Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

 

Gå tilbake og se på hva du faktisk erklærte var en objektiv sannhet. Så beviser du denne objektive sannheten for meg. Du har resten av helga på deg.

 

 

Spar meg. Enten så ser du hva Trump sier og gjør eller så gjør du det ikke.

 

Føler du for å forsvare Trumps oppførsel så er det bare å kjøre på.

 

Nå oppfører du deg akkurat som Tåkefyrsten anklager oss på venstresiden for å gjøre, og faktisk akkurat som Trump pleier å gjøre. Du blander sammen kritikk og motarbeid, og i stedet for å se på det du selv gjør for å analysere hvorvidt kritikken er saklig, bare begynner du å slenge ut med anklager. 

 

Som temmelig hard Trump-hater så er det litt skuffende å se...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Gå tilbake og se på hva du faktisk erklærte var en objektiv sannhet. Så beviser du denne objektive sannheten for meg. Du har resten av helga på deg.

 

 

Spar meg. Enten så ser du hva Trump sier og gjør eller så gjør du det ikke.

 

Føler du for å forsvare Trumps oppførsel så er det bare å kjøre på.

 

Nå oppfører du deg akkurat som Tåkefyrsten anklager oss på venstresiden for å gjøre, og faktisk akkurat som Trump pleier å gjøre. Du blander sammen kritikk og motarbeid, og i stedet for å se på det du selv gjør for å analysere hvorvidt kritikken er saklig, bare begynner du å slenge ut med anklager. 

 

Som temmelig hard Trump-hater så er det litt skuffende å se...

 

 

Og når du bruker fraser som "oss på venstresiden" så gjør du akkurat det samme som Tåkefyrsten ved å måtte tvangsinndele alle debattanter inn i sin faste leir...

 

Det er ingen subjektivitet her - Trump er ekstremt uegnet som POTUS. Om en ikke allerede ser det rimelig klart så har jeg ikke noe å tilby som kan endre på det synspunktet. For meg er det så totalt åpenbart at jeg ikke engang klarer å argumentere mot noen som mener noe annet - i så fall har vi så ulike virkelighetsoppfatninger at det ikke finnes håp om at vi kan finne en felles forståelse.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det er din mening.

 

Absolutt - men dette er ett av de tilfellene hvor min mening også er en objektiv sannhet.

 

Nei. Det er en mening. Du bidrar ikke til å heve nivået på diskusjonen akkurat nå. Tunga rett i munnen. Jeg mener, du har rett! Det er min mening også! Men det kan ikke måles objektivt, og dermed kan det ikke kalles et fakta.

 

La oss analysere:

 

-Man kan tro på alle løgnene; Da mangler man evne til kildekritikk

-Man kan støtte politikken hans -- vel vitende om at mennesker kommer til å bli skadet og dø av den og at samfunnet kan ta alvorlig skade; Da mangler man empati, rettferdighetsfølelse og moral

-Man kan tro at Hillary var enda verre og at politikken er en konspirasjon; Da er man paranoid og lider av vrangforestillinger

-Man kan være uvitende; Da er man uinteressert i samfunnet, i så stor grad at man er til skade

 

...

 

På dette tidspunktet så er det sannsynligvis noe galt med dem som støtter Trump.

 

Hvem har blitt skadet og døde pga Trumps politikk?

 

Ingen, enda, fordi de klarte å redde Affordable Care Act, i alle fall inn til de har et alternativ.

Trump ville fjerne ordningen, selv om det ville bety at det ikke fantes noen erstatning for mennesker som nå er avhengige av den.

 

Jeg sa uansett at det KOMMER TIL å koste liv;

Politikken hans er ikke gammel nok til å se de fulle konsekvensene enda, men MÅTEN han støtter flyttingen av Israels hovedstad, måten han snakker til Nord-Kora, hans bruk av Twitter, støtten hans til Putin, støttens hans til høyreekstreme, raseringen av høyesterett, raseringen av det Hvite Hus, økning i budsjett til militæret, lavere skatter og dermed mindre skatteinntekter eller høyere utenlandsgjeld.

 

Innreiseforbudet kan koste liv direkte.

 

Hvis politikken hans blir trunkert i tilstrekkelig grad, så kan det hende at han ikke blir SKYLD i noens død.

 

Det var åpenbart ekstremt stor risiko for menneskeliv når man velger en person uten empati for andre mennesker, til å styre en nasjon av mennesker.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fair nok  :)  Her hjemme mener jeg at man må være bittelitt dum eller uopplyst for å stemme FrP, men ikke at det nødvendigvis er noe alvorlig galt dem.

Hehe, men nå sammenligner du epler og pærer her. FrP har definitivt masse svin på skogen, og er dessverre/heldigvis det nærmest vi har "alt-right" her i Norge, men om man forholder seg til den delen av FRP sin politikk som er faktabasert(ok, ingen vitser her nå!) så er det mye jeg selv kan sympatisere med i FrP sitt program. Men jeg har blitt fortalt her i tråden at jeg er ekstremt venstrevridd og ikke mener det jeg skriver, så du får ta det med en klype salt. ;)
Lenke til kommentar

Ingen, enda, fordi de klarte å redde Affordable Care Act, i alle fall inn til de har et alternativ.

