Gå til innhold

Rockstar bekrefter Red Dead Redemption 2


Anbefalte innlegg

 

Tja kommer vel ann på hva man definerer som pc markedet det. Drar man med alt så er det nok et større marked på pc, men så er det jo det at de aller fleste med pc har en laptop som muligens ikke kan kjøre spillet. På ps3 har g.eks Gta5 solgt nærmere 30 milioner kopier. Pc er neppe i nærheten og kommer nok aldri i nærheten heller med årene.

 

Pc virker også å stå for veldige lite av markedet og ser ut til å være dreid mer mot esport for tiden. Mye av det som blir solgt blir også solgt for veldig billig på steam sale eller tilsvarende. Kan ikke huske sist jeg kjøpte et fullpris spill til PCen min .

 

 

Nå snakker jeg om hvor mye penger spill sleger for på de forskjellige plattformene, PC er større, og faktisk større enn alle konsollene tilsammen.

 

AtW

Endret av OhEasy
Sitatpyramide
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Håper virkelig ikke de fu.... opp dette med å satse alt på online delen!

 

De gjorde jo ikke det med online delen i RDR, så hvorfor skal de det denne gangen?

Folk har et intrykk av at de er mer opptatt av online for tiden pga satsing/oppdateringer avGTA:O og ingen sp-dlc til GTA5. Skal innrømme at jeg har tenkt i de samme banene selv. Bryr meg ikke om online, men elsker sp-delene i spilla deres. Velger å være fortsatt (forsiktig) optimistisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Håper virkelig ikke de fu.... opp dette med å satse alt på online delen!

De gjorde jo ikke det med online delen i RDR, så hvorfor skal de det denne gangen?

 

 

Se på GTA V. Hva har blitt vedlikeholdt med nytt materiale etter utgivelsen av spillet? Singleplayer eller multiplayerdelen?

 

Det som ødela gtav online for meg var grusomt lange loadingtider og mye hackere..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Håper virkelig ikke de fu.... opp dette med å satse alt på online delen!

De gjorde jo ikke det med online delen i RDR, så hvorfor skal de det denne gangen?

 

 

Se på GTA V. Hva har blitt vedlikeholdt med nytt materiale etter utgivelsen av spillet? Singleplayer eller multiplayerdelen?

 

Det som ødela gtav online for meg var grusomt lange loadingtider og mye hackere..

Hackere syns jeg mer eller mindre er forsvunnet nu, men loadetiden er drepende.

 

Gleder meg til å se traileren. Har runnet RDR1 iallefall 3 ganger på 360. Kongespill. Hadde håpet at det skulle også annonseres at det kommer remastret til XB1/PS4 og PC.

 

Håper også at PC versionen ikke tar så lang tid å komme ut nu som det gjorde med GTA5. Orker ikke å kjøpe flere versjoner av spillet denne gangen. Venter til spillet er ute på steam så skal det spilles. Innen da så er det fortsatt mye snacks jeg har til gode å spille enda.

Lenke til kommentar
 Nå snakker jeg om hvor mye penger spill sleger for på de forskjellige plattformene, PC er større, og faktisk større enn alle konsollene tilsammen.

 

AtW

Det er korrekt. Og også med mye. Mange undervurderer pcs markedsandel.

 

PC gaming took the top spot in the 2015 worldwide market for digital games. In 2015, the market as a whole saw $61 billion in revenue for digital games across all platforms. That number was up 8% from the year prior. Of that $61 billion, $32 billion was in PC gaming, $25 billion was in mobile gaming, and $4 billion was in consoles.

Endret av OhEasy
Sitatpyramide
Lenke til kommentar

 

No PC - No Go.

 

Har ikke R* lært enda? Vel, their loss.

Lært hva? At GTAV slo alle salgs rekorder? Konsoller er det største markedet så de taper ikke mye, og jeg er også 100% sikker på at det vill komme til PC en stund etter. Forhåpentligvis ikke 2 år som med GTAV men mer slik som MP3 som kom ut 2-3 måneder etter.

 

 

At de enda ikke har lært at PC ikke lenger er ett lite nisjemarked. Det er jo i utgangspunktet uforståelig at de lar seg gå glipp av flere millioner solgte til PC bare for å slippe og porte spillet.. så det virker dessverre som at dette bunner mer i lobbyister og gullkantede konsoll-eksklusive avtaler enn noe annet. 

 

Men eneste grunnen til at jeg i det hele tatt bryr meg og blir grinete på dem er jo selvsagt fordi jeg syntes de lager knallspill og føler meg snytt! ;) Håpet er selvfølgelig at de tar en GTA V og at det kommer på PC litt senere når konsoll pampene har fått sitt..

Lenke til kommentar

 

At de enda ikke har lært at PC ikke lenger er ett lite nisjemarked. Det er jo i utgangspunktet uforståelig at de lar seg gå glipp av flere millioner solgte til PC bare for å slippe og porte spillet.. så det virker dessverre som at dette bunner mer i lobbyister og gullkantede konsoll-eksklusive avtaler enn noe annet. 

 

Selvfølgelig er de klar over hvor stort PC markedet er. Her handler det om å tjene penger, og GTA V ble en våt drøm som gikk i oppfyllelse for Rockstar. Først slipper de det på 360/PS3. Så slipper de det på nye konsoller, folk får midlertidig hjerneblødning og kjøper kopi nr. 2. Så slippes det på PC for de som ikke har konsoller, mens de i tillegg håver inn fra de med kronisk hjerneblødning som kjøper kopi nr. 3.

 

Rockstar fikk full uttelling så jeg regner med de går samme ruten med RDR2. Nå vet jeg ikke om det kommer noen nye konsoller i 2017, men når folk kjøper og kjøper så skal selvfølgelig Rockstar lansere dette på konsoll først. Når de ikke får solgt mer der så går de enten til PC eller enda verre, kanskje de venter helt til neste generasjon konsoller før de slipper det på PC. Det er det jeg frykter.

Lenke til kommentar
Dette blir selvfølgelig bare spekulasjoner, men ingen PC versjon (med det første ihvertfall) kan tyde på at det ikke blir en ny grafikk motor eller bruker en grafikk motor med kode base som er forsatt er kompatibelt med DX11 (røtter fra DX9). Jeg sier dette da DX12 er en stor forbedring for å porte spill til PC og gir færre grunner til å utsette eller utelukke en PC lansering (en PC utgave vil forsatt klart komplisere ting). Men kanskje er det nettopp derfor dem ikke har annonsert en PC versjon enda, siden høsten 2017 vil forsatt være for tidlig med et DX12/Windows 10 eksklusivt spill for dem. Dem kunne isåfall da ha brukt Vulkan som også støtter Windows 7 og 8.  

Men hvem vet hva som egentlig ligger i grunn for å ikke annonsere en PC versjon av RDR2. Det å porte spill til PC har allerede blitt en del enklere siden GTA V grunnet PS4 og XBO med x86 CPU'er og semi-custom PC GPU'er.

 

Nær Scorpio lansering kan kanskje gi Microsoft en gylden mulighet for å gjøre en avtale med Rockstar for å lage en ekstra pen Scorpio utgave av spillet og dermed bli en system selger/killer game for scorpio.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...