Gå til innhold

Rockstar bekrefter Red Dead Redemption 2


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

Steik for noko fjas. Når man snakker om PC som platform dekker det fleire windows-versjoner, linux og mac. På samme måte snakker man om at konsoll som platform dekker Nintendo, Xbox og Playstation.

 

Ser man på GTA V salget har det blitt solgt ca 40 millioner spill til 360/PS3, ca 20 millioner spill til XO/PS4 og ca 6 millioner spill til PC. Dvs at konsoll vs PC blir på 60 millioner konsoll-spill vs 6 millioner PC-spill. Som spillutvikler er det ikkje veldig vanskelig å sjå kor det er penger å tjene på spill av denne typen. Fatter ikkje at det er noko å diskutere ein gang. Konsoller gir betre inntjening for vanlige spill.

GTA-tallene dine er nok noe unøyaktig. Det er to versjoner av GTA på PC, en solgt via steam, og en som ble solgt via Rockstars egen Games Social Club. Alle keys, inkludert retail-versjonen, brukte Rockastars egen løsning. Dermed er det nok mer enn  6 millioner(tallet kommer fra steamspy) pc-versjoner av GTA 5.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare en versjon til PC? I så fall, hvorfor ser vi ikke flere spill med støtte for linux og osx?

 

 

 

http://www.gamespot.com/articles/gta-5s-online-mode-has-generated-half-a-billion-do/1100-6438765/

 

Mesteparten av denne inntekten kommer fra konsollbrukere. På PC kan man lett jukse seg til det konsollbrukerene er villige/dumme nok til å betale for. Det er ikke rart at de satser på online, og at de satser på konsoller.

 

Det virker ikke som du forstår poenget mitt? Det finnes kun en versjon av GTAV, kun en eneste PC-versjon.

 

Ellers virker det generelt å være liten dekning for en påstand om at PC-brukere i liten grad er villig til å betale for online-innhold.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Nå har jeg vist til tall fra spillselskap som EA og Ubisoft som viser at de tjener mye, mye mer på konsoll enn på PC. Det er realiteten. Er på jobb må, men kan Google det frem senere om ingen andre gjør det.

 

Mvh en som primært spiller på PC.

 

Som nevnt tidligere er ikke konsoll bare en plattform. Finn gjerne tall som viser at spillselskap som EA og Ubisoft tjener mye mer på XBO enn PC.
Denne artikkelen er over et år gammel, men likevel: http://wccftech.com/pc-successful-platform-ubisoft/

 

 

PC er ikkje ei platform heller, men det alltid vore konsoll vs PC. Skjedd noko nytt siste veka?

 

 

Jo, det er det jo? Det er en og bare en PC-utgave som lages. (på spill av denne typen ihvertfall)

 

AtW

 

 

Steik for noko fjas. Når man snakker om PC som platform dekker det fleire windows-versjoner, linux og mac. På samme måte snakker man om at konsoll som platform dekker Nintendo, Xbox og Playstation.

 

Ser man på GTA V salget har det blitt solgt ca 40 millioner spill til 360/PS3, ca 20 millioner spill til XO/PS4 og ca 6 millioner spill til PC. Dvs at konsoll vs PC blir på 60 millioner konsoll-spill vs 6 millioner PC-spill. Som spillutvikler er det ikkje veldig vanskelig å sjå kor det er penger å tjene på spill av denne typen. Fatter ikkje at det er noko å diskutere ein gang. Konsoller gir betre inntjening for vanlige spill.

 

 

Det er en, og bare en utgave av slike spill til PC, det er ingen linux eller mac-versjon, det er en plattform. Et spill å lage. 

 

Som tidligere vist har salget vært omtrent det samme på PC som de nye konsollene. Nå er jeg også litt usikker på hva du legger i "vanlige spill", men det er sant at noen typer spill tjener bedre på konsoll. (blant annet fordi det er så få spill på konsoll så det er færre konkurrenter)

 

AtW

 

 

Det blir jo ikkje riktig. Til PC er det 4 utgaver, vista, win7, win8 og win8,1.

Lenke til kommentar

 

Steik for noko fjas. Når man snakker om PC som platform dekker det fleire windows-versjoner, linux og mac. På samme måte snakker man om at konsoll som platform dekker Nintendo, Xbox og Playstation.

 

Ser man på GTA V salget har det blitt solgt ca 40 millioner spill til 360/PS3, ca 20 millioner spill til XO/PS4 og ca 6 millioner spill til PC. Dvs at konsoll vs PC blir på 60 millioner konsoll-spill vs 6 millioner PC-spill. Som spillutvikler er det ikkje veldig vanskelig å sjå kor det er penger å tjene på spill av denne typen. Fatter ikkje at det er noko å diskutere ein gang. Konsoller gir betre inntjening for vanlige spill.

