Gå til innhold

Rockstar bekrefter Red Dead Redemption 2


Anbefalte innlegg

Det ligger vel i kortene tror du ikke? PS4Pro støtte burde absolutt være høyst sannsynlig. Men nesten enda mer spennende er om Scorpio kommer ut i samme periode...da snakker vi plutselig om native 4K muligheter...

 

Bare så dritt at det er så lenge å vente...

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der blir vell sånn at uansett om eg kjøper dette til scorpio eller vanlig xbox så blir det ein 30 fps lagfest... Nogo.

 

Det beste man nok kan håpe på er stabil eller nogenlunde stabil 30FPS framerate på Scorpio og PS4 Pro. På standard PS4 og XBO blir det nok en masse framedrops som det pleier å være på Rockstar sine spill.

Lenke til kommentar

Digitalt salg av spill er dominert av pc med et salg i 2015 på 32 milliarder dollar, der veldig mye av inntektene kommer fra Free To Play-spill og MMO'er. Mer enn halvparten av inntektene kommer fra dette ca 17 milliarder dollar og da gjenstår ca 15 milliarder i inntekter som kommer fra normalt salg over disk etc.

 

Mer relevant for denne diskusjonen er at konsollspill solgte for 25 milliarder dollar, og svært mye av dette salget ikke kommer fra MMO, så dette er 10 milliarder dollar mer enn på pc.

 

Så hva betyr dette? Konsoller er foretrukket plattform fordi de relativt sett genererer mer inntekter for utvikler/utgiver enn pc-spill med mindre du lanserer et MMOspill eller Free To Play. Alle hackerne på pc kommer som en ren bonus.

 

kilde: http://www.ign.com/articles/2016/01/27/pc-dominated-worldwide-game-revenue-in-2015

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

No PC - No Go.

 

Har ikke R* lært enda? Vel, their loss.

 

Ja off. Her kommer de til å tape mye penger. Trekker du fra pc porting og krimminelle som stjeler spillet er det ikke så mye og hente. Di gjorde det ikke akuratt dårlig meg GTA. 

 

 

Ja det var synet på PC Gaming for 15 år siden, idag derimot med 10-15 millioner pålogget Steam til enhver tid hvorav "alle" kjøper istedenfor å kopiere slik man gjorde pre-Steam, så blir det jo bare høl i hue og utrolig frustrerende og unødvendig å droppe hele plattformen.

 

Siden de gjør ikke dette for å slippe å porte ett spill, det hadde jo vært absurd, de gjør det fordi de har tatt imot penger for å nettopp ikke gjøre det på samme måte som de holdt på med RdR og slik de ufint vis melket kundene sine med GTAV. Man trenger ikke å unnskylde sleipe utgivere bare fordi det ikke rammet akkurat deg akkurat denne gangen vettu, sånt får vi vel overlate til fanboys ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor annonsere ting 1 år før release?

 

Om ryktene stemmer så var det en "intern" ung kar som la ut det nye RDR bildet på Facebook med en feil. Og da bare ballet det på seg.... Om det stemmer har jeg ingen anelse om. Men det er hva bla Twitter hadde endel poster om igår ihvertfall. 

Tviler på at dette ikke var planlagt. At det kommer en trailer torsdag er kanskje den største indikasjonen, men også at avdukingsprosessen minner veldig mye om det R* gjorde med GTA5 i 2012.

Lenke til kommentar

Digitalt salg av spill er dominert av pc med et salg i 2015 på 32 milliarder dollar, der veldig mye av inntektene kommer fra Free To Play-spill og MMO'er. Mer enn halvparten av inntektene kommer fra dette ca 17 milliarder dollar og da gjenstår ca 15 milliarder i inntekter som kommer fra normalt salg over disk etc.

 

Mer relevant for denne diskusjonen er at konsollspill solgte for 25 milliarder dollar, og svært mye av dette salget ikke kommer fra MMO, så dette er 10 milliarder dollar mer enn på pc.

 

Så hva betyr dette? Konsoller er foretrukket plattform fordi de relativt sett genererer mer inntekter for utvikler/utgiver enn pc-spill med mindre du lanserer et MMOspill eller Free To Play. Alle hackerne på pc kommer som en ren bonus.

 

kilde: http://www.ign.com/articles/2016/01/27/pc-dominated-worldwide-game-revenue-in-2015

 

Artikkelen handler kun om digitalt, i tillegg til de 15 milliardene kommer salg over disk for PC. I tillegg til at "konsoller" ikke er en plattform.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

No PC - No Go.

 

Har ikke R* lært enda? Vel, their loss.

 

Ja off. Her kommer de til å tape mye penger. Trekker du fra pc porting og krimminelle som stjeler spillet er det ikke så mye og hente. Di gjorde det ikke akuratt dårlig meg GTA. 

 

 

Så de kommer ikke til å tjene noe på PC, basert på at de tjente mye på PC med GTAV? Er det det som er logikken din, eller misforstår jeg?

