Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ta et eksempel: vakthold, hvor er det? De har holdt på med Maeve i det som virker som lang tid, og i siste episode ser vi EN fyr som ser drapene i kontrollrommet lenge etterpå. Et slikt sted hadde vært mer overvåket mtp pengene involvert.

En hall med fullt funksjonelle roboter, ingen overvåkning?

Stedet er stort. Det er vanskelig å ha kontroll over absolutt alt hele tiden. Akkurat som i den virkelige verdenen så er ikke alt overvåket av personer hele tiden selv om det er kameraer der. Vi har jo sett mange klipp der du ikke klarer å telle etasjene engang. 

De har vakter, men de rykker nok stort sett ut ved behov da det hadde vært dyrt å ha vakter overalt. I siste episode så ba de jo ene operatøren om å gå igjennom raw-feeden for å se hva som skjer. Det er klart at det er noe utenom det normale. Så lenge ingenting er rapportert eller noen systemer kicker inn så har de ingen grunn til å kikke akkurat der.

 

At Felix og Sylvester holdt på med Maeve uten å bli tatt er ganske lett å forstå, da det at Maeve våkner var satt igang av Ford selv og da er det naturlig at han hjelper til med å holde det skjult. I tillegg så var det jo ingen av de to som rapporterte noe og da var det ingen mistenkelighet rundt det som skjedde.

 

Mye av sikkerheten er automatisert. Ford sier det selv også i en tidligere episode. Han har kontroll på alt og var den største grunnen til at det ikke ble funnet ut av tidligere.

 

Argumentene jeg kommer med her er alle vist i serien (noen mer åpenlyst enn andre) og ikke noe man må strekke fantasien til for å forstå. 

 

Hvilke andre plotthull har du? Kan være flere ting som er blitt svart i serien.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

 

Jeg kan ta et eksempel: vakthold, hvor er det? De har holdt på med Maeve i det som virker som lang tid, og i siste episode ser vi EN fyr som ser drapene i kontrollrommet lenge etterpå. Et slikt sted hadde vært mer overvåket mtp pengene involvert.

En hall med fullt funksjonelle roboter, ingen overvåkning?

Stedet er stort. Det er vanskelig å ha kontroll over absolutt alt hele tiden. Akkurat som i den virkelige verdenen så er ikke alt overvåket av personer hele tiden selv om det er kameraer der. Vi har jo sett mange klipp der du ikke klarer å telle etasjene engang.

De har vakter, men de rykker nok stort sett ut ved behov da det hadde vært dyrt å ha vakter overalt. I siste episode så ba de jo ene operatøren om å gå igjennom raw-feeden for å se hva som skjer. Det er klart at det er noe utenom det normale. Så lenge ingenting er rapportert eller noen systemer kicker inn så har de ingen grunn til å kikke akkurat der.

 

At Felix og Sylvester holdt på med Maeve uten å bli tatt er ganske lett å forstå, da det at Maeve våkner var satt igang av Ford selv og da er det naturlig at han hjelper til med å holde det skjult. I tillegg så var det jo ingen av de to som rapporterte noe og da var det ingen mistenkelighet rundt det som skjedde.

 

Mye av sikkerheten er automatisert. Ford sier det selv også i en tidligere episode. Han har kontroll på alt og var den største grunnen til at det ikke ble funnet ut av tidligere.

 

Argumentene jeg kommer med her er alle vist i serien (noen mer åpenlyst enn andre) og ikke noe man må strekke fantasien til for å forstå.

 

Hvilke andre plotthull har du? Kan være flere ting som er blitt svart i serien.

Så, at man kan kappe av strupen på en ansatt inne på en avdeling som huser umennesklige summer med teknologi, som har konstant vist å feile er vanlig? Du stilte ingenb spørsmål ved at ingen så det

 

Den er god :)

Lenke til kommentar

Så, at man kan kappe av strupen på en ansatt inne på en avdeling som huser umennesklige summer med teknologi, som har konstant vist å feile er vanlig? Du stilte ingenb spørsmål ved at ingen så det

Den er god :)

 

For det første, hvem skal se det? Jeg har ikke sjekket, men under episoden så la jeg ikke merke til flere i den etasjen/avdelingen enn de som var der da. Og for det andre så ble det oppdaget. Om du leser nyheter eller faktisk er på jobb så vet du at ting går galt uten at sjefene får vite om det med en gang.

 

Sikkert få som følte at helikopter-ran som vist på film er usannsynlig, men i Sverige så beviste de at det går helt fint. :)

Lenke til kommentar

Det er ikke det at det skjedde, men den ekstremt manglende forklaringen på hvordan i alle dager det skjedde.

Forklaringen på at hvordan hva skjedde? Jeg føler at jeg har gitt deg svar på hvordan det vi så kunne skje uten at noen oppdaget det. 