GTA-tallene dine er nok noe unøyaktig. Det er to versjoner av GTA på PC, en solgt via steam, og en som ble solgt via Rockstars egen Games Social Club. Alle keys, inkludert retail-versjonen, brukte Rockastars egen løsning. Dermed er det nok mer enn  6 millioner(tallet kommer fra steamspy) pc-versjoner av GTA 5.

 

 

Steamspy gir vel bare ca 5,6 millioner spillere som har kjøpt GTA V med Steam-nøkkel kjøpt overalt. Rockstars social club kan man jo joine uannsett kva platform man spiller på eller kvar man har kjøpt spilla. Kan godt være at fleire enn ca 0,4 millioner GTA V spill er kjøpt direkte hjå Rockstar, men eg har ikkje så stor tru på det. Ganske høg pris på spilla der og eg ser ikkje heilt kva man får att for å kjøpe spillet hjå Rockstar. Har aldri kjøpt spill der sjølv, men det er jo mulig at eg har missa på intensiva for å kjøpe direkte hjå Rockstar. :)

Lenke til kommentar

 

Det blir jo ikkje riktig. Til PC er det 4 utgaver, vista, win7, win8 og win8,1.

Hva er forskjellen mellom disse utgavene?

 

 

Tja, da må man vel nesten teste GTA V på di forskjellige os. Opplevelse og programmeringsmessig har eg ikkje gidda å grave i. Mulig du finner noko på youtube. Poenget er sikkert mulig å skjønne om man vil.

Lenke til kommentar

 

 

Det blir jo ikkje riktig. Til PC er det 4 utgaver, vista, win7, win8 og win8,1.

Hva er forskjellen mellom disse utgavene?

Tja, da må man vel nesten teste GTA V på di forskjellige os. Opplevelse og programmeringsmessig har eg ikkje gidda å grave i. Mulig du finner noko på youtube. Poenget er sikkert mulig å skjønne om man vil.

Så det er bare synsing fra din side? Det er å dra det vel langt å si at GTA V har fire versjoner på PC bare fordi én versjon støtter fire versjoner av ett operativsystem. Fikk det plutselig på et magisk vis en ny versjon da Win 10 ble gitt ut?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det bare en versjon til PC? I så fall, hvorfor ser vi ikke flere spill med støtte for linux og osx?

 

 

 

http://www.gamespot.com/articles/gta-5s-online-mode-has-generated-half-a-billion-do/1100-6438765/

 

Mesteparten av denne inntekten kommer fra konsollbrukere. På PC kan man lett jukse seg til det konsollbrukerene er villige/dumme nok til å betale for. Det er ikke rart at de satser på online, og at de satser på konsoller.

 

Det virker ikke som du forstår poenget mitt? Det finnes kun en versjon av GTAV, kun en eneste PC-versjon.

 

Ellers virker det generelt å være liten dekning for en påstand om at PC-brukere i liten grad er villig til å betale for online-innhold.

 

AtW

 

 

Det poenget gikk over hodet mitt ja.

 

Det er ikke snakk om online innhold, men heller "forbruksvarer" (tidsbegrenset XP boost, penger osv.). Som PC-brukere lett jukser seg til.

 

CvEDexqXgAAsGXg.jpg

 

Grafen er fra en betalingstjeneste som har skjult verdiene på y aksen, men det er ikke vanskelig å se forholdet mellom PC og konsoll.

Lenke til kommentar

Spiller det egentlig noen rolle? Rockstar og/eller Take-Two ser ikke verdien i å slippe spillet på pc og prioriterer konsoll. Et valg som selvfølgelig har med inntjening kontra kostnader å gjøre.

 

Hadde de tjent mer på pc hadde de prioritert det - så enkelt er det faktisk.

 

Jeg skulle gjerne hatt spillet på 75" i 4k med HDR og alt av grafikk på Ultra hjemme, men slik blir det ikke og det får jeg bare klare å håndtere uten å bli sår.. Bruker heller energien til å glede meg over at det faktisk endelig kommer etter flere års venting.

Har tro på at opplevelsen blir konge, akkurat som RDR i sin tid på PS3 noe som i dag fortsatt ser ganske bra ut.

Lenke til kommentar

Det viktigste med å ha en PC-versjon er ikke at "PC Master Race" skal sitte og onanere til spillet med sine nye skjermkort samtidig som de ømt visker fraser som "120 fps", "GTX 1080" og "Ultra".

 

Det viktigste er at spillet blir tilgjengelig for ettertiden. RDR er et så bra spill at det sannsynligvis burde kunne vinne tittelen "Verdens Beste Spill Noensinne", selv om konkurransen til den tittelen er hard fra bl.a. Half-Life-serien og Portal-serien. Men til forskjell fra Half-Life og Portal er jeg faktisk usikker på om RDR er tilgjengelig om 10 år.