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ville selvfølgelig vært bedre om spillet kom til både PC og konsoll, og det er ekstra dumt hvis det kun er tilfellet fordi noen har lagt penger på bordet for å selge konsoller, men samtidig har det alltid vært sånn at for å henge med på det som kommer av nye spill så kan man bare ikke begrense seg til en plattform. Det er mindre sant i dag enn det var før, men fortsatt er det sånn at man må ha Xbone for å spille Gears of War, PS4 for å spille Uncharted 4 og Bloodborne, Wii U for å spille Nintendo sine titler og PC for å spille utallige spill fra Steam, og da har jeg ikke engang nevnt håndholdte. Min erfaring er at om man kjøper en konsoll kun pga. ett spill så vil man fort finne ut det også gir en tilgang til en masse andre spill som også er interessante.

Lenke til kommentar

 

 

No PC - No Go.

 

Har ikke R* lært enda? Vel, their loss.

 

Ja off. Her kommer de til å tape mye penger. Trekker du fra pc porting og krimminelle som stjeler spillet er det ikke så mye og hente. Di gjorde det ikke akuratt dårlig meg GTA. 

 

 

Så de kommer ikke til å tjene noe på PC, basert på at de tjente mye på PC med GTAV? Er det det som er logikken din, eller misforstår jeg?

AtW

 

Nei, hadde tjent godt der også. Men tydligvis ikke nok til og overstige det konsollene betaler de for å kun lansere på konsoll. Ikke det at jeg trur det stemmer. Ellers er de spillene som ser best ut og kjører best på konsoll kun gitt ut på konsoll så glad de fokuserer på en platform. Kan de heller porte det over etterpå som med GTA. Denne typen spill er mye bedre på konsoll uansett, så sant du ikke har satt opp pcen din til og være som en kraftig konsoll.

Lenke til kommentar

 

 

 

No PC - No Go.

 

Har ikke R* lært enda? Vel, their loss.

 

Ja off. Her kommer de til å tape mye penger. Trekker du fra pc porting og krimminelle som stjeler spillet er det ikke så mye og hente. Di gjorde det ikke akuratt dårlig meg GTA. 

 

 

Så de kommer ikke til å tjene noe på PC, basert på at de tjente mye på PC med GTAV? Er det det som er logikken din, eller misforstår jeg?

AtW

 

Nei, hadde tjent godt der også. Men tydligvis ikke nok til og overstige det konsollene betaler de for å kun lansere på konsoll. Ikke det at jeg trur det stemmer. Ellers er de spillene som ser best ut og kjører best på konsoll kun gitt ut på konsoll så glad de fokuserer på en platform. Kan de heller porte det over etterpå som med GTA. Denne typen spill er mye bedre på konsoll uansett, så sant du ikke har satt opp pcen din til og være som en kraftig konsoll.

 

 

De fokuserer ikke kun på en platform? Den kommer da ut på flere? Og hvordan setter man opp PCen til å være en "Kraftig konsoll"? Er ikke alle spill-PCer å renge som en "kraftig konsoll"?

 

AtW

Lenke til kommentar

Du kobler den til tv, har hurtigstart på spill så du slipper alt dill-dall og bruker håndkontroller til og spille med :) Ellers er ikke forskjellen så stor på konsoller og PC lenger så hadde vell strength tatt gjerne ikke vært så mye arbeid med porting som før.

 

Konsoller kan kobles til skjerm, PCer til TV, det er jo smak og behag, og har ingenting med plattformen å gjøre, håndkontroller antar jeg de fleste som spiller har (når det er sagt er ting som GTA V bedre med mus+tast i mine øyne, men det er jo individuelt), tiden der man slapp dill-dall på konsoll er dessverre over.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Digitalt salg av spill er dominert av pc med et salg i 2015 på 32 milliarder dollar, der veldig mye av inntektene kommer fra Free To Play-spill og MMO'er. Mer enn halvparten av inntektene kommer fra dette ca 17 milliarder dollar og da gjenstår ca 15 milliarder i inntekter som kommer fra normalt salg over disk etc.

 

Mer relevant for denne diskusjonen er at konsollspill solgte for 25 milliarder dollar, og svært mye av dette salget ikke kommer fra MMO, så dette er 10 milliarder dollar mer enn på pc.

 

Så hva betyr dette? Konsoller er foretrukket plattform fordi de relativt sett genererer mer inntekter for utvikler/utgiver enn pc-spill med mindre du lanserer et MMOspill eller Free To Play. Alle hackerne på pc kommer som en ren bonus.

 

kilde: http://www.ign.com/articles/2016/01/27/pc-dominated-worldwide-game-revenue-in-2015

 

Artikkelen handler kun om digitalt, i tillegg til de 15 milliardene kommer salg over disk for PC. I tillegg til at "konsoller" ikke er en plattform.

 

AtW

 

Ja, det er riktig. Men fysisk salg av pc-spill er knapt tilstede som artikkelen nevner, og størsteparten av inntektene på pc kommer fortsatt fra MMO/Free To Play osv og "vanlige" spill eller hva man nå skal kalle det. Siden denne listen ikke viser de inntektene fra fysisk salg på konsoll vil jo denne sammenligningen bli enda tydeligere når man snakker pc vs konsoll og hva som lønner seg..

Lenke til kommentar

Tallenes tale fra GTA V er krystallklare! PC er kun en bitte liten del av totalsalget. Tar man med i beregningen at RDR solgte MYE dårligere enn hva GTA spillene typisk gjør, så er det forstålig de begynner med konsoll også ser an hvordan det går. Selv om PC-only gamerne syns det er aldri så dumt...

 

Ok, har ikke sett disse tallene, har du en lenke til de?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...