobbyen er nok rause med de fleste republikanere, slik at de aldri kommer til å virkelig ville gjøre noe mot det som har blitt hverdagen overalt i USA

Lenke til kommentar

For å oppsummere litt av det grusomme som har skjedd i USA i natt, siden dette kommer til å være tema både for Trump og i amerikansk politikk fremover - både når det gjelder våpenlover og Trumps hatretorikk mot innvandrere og meksikanere. Legger ikke ved kilder på hovedpunktene nå ettersom dette står i alle amerikanske og internasjonale medier:

 

El Paso, Texas: masseskytter skjøt og drepte minst 20 personer og skadet minst 26 på en Walmart og ved et kjøpesenter i grensebyen ved Mexico. Skytteren er Patrick Crusius, en 21 år gammel hvit mann fra Allen, Texas. Han overga seg til politiet og ble pågrepet.

 

Dayton, Ohio: masseskytter skjøt og drepte minst 9 personer og skadet minst 26 i et "busy nighttime neighbourhood" i sentrum av byen. Skytteren ble drept av politiet, er ikke identifisert og politiet jobber med å finne ut mer om motiv.

 

Begge masseskytingene blir etterforsket som terrorisme. 

 

El Paso-skytteren postet et manifest på det rasistiske nettsamfunnet 8chan ifølge amerikanske medier:
 

Law enforcement officials are investigating a four-page document posted to 8chan that they believe was written by Crusius. 8chan is an online message board rife with racist and anti-Semitic conspiracy theories.

The document was attached to a post on 8chan that said, "I'm probably going to die today." A CNN analysis of the 8chan post found it was posted less than 20 minutes before police received the first calls about the shooting.
 
It is filled with white nationalist and racist hatred toward immigrants and Hispanics, blaming immigrants and first-generation Americans for taking away jobs and the blending of cultures in the US.

The writer discussed fears of an influential Hispanic population in Texas that would make the state a "Democratic stronghold," though it also said "the Republican Party is also terrible," because the Republican Party is pro-corporation, which can lead to more immigration. The writer wrote that opinions on immigration predate President Trump, and the writer appears to have held these beliefs for years.
 
The post further says the writer took less than a month to plan the shooting and describes the weapons used.

https://edition.cnn.com/2019/08/03/us/el-paso-texas-shooting-what-we-know/index.html

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne vite hvor mange av disse massedrap kan tilbakeføres til sosiopaten som sitter på stolen samt hans gode høyreekstremistiske venn Steve Bannon.

Like mange som kan føres tilbake til Obama?

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Mass_shootings_in_the_United_States

"Between 1982 and 2011, a mass shooting occurred roughly once every 200 days. However, between 2011 and 2014, that rate has accelerated greatly with at least one mass shooting occurring every 64 days in the United States"

 

Det er uten tvil at når disse to kriminelle fyrer opp ...

Jeg vet at det kan virke veldig fjernt for mange i denne gruppen, men det holder faktisk ikke å være uenige med noen for å fastslå at de er kriminelle. Til det trenger man en tilståelse eller en rettskraftig dom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et minstekrav burde være at man benytter sitater for å indikere akkurat hva man svarer på.

 

Noe mange her inne bør lære å gjøre.

 

 

El Paso-skytteren postet et manifest på det rasistiske nettsamfunnet 8chan ifølge amerikanske medier:

 

8chan er like "rasistisk samfunn" som ethvert annet samfunn. Rasisme finner du overalt, i så si alle større samfunn. Ergo er alle samfunn med mennesker rasister, ergo er alle mennesker rasister.

 

Jeg er nå et opplyst individ, eller hva? Yikes

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Like mange som kan føres tilbake til Obama?

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Mass_shootings_in_the_United_States

"Between 1982 and 2011, a mass shooting occurred roughly once every 200 days. However, between 2011 and 2014, that rate has accelerated greatly with at least one mass shooting occurring every 64 days in the United States"

 

 

Jeg vet at det kan virke veldig fjernt for mange i denne gruppen, men det holder faktisk ikke å være uenige med noen for å fastslå at de er kriminelle. Til det trenger man en tilståelse eller en rettskraftig dom.

. Du prøver igjen å vri og vrenge;

Sosiopaten og hans høyreekstreme venn fyrer opp under ekstrem hat. Det har ingen andre forgjengere ytret. Om du setter deg litt inn i grunnleggende sosiologisk og psykososialt uomtvistelig viten, så hadde du ikke behøvd å misbruke forhold som overhodet ikke har noe med saken å gjøre. Sosiopaten og hans ekstremistiske venn fyrer opp under mange ekstremistiske miljøer, og det er aktiv handling som i mindre barbariske samfunn er straffbart.

Endret av monitor
Lenke til kommentar

. Du prøver igjen å vri og vrenge;

Jeg viste til fakta. Alt annet enn "Orange man bad" er visst å "vri og vrenge" for enkelte.

 

Sosiopaten og hans høyreekstreme venn fyrer opp under ekstrem hat. Det har ingen andre forgjengere ytret. Om du setter deg litt inn i grunnleggende sosiologisk og psykososialt uomtvistelig viten, så hadde du ikke behøvd å misbruke forhold som overhodet ikke har noe med saken å gjøre. Sosiopaten og hans ekstremistiske venn fyrer opp under mange ekstremistiske miljøer, og det er aktiv handling som i mindre barbariske samfunn er straffbart.

Om dette er forklaringsmodellen din vil du da si at Obama var i enda høyere grad en sosiopat som nøret opp under hat siden masseskytinger økte enda mere under hans regjeringstid? Eller trodde du at du skulle slippe unda med enda en "Orange man bad" uten å måtte forholde seg til fakta?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...