Gå til innhold

Anbefalte innlegg

post-115035-0-76847200-1475527374.jpg

 

 

Menneske eller maskin? I temaparken Westworld kan besøkende leve ut sine indre fantasier, i en verden bebodd av maskiner med kunstig intelligens. Men en dag går evolusjonen sin gang og maskinene begynner å stille spørsmålstegn ved verden de lever i.

 

HBO-serien med en første sesong på 10 episoder kommer fra Jonathan Nolan (Person of Interest, The Dark Knight) og Lisa Joy (Burn Notice, Pushing Daisies). Serien er også produsert av J.J. Abrams (Star Wars: Force Awakens, Lost) og Bryan Burk (Fringe, Lost).

 

Serien er basert på 1973-filmen med samme navn, som var skrevet og regissert av Michael Crichton.

 

 

Rolleliste (Hovedrolleinnhavere):

 

  • Evan Rachel Wood som Dolores Abernathy
  • Thandie Newton som Maeve Millay
  • Jeffrey Wright som Bernard Lowe
  • James Marsden som Teddy Flood
  • Ingrid Bolsø Berdal som Armistice
  • Luke Hemsworth som Ashley Stubbs
  • Sidse Babett Knudsen som Theresa Cullen
  • Simon Quarterman som Lee Sizemore
  • Rodrigo Santoro som Hector Escaton
  • Angela Sarafyan som Clementine Pennyfeather
  • Shannon Woodward som Elsie Hughes
  • Ed Harris som The Gunslinger
  • Anthony Hopkins som Dr. Robert Ford
  • Jimmi Simpson som William
  • Tessa Thompson som Charlotte Hale

 

Episoder som har gått i USA og HBO Nordic (natt til mandag kl. 3:00) kan diskuteres fritt uten spoilere etter kl 4:00. Så gå inn i tråden på eget ansvar mandager ved nye episoder av serien.

post-115035-0-95839500-1475526721_thumb.jpg

post-115035-0-76847200-1475527374_thumb.jpg

Endret av Maury
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

  • Hvis du la merke til musikken tok Westworld i bruk eldre instrumenter til å spille av noen kjente sanger. Hvis du lytter etter er det «Black Hole Sun» av Soundgarden som dukker opp i midten av episoden, og den siste actionsekvensen tar serien i bruk en cover av Rolling Stones sin «Paint It Black».

 

Fra recappet på Serienytt.no: http://serienytt.no/2016/10/recap-av-westworld-1-01-the-original/

Lenke til kommentar

Det var det, så det var ikke rart jeg følte jeg kjente den igjen. Vel, nå er iallefall madammen og jeg veldig nysgjerrige på de meste episodene, så får man håpe det holder til en maraton og ikke en spurt.

 

Lurte litt på hvordan den "virtuelle" verden hang sammen i starten. Slo meg ikke at det selvfølgelig "bare" er et område hvor maskinene (?) og menneskene oppholdt seg samtidig. Skjønte ikke hvordan de skulle få mennesker inn i den verdenen... brainfart.

Lenke til kommentar

Toget er en måte, legg merke til hvordan alle utenom Teddy (James Mardsen) er vanlige mennesker så og si. Noen snakker om golf på en gammeldags måte liksom, og han gjesten som skyter ned Armistice og de andre bandittene kom med toget. Og det er som Teddy våkner på toget hver gang historiene spilles på nytt.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Må innrømme at det ble en litt personlig skuffelse at mange av karakterene var maskiner. Jeg har holdt meg unna alt av trailere og ikke sett filmen, så jeg skulle få en uspoilet opplevelse. Med slik informasjon i bakhodet får jeg vanskeligheter med å "connecte" meg til disse skapningene. Synd. Jeg skal se mer for å se hva som skjer videre, men en nedtur for meg var denne delen, dessverre.

 

 

Edit: Paint it Black Fikk jeg med meg, den var en positiv overraskelse, og veldig, veldig stilig! Godfølelse når den kom. At Black Hole Sun var der, fikk jeg ikke med meg.

Endret av Bone
Lenke til kommentar

I teorien er jeg enig med Maury..

 

I praksis er jeg litt uenig. Problemet er hvis dette er et avvik fra vanlig sendeplan, kan det bli et problem når lesere som ikke vil bli spoilet kommer inn i tråden, under ei uke siden sist episode er sendt, i den tro at den forrige episoden diskuteres, og ikke den nye.

 

Er det slik at den er tilgjengelig alle steder, hver eneste gang, på dette nye tidspunktet, vil det jo være naturlig å endre tidspunktet for når man kan snakke om ting.

 

Tommelregelen er jo "når det er sendt i USA", stort sett. Men, er den sendt per nå? Er dette et engangstilfelle?

Lenke til kommentar

Første posten er da rimelig klar

Episoder som har gått i USA og HBO Nordic (natt til mandag kl. 3:00) kan diskuteres fritt uten spoilere etter kl 4:00. Så gå inn i tråden på eget ansvar mandager ved nye episoder av serien.

En enkel regel / tidspunkt å forholde seg til blir da mandag kl 4:00, om de er lekket andre steder tidligere bør ikke endre på dette.
Lenke til kommentar

Jeg føler for å ta kardinalavgjørelse og si at det er greit, siden episoden er tilgjengelig på HBO Nordic. Har aldri lekket. Den har blitt sluppet tradisjonelt, minus at den er sendt på TV i USA.

 

Så om jeg ikke blir henretta for det føler jeg for å advare nå. Om det er et stort problem kan mod fjerne dette innlegget.

 

 

EPISODE 2 AV WESTWORLD SESONG 1 KAN DISKUTERES NÅ ETTERSOM DEN ER SLUPPET PÅ HBO NORDIC. 

Lenke til kommentar

Underholdende så langt, men det er allerede etter to episoder blitt litt som jeg fryktet, nemlig at det er kul umulig å vite hvem som er roboter og ikke med mindre de har tydelig blitt introdusert tidligere i serien, men det er kanskje litt av meninga (var den ungen som Hopkins snakka med ut i ørkenen en robot eller ikke f.eks?).

 

Virker også for meg som det er litt logisk brist med at The Man In Black (Ed Harris) kan ture frem slik som han gjør uten at det ikke vekker mistanke hos de som eier og styrer parken da de tilsynelatende kan overvåke alt og har full kontroll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...