Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det ble jo nevnt, angående The Man in Black, at de hadde en som hadde voldt veldig skade i WW. Dette var da forstått som at de har snakket om Ed Harris. Svaret var at de, klientene, sto fritt til å gjøre hva de ville. Uansett.

 

Ungen i ørkenen var maskin, ja. Du kunne skjønne det pga han adlød diverse befalende fraser.

 

Sveern, det kan nok stemme ja. Sikkert riktig! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får ta det for hva det er, nemlig god underholdning, for jeg skjønner ikke bæret av hva som foregår til tider  :) Og hva kan f.eks stoppe en gjest fra å drepe en annen gjest? Jeg mener, det må jo være like vanskelig for de å vite hvem som er hvem?

 

 

Satt egentlig bare å venta på at han som brukte den ene "hora" som gissel i ep.3 var gjest også, selv om det viste seg å ikke stemme

 

Endret av bas
Lenke til kommentar

Digger serien jeg! Noen spørsmål må man bare late som de har gode svar på (gjest mot gjest vold++) og vente til de evt gir svar på det eller bare ignorerer det. Noen av tingene som kanskje er vanskelig å forklare godt nok er ikke alltid viktige. Her på man se på seriens prinsipper. Så lenge de er tro til den interne logikken så er jeg fornøyd!

 

Fikk litt Walking Dead følelse av siste scenen med han som satt seg fast nedi kløfta.

Lenke til kommentar

hva kan f.eks stoppe en gjest fra å drepe en annen gjest? Jeg mener, det må jo være like vanskelig for de å vite hvem som er hvem?

Trolig deres egen moral og at det (mest sannsynlig) vil få konsekvenser siden man vil begå ett eller flere lovbrudd. I alle fall skytevåpnene ser ut til å være litt spesielle siden de ikke skader gjestene, men en kniv, (stor) stein eller fall fra stor nok høyde er nok fremdeles dødelig.

Hvordan gjestene klarer å se hvem som er gjest eller ikke vet vi ikke, men enn så lenge så er nok det bare noe vi må regne med at de klarer.

Lenke til kommentar

Det klarer de ikke. Samtalen mellom de to nye gjestene i episode 2 rundt middagsbordet handlet om at man bare måtte finne det ut ved å skyte dem. Derimot er det ingenting som stopper de å gjøre alvorlig skade eller drap med andre våpen enn pistolen. Men da regner jeg med de får samme straff som om de hadde gjort det ute i den virkelige verden.

Lenke til kommentar

Det klarer de ikke. Samtalen mellom de to nye gjestene i episode 2 rundt middagsbordet handlet om at man bare måtte finne det ut ved å skyte dem. Derimot er det ingenting som stopper de å gjøre alvorlig skade eller drap med andre våpen enn pistolen. Men da regner jeg med de får samme straff som om de hadde gjort det ute i den virkelige verden.

Høres riktig ut det. Og så er det jo tross alt kamera nesten overalt så vanskelig å komme unna ned noe.
Lenke til kommentar

Det jeg liker best med Westworld er at den trigger en del tankevirksomhet rundt AI generelt sett. Hvor langt vil vi komme? Hvordan vil vi klare å "regulere" robotene dersom de får en bevissthet? Vil det være være "lovlig" å drepe en robot som har følelser og har en bevissthet? 

 

Når du selv vet hvor mange tanker som blir tenkt i et normalt menneskehode, men som aldri blir sagt eller resulterer i noen handling, kan det være vanskelig å etterligne vår hjerne/tankegang og samtidig sette de riktige begrensningene. 

 

Angående Westworld er en ting jeg sliter med å få finne en god forklaring på, og det er hvordan alle gjestene i parken forholder seg til hverandre. En ting er å lage skytevåpen som ikke kan drepe mennesker. Men hva med kniverdrap, generell vold og voldtekter? Det ble jo i episode 2 nevnt at det var 1400 besøkende i parken på en gang - men foreløpig har vi jo ikke sett et eneste møte mellom gjester. Dersom det virkelig er 1400 besøk på en gang virker det litt rart at ingen av dem møter på hverandre. Er det noe som hinder gjester i å gyve løs på hverandre?  

Lenke til kommentar

 

 

Angående Westworld er en ting jeg sliter med å få finne en god forklaring på, og det er hvordan alle gjestene i parken forholder seg til hverandre. En ting er å lage skytevåpen som ikke kan drepe mennesker. Men hva med kniverdrap, generell vold og voldtekter? Det ble jo i episode 2 nevnt at det var 1400 besøkende i parken på en gang - men foreløpig har vi jo ikke sett et eneste møte mellom gjester. Dersom det virkelig er 1400 besøk på en gang virker det litt rart at ingen av dem møter på hverandre. Er det noe som hinder gjester i å gyve løs på hverandre?  

 

Jeg har fundert på akkurat det samme. Kan jo hende det er en form for regelverk/kontrakt som gjestene må forholde seg til får å ikke bli kastet ut. Likevel virker det som responstiden på hendelser i parken er relativ lang, så hvis en gjest bestemmer seg for å skade en annen gjest, så skjønner jeg ikke helt hvordan de kan stoppe det. Noen av gjestene virker jo ganske ustabile også...

Lenke til kommentar

Vi så i siste episode at en gjest hilste på Man in Black, og ble truet med å bli stukket med en kniv. Som andre har nevnt så ser det ut som hele parken er overvåket, og hvis en gjest dreper, voldtar osv en annen gjest, så er er det ulovlig og konsekvensene blir deretter. Da koker det nok ned til hvor mye en gjest frykter / vil unngå slike konsekvenser, ut over det ser det ikke ut til å være noen andre hindringer (som jeg har fått med meg)

Lenke til kommentar

Hva er det som stopper noen fra å gjøre noe i det virkelige liv? I Westworld har de i alle fall kameraer og eventuelle vakter med våpen.  Mulig de kan få hosts til å avvæpne personen også (uten å skade han). De velger nok bare å stole på folk. De har jo tydeligvis holdt på i mange tiår med det og virker som det går greit.

Og så må man ikke glemme hvor mye folk faktisk betaler for en slik opplevelse. Er ikke hvem som helst som kommer dit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...