Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Rykter om nyversjon av Switch i løpet av neste år:

https://www.reddit.com/r/Games/comments/9l8ywk/nintendo_plans_new_version_of_switch_next_year/

 

Er det håp om en versjon med 1080p-skjerm? Det er jo varme og batteribruk som begrenser ytelsen i håndholdt modus, så det burde være mulig om de stapper inn litt mer strømgjerrig teknologi. Det er egentlig bare spørsmål om pris.

 

Så hadde det vært typisk om de forandrer formfaktoren bittelitt sånn at man må kjøpe nye kontroller og dock også. Vi får se. Nintendo har vært litt flinkere til å ikke skyte seg selv i foten de siste årene, men man kan jo ikke være sikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rykter om nyversjon av Switch i løpet av neste år:

https://www.reddit.com/r/Games/comments/9l8ywk/nintendo_plans_new_version_of_switch_next_year/

 

Er det håp om en versjon med 1080p-skjerm? Det er jo varme og batteribruk som begrenser ytelsen i håndholdt modus, så det burde være mulig om de stapper inn litt mer strømgjerrig teknologi. Det er egentlig bare spørsmål om pris.

 

Så hadde det vært typisk om de forandrer formfaktoren bittelitt sånn at man må kjøpe nye kontroller og dock også. Vi får se. Nintendo har vært litt flinkere til å ikke skyte seg selv i foten de siste årene, men man kan jo ikke være sikker.

 

1080P har nok fint lite å si på en såpass liten skjerm, så foretrekker heller at de fokuserer på batterilevetid og ytelse. En ny revisjon må så definitivt få på plass blåtann. Det at Switch ikke støtter trådløse hodeletefoner er litt typisk Nintendo som har et ben i fremtiden, men samtidig et ben godt plantet i fortiden.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Må aldri bestille spill på nettet og forvente å få det på release. Har brent meg på det flere ganger og gjør aldri det igjen.

 

Veldig viktig å huske på, har lest mye om forhåndsbestilling her i det siste og folk som lurer på hvem som er garantert å levere til release av Gamezone og cdon og komplett o.l., og selv om det er lett å si at f.eks. Gamezone alltid leverer så må man huske på at så snart spillet er sendt fra butikk så er ansvaret over på Posten eller Postnord, så 100% garantert vil det aldri være. Det kan alltid skje noe, så dersom det er helt kritisk viktig å få spillet på releasedagen så er det faktisk bare digitalt kjøp som er alternativet. 

Lenke til kommentar

Vurderer Switch Online, men har ikke blitt helt klok på om jeg skal ha individual eller family. Mistenker at jeg trenger family når vi er 3 aktive spillere på én Switch?

Online abb er per bruker. Så ett år i family er langt billigere enn tre separate. Velg en av brukerne til hist og bestill family. Inviter de andre til familien til første bruker. Når de har akseptert, kan de også bruke abb.

Lenke til kommentar

Veldig viktig å huske på, har lest mye om forhåndsbestilling her i det siste og folk som lurer på hvem som er garantert å levere til release av Gamezone og cdon og komplett o.l., og selv om det er lett å si at f.eks. Gamezone alltid leverer så må man huske på at så snart spillet er sendt fra butikk så er ansvaret over på Posten eller Postnord, så 100% garantert vil det aldri være. Det kan alltid skje noe, så dersom det er helt kritisk viktig å få spillet på releasedagen så er det faktisk bare digitalt kjøp som er alternativet.

Eller eventuelt dra i butikken på releasedag.

Lenke til kommentar

?

 

Avslørt ?

En av grunnene til at jeg solgte min var jo at jeg kunne bruke dama sin til å spille det ene bra spillet som er på maskinen.

 

Ser nå at Super Mario Party bare har 4 brett så står over. Originale på N64 hadde flere. Dessuten lukter det "flere brett som DLC" lang vei.