Trump ville fjerne ordningen, selv om det ville bety at det ikke fantes noen erstatning for mennesker som nå er avhengige av den.

 

Jeg sa uansett at det KOMMER TIL å koste liv;

Politikken hans er ikke gammel nok til å se de fulle konsekvensene enda, men MÅTEN han støtter flyttingen av Israels hovedstad, måten han snakker til Nord-Kora, hans bruk av Twitter, støtten hans til Putin, støttens hans til høyreekstreme, raseringen av høyesterett, raseringen av det Hvite Hus, økning i budsjett til militæret, lavere skatter og dermed mindre skatteinntekter eller høyere utenlandsgjeld.

 

Innreiseforbudet kan koste liv direkte.

 

Hvis politikken hans blir trunkert i tilstrekkelig grad, så kan det hende at han ikke blir SKYLD i noens død.

 

Det var åpenbart ekstremt stor risiko for menneskeliv når man velger en person uten empati for andre mennesker, til å styre en nasjon av mennesker.

Det du nevner er ikke objective fakta, men avhengig av ideologi
Lenke til kommentar

 

Ingen, enda, fordi de klarte å redde Affordable Care Act, i alle fall inn til de har et alternativ.

Trump ville fjerne ordningen, selv om det ville bety at det ikke fantes noen erstatning for mennesker som nå er avhengige av den.

 

Jeg sa uansett at det KOMMER TIL å koste liv;

Politikken hans er ikke gammel nok til å se de fulle konsekvensene enda, men MÅTEN han støtter flyttingen av Israels hovedstad, måten han snakker til Nord-Kora, hans bruk av Twitter, støtten hans til Putin, støttens hans til høyreekstreme, raseringen av høyesterett, raseringen av det Hvite Hus, økning i budsjett til militæret, lavere skatter og dermed mindre skatteinntekter eller høyere utenlandsgjeld.

 

Innreiseforbudet kan koste liv direkte.

 

Hvis politikken hans blir trunkert i tilstrekkelig grad, så kan det hende at han ikke blir SKYLD i noens død.

 

Det var åpenbart ekstremt stor risiko for menneskeliv når man velger en person uten empati for andre mennesker, til å styre en nasjon av mennesker.

Det du nevner er ikke objective fakta, men avhengig av ideologi

 

Nei.

Amerikanske, eller vestlige, liv kommer til å gå tapt på grunn av hans politikk, dersom han får nok gjennomslag, sammenlignet med hva vi kunne forventet av en "vanlig" republikaner.

 

Hvis ikke liv går tapt, så er det sannsynligvis et humanistisk mirakel.

 

Bare det med skattene kan sies å være ideologisk.

 

---

 

Løgnene hans, poliariseringen løgnene hans fører med seg, måten han gir konspirasjonsteoretikere "rett" ved å kalle de faktarapporterende avisene fake news mens han støtter nyhetskanaler som faktisk lyger...

 

Den økonomiske nedgangen -- eller mangelen på oppgang -- som kaoset hans kommer til å medføre...

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare det med skattene kan sies å være ideologisk.

Da kjenner du ikke konservative ideologier om helsefinansiering, innvandring, sikkerhet og utenrikspolitikk som prøver å løse problemer på andre måter enn venstre orienterte ideologier.

---

Løgnene hans, poliariseringen løgnene hans fører med seg, måten han gir konspirasjonsteoretikere "rett" ved å kalle de faktarapporterende avisene fake news mens han støtter nyhetskanaler som faktisk lyger...

 

Den økonomiske nedgangen -- eller mangelen på oppgang -- som kaoset hans kommer til å medføre...

Dette er et større problem som eksisterte før Trump, men jeg er enig at han forverrer problemet.
Lenke til kommentar

 

Da kjenner du ikke konservative ideologier om helsefinansiering, innvandring, sikkerhet og utenrikspolitikk som prøver å løse problemer på andre måter enn venstre orienterte ideologier.

Hvordan løser grådighet og egoisme problemer?

 

Dette problemet forsvinner når Trump forsvinner. Alexander Hamilton og Andrew Jackson er bare to politikkere som hadde lignende personlige egenskaper.
Lenke til kommentar

Dette problemet forsvinner når Trump forsvinner. Alexander Hamilton og Andrew Jackson er bare to politikkere som hadde lignende personlige egenskaper.

Lettvint løsning det der. Selv tror jeg ikke problemet forsvinner med Donald. Han har bevist at nesten 50% av US tror på svarte løgner, og de tror på at det er greit å være drittsekk. Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dette problemet forsvinner når Trump forsvinner. Alexander Hamilton og Andrew Jackson er bare to politikkere som hadde lignende personlige egenskaper.

Lettvint løsning det der. Selv tror jeg ikke problemet forsvinner med Donald. Han har bevist at nesten 50% av US tror på svarte løgner, og de tror på at det er greit å være drittsekk.