 

En annen ting er at ikke alt trenger en grundig forklaring. Det er ikke mange episoder i en sesong, og da er det greit at de ikke bruker verdifulle minutter på trivielle ting. 

Lenke til kommentar

Jeg sliter mest med hvordan folk ikke dreper hverandre inne i verdenen. Greit nok at pistoler ikke dreper, men hvordan vet jeg at det er en host jeg kutter strupen på og ikke en random anna gjest?

 

Også litt systemet bak hele kan ikke skade menneskene sliter jeg med, man ser jo gatling-gunnen skyte istykker trær, togvogner, metall osv osv, men mennesker? Neida :p

Lenke til kommentar

Aiaiai! Tvang meg heldivis gjennom de 4 første ep, for da fant jeg bare masse ulogisk og hele plottet teit. Men derifra og ut så jeg alle episodene i ett.

 

Hva er det som er ulogisk og teit?

 

Jeg kan ta et eksempel: vakthold, hvor er det? De har holdt på med Maeve i det som virker som lang tid, og i siste episode ser vi EN fyr som ser drapene i kontrollrommet lenge etterpå. Et slikt sted hadde vært mer overvåket mtp pengene involvert.

 

En hall med fullt funksjonelle roboter, ingen overvåkning?

I siste episode hadde jo overvåkningssystemene tilsynelatende blitt tuklet med? Og for å tukle med det trenger man ganske omfattende tilgang. Tilfeldigvis hadde vel Ford admin-tilgang til nær sagt hva som helst. Så han tuklet med systemene for å sette i gang planen sin.

 

Jeg sliter mest med hvordan folk ikke dreper hverandre inne i verdenen. Greit nok at pistoler ikke dreper, men hvordan vet jeg at det er en host jeg kutter strupen på og ikke en random anna gjest?

La de ikke ut TOS for parken da? Der tar de ikke ansvar for gjester som skader eller dreper hverandre, mener jeg å huske.

 

Men ja, jeg hadde nok vært skeptisk til å gå inn i en slik park hvis det var fare for at andre gjester kunne drepe meg.

Lenke til kommentar

Jeg sliter mest med hvordan folk ikke dreper hverandre inne i verdenen. Greit nok at pistoler ikke dreper, men hvordan vet jeg at det er en host jeg kutter strupen på og ikke en random anna gjest?

 

Hvordan dreper ikke folk hverandre i virkeligheten da? De har vel fått info om at man ikke burde bruker kniver med mindre man er sikker på at de er host eller noe. Pistolene er jo trygge å bruke uansett og det virker jo som det er de som er vanligst å bruke. I tillegg så er det jo kameraer overalt som fanger opp det hvis du skader en annen gjest og kan brukes som bevismateriale. Uhell skjer nok, og de har nok signert noen "waivers" som frigjør Westworld fra mye.

 

I tillegg så må man tenke på at gjestene som kommer dit er spesielle, i den forstand at de er rike og har betalt mye for å være der. Og det er langt ifra alle som er like gal som William virker det som og da er det nok en ganske trygg affære. Helt trygt er det nok ikke, det har vi jo sett, og det er vel der adrenalinet kommer. Er mye tryggere enn den relle ville vesten.

 

 

Også litt systemet bak hele kan ikke skade menneskene sliter jeg med, man ser jo gatling-gunnen skyte istykker trær, togvogner, metall osv osv, men mennesker? Neida  :p

 
Der er jeg mer på din side. Det er det eneste jeg ikke har funnet en bra forklaring på eller som ikke er forklart i serien. I alle fall som jeg kommer på nå. Det virker som det er en av de små tingene man bare må godta i universet. Så lenge de holder seg konsekvente til interne regler i serien så ser jeg ingen problemer, men det hadde vært fint om de hadde en løsning på det.
Lenke til kommentar

Men hele westworld er jo designa for puling og drap, uten konsekvenser. Altså utleve fantasier i en verden hvor det ikke kan få konsekvenser. Og hun ene introduksjonshosten sa jo til william at om han ikke så forskjell på host og menneske, var det da viktig og få vite det? Så hele premisset der inne er jo at alle kan behandles som hoster (utenom de man reiser inn med)

 

Eneste løsningen jeg ser er at det kun er en og en evt en og en gruppe med mennesker om gangen, men det ble vel nevnt 40k dollar per døgn, så spørs hvor lønnsomt det hadde vært. Samtidig som serien har vist oss flere sivilie inne i parken på samme tid.

Lenke til kommentar

Eneste løsningen jeg ser er at det kun er en og en evt en og en gruppe med mennesker om gangen, men det ble vel nevnt 40k dollar per døgn, så spørs hvor lønnsomt det hadde vært. Samtidig som serien har vist oss flere sivilie inne i parken på samme tid.

