Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Totalt uenig.

Du vet bedre enn meg og andre hvordan interessen vår har utviklet seg i løpet av livet? Du kan slå fast at jeg og andre ikke kan ha hatt store interesser tidligere i livet som vi ikke lenger dyrker i samme grad, hvis i det hele tatt?

 

Cool story bro.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe rart med det da? Det ville overrasket meg om de ikke slettet online-data for kunder som har sagt opp abonnementet

 

Jeg skjønner liksom ikke problemet her. Er det et problem at Nintendo ikke lar folk bruke en betalt tjeneste etter at de har sluttet å betale for den?

 

 

 

Synes det fremstår mer og mer som at denne Online har blitt planlagt med viten og vilje for å skremme kundene sine til å kontinuerlig betale for tjenesten, for eksempel ved å ta saves som gissel. Synes det begynner å skinne gjennom litt nå av "gode", gamle Nintendo. Det Nintendo som bryr seg mer om det de selv vil, enn hva kunder, utviklere og alle andre ønsker.

Så du mener at man bør kunne benytte seg av betaltjenesten (lagre i skyen) uten å betale?

 

 

 

Det er en vesentlig forskjell mellom Switch, Xbone og PS4. Switch er en håndholdt spillmaskin. Dette gjør også at en 7-dagers sjekk virker, helt i tråd med mange valg Nintendo ser ut til å ta, direkte latterlig.

Nå er det trådløse nettverk nesten uansett hvor du beveger deg, så det er nok ikke verdens undergang.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Nå er det trådløse nettverk nesten uansett hvor du beveger deg, så det er nok ikke verdens undergang.

 

Har ikke nett på hytta eller langt inne i skogen på telttur. Ei heller når ungene er med mine foreldre på båt en uke eller to i sommerferien (men de fikser hotspot). Poenget er egentlig heller ikke at det ikke finnes nett, men at det er helt urimelig å kreve det minimum en gang hver 7. dag.

 

I kontoen Switch operer utifra vet jo Nintendo hvor lenge et abonnement er betalt for, og kunne fint sjekket når denne datoen inntreffer. Helt greit med en sjekk minimum hver 30. dag, men én uke er for kort. Dette handler jo ikke bare om hva som er praktisk, men også om prinsipper.

 

Selv om det ikke er et problem for deg, kan jeg love deg at det ville blitt en frustrerende telefonsamtale å være support når min 8-åring ringer for å få mormor sitt hotspot oppe og gå, får så å koble Switch til den... Før Switch'en spiser opp hele datakvoten til mormor fordi Automatic Downloads er aktivert. :)

Lenke til kommentar

Fantastisk spill, men krever at du bruker en del tid på å lære deg combat og har stor sans for jrpg. Et av mine favorittspill.

Jeg skal kjøpe ett spill i desember, da jeg skal reise mye i tre uker.

 

Har ikke noe hastverk med å bestemme meg. Valget så langt har falt på Xenoblade Chronicles 2.

 

Jeg er så og si kun interessert i Switch-exclusives, da jeg har de andre konsollene.

Lenke til kommentar

Så du mener at man bør kunne benytte seg av betaltjenesten (lagre i skyen) uten å betale?

Ikke nødvendigvis, men siden du nevner det, så hadde det faktisk vært en veldig hyggelig gest, og det ville skapt mye godvilje blandt Nintendos kunder, dersom de gjorde det. Spesielt siden Switch ikke har noen andre måter å ta vare på saves, så kunne de tilbudt bare denne cloud save delen gratis. Microsoft tilbyr det jo allerede gratis, i tillegg til å tilby backup via USB.

 

Kan nesten garantere at dersom Nintendo hadde tilbudt dette, så ville media og brukere verden over nå hyllet Nintendo, i stedet for å være kritiske.

 

Det er nettopp slike ting som gjør at Nintendo skyter seg selv i foten, nesten like ofte som de skyter mot konkurrentene. De andre gjør det selvfølgelig også (XBO Release, PS4 crossplay), men ikke i nærheten av like ofte som Nintendo.

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe ett spill i desember, da jeg skal reise mye i tre uker.

 

Har ikke noe hastverk med å bestemme meg. Valget så langt har falt på Xenoblade Chronicles 2.

 

Jeg er så og si kun interessert i Switch-exclusives, da jeg har de andre konsollene.

 

Jeg rundet 200 timer med spillet - var interessant og gøy hele veien, få spill som kan by på slikt.

 

Det kan være en stor fordel å ha mulighet for å google en del når du holder på, ikke alt er like "logisk" og en del sideoppdrag (og andre ting) kan det være greit å få noen tips. Spillet er massivt.

Lenke til kommentar

Jeg rundet 200 timer med spillet - var interessant og gøy hele veien, få spill som kan by på slikt.

 

Det kan være en stor fordel å ha mulighet for å google en del når du holder på, ikke alt er like "logisk" og en del sideoppdrag (og andre ting) kan det være greit å få noen tips. Spillet er massivt.