Lenke til kommentar

Hva er galt med å levere flere brett via DLC? Så langt så har vel Nintendo levert det meste av DLC gratis og det vi har fått via DLC har vært temmelig brukbart? For min del så bryr antallet brett meg fint lite, det er kvaliteten på mini-games som bærer mye av spillet og det faktum at de har kvittet seg med den forferdelige kjærra.

 

Har da kommet en del bra spill til Switch? Zelda er jo knallbra og et av de beste spillene jeg har spilt, og Odyssey var også ganske så fantastisk. Mario & Rabbids overrasket også veldig. Splatoon 2 er også veldig bra selv om det ikke er et spill for meg.

Lenke til kommentar

Eller eventuelt dra i butikken på releasedag.

 

Selvsagt, så lenge butikken ikke er utsolgt når man kommer dit.

 

Angående Super Mario Party og bare 4 brett så forventer og regner jeg med at det kommer DLC her etterhvert, at Nintendo tenker å bygge opp under dette spillet på samme måte som de har gjort med Mario Kart 8.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

En av grunnene til at jeg solgte min var jo at jeg kunne bruke dama sin til å spille det ene bra spillet som er på maskinen.

 

Ser nå at Super Mario Party bare har 4 brett så står over. Originale på N64 hadde flere. Dessuten lukter det "flere brett som DLC" lang vei.

Hva vil det si at det kun er fire brett? Det står jo at det er over 80 minispill man kan spille med forskjellige modus?
Lenke til kommentar

Rykter om nyversjon av Switch i løpet av neste år:

https://www.reddit.com/r/Games/comments/9l8ywk/nintendo_plans_new_version_of_switch_next_year/

 

Er det håp om en versjon med 1080p-skjerm? Det er jo varme og batteribruk som begrenser ytelsen i håndholdt modus, så det burde være mulig om de stapper inn litt mer strømgjerrig teknologi. Det er egentlig bare spørsmål om pris.

 

Største problemet til switch er at mange spill ikke er i 60fps. Det, samt dynamisk oppløsning i spill som ikke engang klarer å holde 720p30.

Lenke til kommentar

Men hva har det å si da da, at det kun er fire brett? Jeg spør fordi jeg ikke aner selv!

Fordi de ulike brettene gjerne er ulikt lagt opp slik at det blir forskjellig fra gang til gang når man spiller. 8 brett gir mye mer variasjon enn 4. Så antar at man går lei fort, spesielt siden det blir sagt at man gjerne spiller samme minispillene flere ganger per gjennomgang. Hjelper lite med 80 forskjellige spill når man ender opp med å spille de samme igjen og igjen.

Lenke til kommentar

Flere brett endrer jo ikke noe som helst på hvorvidt du spiller samme mini-games om og om igjen? Det er jo fremdeles de samme 80 (som er et solid antall, og rapportene sier at disse skal være bedre enn noengang) som er på de forskjellige brettene. Du får jo en liste med 4 eller det 5 tilfeldige mini-games hvor du ender opp med et tilfeldig av disse mellom hver runde på brettet. Sånn i utgangspunktet så er det jo ikke noe større sannsynlighet for å få mini-game 1 eller mini-game 80 men ettersom det er helt tilfeldig hva som dukker opp hver gang så vil du jo alltid ha fått samme game flere ganger før du er igjennom alle 80. Det er jo sånn sannsynlighet fungerer.

 

Denne formelen forandrer seg ikke fra brett til brett. Så om det er 4, 8 eller 16 brett så er det jo nøyaktig samme sannsynlighet for å få de forskjellige mini-games'ene mellom hver runde. Det brettene forandrer på er jo hvordan selve brettet ser ut, tema på brettet og hvilke unike ting som finnes på brettet som er til for å hemme eller belønne spilleren når de havner på forskjellige felter på brettet.

 

90% av gameplayet er jo nettopp mini-games og det er jo her Super Mario Party ser ut til å levere da et nå er flere og ikke minst så er det jevnt over av høyere kvalitet enn de har vært på flere år.

 

 

Mario Party 10 var jo et av de svakeste i serien og mye av det kom jo av at mini-games var generelt middelmådige og det var det laveste antallet mini-games noengang osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...