Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Westworld er Anti-Lost? Samme produsent bak begge, men kanskje han har lært...

Det er vel Carlton Cuse som står bak Westworld. Så vidt jeg har forstått er det Damon Lindelof som er den dårlige produsenten av de to. Det meste Damon har tatt i har hatt story-problemer. Kan ikke huske like mye problemer med Carlton, så jeg har trua på at Westworld kan levere.

Lenke til kommentar

Typisk at ikke kvinnelige serieskapere blir nevnt i en diskusjon om hennes egen serie de har vært med å skape og styre. Både Jonathan Nolan og Lisa Joy er de som har hadde mest å gjøre på serien, både som serieskapere, manusforfattere og showrunnere (dag til dag-driften), pluss Nolan også på regi.

 

J.J. Abrams er bare produsent. Han har lite å si med hva som blir skrevet, og slik han er opptatt med å produsere alt annet nå så har han brukt relativt lite tid trolig på Westworld etter piloten og startfasen. En gruppe manusforfattere har hatt påvirket serien mye mer etter piloten ihvertall enn Abrams som f. eks britiske Dominic Mitchell som skapte BBC-serien In The Flesh, og Ed Brubaker som er en av de største innen thrillere i tegneserie-form det siste tiåret.

 

Mitchell er også "supervising producer": Supervises the creative process in the writing room, and often aids in script re-writes. These people also guide new writers. They usually supervise less experienced story editors and staff writers on the writing team.

 

Verdt å nevne at Westworld har flere som aldri har skrevet TV-manus for drama før, som Brubaker og Charles Yu (som skrev forrige ukes episode). Så serien er litt utradisjonell med å prøve å skaffe stemmer som ikke nødvendigvis bare kommer fra TV.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen kritikk mot Lisa Joy, men nå står JJ Abrams bak de nye Star Wars filmene, og Nolan-brødrene står bak Interstellar og de gode Batman-filmene.

 

Lisa Joy har Westworld til å flagge med, men det var jo utenfor poenget.

 

"Bare produsent" synes jeg forøvrig er en underdrivelse.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

"Bare produsent" synes jeg forøvrig er en underdrivelse.

 

Hva er feil å si at en person bare er en produsent når personen ikke har regissert, skrevet eller styrt driften av serien? Abrams er bare en produsent inntil han regisserer eller skriver manus. Man kan ikke endre definisjonen av ting bare fordi man føler noe.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

"Bare produsent" synes jeg forøvrig er en underdrivelse.

Hvordan da? Jeg er genuint nysgjerrig, for med mindre de går utover jobb-beskrivelsen så er det ikke de som står for suksessen. Foreløpig så legger jeg nesten all skryt i retning Jonathan Nolan og Lisa Joy. Jeg går utifra at Nolan står for mer enn Lisa utifra tidligere verk, men man vet aldri om Lisa står for noe av det beste i serien eller om hun bare fyller inn litt her og der. Samt at regissørene har en del å si på hver enkelt episode.

 

Det er vanskelig å vite om JJ Abrams har vært med å gitt mye til det kreative arbeidet eller om han er mer som en investor. Jeg har ikke lagt merke til noe særlig med lens flares i Westworld i alle fall.

Lenke til kommentar

Hva er det dere vet om Abrams rolle i Westworld som jeg ikke vet? Eneste jeg vet er at han er listet som Executive Producer på linje Jonathan Nolan og Lisa Joy. Executive Producer er et kvalitetsstempel verdt å nevne, og å kverulere på ektraordinære betydninger av tittelen "Executive Producer" er lite produktivt når vi alle her har minimalt med kunnskap om hva som foregår bak kameraene.

 

Forklar gjerne hvorfor en Executive Producer ikke har en innflytelse på kvaliteten.

Lenke til kommentar

Så første episode om igjen.

Faren til Dolores finner et bilde i sanden som fører til at han bryter sammen og stiller spørsmål ved sin eksistens.

Det bildet er det samme bilde som Logan viser til William av hans forlovede.