 

Og det er fryktelig synd!​ Et av verdens beste spill vil dermed bli glemt. Og derfor trenger vi PC-versjoner. Det vil være lettere å få PC-versjoner av de aktuelle spillene til å kjøre på nyere hardware enn å måtte emulere en plattform (RDR-emuleringen går fremover, men veldig lovende er det ikke). En gang annen hvert år må jeg fremdeles spille gjennom Day Of The Tentacle (det har jo nettopp kommet en remaster også). Jeg kan til og med spille Pango fra 1983, en av mine første PC-spill-opplevelser jeg husker (utenom Hangman i Basic).

 

Derfor er det viktig med en PC-versjon. Men det haster ikke. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at til og med fysiske spill er null verdt den dagen noen skrur av serveren. Det er straffen for onlineelementet i spill enten det er DRM eller multiplayer eller andre funksjoner, og selv om det er en dritt-trend så er den kommet for å bli i en verden hvor til og med kjøleskap får oppdatert software over nettet. Vi retrohuer er altfor få til å ha en stemme som betyr noe, og altfor ofte må man på bukta for å finne spill som utgiver selv driter i å tilgjengeliggjøre til glede for gamle og nye fans.

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar

Spiller det egentlig noen rolle? Rockstar og/eller Take-Two ser ikke verdien i å slippe spillet på pc og prioriterer konsoll. Et valg som selvfølgelig har med inntjening kontra kostnader å gjøre.

 

Hadde de tjent mer på pc hadde de prioritert det - så enkelt er det faktisk.

 

Jeg skulle gjerne hatt spillet på 75" i 4k med HDR og alt av grafikk på Ultra hjemme, men slik blir det ikke og det får jeg bare klare å håndtere uten å bli sår.. Bruker heller energien til å glede meg over at det faktisk endelig kommer etter flere års venting.

Har tro på at opplevelsen blir konge, akkurat som RDR i sin tid på PS3 noe som i dag fortsatt ser ganske bra ut.

 

Spiller jo selvfølgelig en rolle for de som vil ha det på PC.

 

Kanskje, kanskje ikke, det forutsetter at de kun fokuserer på inntjening, og vet 100% sikkert hva som gir de mest penger. Det er ikke nødvendigvis realistiske antakelser. 

 

Folk håndterer det helt fint, jeg skjønner ikke helt hvor tanken om at "denne produsenten burde tatt et annet valg", fører til "dette klarer jeg ikke å håndtere".

 

AtW

Lenke til kommentar

Folk håndterer det helt fint, jeg skjønner ikke helt hvor tanken om at "denne produsenten burde tatt et annet valg", fører til "dette klarer jeg ikke å håndtere".

Denne tråden (og deriblant dine egne poster) viser vel ikke at det "håndteres helt fint". Det har utløst mengde (innimellom kamuflert) sutring, som et stykke fra å håndtere det helt fint. Ref. mine to jenter på 3 og 5 år.

Lenke til kommentar

 

Folk håndterer det helt fint, jeg skjønner ikke helt hvor tanken om at "denne produsenten burde tatt et annet valg", fører til "dette klarer jeg ikke å håndtere".

Denne tråden (og deriblant dine egne poster) viser vel ikke at det "håndteres helt fint". Det har utløst mengde (innimellom kamuflert) sutring, som et stykke fra å håndtere det helt fint. Ref. mine to jenter på 3 og 5 år.

 

 

Det er et stort skille mellom "De foretar et dårlig valg jeg er uenig med" og "jeg klarer ikke å håndtere dette". Å kalle det "sutring" eller late som folk ikke evner å håndtere det er bare hersketeknikker i mangel på reelle argument.

 

AtW

Lenke til kommentar

...

Folk håndterer det helt fint, jeg skjønner ikke helt hvor tanken om at "denne produsenten burde tatt et annet valg", fører til "dette klarer jeg ikke å håndtere".

 

 

 

AtW

 

Folk håndterer det ikke fint. Hver gang et spill bare kommer på konsoll eller pcutgaven er dårlig fordi utvikler ikke legger ressurser i det blir det grining i alle kanaler. Litt lei fordi det skjer hver gang og det er en svært død hest det blir banket på. Må jeg virkelig linke til all sutringa eller finner du det selv?

Lenke til kommentar

 

...

Folk håndterer det helt fint, jeg skjønner ikke helt hvor tanken om at "denne produsenten burde tatt et annet valg", fører til "dette klarer jeg ikke å håndtere".

 

 

 

AtW

 

Folk håndterer det ikke fint. Hver gang et spill bare kommer på konsoll eller pcutgaven er dårlig fordi utvikler ikke legger ressurser i det blir det grining i alle kanaler. Litt lei fordi det skjer hver gang og det er en svært død hest det blir banket på. Må jeg virkelig linke til all sutringa eller finner du det selv?

 

 

Det er ikke "grining eller sutring", det er kritikk, det er omtrent akkurat like seriøst som å beskylde deg for å bøye deg ned og ta imot alt helt ukritisk.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...