Gå til innhold

Rockstar bekrefter Red Dead Redemption 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spiller både på PC og konsoll selv - det er strengt tatt nødvendig om man skal henge med - men synes det er altfor mye fokus på det tekniske blant en del PC-gamere. Det er ikke fps eller oppløsning som avgjør hvor mye glede man får ut av et spill. Noen av de aller beste spillopplevelsene som finnes har så dårlig grafikk at man må bruke fantasien for å se hva ting er. Det er ikke 30 eller 60fps som avgjør om RDR2 blir et toppspill eller ikke, men gameplay og historien som fortelles. F.eks. hadde RDR1 en ganske seig start og et duellsystem som burde vært bedre, og det er slike ting jeg vil at de fokuserer på.

Lenke til kommentar

Spiller både på PC og konsoll selv - det er strengt tatt nødvendig om man skal henge med - men synes det er altfor mye fokus på det tekniske blant en del PC-gamere. Det er ikke fps eller oppløsning som avgjør hvor mye glede man får ut av et spill. Noen av de aller beste spillopplevelsene som finnes har så dårlig grafikk at man må bruke fantasien for å se hva ting er. Det er ikke 30 eller 60fps som avgjør om RDR2 blir et toppspill eller ikke, men gameplay og historien som fortelles. F.eks. hadde RDR1 en ganske seig start og et duellsystem som burde vært bedre, og det er slike ting jeg vil at de fokuserer på.

 

Strengt tatt nødvendig kan vel diskuteres, men uansett, ting som FPS og grafikk har noe å si for hvor mye glede man får ut av spill, selv om det ikke bestemmer alene. (Dessuten er jo lav framerate selve definisjonen på å sette grafikk foran "gameplay")

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker selvfølgelig å ha høy framerate og så god grafikk som mulig, men jeg har fremdeles til gode å spille et spill der både gameplay og historie satt som et skudd og følt at opplevelsen ble ødelagt av 30fps. Det er et av flere element som inngår i vurderingen av spillet, men det er perifert sammenlignet med mye annet. Det var ikke 30fps som gjorde Mafia 3 til en skuffelse, men jeg har en mistanke at det ville blitt gjort til et stort ankepunkt selv om resten av spillet imponerte.

Lenke til kommentar

Personlig så velger jeg framerate hver eneste gang. Liker det at man på PC kan tilpasse dette selv, og ikke spille med den grafikken som tar seg best ut på ubevegelige bilder.

 

Husker ikke hvilket spill det var, men dette var noen år siden på Xbox 360, og der gikk det an å velge mellom høyere graffikk eller bedre framerate. Noen som husker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg foretrekker selvfølgelig å ha høy framerate og så god grafikk som mulig, men jeg har fremdeles til gode å spille et spill der både gameplay og historie satt som et skudd og følt at opplevelsen ble ødelagt av 30fps. Det er et av flere element som inngår i vurderingen av spillet, men det er perifert sammenlignet med mye annet. Det var ikke 30fps som gjorde Mafia 3 til en skuffelse, men jeg har en mistanke at det ville blitt gjort til et stort ankepunkt selv om resten av spillet imponerte.

Det er ikke 30 FPS som ødelegger opplevelsen for min del. Det er når ting dupper 30 FPS og gjerne ned mot 15 FPS at jeg vurderer å legge fra meg spillet. Og det er gjerne slik at spill som er låst til 30 FPS har ofte framedrops ned mot 20-15.. 

Lenke til kommentar

 

Tallenes tale fra GTA V er krystallklare! PC er kun en bitte liten del av totalsalget. Tar man med i beregningen at RDR solgte MYE dårligere enn hva GTA spillene typisk gjør, så er det forstålig de begynner med konsoll også ser an hvordan det går. Selv om PC-only gamerne syns det er aldri så dumt...

 

Ok, har ikke sett disse tallene, har du en lenke til de?

 

AtW

 

 

Nå som året er over kommer det tall over dittenn og datten.

 

superdata_console5muqp.png

 

superdata_pcfsuyh.png

 

 

Men PC er gigantisk pga f2p-titler.

 

lolrev2017.JPG

Lenke til kommentar

Jepp så det nå, my bad.

 

Det er svært interessant å se på forventningene til VR fremover. Det er også sagt at en av de ti store trendene for 2017 er at AR (såkalt Utvidet virkelighet). Jeg selv synes konsepter som Hololens er råfett, men spillene rent kvalitetsmessig har litt å gå på enn så lenge..

Endret av H.A.M.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...