Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er arbeidsledigheten akkurat nå..?

Hva er målet med å gi mer penger til de største bedriftene..?

 

=======

 

Slik går det når Trump velger "federal judge":

 

https://www.vgtv.no/video/151027/sliter-med-aa-svare-paa-alt

Jeg er imot Trumps politisk ideologi, men jeg tror ikke det finnes 100% objektiv bevis at en ideologi er helt bedre enn den andre, fordi det finnes for mange faktorer som påvirker samfunnets problemer.

 

På andre hand er jeg enig at det finnes objektiv bevis at Trump er en dårlig leder.

Lenke til kommentar
Jeg er imot Trumps politisk ideologi, men jeg tror ikke det finnes 100% objektiv bevis at en ideologi er helt bedre enn den andre, fordi det finnes for mange faktorer som påvirker samfunnets problemer.

 

På andre hand er jeg enig at det finnes objektiv bevis at Trump er en dårlig leder.

 

 

Har Trump en poltisk ideologi? 

 

Han er mindre reflektert enn gjennomsnittet av de som kommenterer under nettavisen-saker og har null interesse for alt annet enn hva som påvirker ham selv og hans selvbilde.

 

Et lite utdrag fra tweeten hans etter at demokratene vant Alabama, som i seg selv er rimelig bagatellmessig, men sier likevel så mye:

 

"The reason I originally endorsed Luther Strange (and his numbers went up mightily), "

 

Nevn én annen respektert verdensleder som ville være så desperat etter å fremheve seg selv at han/hun inkluderte "and his numbers went up mightily" i en slik kontekst? 

 

Dette har ingenting med politikk å gjøre - vi har en verdensleder som ikke har noen agenda utover å fremheve og forherlige seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er imot Trumps politisk ideologi, men jeg tror ikke det finnes 100% objektiv bevis at en ideologi er helt bedre enn den andre, fordi det finnes for mange faktorer som påvirker samfunnets problemer.

 

På andre hand er jeg enig at det finnes objektiv bevis at Trump er en dårlig leder.

 

Har Trump en poltisk ideologi?

 

Han er mindre reflektert enn gjennomsnittet av de som kommenterer under nettavisen-saker og har null interesse for alt annet enn hva som påvirker ham selv og hans selvbilde.

 

Et lite utdrag fra tweeten hans etter at demokratene vant Alabama, som i seg selv er rimelig bagatellmessig, men sier likevel så mye:

 

"The reason I originally endorsed Luther Strange (and his numbers went up mightily), "

 

Nevn én annen respektert verdensleder som ville være så desperat etter å fremheve seg selv at han/hun inkluderte "and his numbers went up mightily" i en slik kontekst?

 

Dette har ingenting med politikk å gjøre - vi har en verdensleder som ikke har noen agenda utover å fremheve og forherlige seg selv.

Nasjonalisme, populisme og høyre orientert økonomiske politikk.

 

Det blir skattelettelser snart og det er grunnen til at mange tåler hans dårlig lederskap og manglende kompetanse. Det har alt å gjøre med politikk

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Nasjonalisme, populisme og høyre orientert økonomiske politikk.

Det blir skattelettelser snart og det er grunnen til at mange tåler hans dårlig lederskap og manglende kompetanse. Det har alt å gjøre med politikk

 

 

For andre, ja. Men for Trump selv?

 

Tror du Trump bryr seg om økonomi og skattelettelser lenger enn hva det måtte ha å bety for selvbildet hans?

Endret av Zork
Lenke til kommentar

 

Nasjonalisme, populisme og høyre orientert økonomiske politikk.

Det blir skattelettelser snart og det er grunnen til at mange tåler hans dårlig lederskap og manglende kompetanse. Det har alt å gjøre med politikk

 

For andre, ja. Men for Trump selv?

 

Tror du Trump bryr seg om økonomi og skattelettelser lenger enn hva det måtte ha å bety for selvbildet hans?

Enig, han er en Romanov
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha vært i flere avhør ifbm. granskningen, er Jared Kushner nå på jakt etter et dyktig PR-firma med spesiell ekspertise innen krisehåndtering. Hvis han ikke har vært involvert i noe kritikkverdig slik han har påstått flere ganger, hvorfor mener advokatene hans at han har behov for et slikt firma?

Et PR firma, ok. Et advokatfirma, ok, men spesifikt et firma til å håndtere PR-kriser, i tillegg til et advokatfirma? For en som helt ærlig og oppriktig forteller at han ikke har gjort noe gærnt, noe også granskningen garantert vil vise at stemmer? Er det mulig at det ikke stemmer? Hmmm...
 