 

En ting at det er massivt (har ikke kommet halvveis engang selv, men har spilt en del timer allerede), men det kommer snart en expansion til det også (21. september) :-p

Lenke til kommentar

En ting at det er massivt (har ikke kommet halvveis engang selv, men har spilt en del timer allerede), men det kommer snart en expansion til det også (21. september) :-p

 

Åja, skal ha den expansjonen!

 

En av gamedesignerene (eller flere) har åpenbart en fascinasjon for puppebevegelser, like moro hver gang å låse opp en kvinnelig figur og sjekke ut puppeanimasjonene.  Åpenbart vært prioritert  :D .

Lenke til kommentar

Du vet bedre enn meg og andre hvordan interessen vår har utviklet seg i løpet av livet? Du kan slå fast at jeg og andre ikke kan ha hatt store interesser tidligere i livet som vi ikke lenger dyrker i samme grad, hvis i det hele tatt?

 

Cool story bro.

 

Jeg synes ikke det er veldig drøyt å påstå at en som dyrker en interesse i 20 år er mer interessert enn en som gjør det i 2 år, nei. Jeg synes det høres ut som en selvfølge. Jeg stusser også litt over hvor opphengt du ble i dette temaet. Det er tross alt ingen konkurranse dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis, men siden du nevner det, så hadde det faktisk vært en veldig hyggelig gest, og det ville skapt mye godvilje blandt Nintendos kunder, dersom de gjorde det. Spesielt siden Switch ikke har noen andre måter å ta vare på saves, så kunne de tilbudt bare denne cloud save delen gratis. Microsoft tilbyr det jo allerede gratis, i tillegg til å tilby backup via USB.

Switch har ikke noen andre måter å ta vare på saves? De kan ikke lagres på selve konsollen altså?

 

Uansett, det er stor forskjell på "Nintendo kunne fått goodwill" og "Nintendo er onde fordi de ikke lar folk bruke tjenesten selv om de ikke betaler for den"... Det er noe tåpelig over å gjøre et stort nummer ut av at man ikke kan bruke betaltjenesten når man slutter å betale for den.

 

 

 

Jeg synes ikke det er veldig drøyt å påstå at en som dyrker en interesse i 20 år er mer interessert enn en som gjør det i 2 år, nei. Jeg synes det høres ut som en selvfølge. Jeg stusser også litt over hvor opphengt du ble i dette temaet. Det er tross alt ingen konkurranse dette.

Den ene har ikke nødvendigvis større interesse i den perioden begge dyrker den. Det er nettopp det som er poenget. Interesser kan forandre seg, men når den først er der så er den ikke nødvendigvis noe mindre hos den ene eller den andre.

 

Hvorfor kan ikke jeg være opphengt når du er det?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Poenget er vel at sikkkerhetskopi av lagring på Switch er helt på trynet og at man ikke har mulighet til å ta en sikkerhetskopi før man sender den inn til service, hvor alt blir slettet.

 

Nå kan man snart det..om man betaler. Og det er eneste muligheter, er nok det folk reagerer på.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Den ene har ikke nødvendigvis større interesse i den perioden begge dyrker den. Det er nettopp det som er poenget. Interesser kan forandre seg, men når den først er der så er den ikke nødvendigvis noe mindre hos den ene eller den andre.

 

Hvorfor kan ikke jeg være opphengt når du er det?

 

I ren kvantitet så har den ene personen brukt langt mer tid og energi på interessen enn den andre. Det er hva jeg legger til grunn, da det ikke finnes noen måte å måle hvor "intens" en interesse er og uansett synes jeg ikke det veier like tyngt å være intenst interessert i noe en periode som å holde på med den hele livet. Jeg rangerer langvarige og stabile interesser over de som bare er faser. Du må gjerne mene at den kortvarige men intense interessen er like viktig og det er kanskje akkurat der vi er uenige.

 

For min del er gaming en livsvarig interesse (enn så lenge), mens f.eks. Warhammer var en fase. Selv om jeg brukte mye tid på Warhammer en periode kan jeg ikke påstå at noe jeg holdt på med i noen få år er like viktig for meg som noe jeg har holdt på med fra jeg var 5 til jeg ble 30.

Lenke til kommentar

I ren kvantitet så har den ene personen brukt langt mer tid og energi på interessen enn den andre. Det er hva jeg legger til grunn, da det ikke finnes noen måte å måle hvor "intens" en interesse er og uansett synes jeg ikke det veier like tyngt å være intenst interessert i noe en periode som å holde på med den hele livet. Jeg rangerer langvarige og stabile interesser over de som bare er faser. Du må gjerne mene at den kortvarige men intense interessen er like viktig og det er kanskje akkurat der vi er uenige.

 

For min del er gaming en livsvarig interesse (enn så lenge), mens f.eks. Warhammer var en fase. Selv om jeg brukte mye tid på Warhammer en periode kan jeg ikke påstå at noe jeg holdt på med i noen få år er like viktig for meg som noe jeg har holdt på med fra jeg var 5 til jeg ble 30.

Det var viktig for deg da du holdt på med det. Det var genuin interesse. Og så forandrer man seg gjerne (forhåpentligvis!) litt fra man er 15 til man er 35, for eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...