Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

støtter man oppriktig opp om Trump som POTUS så er det noe alvorlig galt med en.

 

Eller så er man en godt stillt amerikaner som ønsker skattelette fremfor deling av goder.

 

 

Det skal langt mer til enn at man ønsker seg litt mer penger for å støtte Trump. Da er man også villig til å ofre ekstremt mye annet for noen få ekstra dollar - i tillegg til at man ikke har noe i mot å bli sett som en cheerleader for en helt tydelig mindre begavet narsissist. Og det er et faktum som bare blir mer og mer aktuelt jo mer penger man allerede har.

 

I min bok faller slikt godt innenfor definisjonen på 'noe alvorlig galt med deg'.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

 

Det er din mening.

 

Absolutt - men dette er ett av de tilfellene hvor min mening også er en objektiv sannhet.

 

Nei. Det er en mening. Du bidrar ikke til å heve nivået på diskusjonen akkurat nå. Tunga rett i munnen. Jeg mener, du har rett! Det er min mening også! Men det kan ikke måles objektivt, og dermed kan det ikke kalles et fakta.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

 

 

Det er din mening.

 

Absolutt - men dette er ett av de tilfellene hvor min mening også er en objektiv sannhet.

 

Nei. Det er en mening. Du bidrar ikke til å heve nivået på diskusjonen akkurat nå. Tunga rett i munnen. Jeg mener, du har rett! Det er min mening også! Men det kan ikke måles objektivt, og dermed kan det ikke kalles et fakta.

 

 

Jo - når presidenten oppfører seg som en bortskjemt 5-åring så er det ikke noe subjektivt involvert. Vi kan alle gjenkjenne den slags oppførsel - vi trenger ingen subjektiv målestokk her. 

 

Vi snakker hverken politiske eller ideologiske uenigheter her - vi snakker om en president som oppførerer seg utenfor hva ethvert rasjonelt menneske vil definere som akseptabelt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Det er din mening.

 

Absolutt - men dette er ett av de tilfellene hvor min mening også er en objektiv sannhet.

 

Nei. Det er en mening. Du bidrar ikke til å heve nivået på diskusjonen akkurat nå. Tunga rett i munnen. Jeg mener, du har rett! Det er min mening også! Men det kan ikke måles objektivt, og dermed kan det ikke kalles et fakta.

 

 

Jo - når presidenten oppfører seg som en bortskjemt 5-åring så er det ikke noe subjektivt involvert. Vi kan alle gjenkjenne den slags oppførsel - vi trenger ingen subjektiv målestokk her. 

 

Vi snakker hverken politiske eller ideologiske uenigheter her - vi snakker om en president som oppførerer seg utenfor hva ethvert rasjonelt menneske vil definere som akseptabelt.

 

Gå tilbake og se på hva du faktisk erklærte var en objektiv sannhet. Så beviser du denne objektive sannheten for meg. Du har resten av helga på deg.

Lenke til kommentar
Jepp, grådighet er definitivt en faktor. Men grådighet kan fint legges under "noe alvorlig galt" ;)

 

 

Det skal langt mer til enn at man ønsker seg litt mer penger for å støtte Trump. Da er man også villig til å ofre ekstremt mye annet for noen få ekstra dollar - i tillegg til at man ikke har noe i mot å bli sett som en cheerleader for en helt tydelig mindre begavet narsissist. Og det er et faktum som bare blir mer og mer aktuelt jo mer penger man allerede har.

 

I min bok faller slikt godt innenfor definisjonen på 'noe alvorlig galt med deg'.

 

Fair nok  :)  Her hjemme mener jeg at man må være bittelitt dum eller uopplyst for å stemme FrP, men ikke at det nødvendigvis er noe alvorlig galt dem.

Lenke til kommentar

 

Å kalle alle som støtter trump for moral cowardice får det enkelt og greit til å høre ut som du lider av self-righteousness.

 

Betyr ikke så mye hvilket label man klasker på det, men støtter man oppriktig opp om Trump som POTUS så er det noe alvorlig galt med en.

 

Det er noe alvorlig galt med en som støtter Trump som president eller hans politikk? Jeg kjenner ingen som er ukritisk mot mye han sier og gjør men støtter hans motstand til ulovlig innvandring for eksempel.

 

Jeg kjenner en del amerikanere som ser på Trump som ærlig, selv om de vet at han ofte lyver. Ærligheten de snakker om er emosjonelle ærlighet, han reagerer på en ærlig emosjonelle måte, selv om han lyver når han reagerer.

Lenke til kommentar

Gå tilbake og se på hva du faktisk erklærte var en objektiv sannhet. Så beviser du denne objektive sannheten for meg. Du har resten av helga på deg.