Betalingsmur, samme artikkel også tilgjengelig her:
 

Kushner’s legal team looks to hire crisis public relations firm amid Russia probe 
http://www.cetusnews.com/news/Kushner’s-legal-team-looks-to-hire-crisis-public-relations-firm-amid-Russia-probe.ryQJ-nZzf.html
"Kushner’s lawyer, Abbe Lowell, has quietly called at least two firms, these people said. The inquiries have occurred in the past two weeks, and officials at the firms were asked not to discuss the conversations with others."

 

Hva skjedde de siste par-tre ukene som gjør at Kushner føler behov for å betale skyhøye salær til enda flere for å ivareta sine interesser. Han har ikke bæsja på PR-leggen sin de siste ukene, ingenting har skjedd med Kushner som har kommet frem i media eller noe. 

Kan det være avsløringen 1. desember om tidligere nasjonal sikkerhetsrådgiver Michael Flynns skyldig-erklæring, og avtalen hvor Flynn nå samarbeider med spesialetterforskerne? Er det mulig at Flynn vet noe om Kushner som er så kleint at det vil ikke bare se litt kjipt ut, men forårsake en fullvoksen PR-krise? Hmmm...

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Trump-administrasjonen har beordret CDC (Centers for Disease Control and Prevention) til å slutte å bruke visse ord og uttrykk. De forbudte ordene og uttrykkene er:

vulnerable, entitlement, diversity, transgender, fetus, evidence-based og science-based.
 
CDC banned from using 'evidence-based' and 'science-based' on official documents
http://thehill.com/news-by-subject/healthcare/365204-trump-admin-bans-cdc-from-using-evidence-based-and-science-based
It was very much, ‘Are you serious? Are you kidding?’” the analyst said, “In my experience, we’ve never had any pushback from an ideological standpoint.

CDC gets list of forbidden words: fetus, transgender, diversity
https://www.washingtonpost.com/national/health-science/cdc-gets-list-of-forbidden-words-fetus-transgender-diversity/2017/12/15/f503837a-e1cf-11e7-89e8-edec16379010_story.html
"The Trump administration is prohibiting officials at the nation’s top public health agency from using a list of seven words or phrases — including “fetus” and “transgender” — in any official documents being prepared for next year’s budget."


"Since taking office, the Trump administration has not been coy about its ideologically conservative principles, or its intention to govern accordingly. Observers reacted to the allegedly banned words on social media Friday night, calling the reported directive "Orwellian" and "dangerous.""
http://nordic.businessinsider.com/trump-administration-banned-7-words-and-phrases-from-cdc-documents-2017-12?r=US&IR=T

 

 

CDC er forøvrig internasjonalt kjent fra kampen mot HIV/AIDS på 80-90 tallet, Ebola senest for etpar år siden, vaksineforskning, kreftforskning, og ellers bekjempelse av smittsomme sykdommer generelt og en rekke andre ting. De forholder seg daglig til sårbarheter i befolkningen, også overførbare til/via fostre i magen til mødre, og gjør et massivt arbeid som produserer bevisbaserte og vitenskapsbaserte resultater i en befolkning hvor man ofte forholder seg til faktorer tilknyttet mangfoldighet/diversitet.
Dette vil de selv ikke ha lov til å skrive nå som de uthevete ordene er bannlyst av Trump-administrasjonen.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom til å tenke på at det er litt artig med innvandrertrådene der de verste rasistene ofte klarer å lire av seg at muslimene ikke kan integreres i vesten fordi de ligger så mange år "bak oss". Hva skal argumentet være i fremtiden, når Trump har klart å gjøre America "Great Again", aka tilbake til år 1950? Man kan si mye om Trump, men jeg synes det er litt sporty av ham å rygge USA tilbake til 50 tallet, slik at det blir litt mer likhet mellom USA og de "muslimske" landene. :p

 

Edit:

 

Åh herregud.. Trump har faen meg klart å avlyse Julen!! I intet mindre enn Jesus sin hjemby!!   :rofl:

Endret av Gabri3L
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Problemer forsvinner ikke når ingen diskuterer dem. Det er mulig at diskusjonen fører til forbedringer.

Beinhard idealist skjønner jeg :) Jeg føler jeg må stå opp mot ondskapen. Og jeg har måttet betale for det :(
Latterliggjøring av andre aldri fører til bedre forståelse/respekt, det fører oftest til bare mer konflikt.

 

Denne mannen har en mye bedre ide

 

http://www.cnn.com/2017/12/15/us/charlottesville-klansman-black-man-meeting/index.html

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...