Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Switch Lite er det stikk motsatte av det jeg vil ha. Kunne tenkt meg en som kun er stasjonært og med bedre maskinvare.

 

Men forstår jo hvorfor de kommer med Switch Lite, spesielt i Japan/Asia så spiller vel de fleste kun i håndholdtmodus og det er jo forsvinnende lite som skjer med Nintendo 3DS for tiden så dette er vel nærmest å regne som en direkte erstatter for 3DS?

 

Er alt for lite informasjon ute rundt Tegra 214 så hva som er forskjellen sammenlignet med Tegra 210 er jo ikke lett å si. Er vel ikke snakk om store forandringene, NVIDIA har vel mer eller mindre trukket seg ut av ARM-utviklingen så dette samsvarer vel bare med den mer effektive brikken som skal komme til nye NVIDIA Shield?

Er jo forsåvidt litt teit, for det har skjedd mye på ARM-fronten etter at Tegra 210 ble utviklet så potensiale for et temmelig greit hopp i ytelse for samme strømforbruk er jo absolutt der, problemet er jo at NVIDIA neppe har utviklet Tegra en tøddel siden sist. Så det er vel bare noe krymping av produksjonsteknikken som gir oss litt bedre strømeffektivitet men med nøyaktig samme arkitekturen bak kjernene.

 

Det betyr jo ikke at "new" Switch ikke vil ha bedre ytelse, de kan jo klare å putte i større batteri i samme formfaktor, og det kombinert me bedre strømeffektivitet kan jo åpne opp for at de klarer å pushe TDP en smule så den kjører på en grei økning av klokkefrekvenser som gir en liten boost i ytelse. Nintendo Switch har jo nærmest identisk SoC som NVIDIA Shield, men kjører jo på lavere TDP og resultatet er jo merkbart lavere klokkefrekvenser.

 

 

Litt derfor man sitter å håper på en "Pro" som ikke er håndholdt så de kunne smelt inn grei kjøleløsning ala NVIDIA Shield og vips så kunne de jo fort ha doblet TDP og så fremt til SoC'en takler det så kunne man jo dobla klokkefrekvensene og hatt markant bedre ytelse.

 

Men det finnes vel grenser på hvor mange ytelsesnivå Nintendo er interessert i å ha i omløp om gangen også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes jeg hørte at den kom til Europa i september. Kommer nettbutikkene til å skille mellom gammel og ny? Hvis ikke blir det litt lotteri en stund med hvilken man får.

 

Eskene ser jo annerledes ut så om man kjøper i butikk blir det noe annet.

 

Uansett ikke noen vits i å oppgradere. Har skjedd en eller to ganger at jeg var i nærheten av å tømme batteriet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...