 

Han skapte ikke problemet, han gjør det verre.
Lenke til kommentar

 

Bare det med skattene kan sies å være ideologisk.

Da kjenner du ikke konservative ideologier om helsefinansiering, innvandring, sikkerhet og utenrikspolitikk som prøver å løse problemer på andre måter enn venstre orienterte ideologier.

 

Høyreideologi fører til flere fattige, og dårligere helsetilbud.

Det er vel ikke noe annet å si om saken..?

Hvis fattige dør, så blir det færre fattige. Det er jo noe.

Slik sett kan fattigdommen reduseres på sikt, om fødselsraten deres er lav nok.

Hvordan skal informanter få asyl med innvandringsforbudet?

USA får færre informanter, både fordi Trump er en fjott som får USA til å fremstå som en nasjon som ikke er verdt å gå til for å sikre fred eller støtte, og fordi folk som ville vært villige til å bli informanter er redd for å ikke få muligheten til asyl.

Amerikanske soldater kan dø fordi mennesker vegrer seg for å informere dem om angrep ut av frykt for egen sikkerhet, på grunn av Trump, og eksisterende informanter kan bli drept på grunn av Trump.

 

Trump har sikret at Israel og store deler av Europa, og kanskje andre nasjoner, vegrer seg for å dele hemmelig informasjon, fordi Trump kan komme til å tweete statshemmeligheter -- eller fortelle dem direkte til Putin, igjen.

 

Russland har muligheten til å trappe opp militært og true europeiske land fordi de har Trump surret rundt lillefingen, og fordi USA sin evne til å drive politikk utenfor USA allerede er svekket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Bare det med skattene kan sies å være ideologisk.

Da kjenner du ikke konservative ideologier om helsefinansiering, innvandring, sikkerhet og utenrikspolitikk som prøver å løse problemer på andre måter enn venstre orienterte ideologier.

 

Høyreideologi fører til flere fattige, og dårligere helsetilbud.

Det er vel ikke noe annet å si om saken..?

Hvis fattige dør, så blir det færre fattige. Det er jo noe.

Slik sett kan fattigdommen reduseres på sikt, om fødselsraten deres er lav nok.

Hvordan skal informanter få asyl med innvandringsforbudet?

USA får færre informanter, både fordi Trump er en fjott som får USA til å fremstå som en nasjon som ikke er verdt å gå til for å sikre fred eller støtte, og fordi folk som ville vært villige til å bli informanter er redd for å ikke få muligheten til asyl.

Amerikanske soldater kan dø fordi mennesker vegrer seg for å informere dem om angrep ut av frykt for egen sikkerhet, på grunn av Trump, og eksisterende informanter kan bli drept på grunn av Trump.

 

Trump har sikret at Israel og store deler av Europa, og kanskje andre nasjoner, vegrer seg for å dele hemmelig informasjon, fordi Trump kan komme til å tweete statshemmeligheter -- eller fortelle dem direkte til Putin, igjen.

 

Russland har muligheten til å trappe opp militært og true europeiske land fordi de har Trump surret rundt lillefingen, og fordi USA sin evne til å drive politikk utenfor USA allerede er svekket.

 

Du snakker enda om ideologi, det finnes motargumenter for de fleste punktene dine. De er ikke objective fakta, de er avhengige av hva du mener en eller annen politikk fører til.
Lenke til kommentar

 

 

 

Bare det med skattene kan sies å være ideologisk.

Da kjenner du ikke konservative ideologier om helsefinansiering, innvandring, sikkerhet og utenrikspolitikk som prøver å løse problemer på andre måter enn venstre orienterte ideologier.

 

Høyreideologi fører til flere fattige, og dårligere helsetilbud.

Det er vel ikke noe annet å si om saken..?

Hvis fattige dør, så blir det færre fattige. Det er jo noe.

Slik sett kan fattigdommen reduseres på sikt, om fødselsraten deres er lav nok.

Hvordan skal informanter få asyl med innvandringsforbudet?

USA får færre informanter, både fordi Trump er en fjott som får USA til å fremstå som en nasjon som ikke er verdt å gå til for å sikre fred eller støtte, og fordi folk som ville vært villige til å bli informanter er redd for å ikke få muligheten til asyl.

Amerikanske soldater kan dø fordi mennesker vegrer seg for å informere dem om angrep ut av frykt for egen sikkerhet, på grunn av Trump, og eksisterende informanter kan bli drept på grunn av Trump.

 

Trump har sikret at Israel og store deler av Europa, og kanskje andre nasjoner, vegrer seg for å dele hemmelig informasjon, fordi Trump kan komme til å tweete statshemmeligheter -- eller fortelle dem direkte til Putin, igjen.

 

Russland har muligheten til å trappe opp militært og true europeiske land fordi de har Trump surret rundt lillefingen, og fordi USA sin evne til å drive politikk utenfor USA allerede er svekket.

 

Du snakker enda om ideologi, det finnes motargumenter for de fleste punktene dine. De er ikke objective fakta, de er avhengige av hva du mener en eller annen politikk fører til.

 

Nei;

De er avhengige av hva politikken faktisk fører til.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...