 

Enig i det. Westworld er ein god serie, men det var litt tøft å svelge premisset med at ein ikkje skulle sjå forskjell på menneske og host samtidig som det var fritt fram for å styre som seg sjølv.

 

Så med mindre det kun er ein gjest på besøk samtidig så må det vell nødvendigvis være ganske farlig å være inne i parken?

Som gjest kan vell fort risikere å bli voldtatt eller knivstukket av ein anna gjest?

I tillegg til alle andre farer som det er i ein action-verden der ein spring og hoppar rundt både på hesteryggen og til fots utan hjelm eller verneutstyr.

 

Eg kan godt godta at gjestane i parken er rike adrenalin-junkies som aksepterer litt fare for å leve ut ein fantasi, men risikoen for at ein av gjestane er ein psyko som har fantasi om å kaste ølflasker i ansiktet på tilfeldige folk (som kan være både host eller gjest for alt psykoen veit), eller kanskje ein pyroman som ønsker å starte dødsbranner. Litt dumt om pyromanen tenner på vertshuset/bordellet der eit titalls gjester søv om natta liksom.

 

 

Så serien er god, men det var ikkje så lett å akseptere premisset for denne verdenen.

Lenke til kommentar

En del av problemene har de nok sikkerhetssystemer på. Noe går nok på å stole på andre gjester. Ganske lett å identifisere seg som gjest da uansett, bare å bruke ordene. 

Og så er det nok ikke en Disney-ferie akkurat. De fleste som kommer dit er nok spesielt interesserte. Det er vel ingen som har sagt at alt er 100% lovlig eller trygt, selv om robotene følger reglene (noe de ikke gjør :p).

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Herlig avslutning på Westworld! Har vært en fan av serien hele veien, men kanskje litt lunka på slutten. Det tok imidlertid en brå vending etter avslutningen!

 

Andre Radiohead-fan her? Har lagt merke til Radiohead gjennom hele serien. Første gang var vel No Surprises på piano i saloonen hos Maeve. Så var det Fake Plastic Trees når Maeve gikk til saloonen litt senere ut i serien. Har vært flere også.

 

Og i finalen, passende nok, Exit Music (For a Film) når Ford talte til forsamlingen helt på slutten. Har gått og plystret på den i hele dag. :)

 

Men ok. Det finnes en film slik jeg har forstått det.

 

Vet noen om det er en direkte sammenheng mellom historien i den og serien? Går filmen lenger enn serien? Vil helst ikke få noen spoilers.

Lenke til kommentar

Herlig avslutning på Westworld! Har vært en fan av serien hele veien, men kanskje litt lunka på slutten. Det tok imidlertid en brå vending etter avslutningen!

 

Andre Radiohead-fan her? Har lagt merke til Radiohead gjennom hele serien. Første gang var vel No Surprises på piano i saloonen hos Maeve. Så var det Fake Plastic Trees når Maeve gikk til saloonen litt senere ut i serien. Har vært flere også.

 

Og i finalen, passende nok, Exit Music (For a Film) når Ford talte til forsamlingen helt på slutten. Har gått og plystret på den i hele dag. :)

 

Men ok. Det finnes en film slik jeg har forstått det.

 

Vet noen om det er en direkte sammenheng mellom historien i den og serien? Går filmen lenger enn serien? Vil helst ikke få noen spoilers.

 

Står om det her:

 

http://nerdist.com/how-westworld-the-show-differs-from-westworld-the-movie/

 

Jeg har ikke sett filmen ennda, jeg har den liggende så jeg må vel se den tenker jeg :)

Lenke til kommentar

Herlig avslutning på en herlig sesong. Evan Rachel Woods og Jimmi Simpson står igjen som favoritter. Var redd for at Jimmi Simpson ville bryte innlevelsen siden jeg husker han best fra It's Always Sunny in Philadelphia, men den gang ei. 

Også veteranen Anthony Hopkins, selvfølgelig. For en mann. 

 

 

 

Andre Radiohead-fan her? Har lagt merke til Radiohead gjennom hele serien. Første gang var vel No Surprises på piano i saloonen hos Maeve. Så var det Fake Plastic Trees når Maeve gikk til saloonen litt senere ut i serien. Har vært flere også.

 

 

 

Veldig stor Radiohead-fan her! Gliste som en idiot når No Surprises kom på pianoet. Ellers har det vært Fake Plastic Trees, Motion Picture Soundtrack fra Kid A og, som du sier, Exit Music (For a Film) i sesongfinalen. 

 

Herlig bruk av Radiohead - spesielt i finalen når man leser teksten på Exit Music. 

Hadde ett lite håp om at Ramin Djawadi slang med Paranoid Android fra Radiohead også, ene og alene grunnet sangnavnet. Men teksten passer dessverre ikke helt.. 

Endret av The Doctor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...