Gå til innhold

Rockstar bekrefter Red Dead Redemption 2


Anbefalte innlegg

Det er et stort skille mellom "De foretar et dårlig valg jeg er uenig med" og "jeg klarer ikke å håndtere dette". Å kalle det "sutring" eller late som folk ikke evner å håndtere det er bare hersketeknikker i mangel på reelle argument.

Det er mulig du synes det, jeg mener det er "å kalle en spade for en spade". Sutring er også en hersketeknikk. Bl.a. godt utnyttet av alle 5 åringer verden rundt.

 

Det er jo også en hersketeknikk å multi-poste alle poster som er mot ens eget synspunkt, kun for å stille et mer eller mindre relevant spørsmål i forsøk på å trekke den andres argumenter i tvil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller det egentlig noen rolle? Rockstar og/eller Take-Two ser ikke verdien i å slippe spillet på pc og prioriterer konsoll. Et valg som selvfølgelig har med inntjening kontra kostnader å gjøre.

Er ikke sikkert at du har rett i det hele tatt. For det første så har GTA V solgt djevelsk godt på PC, og vi kan slå fast ganske kjapt at de ikke har brukt i nærheten av summen de har tjent inn på å utvikle det. For det andre, så kan det være noe i det at de tjener mer på å vente, med tanke på at de får folk til å kjøpe spillet igjen.

 

Jeg tror du har helt rett i at dette handler om penger, men kanskje ikke på samme grunnlag som du legger til grunn. 

Lenke til kommentar

Jeg blir å vente denne gangen. Kjøpte GTA V til Xbox 360 når det kom ut, og gidda absolutt ikke kjøpe det til verken PS4 eller PC. Denne gangen gidder jeg ikke dårlig flyt, så venter 1-2 år hvis jeg må og plukker det opp da. Har ingen stress, det renner jo ut med gode spill hvert eneste år. 

Lenke til kommentar

Hvis det kommer til PC håper jeg de har lært av GTA5. Jeg er glad jeg ikke ventet på PC-utgaven av GTA5 for å si det sånn, og jeg kommer ikke til å vente to år på å spille PC-versjonen av RDR2 heller.

 

Utover den ekstremt trege releasen, hva var så ille med PC-utgaven av GTAV? Eller var det bare det du siktet til? At det tok så lang tid?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

 

Tallenes tale fra GTA V er krystallklare! PC er kun en bitte liten del av totalsalget. Tar man med i beregningen at RDR solgte MYE dårligere enn hva GTA spillene typisk gjør, så er det forstålig de begynner med konsoll også ser an hvordan det går. Selv om PC-only gamerne syns det er aldri så dumt...

 

Ok, har ikke sett disse tallene, har du en lenke til de?

 

AtW

 

 

http://steamspy.com/app/271590

https://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Theft_Auto_V

https://en.wikipedia.org/wiki/Red_Dead_Redemption

http://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/gaming/gta-5-has-already-beaten-gta-4s-lifetime-sales-8863784.html

 

GTA 4 solgte over 25 mill kopier, GTA 5 solgte over 45 mill kopier. RDR solgte over 14 mill kopier. Av GTA 5 sine 45 mill er 5.5 mill av de på stream, dvs ~12%.

 

Naturligvis hadde steam salget vært bedre hvis pc-utgaven ble sluppet i 2013, men det er fortsatt relativt lavt...

 

Så må du ikke glemme at spillet ble lansert to ganger på konsoll.

 

Release date(s)

 

PlayStation 3, Xbox 360

  • WW: 17 September 2013
PlayStation 4, Xbox One
  • WW: 18 November 2014
Microsoft Windows
  • WW: 14 April 2015

 

  •  
Lenke til kommentar

Jeg blir å vente denne gangen. Kjøpte GTA V til Xbox 360 når det kom ut, og gidda absolutt ikke kjøpe det til verken PS4 eller PC. Denne gangen gidder jeg ikke dårlig flyt, så venter 1-2 år hvis jeg må og plukker det opp da. Har ingen stress, det renner jo ut med gode spill hvert eneste år.

 

Gode ja, men ikke nærheten av så gode som det RDR2 blir. Viss det er like bra som RDR da.
Lenke til kommentar

Gode ja, men ikke nærheten av så gode som det RDR2 blir. Viss det er like bra som RDR da.

Igjen prøver du å legge din mening over på meg (andre). Det at du elsker RDR betyr ikke at jeg gjør det. Syns forøvrig det (RDR) er det beste SB-spillet der ute sammen med GTA:SA, men har de siste årene blitt mer og mer lei åpne SB-spill. 

Lenke til kommentar

Herregud for en sutring fra PC-folk i denne tråden.

 

Er du keen på å spille RDR2 når det kommer ut? Kjøp deg en forbanna konsoll. Dette spillet kommer til å være verdt det.

 

Kritikk er ikke sutring.

 

Personlig tviler jeg på at spillet blir verd mange tusen kroner, men vi får se. Det første spillet var bra, men ikke på min topp 10-liste feks, og jeg har ikke betalt på langt nær det samme for noen av spillene på topp 10.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Hvis det kommer til PC håper jeg de har lært av GTA5. Jeg er glad jeg ikke ventet på PC-utgaven av GTA5 for å si det sånn, og jeg kommer ikke til å vente to år på å spille PC-versjonen av RDR2 heller.

 

Utover den ekstremt trege releasen, hva var så ille med PC-utgaven av GTAV? Eller var det bare det du siktet til? At det tok så lang tid?

 

AtW

 

 

Utelukkende at jeg ville måttet vente veldig mye lenger på å spille et av de beste spillene jeg har vært borti. Jeg har planer om å spille PC-versjonen også, men venter på at den kommer under 300 kroner.

Lenke til kommentar

 

Spendt på hvordan det blir på Scorpio/Ps4 Pro. Regner med det kommer til de, og ikke bare One og Ps4?

Blir vell 4k med 24-30fps... Konsoll spillere ser ut til å vere fornøyd med det..

 

 

Når konsoll er den eneste plassen å spille dette på, så tar jeg 30fps glatt. Gidder ikke være sur og grinete pc mustard for det.

Jeg har en frekk pc som kjører dem nyeste spilla glatt og håper Red Dead 2 kommer dit en gang, men jeg gidder ikke vente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...