 

Ja, det la jeg også merke til under siste episoden! Klarer ikke å tenke meg frem til noen gode forslag på det! :D 

Lenke til kommentar

 

Så første episode om igjen.

Faren til Dolores finner et bilde i sanden som fører til at han bryter sammen og stiller spørsmål ved sin eksistens.

Det bildet er det samme bilde som Logan viser til William av hans forlovede.

 

Ja, det la jeg også merke til under siste episoden! Klarer ikke å tenke meg frem til noen gode forslag på det! :D

 

Jeg tenker at Logan dør, enten ved hånd av William eller Dolores. Da mister han også det bildet (pluss et annet bilde, som kan være det golden gate bildet). Det blir begravd i 30 år til det blir funnet i nåtidens tidslinje. 

 

Hvis teorien om at MiB = William stemmer så tyder det også på at Logan er ute av bildet. Om han ikke dør så er han i alle fall ikke med videre. Kan hende bildet forsvinner på en annen måte også.

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg tenker at Logan dør, enten ved hånd av William eller Dolores. Da mister han også det bildet (pluss et annet bilde, som kan være det golden gate bildet). Det blir begravd i 30 år til det blir funnet i nåtidens tidslinje. 

Hvis teorien om at MiB = William stemmer så tyder det også på at Logan er ute av bildet. Om han ikke dør så er han i alle fall ikke med videre. Kan hende bildet forsvinner på en annen måte også.

 

Ok, hæ, what? Er ikke Dolores og William sin tidslinje parallell med "nåtid"? Nettopp fordi faren så det bildet og sa ordene til henne på starten som fikk henne til å begynne å oppføre seg rart? Så hvisker hun det videre til Maeve?

 

Kanskje jeg må se alt om igjen  :wow: .

Lenke til kommentar

 

Jeg tenker at Logan dør, enten ved hånd av William eller Dolores. Da mister han også det bildet (pluss et annet bilde, som kan være det golden gate bildet). Det blir begravd i 30 år til det blir funnet i nåtidens tidslinje. 

Hvis teorien om at MiB = William stemmer så tyder det også på at Logan er ute av bildet. Om han ikke dør så er han i alle fall ikke med videre. Kan hende bildet forsvinner på en annen måte også.

 

Ok, hæ, what? Er ikke Dolores og William sin tidslinje parallell med "nåtid"? Nettopp fordi faren så det bildet og sa ordene til henne på starten som fikk henne til å begynne å oppføre seg rart? Så hvisker hun det videre til Maeve?

 

Kanskje jeg må se alt om igjen  :wow: .

 

Oh yes! Sjekk denne tidslinja så ser du serien på nytt. Anbefaler å lese på reddit.com/r/westworld også. Mange som har spådd mye riktig der. Utrolig gøy å spekulere i denne serien! :D

 

yp6hapuo8v0y.jpg

 

Det er brukerskapt bilde og blir jo litt tilnærming utifra hva vi har sett, men det er ganske riktig i forhold til hvordan serien har vært hittil. Veldig spennende! :D

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

Har de da wipet Dolores siden hun er i Sweetwater når Maeve er bordellvertinne? 

Jeg har forstått det sånn at Dolores begynte å stille spørsmål ved ting etter utrullingen av Reveries. Og dermed at det med William og Logan foregår i nåtid. 

Og hvorfor skulle Teddy tro at Dolores er noen annen plass enn i Sweetwater/på ranchen sin?

Lenke til kommentar

 

Dolores har nok blitt wipet etter William/Logan styret. I nåtid når MiB tar henne med inn på låven så kan det jo hende at han stikker henne i magen for å få henne til å huske. Dolores kommer til å dø i Logan/William-fortiden og havner i vannet slik vi så i en scene.

 

I nåtid så er Dolores ute og vandrer og gjenskaper stegene hun tok i fortiden etter at hun begynte å huske de tidligere minnene. Noen ganger så er hun i nåtid, andre ganger så ser vi at hun lever i minnene (Som virker helt ekte for henne, da de husker perfekt). Det siste vi så i nåtid er når MiB finner Dolores i kirka. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...