Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

 

 

Da er mitt spørsmål: Er det værre når trump lyver enn forgjengerne?

Har du mindre tro på noen som lyver mye mer enn andre?
Jeg dømmer folk på hva de utretter, ikke på hva de sier. Talk is cheap.

Men joda, jeg skulle ønske politikere dreiv med mindre løgn, for deres egen del.

Talk is not cheap for politikere, deres jobb er å overbevise oss hva som egentlig skjer og hva som bør gjøres. Mister stemmerne tro på politikeren fordi han lyver for mye, greier han/hun ikke å «utrette» noe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke i et representativt demokrati. Da må de vente til neste valg. I mellomtiden blir avgjørelser bestemt mellom politikere.

Trump har mindre makt idag fordi han trenger støtte fra andre politikere som ikke vil tape det neste valget hvis de deltar i uærlig oppførsel med Trump.

Selv i et representativt demokrati er stemmernes meninger viktige uten et valg. Hva folk mener idag påvirker politikere idag, ikke bare under valgkamper

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor etterrettelig, konsistent, opplyst/informert om temaene, og ærlig en president er har også en betydning mellom valgene ift. internasjonale relasjoner og diplomatiske forbindelser. Man kan jo se på hvordan andre nasjoners lederes syn på USA har endret seg siden Trump ble president, hvilke av hans utspill som er adoptert av hvilke andre presidenter for bruk overfor deres egen befolkning, hvordan det påvirker deres samfunn, og spørre seg hvorfor disse endringene har skjedd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Enda mer svarte løgner fra "alt right"....Til dere kunnskapsfattige folk som enda støtter klovnen: Lyver dere for dere selv også? Lyver dere for barna deres? Er det bra å lyve for barn? Er det bra å lyve? Hvorfor lyver dere?

Hvem er det som er «kunnskapsfattige»? Mitt inntrykket er at Trump støttere her inne motiveres av ideologi mer enn ignoranse og er villige til å ignore løgnene og manglende kompetanse til å fremme ideologien sin, ikke helt ulik tidligere Nixon og «i did not have sex with that woman» Clinton tilhengere, blant annet.

 

Det samme gjaldt valget i Alabama, det var ingen i delstaten som ikke kjente pedofili anklagene, men nesten 50% stemte på Moore. Det var ideologi, ikke ignoranse som var hovedgrunnen

 

Når du sier ideologi, mener du moral cowardice?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fortsett med det eneste argumentet du har du. "Buhu alle som ikke er enige med meg er dumme".

 

Du latterliggjør deg selv mest med utspillene dine.

Som tidligere poengtert her i tråden: Andre meninger er det ikke noe galt med. Det er idiotiske meninger og svart løgn som er problemet. Om jeg latterliggjør meg ovenfor alt-right folket er det et tegn på at jeg gjør noe veldig riktig :) Endret av Vice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som tidligere poengtert her i tråden: Andre meninger er det ikke noe galt med. Det er idiotiske meninger og svart løgn som er problemet. Om jeg latterliggjør meg ovenfor alt-right folket er det et tegn på at jeg gjør noe veldig riktig :)

Gjenta det så mye du vil men alle vet at med "idiotiske meninger" mener du så klart de som er forskjellige fra dine. Typisk regressive left det. Intoleransens høyborg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du de ikke kjenner når Trump lyver? Det er oftest helt åpenbart

Jeg tror faktisk svært mange ikke klarer å skille mellom løgn og fakta. De har havnet inn i en fantasiverden hvor alt de ikke er enige i blir kategorisk avvist som løgn/"fake news". Når selveste presidenten forfekter og tror på løgn i slik en stor grad, hvorfor skal ikke de også gjøre det? For de fleste er det feks. også åpenbart at en pedofil som har forulempet seg på barn ikke bør være en representant for folket også, men for nesten 50% av Alabamas stemmere var ikke det åpenbart. Endret av Vice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Som tidligere poengtert her i tråden: Andre meninger er det ikke noe galt med. Det er idiotiske meninger og svart løgn som er problemet. Om jeg latterliggjør meg ovenfor alt-right folket er det et tegn på at jeg gjør noe veldig riktig :)

Gjenta det så mye du vil men alle vet at med "idiotiske meninger" mener du så klart de som er forskjellige fra dine. Typisk regressive left det. Intoleransens høyborg.

 

Så flott at du kan fortelle meg hva jeg mener også da :) Eller var det kanskje bare mer løgn fra din side? :D
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg tror faktisk svært mange ikke klarer å skille mellom løgn og fakta. De har havnet inn i en fantasiverden hvor alt de ikke er enige i blir kategorisk avvist som løgn/"fake news"

Så flott at du kan fortelle meg hva jeg mener også da :) Eller var det kanskje bare mer løgn fra din side? :D

Enough said.

 

Du "glemte" denne delen av sitatet mitt :D

Når selveste presidenten forfekter og tror på løgn i slik en stor grad, hvorfor skal ikke de også gjøre det? For de fleste er det feks. også åpenbart at en pedofil som har forulempet seg på barn ikke bør være en representant for folket også, men for nesten 50% av Alabamas stemmere var ikke det åpenbart.

Regner også med at du har "glemt" å få med deg all dokumentasjonen om svarte løgner som er lagt fram tidligere i tråden? Men la meg gjette, det er de som legger fram dokumentasjoen som lyver? Ikke sant? ;) De er de som er de slemme folkene som ikke vil godta "meningene" dine?

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er også muligheter for at folk som har utgangspunkt i et ideologisk perspektiv, eller som favoriserer en part primært pga. en affinitet til parten, er dårlig rustet til å forstå de som kommer fra et pragmatisk utgangspunkt uten forankring i en ideologi. At en mener fagfolk innen et felt, med lang fartstid og godt rykte på seg innen sitt felt, presenterer fordelaktige data fordi de er på deres "side", og ufordelaktige data fordi de tilhører en ideologisk "motpart".

 

Det kan være vanskelig for en del av disse å se at det som presenteres ikke avhenger av ideologi overhodet, men observasjoner, målinger og kalde datapunkter, og som presenteres slik de er, ikke slik en side ønsker at de skal være. For personer forankret i en ideologi hvor de som ikke er enig tilhører motparten, vil fakta ofte være en motpart ift. deres preferanser og verdensbilde.

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

De er de som er de slemme folkene som ikke vil godta "meningene" dine?

Ved å putte meninger i anførselstegn så viser du nok en gang hvor tolerant du er for alt du er uenig i. Gratulerer.

 

Jeg har sagt flere ganger at det er ikke meninger i seg selv det er noe galt med. Men jeg kan jo ikke si det lenger for der har jo du har fortalt meg at jeg ikke mener hva jeg selv sier og skriver. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...