 

 

Spar meg. Enten så ser du hva Trump sier og gjør eller så gjør du det ikke.

 

Føler du for å forsvare Trumps oppførsel så er det bare å kjøre på.

Lenke til kommentar

 

 

Det er din mening.

 

Absolutt - men dette er ett av de tilfellene hvor min mening også er en objektiv sannhet.

 

Nei. Det er en mening. Du bidrar ikke til å heve nivået på diskusjonen akkurat nå. Tunga rett i munnen. Jeg mener, du har rett! Det er min mening også! Men det kan ikke måles objektivt, og dermed kan det ikke kalles et fakta.

 

La oss analysere:

 

-Man kan tro på alle løgnene; Da mangler man evne til kildekritikk

-Man kan støtte politikken hans -- vel vitende om at mennesker kommer til å bli skadet og dø av den og at samfunnet kan ta alvorlig skade; Da mangler man empati, rettferdighetsfølelse og moral

-Man kan tro at Hillary var enda verre og at politikken er en konspirasjon; Da er man paranoid og lider av vrangforestillinger

-Man kan være uvitende; Da er man uinteressert i samfunnet, i så stor grad at man er til skade

 

...

 

På dette tidspunktet så er det sannsynligvis noe galt med dem som støtter Trump.

 

============

 

Tilbake til Roy Moore -- Washington Post reporterene har en Ask Me Anything (AMA) på Reddit som er svært interessant.

 

https://www.reddit.com/r/IAmA/comments/7k0rr1/we_are_the_washington_post_reporters_who_broke/

 

...bevisene på overgrepene tok sted er overveldende -- samtidig som at de også har tilbakevist og avslørt en falsk anklage, som de aldri trodde på fordi kildekritikken deres er for god, som viste seg å være iscenesatt av Project Veritas.

 

https://www.washingtonpost.com/blogs/erik-wemple/wp/2017/11/27/the-washington-post-turns-the-tables-on-project-veritas/?utm_term=.97d5de36c1c5

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er din mening.

 

Absolutt - men dette er ett av de tilfellene hvor min mening også er en objektiv sannhet.

 

Nei. Det er en mening. Du bidrar ikke til å heve nivået på diskusjonen akkurat nå. Tunga rett i munnen. Jeg mener, du har rett! Det er min mening også! Men det kan ikke måles objektivt, og dermed kan det ikke kalles et fakta.

 

 

Jo - når presidenten oppfører seg som en bortskjemt 5-åring så er det ikke noe subjektivt involvert. Vi kan alle gjenkjenne den slags oppførsel - vi trenger ingen subjektiv målestokk her. 

 

Vi snakker hverken politiske eller ideologiske uenigheter her - vi snakker om en president som oppførerer seg utenfor hva ethvert rasjonelt menneske vil definere som akseptabelt.

 

Du finner ikke mange amerikanere som mener han gjør mange dumme tabber, men flere støtter hans politikk og mener alternativene er verre.
Lenke til kommentar

Fair nok  :)  Her hjemme mener jeg at man må være bittelitt dum eller uopplyst for å stemme FrP, men ikke at det nødvendigvis er noe alvorlig galt dem.

 

 

Frp og deres velgere stiller i en helt annen liga. Jeg innrømmer gjerne at jeg har (muligens urettferdige) fordommer mot folk som enten stiller, eller stemmer for, Frp, men jeg kan allikvel ta dem noenlunde alvorlig.

 

Trump derimot er en absurd tegneserieskurk og jeg kan ikke ta noen som støtter ham alvorlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er din mening.

 

Absolutt - men dette er ett av de tilfellene hvor min mening også er en objektiv sannhet.

 

Nei. Det er en mening. Du bidrar ikke til å heve nivået på diskusjonen akkurat nå. Tunga rett i munnen. Jeg mener, du har rett! Det er min mening også! Men det kan ikke måles objektivt, og dermed kan det ikke kalles et fakta.

 

La oss analysere:

 

-Man kan tro på alle løgnene; Da mangler man evne til kildekritikk

-Man kan støtte politikken hans -- vel vitende om at mennesker kommer til å bli skadet og dø av den og at samfunnet kan ta alvorlig skade; Da mangler man empati, rettferdighetsfølelse og moral

-Man kan tro at Hillary var enda verre og at politikken er en konspirasjon; Da er man paranoid og lider av vrangforestillinger

-Man kan være uvitende; Da er man uinteressert i samfunnet, i så stor grad at man er til skade

 

...

 

På dette tidspunktet så er det sannsynligvis noe galt med dem som støtter Trump.

 

Hvem har blitt skadet og døde pga Trumps politikk?
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...